Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 22 december 1999

Werving van bijzonder gegradueerden (niveau 2+) voor de Provincie ****-****. - **** ****. ****99305 Er wordt een **** van mannelijke en vrouwelijke **** bijzonder gegradueerden (gegradueerde(...) **** **** blijft gedurende één jaar geldig. Die geldigheidsduur kan tweemaal worden ****(...)

bron
vast secretariaat voor werving van het rijkspersoneel
numac
1999008482
pub.
22/12/1999
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

VAST SECRETARIAAT VOOR WERVING VAN HET ****


**** van bijzonder gegradueerden (gegradueerden in de boekhouding) (niveau 2+) voor de **** ****-****. - **** ****. ****99305 **** wordt een **** van mannelijke en vrouwelijke **** bijzonder gegradueerden (gegradueerde in de boekhouding) (niveau 2+) voor de **** ****-**** aangelegd. De **** Deputatie staat in voor de organisatie van het examen. **** Vast **** organiseert de eerste 2 **** en stelt de examencommissies ervan vast.

**** **** blijft gedurende één jaar geldig. Die geldigheidsduur kan tweemaal worden verlengd, maar mag niet meer dan drie jaar bedragen. 1. Functiebeschrijving : 1.1. Context : ****. 1.2. Functie : - financieel en boekhoudkundig onderzoek van het beheer van de provincie; - dagelijks beheer van inkomsten en uitgaven, met inbegrip van het voeren van de boekhouding en het opstellen van boekhoudkundige geschriften. 2. **** en loopbaan : Van 720 000 tot 999 000 frank per jaar (schaal ****1), reglementaire uitkeringen niet inbegrepen. Er zijn ****. 3. **** : Om te mogen deelnemen aan het examen moeten de sollicitanten op de uiterste **** aan de volgende voorwaarden voldoen : - **** of onderdaan van de **** Unie zijn; - minstens 18 jaar oud zijn; - een voldoende geachte kennis hebben van de **** taal met het oog op de uit te oefenen functie; - de burgerlijke en politieke rechten genieten; - van onberispelijk gedrag zijn en een bewijs van goed zedelijk gedrag kunnen overleggen na de datum waarop de bewuste betrekking werd vacant verklaard; - aan de **** hebben voldaan; - houder zijn van een diploma van hoger onderwijs van het korte type, behaald in een afdeling boekhouden of handel.

**** eveneens toegelaten : - de vroeger uitgereikte diploma's, die overeenstemmen met de bovengenoemde diploma's; - in het buitenland behaalde diploma's of **** die krachtens **** overeenkomsten of in toepassing van de wet of het decreet gelijkwaardig worden verklaard met één van de bovengenoemde diploma's, evenals de diploma's erkend overeenkomstig de procedure die in de koninklijke besluiten van 6 en 22 mei 1996 wordt beschreven, waarin rekening wordt gehouden met de bepalingen van de **** richtlijnen betreffende een algemeen **** van diploma's.

Diploma's van het universitair onderwijs en van het hogere onderwijs van het lange type komen niet in aanmerking.

Elke inlichting betreffende de vereiste diploma's kan worden verkregen bij Mevr. **** (tel. 02/214 43 33, ****-mail ****.****@****.****.****).

Lichamelijke geschiktheid : Alle geslaagden moeten bij de **** **** voor **** een onderzoek ondergaan op het ogenblik dat ze in dienst treden. De definitieve benoeming, na één jaar stage, is afhankelijk van het gunstige resultaat van dit onderzoek. 4. Selectieprocedure : 1.Eerste gedeelte - 20 punten (2 uur) (georganiseerd door het ****.****.S.).

**** van de algemene kennis van de **** instellingen (Staat, Gewesten, Gemeenschappen, **** en ****) en van de voornaamste instellingen van de provincie ****-****, alsmede de kennis van de **** (****, formele motivering van ****, grondbeginselen van ****, toekenning van subsidies).

**** wordt gebruik gemaakt van gestandaardiseerde vragenlijsten (40 ****). **** een juist antwoord worden 3 punten toegekend en voor een verkeerd antwoord worden 0,5 punten afgetrokken. Wanneer men een vraag niet beantwoordt, worden geen punten aangerekend.

Om te slagen, moeten de sollicitanten minstens 10 punten op 20 behalen.

De sollicitanten ontvangen een lijst van de onderwerpen. 2. Tweede gedeelte - 20 punten (2 uur, zonder de tijd van de lezing) (georganiseerd door het ****.****.S.).

