Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 14 juni 2019

Paleis voor Schone Kunsten. - Vacante betrekking van financieel directeur/directrice . - Oproep tot kandidaten De Minister belast met de Federale Culturele Instellingen deelt mede dat de betrekking van financieel directeur/directrice bij (...) Het Paleis voor Schone Kunsten is een naamloze vennootschap van publiek recht met sociaal oogmerk, (...)

bron
federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister
numac
2019202626
pub.
14/06/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST KANSELARIJ VAN DE EERSTE MINISTER


Paleis voor Schone Kunsten. - Vacante betrekking van financieel directeur/directrice (m/v/x). - Oproep tot kandidaten De Minister belast met de Federale Culturele Instellingen deelt mede dat de betrekking van financieel directeur/directrice bij het Paleis voor Schone Kunsten vacant zal zijn vanaf 1 januari 2020.

Het Paleis voor Schone Kunsten is een naamloze vennootschap van publiek recht met sociaal oogmerk, die werd opgericht door de wet van 7 mei 1999Relevante gevonden documenten type wet prom. 07/05/1999 pub. 20/08/1999 numac 1999021323 bron diensten van de eerste minister Wet houdende oprichting van het Paleis voor Schone Kunsten in de vorm van een naamloze vennootschap van publiek recht met sociale doeleinden en tot wijziging van de wet van 30 maart 1995 betreffende de netten voor distributie voor omroepuitzendingen en de uitoefening van televisie-omroepactiviteiten in het tweetalig gebied Brussel-Hoofdstad sluiten. Zijn beheerscontract werd bij koninklijk besluit van 26 mei 2016Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 26/05/2016 pub. 17/06/2016 numac 2016203022 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Koninklijk besluit tot goedkeuring van het beheerscontract van de naamloze vennootschap van publiek recht met sociale doeleinden « Paleis voor Schone Kunsten » sluiten goedgekeurd. Zijn jaarrekening en het jaarverslag worden gepubliceerd in de Balanscentrale van de NBB. De financieel directeur/directrice is samen met de directeur-generaal verantwoordelijk ten opzichte van de raad van bestuur voor het financieel evenwicht van de vennootschap.

Hij/Zij viseert, voor de ondertekening door de directeur-generaal, alle contracten en financiële verrichtingen, stelt samen met de directeur-generaal de begrotingsvoorstellen op en informeert de raad van bestuur maandelijks over de financiële toestand van de vennootschap.

Hij/Zij is eveneens verantwoordelijk voor de correcte financiële uitvoering van alle beslissingen van de raad van bestuur en voor het dagelijks financieel beheer.

Hij/Zij neemt, met raadgevende stem, deel aan de vergaderingen van de raad van bestuur.

De financieel directeur/directrice wordt door de Koning benoemd voor een termijn van zes jaar.

Het functieprofiel van de financieel directeur/directrice luidt als volgt : - beschikken over ervaring op het vlak van beheerscontrole en een grondige kennis hebben van de boekhouding van een naamloze vennootschap, ook in het kader van een ESR-boekhouding; - in staat zijn een ingewikkelde materie te beheersen die de verschillende culturele domeinen omvat die tot de opdracht van het Paleis voor Schone Kunsten behoren en die vastgelegd zijn in de wet en het beheerscontract, met inbegrip van het beheer van subsidies, mecenaten en sponsoring; - functioneren in een Directiecomité dat in het bijzonder als taak heeft de culturele programmatie zoals omschreven in artikel 3 van de wet te initiëren.

De kandidaat moet Belg zijn of burger van een andere Staat die deel uitmaakt van de Europese economische ruimte of van de Zwitserse Bondsstaat. Tevens moet hij/zij de andere landstaal machtig zijn.

De kandidaturen dienen uiterlijk op 15 juli 2019 te worden ingediend per aangetekend schrijven bij de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister, ter attentie van mevrouw F. Audag-Dechamps, voorzitter a.i. van het Directiecomité, Wetstraat 16, 1000 Brussel.

De kandidaten worden verzocht bij hun sollicitatie te voegen : a) een volledig curriculum vitae;b) een gedetailleerde nota met de visie van de kandida(a)t(e) omtrent het financiële beheer van het Paleis voor Schone Kunsten; c) alle stukken of inlichtingen die van nut kunnen zijn bij de beoordeling van de kandida(a)t(e) en die inzonderheid verband houden met het financiële beleid in grote instellingen en met de belangstelling van de kandida(a)t(e) voor culturele aangelegenheden.

^