Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit van 12 februari 1999
gepubliceerd op 26 februari 1999

Koninklijk besluit tot vaststelling van de geldelijke bepalingen toepasselijk op de bijzondere graden van de afzonderlijke personeelsformatie van het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur

bron
ministerie van verkeer en infrastructuur
numac
1999014040
pub.
26/02/1999
prom.
12/02/1999
ELI
eli/besluit/1999/02/12/1999014040/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

12 FEBRUARI 1999. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de geldelijke bepalingen toepasselijk op de bijzondere graden van de afzonderlijke personeelsformatie van het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur


ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op artikel 107, tweede lid van de Grondwet;

Gelet op het koninklijk besluit van 29 juni 1973 houdende bezoldigingsregeling van het personeel der ministeries, inzonderheid op artikel 4, eerste lid, 2°, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 14 september 1994 en 17 maart 1995;

Gelet op het koninklijk besluit van 10 april 1995 tot vaststelling van de weddeschalen der aan verscheidene ministeries gemene graden, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 4 oktober 1996;

Gelet op het koninklijk besluit van 18 februari 1997 houdende maatregelen met het oog op de ontbinding van de Regie voor Maritiem Transport ter uitvoering van artikel 3, § 1, 6° van de wet van 26 juli 1996 strekkende tot realisatie van de budgettaire voorwaarden tot deelname van België aan de Europese Economische en Monetaire Unie;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 15 oktober 1998;

Gelet op het akkoord van Onze Minister van Begroting, gegeven op 23 december 1998;

Gelet op het akkoord van Onze Minister van Ambtenarenzaken, gegeven op 23 december 1998;

Gelet op het protocol van 21 januari 1999 waarin de conclusies van de onderhandelingen gevoerd in het Sectorcomité VI « Verkeer en Infrastructuur » zijn vermeld;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, gewijzigd bij de wet van 4 juli 1989;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Overwegende dat, op het ogenblik van de ontbinding van de Regie voor Maritiem Transport, voor de statutaire personeelsleden die worden overgedragen naar het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur de weddeschalen ten spoedigste moeten worden vastgelegd om de bezoldigingen tijdig te kunnen uitbetalen;

Op de voordracht van Onze Minister van Vervoer, Hebben Wij besloten en besluiten Wij : HOOFDSTUK I. - Organieke regeling A. Administratief personeel onderworpen aan het statuut van het Rijkspersoneel.

Artikel 1.Aan de bijzondere graad van commandant (rang 10) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 1 036 575 - 1 532 575 31 x 24 933 112 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.)

Art. 2.Aan de bijzondere graad van officier-hoofdwerktuigkundige (rang 10) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 1 036 575 - 1 532 575 31 x 24 933 112 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.)

Art. 3.§ 1. Aan de bijzondere graad van eerste luitenant (rang 10) wordt de weddeschaal 10 A verbonden. § 2. De eerste luitenant die vier jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de weddeschaal 10 B.

Art. 4.Aan de bijzondere graad van eerste officier-werktuigkundige A(rang 28) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 848 160 - 1 232 462 21 x 21 373 122 x 28 463 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.)

Art. 5.§ 1. Aan de bijzondere graad van marconist (rang 26) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 655 680 - 997 261 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.) § 2. De marconist die negen jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.)

Art. 6.Aan de bijzondere graad van officier-werktuigkundige A (rang 26) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 805 058 - 1 098 929 31 x 12 465 122 x 21 373 (Kl.23j. - N.2+ - G.A.)

Art. 7.§ 1. Aan de bijzondere graad van luitenant (rang 26) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 684 784 - 934 483 31 x 12 223 102 x 21 303 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.) § 2. In afwijking van § 1, geniet de luitenant die het brevet van eerste luitenant ter lange omvaart bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 732 273 - 981 972 31 x 12 223 102 x 21 303 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.) § 3. In afwijking van § 1, geniet de luitenant die het brevet van kapitein ter lange omvaart bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 756 018 - 1 005 717 31 x 12 223 102 x 21 303 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.)

Art. 8.Aan de bijzondere graad van kaaiofficier (rang 22) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 830 287 - 1 157 663 21 x 21 373 102 x 28 463 (Kl. 24j. - N.2 - G.A.)