Schriftelijk gedeelte die bestaat in het samenvatten en becommentariëren van een lezing over een algemeen onderwerp, waarbij aantekeningen mogen worden gemaakt. De lezing wordt een tweede maal herhaald. 3. Derde gedeelte - 20 punten (2 uur) (georganiseerd door de provincie ****-****). Schriftelijk gedeelte over de materies die specifiek verband houden met de uit te oefenen functie.

De sollicitanten ontvangen een lijst van de onderwerpen.

Om het vierde gedeelte te mogen afleggen, moeten de sollicitanten ten minste 30 punten op 60 voor het totaal van de eerste drie gedeelten hebben behaald. 4. Mondeling gedeelte - 20 punten (georganiseerd door de provincie ****-****). **** van de motivatie, de maturiteit, de algemene vorming en vergelijking van het **** met de vereisten van de functie.

Om te slagen, moeten de sollicitanten minstens 44 punten op 80 voor het totaal van de vier gedeelten behalen.

Opmerkingen : - **** van het aantal sollicitanten kan de volgorde van de gedeelten, met uitzondering van het eerste gedeelte, worden gewijzigd of kunnen sommige gedeelten op dezelfde dag plaatsvinden. - **** van de provincie ****-**** die vóór 28 november 1997 in dienst waren en kunnen bewijzen dat ze geslaagd zijn voor een **** van hetzelfde niveau georganiseerd door het **** ****, worden vrijgesteld van het tweede, het derde en het vierde gedeelte. 5. Het aanleggen van de **** : **** examencommissie waarvan het aantal en de samenstelling door de **** wordt vastgesteld, legt de lijst der geslaagden vast.De **** zorgt ervoor dat ze in een **** terechtkomen. 6. Inschrijving : Men schrijft in bij middel van een formulier dat men kan verkrijgen in elk postkantoor en dat men, duidelijk en volledig ingevuld (met vermelding van het **** ****99305), samen met een afschrift van het vereiste diploma opstuurt naar : **** **** **** «*****» **** 19, bus 4 1010 **** **** het inschrijvingsformulier kleeft men voor 300 frank fiscale zegels. Sollicitanten die voor gedeelten een vrijstelling hebben bekomen, moeten bij het inschrijvingsformulier alle nodige bewijsstukken daarvan bijvoegen.

Deze inschrijving moet uiterlijk vijftien werkdagen na de verschijning van het onderhavige examenreglement in het Belgisch Staatsblad op het **** **** toekomen.

**** Vast **** spreekt zich uit over de ontvankelijkheid van de sollicitaties.

**** van het **** : Bij toepassing van artikel 2, tweede lid, van het koninklijk besluit van 10 januari 1975 tot vaststelling van het bedrag en de wijze van betalen van het inschrijvingsgeld voor de **** en voor de examens en vergelijkende examens georganiseerd door de **** ****, zijn de volgende categorieën van personen (en de personen die hun ten laste zijn) vrijgesteld van de betaling van het inschrijvingsgeld voor deelneming aan de vergelijkende **** : 1° de personen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van de verzekering voor geneeskundige verzorging op basis van artikel 37, §§ 1 en 19, van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994. **** worden volgende categorieën bedoeld : - de ****'s (weduwen, weduwnaars, invaliden, gepensioneerden en wezen, gebonden aan een inkomensgrens); - de gerechtigden op het bestaansminimum en ****; - de gerechtigden die een gewaarborgd inkomen voor bejaarden genieten; - de gerechtigden aan wie een tegemoetkoming voor gehandicapten wordt verleend; - de gehandicapte kinderen die recht geven op verhoogde kinderbijslag; 2° de volledig uitkeringsgerechtigde werklozen. De personen die aanspraak maken op de vrijstelling moeten bij hun aanvraag om deelneming voor een vergelijkend **** een door de bevoegde instantie uitgereikt attest voegen waaruit blijkt dat zij tot één van de voormelde categorieën behoren. 7. Voorwaarden inzake openbaarheid : Krachtens de wet van 12 november 1997 betreffende de openbaarheid van bestuur in de provincies en gemeenten, hebben de sollicitanten het recht hun **** in te zien of een kopie ervan te ontvangen.Aan deze bepaling wordt enkel gevolg gegeven indien binnen de drie maanden na de bekendmaking van de resultaten een schriftelijke aanvraag wordt ingediend.

^