Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit van 22 juli 2004
gepubliceerd op 11 augustus 2004

Koninklijk besluit betreffende de bepaling van het project en het vereist aantal in te zetten personeelsleden van de autonome overheidsbedrijven in het kader van de veralgemening van de uitreiking van de elektronische identiteitskaart

bron
federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer
numac
2004014163
pub.
11/08/2004
prom.
22/07/2004
ELI
eli/besluit/2004/07/22/2004014163/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

22 JULI 2004. - Koninklijk besluit betreffende de bepaling van het project en het vereist aantal in te zetten personeelsleden van de autonome overheidsbedrijven in het kader van de veralgemening van de uitreiking van de elektronische identiteitskaart


ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op de Programmawet van 22 december 2003, inzonderheid op artikel 475, derde lid, 1°;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 21 en 30 april en 3 mei 2004;

Gelet op de akkoordbevinding van Onze Minister van Begroting van 29 april 2004;

Gelet op het protocol nr. 2004/06 van 13 mei 2004 van het Sectorcomité V -Binnenlandse zaken;

Gelet op het advies nr. 37.396/4 van de Raad van State, gegeven op 5 juli 2004 in toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten over de Raad van State;

Op de voordracht van Onze Minister van Overheidsbedrijven en Onze Minister van Binnenlandse Zaken en op advies van Onze in Raad vergaderde Ministers, Hebben Wij besloten en besluiten Wij : HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied

Artikel 1.Dit koninklijk besluit is van toepassing op de statutaire personeelsleden van Belgacom, De Post, de NMBS, BIAC en Belgocontrol die in uitvoering van artikel 475, derde lid, 2° van de Programmawet van 22 december 2003 worden ingezet voor de realisatie van het project vermeld in artikel 2. HOOFDSTUK II. - Bepaling en beschrijving van het project

Art. 2.In toepassing van artikel 475, derde lid, 1 ° van de Programmawet van 22 december 2003, zullen statutaire personeelsleden van de autonome overheidsbedrijven Belgacom, De Post, de NMBS, BIAC en Belgocontrol ingezet worden voor : 1. de federale en provinciale coördinatie van de uitreiking van de elektronische identiteitskaart bij de Algemene directie Instellingen en bevolking - Dienst Rijksregister - van de Federale overheidsdienst Binnenlandse zaken;2. de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten in de gemeenten. HOOFDSTUK III. - Bepaling van het vereist aantal personeelsleden

Art. 3.§ 1. Het aantal personeelsleden dat vereist is voor de realisatie van dit project op federaal en provinciaal vlak, bedoeld in artikel 2, 1°, wordt vastgesteld op 57, te verdelen als volgt : -9 personeelsleden bij de stafdienst Personeel en Organisatie en de diensten van het Rijksregister van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken waarvan 4 van niveau 1 en 5 van niveau B; - 20 personeelsleden voor de helpdesk van het Rijksregister van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken waarvan 1 functie van niveau B en 19 van niveau C; - 28 personeelsleden voor de provinciale coördinatiecentra waarvan 11 functies van niveau 1 en 17 van niveau B. § 2. Het aantal voltijds equivalenten dat vereist is voor de realisatie van dit project in de gemeenten, bedoeld in artikel 2, 2°, wordt vastgesteld op 722.

De Minister van Binnenlandse Zaken zal aan de betrokken autonome overheidsbedrijven een verdeling van de functies per gemeente en de eventuele wijzigingen tijdens het project bezorgen. HOOFDSTUK IV. - Slotbepaling

Art. 4.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Art. 5.Onze Minister van Overheidsbedrijven en Onze Minister van Binnenlandse Zaken worden belast met de uitvoering van dit besluit.

Gegeven te Brussel, 22 juli 2004.

ALBERT Van Koningswege : De Minister van Overheidsbedrijven, J. VANDE LANOTTE De Minister van Binnenlandse Zaken, P. DEWAEL

^