Art. 9.Aan de bijzondere graad van purser (rang 22) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 10.§ 1. Aan de bijzondere graad van controleur (rang 20) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 546 922 - 884 947 31 x 10 676 22 x 12 454 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 2. De controleur die vier jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 578 561 - 913 030 31 x 10 676 22 x 14 232 112 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 3. De controleur die slaagt in het examen voor verhoging in weddeschaal, bekomt de weddeschaal 20E. B. Technisch personeel onderworpen aan het statuut van het Rijkspersoneel.

Art. 11.§ 1. Aan de bijzondere graad van scheepstechnicus (rang 20) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 546 922 - 884 947 31 x 10 676 22 x 12 454 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 2. In afwijking van § 1, geniet de scheepstechnicus die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 2e klasse (nieuw stelsel) bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 570 666 - 908 691 31 x 10 676 22 x 12 454 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 3. In afwijking van § 1, geniet de scheepstechnicus die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 1e klasse bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 594 411 - 932 436 31 x 10 676 22 x 12 454 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 4. De scheepstechnicus die vier jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 570 098 - 904 567 31 x 10 676 22 x 14 232 112 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 5. In afwijking van § 4, bekomt de scheepstechnicus die vier jaar graadanciënniteit heeft en die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 2e klasse (nieuw stelsel) bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 593 842 - 928 311 31 x 10 676 22 x 14 232 112 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 6. In afwijking van § 4, bekomt de scheepstechnicus die vier jaar graadanciënniteit heeft en die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 1e klasse bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 617 587 - 952 056 31 x 10 676 22 x 14 232 112 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 7. De scheepstechnicus die negen jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 594 558 - 936 139 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 8. In afwijking van § 7, bekomt de scheepstechnicus die negen jaar graadanciënniteit heeft en die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 2e klasse (nieuw stelsel) bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 618 302 - 959 883 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) § 9. In adwijking van §7, bekomt de scheepstechnicus die negen jaar graadanciënniteit heeft en die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigjundige 1e klasse bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 642 047 - 983 628 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) C. Meesters-, vak- en dienstpersoneel onderworpen aan het statuut van het Rijkspersoneel

Art. 12.Aan de bijzondere graad van officier-werktuigkundige B (rang 32) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 772 820 - 983 155 31 x 8 905 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl.18j. - N.3 - G.A.)

Art. 13.Aan de bijzondere graad van atelierchef (rang 32) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 772 820 - 983 155 31 x 8 905 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 14.§ 1. Aan de bijzondere graad van scheepswerktuigkundige 1e klasse (rang 30) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 684 292 - 894 111 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.) § 2. In afwijking van § 1, geniet scheepswerktuigkundige 1e klasse die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 3e klasse (nieuw stelsel) of van officier-werktuigkundige 2e klasse (oud stelsel) bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 708 036 - 917 855 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.) § 3. In afwijking van § 1, geniet de scheepswerktuigkundige 1e klasse die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 1e klasse bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 731 781 - 941 600 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 15.§ 1. Aan de bijzondere graad van scheepswerktuigkundige (rang 30) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 650 454 - 860 273 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl.18j. - N.3 - G.A.) § 2. In afwijking van § 1, geniet de scheepswerktuigkundige die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 3e klasse (nieuw stelsel) of van officier-werktuigkundige 2e klasse (oud stelsel) bezit, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 674 198 - 884 017 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 16.Aan de bijzondere graad van bootsman (loodsboten en tenders) (rang 30) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 557 428 - 750 860 31 x 8 733 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 17.§ 1. Aan de bijzondere graad van bootsman (rang 30) wordt de hierna vermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 531 046 - 715 064 31 x 5 595 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.) § 2. De bootsman die negen jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 557 428 - 750 860 31 x 8 733 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 18.Aan de bijzondere graad van kok (ingescheept) (rang 42) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 586 409 - 676 059 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 19.Aan de bijzondere graad van matroos-specialist loodsboten (rang 42) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 557 307 - 646 957 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 20.Aan de bijzondere graad van kwartiermeester (rang 42) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 557 307 - 646 957 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 21.§ 1. Aan de bijzondere graad van matroos (rang 42) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 519 421 - 609 071 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.) § 2. De matroos die vier jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 528 147 - 617 797 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 22.§ 1. Aan de bijzondere graad van stoker (rang 42) wordt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal verbonden : 519 421 - 609 071 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.) § 2. De stoker die vier jaar graadanciënniteit heeft, bekomt de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 528 147 - 617 797 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.) HOOFDSTUK II. - Overgangsbepalingen A. Administratief personeel onderworpen aan het statuut van het Rijkspersoneel.

