Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 26 maart 2010

Opdrachthouders van de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging. - Oproep tot de kandidaten De belangstellende ambtenaren van de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging of de federale openbare instellingen worden e 1) Functiecontext : De DAV (Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging) werd in 1998 opgeric(...)

bron
federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister
numac
2010201548
pub.
26/03/2010
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST KANSELARIJ VAN DE EERSTE MINISTER


Opdrachthouders van de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging. - Oproep tot de kandidaten De belangstellende ambtenaren van de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging of de federale openbare instellingen worden ervan in kennis gesteld dat er drie betrekkingen van opdrachthouder (niveau A) vacant zijn, bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging (DAV). 1) Functiecontext : De DAV (Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging) werd in 1998 opgericht bij de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister. De DAV heeft als opdracht om maatregelen voor te stellen die de administratieve complexiteit - en de kosten die daarmee gepaard gaan - te beperken voor ondernemingen, verenigingen en burgers.

Deze opdracht vertaalt zich in een hele brede waaier van activiteiten die binnen de DAV uitgevoerd worden waaronder : - het formuleren, stimuleren en coördineren van vereenvoudigingsprojecten; - het berekenen van de kosten van administratieve lasten en het formuleren van voorstellen om deze te verminderen; - het organiseren van samenwerking tussen de verschillende federale administraties rond administratieve vereenvoudiging; - het organiseren van overleg met alle beleidsniveaus, de sociale partners, vertegenwoordigers uit de middenstand en de K.M.O.'s en met de Europese en andere internationale instellingen.

Daarnaast ondersteunt de DAV ook de Minister, bevoegd voor de Administratieve Vereenvoudiging en zijn beleidscel en zorgt de DAV ook voor het beheer van het Kafka-meldpunt en ondersteunt zij administraties bij het nemen van vereenvoudigingsacties.

Het personeel van niveau A van de DAV omvat acht opdrachthouders die worden gedetacheerd uit de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging of de federale openbare instellingen. 2) Functiebeschrijving : Binnen de context van een uitdagende, groeiende en snel veranderende omgeving, zoekt de DAV momenteel drie polyvalente medewerkers (opdrachthouders) van niveau A, die ingeschakeld kunnen worden op een variëteit van taken binnen de DAV.Enerzijds is de DAV op zoek naar projectleiders, met name kandidaten die optreden als coördinator van vereenvoudigingsprojecten en interne begeleider. Anderzijds is de DAV op zoek naar juristen.

Daarnaast wenst de DAV eveneens een wervingsreserve op te bouwen.

Doel van de functie : Opdrachthouders zijn personen die, t.a.v. de directie van de DAV, de eindverantwoordelijkheid dragen over een bepaalde opdracht of project, waarbij de DAV actief betrokken is of dat door de DAV geïnitieerd werd.

De opdrachthouder staat in voor de volgende taken : - het opstarten, organiseren, plannen, coördineren, begeleiden, aanmoedigen en efficiënt ondersteunen van projecten inzake administratieve vereenvoudiging die gericht zijn op de ondernemingen en burgers, zowel op federaal als op regionaal, lokaal en internationaal niveau, teneinde de administratieve lasten voor de doelgroepen te verminderen, ongeacht de behandelde materies of de te wijzigen wetgevingen; - werken met het meetsysteem voor de administratieve lasten, ontwikkeld door de DAV, zowel ex ante als ex post, teneinde de impact van de bestaande en nieuwe reglementeringen te meten met betrekking tot de administratieve lasten; - het uitbouwen van een goed functionerend netwerk binnen de overheid, op internationaal niveau en bij de sectorale instellingen en organen, teneinde de informatie en gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de vereenvoudigingsprojecten in te zamelen en te verspreiden inclusief het opstellen en aanpassen van reglementeringen; - het initialiseren en beheren van een beleid gericht op het verbeteren van de federale regelgeving, in samenwerking met alle autoriteiten die betrokken zijn bij het uitwerken en controle van de regelgeving; - voorstellen uit te werken voor seminaries of opleidingen inzake administratieve vereenvoudiging.

De opdrachthouder-jurist wordt tevens verwacht volgende taken te vervullen : - het analyseren en onderzoeken van de regelgeving van toepassing op vereenvoudigingsdossiers; - het ondersteunen van de juridische aspecten van dossiers, inclusief het onderhandelen van mogelijke aanpassingen en het uitwerken van concrete tekstvoorstellen tot vereenvoudiging van de regelgeving in de meest diverse beleidsdomeinen; - opvolgen van het uitvoeringsproces tot het moment van publicatie van de nieuwe of aangepaste regelgeving.

