Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit van 18 november 2011
gepubliceerd op 12 december 2011

Koninklijk besluit tot wijziging van de bijlage bij het koninklijk besluit van 8 december 1999 tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2011022418
pub.
12/12/2011
prom.
18/11/2011
ELI
eli/besluit/2011/11/18/2011022418/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

18 NOVEMBER 2011. - Koninklijk besluit tot wijziging van de bijlage bij het koninklijk besluit van 8 december 1999Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 08/12/1999 pub. 25/01/2000 numac 2000022043 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering sluiten tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering


ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994, inzonderheid op artikel 12, 11° ;

Gelet op het koninklijk besluit van 8 december 1999Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 08/12/1999 pub. 25/01/2000 numac 2000022043 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering sluiten tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering;

Gelet op het advies van het Algemeen Beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, gegeven op 3 oktober 2011;

Op de voordracht van Onze Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, Hebben Wij besloten en besluiten Wij :

Artikel 1.De als bijlage bij dit besluit gevoegde wijzigingen van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité, worden goedgekeurd.

Art. 2.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Art. 3.Onze Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid is belast met de uitvoering van dit besluit.

Gegeven te Brussel, 18 november 2011.

ALBERT Van Koningswege : De Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, Mevr. L. ONKELINX

BIJLAGE

Artikel 1.Artikel 1 van het huishoudelijk reglement als bijlage bij het koninklijk besluit van 8 december 1999Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 08/12/1999 pub. 25/01/2000 numac 2000022043 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering sluiten tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, wordt als volgt vervangen : «

Artikel 1.Het Algemeen Beheerscomité vergadert ofwel op initiatief van de voorzitter, ofwel op verzoek van de Minister die de Sociale Zaken in zijn bevoegdheid heeft, ofwel op verzoek van ten minste drie leden.

Indien minstens drie werkende leden een vergadering willen bijeenroepen, richten zij hun verzoek schriftelijk of per e-mail aan de voorzitter met vermelding van het onderwerp van de vergadering.

Het Algemeen beheerscomité wordt bijeengeroepen door de voorzitter of, zo die verhinderd is, door een ondervoorzitter. De voorzitter mag zijn bevoegdheid tot bijeenroepen overdragen aan de administrateur-generaal van het Instituut.

De uitnodigingen met vermelding van de agenda en alle documenten die hiermee verband houden worden schriftelijk verzonden ten minste acht dagen vóór de datum van de vergadering; in spoedeisende gevallen mag die termijn worden verkort. De documenten die pas beschikbaar zijn na de verzendingsdatum en tot de dag vóór de vergadering, worden elektronisch bezorgd. In dat geval worden de leden daarvan op de hoogte gebracht via een elektronisch bericht.

Onverminderd de bepalingen van het 4e lid, worden vanaf een door het Algemeen Beheerscomité bepaalde datum alle documenten die verband houden met de agenda en met de verschillende punten op de agenda van de vergaderingen elektronisch ter beschikking gesteld van de leden van het Algemeen Beheerscomité en de personen die door laatstgenoemden gemachtigd zijn. De leden die uitdrukkelijk erom vragen, krijgen de documenten samen met de oproeping op papier.«

Art. 2.In artikel 7 van hetzelfde huishoudelijk reglement worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° het tweede lid wordt vervangen door het volgende lid : « De notulen worden uiterlijk binnen acht dagen vóór de datum van de volgende vergadering aan de leden gezonden.De opmerkingen in verband met de notulen moeten de administrateur-generaal binnen acht dagen na hun verzending schriftelijk of per e-mail worden meegedeeld, zoniet kunnen de beslissingen worden uitgevoerd. »; 2° het derde lid wordt opgeheven.

Art. 3.In artikel 11 van hetzelfde huishoudelijk reglement worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in punt 1°, worden de woorden « behalve die betreffende de administratieve cel » opgeheven;b) in punten 3° en 4°, worden de woorden « behalve van het personeel tewerkgesteld bij de administratieve cel » opgeheven;c) in punt 7° worden de woorden « tot 1 januari 2000, ongeacht artikel 14, 7° » opgeheven.

Art. 4.In artikel 13 van hetzelfde huishoudelijk reglement worden de volgende wijzigingen aangebracht: a) in het eerste lid, worden de woorden « Met tijdelijke uitzondering tot 1 januari 2000 van de bevoegdheden die tot dezelfde datum aan de Administrateur-generaal van de administratieve cel zijn overgedragen » opgeheven;b) in het eerste lid, worden in de Nederlandse tekst, de woorden « worden de volgende bevoegdheden » vervangen door de woorden « De volgende bevoegdheden worden »; c) in punt II, 1°, tweede lid, worden de woorden « 2,5 miljoen frank » vervangen door de woorden « 67.000 EUR »; d) in punt II, 2°, eerste lid, worden de woorden « 30 miljoen frank » en « 15 miljoen » respectievelijk vervangen door de woorden « 750.000 EUR » en « 387.000 EUR »; e) in punt II, 2°, tweede lid, worden de woorden « vijf miljoen » vervangen door de woorden « 125.000 EUR »; f) in punt II, 2°, derde lid, worden de woorden « 2,5 miljoen frank » vervangen door de woorden « 67.000 EUR »; g) in punt II, 3° en 4°, worden de woorden « 2,5 miljoen frank » vervangen door de woorden « 67.000 EUR »; h) punt III, 3° wordt opgeheven;i) in punt III, 6°, worden de woorden « 2+, 2, 3 en 4 » vervangen door de woorden « B, C en D »;

Art. 5.Artikelen 14, 15 en 16 van hetzelfde huishoudelijk reglement worden opgeheven.

Art. 6.Artikel 17, tweede lid, van hetzelfde huishoudelijk reglement wordt opgeheven.

Art. 7.In hetzelfde huishoudelijk reglement wordt een artikel 18 ingevoegd, luidende: « Het Algemeen Beheerscomité mag de persoon aanwijzen die het instituut in de Raad van Bestuur en/of de Algemene Vergadering van de MvM vertegenwoordigt.

Het Algemeen Beheerscomité bepaalt de wijze waarop die persoon hem verslag uitbrengt over de samenwerkingsvoorwaarden tussen het instituut en de MvM ».

Gezien om gevoegd te worden bij ons besluit van 18 november 2011 houdende goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité van het Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering.

De Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, Mevr. L. ONKELINX

^