Art. 23.In afwijking van artikel 7, § 1, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van luitenant, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van luitenant vleugelboot (rang 22), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 753 429 - 1 004 494 31 x 12 445 102 x 21 373 (Kl. 24j. - N.2 - G.A.)

Art. 24.In afwijking van artikel 10, § 3, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van controleur, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van terminalchef (rang 22), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 655 680 - 997 261 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 25.In afwijking van artikel 23, § 2, van het koninklijk besluit van 10 april 1995 tot vaststelling van de weddeschalen der aan verscheidene ministeries gemene graden, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van adjunct-adviseur, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van adjunct-adviseur (rang 11) of bestuurssecretaris (rang 10) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 894 104 - 1 441 751 31 x 35 618 92 x 48 977 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.)

Art. 26.In afwijking van artikel 23, § 3, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van adjunct-adviseur, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van adjunct-adviseur-hoofd van dienst (rang 12), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 970 680 - 1 558 399 112 x 53 429 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.)

Art. 27.In afwijking van artikel 25, § 2, van dezelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van ingenieur, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van eerstaanwezend ingenieur (rang 11) of ingenieur (rang 10) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 1 259 187 - 1 766 758 31 x 26 713 82 x 53 429 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.)

Art. 28.In afwijking van artikel 16, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van boekhouder, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van administratief adjunct (rang 22) die op dezelfde datum ten minste vier graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had en die aangewezen was voor de boekhouding, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2+ - G.A.)

Art. 29.In afwijking van artikel 16, § 2, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van boekhouder, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van adjunct-inspecteur 1e klasse (rang 24) of bestuurschef (rang 24), die aangewezen was voor de boekhouding, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2+ - G.A.)

Art. 30.In afwijking van artikel 6, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van bestuurschef, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van bestuurschef (rang 24) of adjunct-inspecteur 1e klasse (rang 24), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 31.In afwijking van artikel 6, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van bestuurschef, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van bestuurschef (rang 24) of adjunct-inspecteur 1e klasse (rang 24), die uiterlijk op 15 oktober 1971 in dienst was bij het Bestuur van het Zeewezen en van de Binnenvaart van het voormalige Ministerie van Verkeerswezen en die uiterlijk op 31 maart 1972 titularis was van een graad van niveau 2, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 919 025 - 1 282 339 31 x 10 688 22 x 12 467 22 x 28 493 102 x 24 933 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 32.In afwijking van artikel 5, § 2, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van bestuursassistent, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van administratief adjunct (rang 22) die op dezelfde datum tenminste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 33.In afwijking van artikel 2, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van klerk, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van klerk (rang 30) of klerk-typist(e) (rang 30), die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 518 819 - 702 837 31 x 5 595 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 34.In afwijking van artikel 2, § 1, van herzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van klerk, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van eerste klerk (rang 32), eerstaanwezend klerk-typist(e) (rang 32) of technisch beambte 2e klasse (rang 32), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 518 819 - 702 837 31 x 5 595 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 35.In afwijking van artikel 2, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van klerk, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van eerste klerk-stenotypist(e) (rang 32), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 531 046 - 715 064 31 x 5 595 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 36.In afwijking van artikel 2, § 3, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van klerk, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van hoofdklerk-stenotypist(e) (rang 34), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 584 375 - 792 604 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 37.In afwijking van artikel 2, § 3, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van klerk, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van klerk (rang 30), eerste klerk (rang 32), technisch beambte 2e klasse (rang 32), hoofdklerk (rang 34), hoofdklerk-typist(e) (rang 34) of speciaal controleur (rang 34), die op dezelfde datum ten minste twaalf jaar niveauanciënniteit had en die laureaat was van de beroepsproef voor de toekenning van de weddeschaal 34/2, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 584 375 - 792 604 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.) B. Technisch personeel onderworpen aan het statuut van het Rijkspersoneel.