Indien er bij de projecten een beroep gedaan wordt op externe ondersteuning, dan wordt er van de opdrachthouder verwacht om ook de volledige opvolging en coördinatie rond de consultant op zich te nemen alsook de organisatie van de overheidsopdracht indien van toepassing. 3) Wensen inzake profiel en competenties : Functievereisten : Om als opdrachthouder gedetacheerd te kunnen worden bij de DAV moet men in uitvoering van het oprichtingsbesluit van de DAV (koninklijk besluit van 23 december 1998) : - statutair ambtenaar zijn van van een federale overheidsdienst, het Ministerie van Landsverdediging of een federale openbare instelling; - minstens 3 jaar anciënniteit in niveau A tellen; - ingedeeld zijn in de klasse A1, A2 of A3.

Technische competenties - uitgebreide kennis van het Belgisch recht (publiek en administratief); - goede kennis van de Belgische en internationale institutionele context; - goede kennis van de bedrijfswereld en het verenigingsleven; - kennis van de vereenvoudigingstechnieken en -hulpmiddelen in België; - goede kennis van de informatica-toepassingen.

Gedragsgerichte competenties : - brengt innovatieve en nieuwe ideëen aan; - handelt op eigen initiatief, is dynamisch en ondernemend; - acht de verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening door de overheidsdiensten belangrijk; - analyseert complexe situaties snel en nauwkeurig; - is flexibel en gedreven om complexe vraagstukken op te lossen; - stelt zichzelf op een kritische manier in vraag; - is bereid om zich verder te bekwamen in relevante domeinen; - is in staat op basis van zijn expertise goede relaties uit te bouwen; - is stressbestending bij conflictsituaties, bij vertragingen in projecten; - houdt van onderhandelen en is teamgericht. 4) Arbeidsvoorwaarden : De opdrachthouders, gedetacheerd uit de federale overheidsdiensten, het Ministerie van Landsverdediging en de federale openbare instellingen, genieten een jaarlijkse toelage van 5.784,82 EUR (8.595,66 EUR geïndexeerd). 5) Kandidatuurstelling : De geïnteresseerde kandidaten dienen hun kandidatuur te stellen door middel van het daartoe voorziene gestandaardiseerd CV dat kan bekomen worden bij onderstaande contactpersoon Elise Beyst of op de site www.selor.be of via info@selor.be De kandidatuurstelling dient ten laatste op 20 april 2010 per aangetekend schrijven gericht te worden aan de heer E. De Pue, directeur-generaal bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging, Hertogstraat 4, 1000 Brussel. De poststempel geldt als bewijs. De kandidatuur mag ook elektronische doorgestuurd worden naar (erwin.depue@premier.fed.be). In dit geval geldt de datum van het elektronisch ontvangstbewijs als bewijs. 6) Selectieprocedure : De jury gaat de deelnemingsvoorwaarden na en onderzoekt grondig de CV's.In eerste instantie dienen de kandidaturen te voldoen aan de deelnemingsvoorwaarden. De kandidaten moeten samen met hun inschrijving een gestandaardiseerd CV opsturen, teneinde een gedetailleerde beschrijving te geven van de verworven kennis en ervaring, waarmee de geschiktheid van het profiel voor de functie in kwestie wordt aangetoond.

Naargelang het aantal overgebleven kandidaturen en na controle van de deelnemingsvoorwaarden, zal een mondelinge proef georganiseerd worden om de competenties en de motivatie van de kandidaten te evalueren.

De jury kan beslissen de aldus weerhouden kandidaten te onderwerpen aan een bijkomend assessment. Alle kandidaten die deelnemen aan het assessment worden uitgenodigd voor een finaal gesprek.

Lijst van geslaagden : De rangschikking van de sollicitanten gebeurt op basis van de behaalde punten voor het finaal gesprek.

Na deze selectie wordt per taalrol een lijst met maximum 5 geslaagden aangelegd die drie jaar geldig blijft.

Contactpersoon : Uitgebreide informatie m.b.t. de functie, het selectiereglement en de kandidatuurstelling, kan bekomen worden op de site www.selor.be of bij Elise Beyst, email : elise.beyst@premier.fed.be, tel. : 02-501 02 68, Fax : 02-513 42 41.

^