Etaamb.openjustice.be
Document van 26 augustus 2004
gepubliceerd op 17 januari 2005

Besluit van de Regering betreffende de Kanselarij van de Regering bij de Minister-President

bron
ministerie van de duitstalige gemeenschap
numac
2004033089
pub.
17/01/2005
prom.
26/08/2004
ELI
eli/besluit/2004/08/26/2004033089/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

26 AUGUSTUS 2004. - Besluit van de Regering betreffende de Kanselarij van de Regering bij de Minister-President


De Regering van de Duitstalige Gemeenschap, Gelet op de artikelen 121, 130, 132 en 139 van de Grondwet;

Gelet op de wet van 31 december 1983 tot hervorming der instellingen voor de Duitstalige Gemeenschap, inzonderheid op artikel 51, gewijzigd bij de wet van 16 juli 1993;

Gelet op het akkoord van de Minister-President, bevoegd inzake Begroting, gegeven op .. juli 2004;

Overwegende dat het noodzakelijk is bij de Minister-President naast het bestaande kabinet een specifiek lichaam onder de benaming « kanselarij » op te richten dat met de interne organisatie van de Regering en de kabinetten op financieel en logistiek vlak belast is;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, vervangen door de wet van 4 juli 1989 en gewijzigd bij de wet van 4 augustus 1996;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Overwegende dat na de verkiezing van de nieuwe regeringsleden de regeling over de kanselarij zonder uitstel moet worden aangenomen om voor de continuïteit van de arbeid van de Regering te zorgen;

Op de voordracht van de Minister-President, Minister van Lokale Besturen;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Onverminderd de bepalingen van het besluit van de Regering van 26 augustus 2004 betreffende de samenstelling en de werking van de kabinetten van de leden van de Regering alsmede betreffende de personeelsleden van de diensten van de Regering aangewezen om in het kabinet van een lid van de federale Regering mee te werken, wordt bij de Minister-President een kanselarij van de Regering opgericht.

Art. 2.De kanselarij neemt volgende opdrachten op zich : de interne comptabiliteit van de Regering en van de kabinetten, de coördinatie van de interne technische diensten van de Regering en van de kabinetten, de hulp m.b.t. organisatievragen binnen de Regering alsmede de klassering en archivering van de documentatie van de Regering.

Art. 3.Het personeel van de kanselarij bestaat uit een directeur, een protocolchef en een boekhouder. Ze worden door de Regering benoemd en ontslagen.

Het personeel van de kanselarij ressorteert onder de Minister-President.

Art. 4.De voorschriften van de artikelen 5 tot 7, 10, 11 tot 14 en 16 tot 18 van het bovenvermeld besluit van de Regering van 26 augustus 2004 zijn mutatis mutandis van toepassing op de personeelsleden van de kanselarij.

Voor de toepassing van de bovenvermelde artikelen 11, 12 en 17 wordt de directeur van de kanselarij met een kabinetschef gelijkgesteld.

Op de protocolchef is ten hoogste de aanvankelijke weddeschaal I/8 toepasselijk en op de boekhouder een weddeschaal van het niveau II+.

Art. 5.Het besluit van de Regering van 14 juli 1999 betreffende de kanselarij van de Regering bij de Minister-President wordt opgeheven.

Art. 6.Voorliggend besluit heeft uitwerking op 6 juli 2004.

Art. 7.De Minister-President is belast met de uitvoering van dit besluit.

Eupen, 26 augustus 2004.

De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Vice-Minister-President, Minister van Vorming en Werkgelegenheid, Sociale Aangelegenheden en Toerisme, B. GENTGES De Minister van Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek, O. PAASCH De Minister van Cultuur en Media, Monumentenzorg, Jeugd en Sport, Mevr. I. WEYKMANS

^