Art. 38.In afwijking van artikel 11, § 4, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van scheepstechnicus, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van scheepswerktuigkundige 1e klasse A (rang 21) of scheepswerktuigkundige 1e klasse-electricien (rang 21), die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 646 265 - 930 920 31 x 10 676 22 x 14 232 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 39.In afwijking van artikel 11, § 5, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van scheepstechnicus, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van scheepswerktuigkundige 1e klasse A (rang 21) of scheepswerktuigkundige 1e klasse-electricien (rang 21), die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had en die het getuigschrift of het brevet van officier-werktuigkundige 2e klasse (nieuw stelsel), bezat, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 670 009 - 954 664 31 x 10 676 22 x 14 232 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 40.In afwijking van artikel 32, § 2, van het koninklijk besluit van 10 april 1995 tot vaststelling van de weddeschalen der aan verscheidene ministeries gemene graden, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van technicus, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van eerste scheepstekenaar (rang 22), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 762 318 - 1 128 806 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.)

Art. 41.In afwijking van artikel 33, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van hoofdtechnicus op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van hoofdtekenaar (rang 24), het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 812 184 - 1 178 672 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) C. Meesters-, vak- en dienstpersoneel onderworpen aan het statuut van het Rijkspersoneel.

Art. 42.In afwijking van artikel 21, § 2, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van matroos, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van matroos-vakman (rang 43) die op dezelfde datum ten minste negen jaar graadanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 586 409 - 676 059 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6.454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 43.In afwijking van artikel 36, § 1, van het koninklijk besluit van 10 april 1995 tot vaststelling van de weddeschalen der aan verscheidene ministeries gemene graden, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van vakman, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van vakman 1e klasse voor scheepswerk (rang 32) of vakman voor scheepswerk (rang 30) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal, voor zover deze voordeliger uitvalt dan de weddeschaal 30 E : 517 075 - 701 093 31 x 5 595 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 44.In afwijking van artikel 36, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van vakman, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van vakman 1e klasse voor scheepswerk (rang 32) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 532 110 - 725 542 31 x 8 733 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 45.In afwijking van artikel 36, § 3, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van vakman, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van specialist-technicus voor scheepswerk (rang 33) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 548 434 - 755 807 31 x 8 733 52 x 11 141 92 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 46.In afwijking van artikel 36, § 4, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van vakman, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van werkmeester voor scheepswerk (rang 34) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of ten minste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 632 981 - 842 800 31 x 8 733 42 x 10 655 102 x 14 100 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.)

Art. 47.In afwijking van artikel 35, § 1, van hetzelfde besluit, bekomt de ambtenaar benoemd tot de graad van geschoold arbeider, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport in dienst, de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 545 666 - 635 316 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 48.In afwijking van artikel 35, § 1, van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van geschoold arbeider, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van geschoold werkman A voor scheepswerk (rang 43) of brigadechef voor scheepswerk (rang 43), die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of tenminste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 557 307 - 646 957 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 49.In afwijking van artikel 34 van hetzelfde besluit, behoudt de ambtenaar benoemd tot de graad van arbeider, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van hulpvakman B voor scheepswerk (rang 42) die op dezelfde datum ten minste vier jaar graadanciënniteit of tenminste tien jaar dienstanciënniteit had, het voordeel van de hiernavermelde bijzondere weddeschaal : 504 238 - 586 368 31 x 4 342 22 x 4 342 102 x 6 042 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.) HOOFDSTUK III. - Bijzondere bepalingen

