Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 27 juli 1999

Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden Betrekkingen van adjunct-adviseur bij de wetenschappelijke instellingen Bericht van vacature. - Oproep tot kandidaten Er wordt ter kennis gebracht van de vas Een van deze betrekkingen is voor de ambtenaren van de Nederlandse taalrol, de andere voor de ambte(...)

bron
diensten van de eerste minister
numac
1999021390
pub.
27/07/1999
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

DIENSTEN VAN DE EERSTE MINISTER


Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden Betrekkingen van adjunct-adviseur bij de wetenschappelijke instellingen Bericht van vacature. - Oproep tot kandidaten Er wordt ter kennis gebracht van de vastbenoemde ambtenaren van de federale ministeries alsmede van de federale instellingen van openbaar nut die onderworpen zijn aan het koninklijk besluit van 8 januari 1973 tot vaststelling van het statuut van het personeel van sommige instellingen van openbaar nut, dat twee betrekkingen van adjunct-adviseur bij de wetenschappelijke instellingen (rang 10) vacant verklaard worden en ingevuld worden door overplaatsing, in het kader van de vrijwillige mobiliteit.

Een van deze betrekkingen is voor de ambtenaren van de Nederlandse taalrol, de andere voor de ambtenaren van de Franse taalrol. Deze twee betrekkingen staan open voor de ambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 10 met weddeschaal 10A of 10B en die voldoen aan de hierna omschreven voorwaarden en profielen. Ze zijn toegankelijk voor zowel mannen als vrouwen.

De adjunct-adviseurs bij de wetenschappelijke instellingen moeten, binnen de D.W.T.C., hun medewerking verlenen aan het administratief en financieel beheer - dat op dit ogenblik gemoderniseerd wordt - van de wetenschappelijke instellingen waarvoor de Minister van Wetenschapsbeleid bevoegd is.

De voorwaarden inzake toegang en carrièreverloop van de adjunct-adviseurs bij de wetenschappelijke instellingen worden vastgesteld bij een koninklijk besluit van 20 juli 1998 houdende diverse verordenings- bepalingen met betrekking tot de inrichting van een bijzondere loopbaan bij de Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden (Belgisch Staatsblad van 29 augustus 1998).

De kandidaten moeten in het bijzonder aandacht besteden aan de volgende punten : 1° de betrekkingen worden uitsluitend toegekend aan kandidaten van Belgische nationaliteit;2° de ambtenaren zijn uitgesloten van de loopbaanonderbrekingsstelsels;3° na negen jaar graadanciënniteit kunnen zij de weddeschaal 10C krijgen voor zover er betrekkingen vacant zijn;4° zij krijgen een forfaitaire onkostentoelage ten belope van 25 000 BEF per jaar (tegen 100 %). 1e vacante betrekking (Nederlandstalige).

De titularis heeft als opdracht de Franstalige adviseur-generaal bij de wetenschappelijke instellingen bij te staan voor alle problemen op het vlak van het administratief beheer van de genoemde instellingen.

De kandidaat is houder van het diploma van doctor of licentiaat in de rechten.

Hij moet een nuttige ervaring kunnen doen gelden voor elk probleem in verband met het beheer van privaatrechtelijke contracten (problemen betreffende de bezetting van de museumlokalen, de eigen museumeenheden, de problemen inzake aansprakelijkheid over het beheer van het patrimonium, verzekering, enz.) alsook de inhoud van de arbeidsovereenkomsten van het contractuele personeel en het geschillenbeheer dat erbij kan horen. Hij moet enigszins zelfstandig kunnen werken. Hij moet voor de adviseur-generaal kunnen inspringen wanneer die niet beschikbaar is. Hij is vertrouwd met tekstverwerking en databasemanagement.

Hij moet zich mondeling duidelijk en juist kunnen uitdrukken, zijn standpunt kunnen verdedigen en notulen en verslagen nauwkeurig kunnen opstellen.

De kennis van het Frans is een troef om de functie te bekleden. 2e vacante betrekking (Franstalige).

De titularis heeft als opdracht de Nederlandstalige adviseur-generaal bij de wetenschappelijke instellingen bij te staan voor alle problemen op het vlak van het financieel beheer van de genoemde instellingen.

De kandidaat is houder van een van de volgende diploma's : - doctor of licentiaat in de rechten; - licentiaat in de toegepaste economische wetenschappen; - licentiaat in de sociale wetenschappen; - licentiaat in de politieke wetenschappen; - licentiaat in de sociologie; - licentiaat in de arbeidswetenschappen; - licentiaat in de bestuurswetenschappen; - licentiaat in de handelswetenschappen; - handelsingenieur.

Hij heeft als hoofdopdracht sponsoracties op te zetten voor de wetenschappelijke instellingen en de instellingshoofden te ondersteunen bij tijdelijke tentoonstellingen of open dagen voor het grote publiek. Hij zorgt ook voor het valoriseren van de Internetsites van de genoemde instellingen.

Hij moet de financiële en verzekeringssector voldoende kennen en hiervan afdoende bewijzen leveren.

Gelet op het specifieke karakter van de functie, moet de kandidaat sterk zijn in public relations en onderhandelen.

De kennis van het Nederlands en het Engels is een troef om de functie te bekleden.

De geïnteresseerde ambtenaren sturen hun kandidatuur per brief aan de secretaris-generaal van de Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden, Wetenschapsstraat 8, in 1000 Brussel. De kandidaten worden dan uitgenodigd voor een gesprek met de adviseurs-generaal bij de wetenschappelijke instellingen. Het gesprek vindt normaal plaats in september. Na afloop hiervan staat het de kandidaat vrij om zijn kandidatuur in te dienen bij de Dienst "Mobiliteit" van Ambtenarenzaken.

De kandidaatstelling moet minstens de volgende informatie bevatten : - naam en voornamen, geboorteplaats en -datum, woonplaats en volledig adres van de kandidaat; - opgave van het (de) diploma('s); - de graad waarmee de ambtenaar bekleed is en de naam van het ministerie/bestuur/instelling van openbaar nut waarvan hij deel uitmaakt; - opgave van de weddeschaal van de ambtenaar en van zijn dienst- en graadanciënniteit; - de jongste evaluatie indien die al toegekend werd; - een beschrijving van de beroepsloopbaan, van de opgedane ervaring ten aanzien van de opdracht en het hiervoor beschreven profiel; - de verdere gegevens om de kandidaat tijdens de kantooruren te kunnen bereiken.

^