Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 14 december 2017
gepubliceerd op 13 februari 2018

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de selectiecommissie voor de Directeur-generaal en Adjunct Directeur-generaal (A4+) van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven (BAOB)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2018010847
pub.
13/02/2018
prom.
14/12/2017
ELI
eli/besluit/2017/12/14/2018010847/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

14 DECEMBER 2017. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de selectiecommissie voor de Directeur-generaal (A5) en Adjunct Directeur-generaal (A4+) van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven (BAOB)


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de ordonnantie van 18 mei 2017 houdende de oprichting van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven;

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op het artikel 40;

Gelet op het reglement houdende het administratief statuut en bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven van 21 december 2017, artikel 427;

Op voorstel van de Minister van Economie, Na beraadslaging, Besluit : HUISHOUDELIJK REGLEMENT VAN DE SELECTIECOMMISSIE

Artikel 1.De termijnen vermeld in dit besluit worden in kalenderdagen geteld, en omvatten alle dagen, zelfs de zaterdagen, zondagen en feestdagen. Elke termijn wordt berekend vanaf de dag volgend op de afgifte van het stuk of vanaf de derde werkdag volgend op de aangetekende verzending ervan, waarbij de postdatum als bewijs geldt, tenzij de geadresseerde het tegendeel bewijst. HOOFDSTUK I. - Zetel

Art. 2.De selectiecommissie opgericht bij artikel 425 van het reglement houdende het administratief statuut en bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven, zetelt Kruidtuinlaan 20, te 1035 Brussel.

De secretarissen kiezen onder hen een coördinator voor het secretariaat. HOOFDSTUK II. - Oproeping van de leden

Art. 3.Het secretariaat van de commissie roept de commissie bijeen via per aangetekend schrijven, en ter aanvulling via mail. Hij vermeldt de termijn waarbinnen de evaluatiecommissie een advies moet uitbrengen. Deze termijn mag niet korter zijn dan 30 dagen na ontvangst van de aanvraag door de voorzitter van de selectiecommissie.

De oproeping wordt minstens tien dagen voor de zitting naar de leden gestuurd.

In geval van aanstelling van een extern assessmentbureau, overeenkomstig artikel 431 van het reglement houdende het administratief statuut en bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het BAOB, wordt binnen dezelfde termijn via per post verstuurde brief een vertegenwoordiger van dit bureau uitgenodigd.

Art. 4.De documentatie betreffende elke kandidatuur wordt als bijlage toegevoegd aan de oproepingsbrief die verstuurd wordt aan de commissieleden. Deze bevat ook de agenda.

Zodra de oproepingsbrief verzonden is, kan de documentatie eveneens worden geraadpleegd bij het secretariaat van de bedoelde selectiecommissie, op het administratieve adres van laatstgenoemde.

Voor de niet-toelaatbare kandidaturen wordt de beslissing bij een ter post aangetekende brief aan de kandidaat betekend.

In geval van beroep brengt de commissie na het bezwaar te hebben onderzocht, de kandidaat bij een ter post aangetekende brief op de hoogte van de definitieve beslissing. HOOFDSTUK III. - Oproeping van de kandidaten voor het gesprek

Art. 5.De voorzitter van de commissie roept de kandidaten minstens tien dagen voor het gesprek op met een ter post aangetekende brief, en ter aanvulling per mail.

De oproepingsbrief bevat de ledenlijst van de bedoelde selectiecommissie. HOOFDSTUK IV. - Zitting en stemming

Art. 6.De voorzitter opent en sluit de zittingen.

Hij leidt de debatten en waakt over het goede verloop van de zitting.

Hij gaat na of de samenstelling van de selectiecommissie in overeenstemming is met artikel 425 van het reglement houdende het administratief statuut en bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het BAOB. Bij afwezigheid van de voorzitter worden zijn opdrachten waargenomen door het oudste lid.

Geen lid van de evaluatiecommissie mag zetelen wanneer hij zich in een situatie bevindt die ertoe kan leiden dat zijn onpartijdigheid in gevaar wordt gebracht.

Art. 7.De selectiecommissie vergadert pas geldig indien minstens vier van haar leden aanwezig zijn en indien in voorkomend geval, de vertegenwoordiger van het aangestelde assessmentbureau gehoord werd.

De leden van de selectiecommissie zijn gebonden tot geheimhouding omtrent de beraadslagingen en besluiten alsmede aangaande alle informatie waarvan zij kennis zouden hebben gekregen bij het uitvoeren van hun opdracht.

Elk lid van de evaluatiecommissie, met inbegrip van de voorzitter, de secretarissen uitgezonderd, is stemgerechtigd.

Wanneer een mandaatfunctie wordt vacant verklaard voor kandidaten van de twee taalrollen, dient een lid van de selectiecommissie de kennis van de tweede taal bewezen te hebben conform artikel 43, § 3, derde lid, van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

De adviezen en beslissingen van de selectiecommissie worden bij meerderheid van stemmen genomen. In geval van ex aequo heeft de voorzitter de doorslaggevende stem. Bij afwezigheid van de voorzitter heeft het oudste lid de doorslaggevende stem.

De secretarissen stellen de notulen van de zitting op en houden een aanwezigheidslijst bij.

De adviezen en beslissingen van de selectiecommissies worden in de notulen opgenomen en door de voorzitter en de secretarissen ondertekend.

De adviezen en beslissingen worden per aangetekend schrijven, en ter aanvulling per mail, aan de Regering overgemaakt via de minister van Economie.

Het overbrengen van deze stukken moet gebeuren binnen de termijn die in de aanhangigmaking vermeld staat, overeenkomstig artikel 2 van dit besluit. HOOFDSTUK V. - Vergoeding voor de leden van de selectiecommissie

Art. 8.Een forfaitaire vergoeding van 400€ wordt per zitting toegekend aan de voorzitter van de selectiecommissie.

Art. 9.Een forfaitaire vergoeding van 300€ wordt per zitting toegekend aan de leden van deze commissie.

Art. 10.Een forfaitaire vergoeding van 300€ wordt per zitting toegekend aan de effectieve en plaatsvervangende secretarissen wanneer zij geen personeelsleden zijn van het BAOB.

Art. 11.De bedragen voorzien in de artikels 8 tot 10 zijn verbonden aan de fluctuaties van de spilindex 138,01. HOOFDSTUK VI. - Eindbepaling

Art. 12.De minister bevoegd voor Economie wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 14 december 2017.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Netheid, R. VERVOORT De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling en Economie, D. GOSUIN

^