Art. 50.De personeelsleden bekleed met de hiernavermelde graden, die ter beschikking gesteld zijn, in de hiernavermelde functies, van een vennootschap die bedrijvig is in het maritiem transport van en naar België, bekomen de hiernavermelde weddeschalen tijdens de periode van hun terbeschikkingstelling, voor zover ze hierbij een geldelijk voordeel hebben : Eerste luitenant (rang 10) en luitenant (rang 26), ter beschikking gesteld in de functie van commandant (rang 10) : 1 036 575 - 1 532 575 31 x 24 933 112 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.) Officier-werktuigkundige A (rang 26), ter beschikking gesteld in de functie van officier-hoofdwerktuigkundige (rang 10) : 1 036 575 - 1 532 575 31 x 24 933 112 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.) Luitenant (rang 26) en kaaiofficier (rang 22), ter beschikking gesteld in de functie van eerste luitenant (rang 10) : 826 981 - 1 284 690 31 x 24 933 102 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.) Marconist (rang 26) en bestuursassistent (rang 20), ter beschikking gesteld in de functie van adjunct-adviseur (rang 10) : 826 981 - 1 284 690 31 x 24 933 102 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.) Officier-werktuigkundige A (rang 26), ter beschikking gesteld in de functie van eerste officier-werktuigkundige A (rang 28) : 848 160 - 1 232 462 21 x 21 373 122 x 28 463 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.) Scheepstechnicus (rang 20), ter beschikking gesteld in de functie van officier-werktuigkundige A (rang 26) : 805 058 - 1 098 929 31 x 12 465 122 x 21 373 (Kl. 23j. - N.2+ - G.A.) Controleur (rang 20) en vakman (rang 30), ter beschikking gesteld in de functie van bestuurschef (rang 22) : 718 547 - 1 085 035 31 x 10 676 22 x 14 232 22 x 28 463 102 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) Vakman (rang 30), ter beschikking gesteld in de functie van kaaiofficier (rang 22) : 830 287 - 1 157 663 21 x 21 373 102 x 28 463 (Kl. 24j. - N.2 - G.A.) Klerk (rang 30), matroos (rang 42) en arbeider (rang 40), ter beschikking gesteld in de functie van controleur (rang 20) : 546 922 - 884 947 31 x 10 676 22 x 12 454 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) Vakman (rang 30) en arbeider (rang 40), ter beschikking gesteld in de functie van scheepstechnicus (rang 20) : 546 922 - 884 947 31 x 10 676 22 x 12 454 22 x 28 463 92 x 24 907 (Kl. 20j. - N.2 - G.A.) Matroos (rang 42), ter beschikking gesteld in de functie van bootsman (rang 30) : 531 046 - 715 064 31 x 5 595 52 x 11 141 82 x 13 941 (Kl. 18j. - N.3 - G.A.) Matroos (rang 42), ter beschikking gesteld in de functie van kwartiermeester (rang 42) : 557 307 - 646 957 31 x 4 342 22 x 6 042 102 x 6 454 (Kl. 18j. - N.4 - G.A.)

Art. 51.In afwijking van artikel 23 van het koninklijk besluit van 10 april 1995 tot vaststelling van de weddeschalen der aan verscheidene ministeries gemene graden, bekomt de ambtenaar bekleed met de graad van industrieel ingenieur, die in deze graad ter beschikking gesteld is van een vennootschap die belast is met het beheer van een Belgische haven, de hiernavermelde weddeschaal tijdens de periode van zijn terbeschikkingstelling : 1 018 768 - 1 514 768 31 x 24 933 112 x 38 291 (Kl. 24j. - N.1 - G.B.)

Art. 52.In afwijking van de artikelen 6, derde lid, 7, 21, eerste lid, en 24 van het koninklijk besluit van 29 juni 1973 houdende bezoldigingsregeling van het personeel van de ministeries, worden voor de ambtenaar benoemd tot de graad van eerste luitenant, op 28 februari 1997 bij de voormalige Regie voor Maritiem Transport bekleed met de geschrapte graad van vleugelbootkapitein (rang 25) of eerste luitenant (rang 24), alle vroeger in groep A gepresteerde diensten integraal geacht te hebben behoord tot groep B.

Art. 53.In afwijking van artikel 7 van het koninklijk besluit van 29 juni 1973 houdende bezoldigingsregeling van het personeel van de ministeries, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 9 juli 1973 en 17 maart 1995, komen de diensten bepaald in artikel 14 van hetzelfde besluit, voor de ambtenaren in dienst op 31 december 1993 en voor alle vóór 1 januari 1994 gepresteerde diensten, in aanmerking vanaf de leeftijd van 20 jaar, voor de ambtenaar die bij de voormalige Regie voor Martiem Transport gerechtigd was op een schaal behorend én tot niveau 2 én tot de klasse « 20 jaar » en die vanaf 1 maart 1997 gerechtigd was op een schaal behorend tot niveau 2+. HOOFDSTUK IV. - Slotbepalingen

Art. 54.Het koninklijk besluit van 2 juni 1997 tot vaststelling van de weddeschalen verbonden aan de graden bij de Regie voor Maritiem Transport (R.M.T.) wordt opgeheven.

Art. 55.Dit besluit treedt in werking op 28 februari 1999.

Art. 56.Onze Minister van Vervoer is belast met de uitvoering van dit besluit.

Gegeven te Brussel, 12 februari 1999.

ALBERT Van Koningswege : De Minister van Vervoer, M. DAERDEN De Minister van Begroting, H. VAN ROMPUY

^