Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 09 juni 2017

**** van een administrateur voor de Hoge **** voor de Justitie De Hoge **** voor de Justitie organiseert een selectie met het oog op de aanwerving van een administrateur (****/****/****) in het **** ****. **** betrekking van ad(...) CONTEXT VAN DE FUNCTIE De Hoge **** voor de **** (****.****.****) is een federaal orgaan met als(...)

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2017012540
pub.
09/06/2017
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


**** van een administrateur voor de **** **** voor de **** (****/****/****) De **** **** voor de **** organiseert een selectie met het oog op de aanwerving van een administrateur (****/****/****) in het **** ****.

**** betrekking van administrateur zal vacant zijn vanaf 1 januari 2018.

CONTEXT VAN DE FUNCTIE **** Hoge **** voor de **** (****.****.****) is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde. **** **** is onder meer belast met: - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten, - het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en tot de gerechtelijke stage, - het vaststellen van de richtlijnen voor de opleiding van magistraten en gerechtelijke stagiairs, - het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan, - het uitvoeren van extern toezicht op de werking van de rechterlijke organisatie (audit en bijzonder onderzoek), - het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en -ontwerpen met weerslag op voornoemde werking.

De **** **** voor de **** telt 44 leden met de **** nationaliteit die de **** **** ervan vormen en die zijn onderverdeeld in een **** college en een **** college.

Elk college telt: - elf magistraten die door hun gelijken worden verkozen en die bij de **** worden aangesteld met inachtneming van de door de wet bepaalde regels van territoriale vertegenwoordiging (niveau van het rechtsgebied van het hof van beroep) en van categoriale vertegenwoordiging (zetel, openbaar ministerie, hoger beroep); - elf niet-magistraten die door de **** worden aangesteld wegens hun beroepservaring van minstens tien jaar die nuttig is voor de opdracht van de **** (4 advocaten, 3 hoogleraren aan een universiteit of een hogeschool, 4 leden uit het maatschappelijk middenveld).

De leden zetelen op de **** voor een periode van vier jaar vanaf hun installatie.

De **** Vergadering kiest vier leden om een **** functie uit te oefenen in het (vast) **** van de ****. Het Bureau coördineert de activiteiten van de ****, waakt over de uitvoering van de beslissingen die door zijn organen worden genomen en is belast met zijn dagelijkse beheer.

**** **** beschikt over eigen personeel dat belast is met de ondersteuning van zijn activiteiten. **** **** van de **** voorziet 56 betrekkingen waarvan er momenteel 45 worden ingevuld (41,8 ****). **** betrekkingen zijn onderverdeeld in twee **** (**** en ****) op een strikt paritaire basis.

De leden van het administratief personeel worden in dienst genomen (contractueel) of benoemd (in vast verband) door de **** **** van de **** en hebben een eigen specifiek statuut. Al het personeel staat onder leiding van twee administrateurs (respectievelijk een **** en een ****).

**** **** administrateurs bij de **** **** voor de **** - staan rechtstreeks onder het gezag van het Bureau; - verzekeren, onder het gezag van het Bureau, de leiding van de diensten die hen zijn toevertrouwd; - zijn belast met de algemene coördinatie van de diensten met betrekking tot onder meer : - het algemeen management : organisatie en beheer van de personele, budgettaire en materiële middelen, beheer van de interne en externe communicatie, ... ; - de inhoudelijke werking van de verschillende commissies van de **** Raad : opvolging van de voorbereiding, de redactie en de verspreiding van de adviezen, de onderzoeken, **** en verslagen van de **** ****, behandelen van de klachten door de administratie... - staan in voor de orde en tucht en de naleving van de wetten, besluiten en instructies; - staan het Bureau bij in al de taken waarmee het is belast.

Zij staan tevens in voor de specifieke taken die hun door de organen van de **** worden toevertrouwd.

**** **** werken de twee administrateurs in nauwe samenwerking.

De plaats van tewerkstelling is **** (****, 67).

Meer info over de **** ? **** **** - **** Tel. : 02/535.16.35 ****-mail : ****.****@****.**** PROFIEL **** competenties: - **** beschikt over een grote **** en bent in staat beslissingen te treffen. - **** hebt een uitgesproken zin voor organisatie en bent bekwaam om dringende gevallen te beheren. - **** bent in staat om diverse en steeds wisselende taken te verwerken, de prioriteiten ervan vast te leggen en de taken snel en accuraat uit te voeren en indien nodig te delegeren. - **** voert nieuwe **** door evenals veranderingsprocessen met het oog op een moderne, **** en **** administratie. - **** handelt in iedere omstandigheid integer, leeft de vertrouwelijkheid na, geeft blijk van objectiviteit en vermijdt elke vorm van partijdigheid. - **** kunt de medewerkers coachen, motiveren en ontwikkelen en de teamgeest stimuleren. - **** hebt een ruim gevoel voor relaties en geeft blijk van **** en empathie. - **** werkt **** en **** bent een initiatiefnemer in het zoeken naar en het implementeren van gepaste oplossingen voor de problemen waarmee **** geconfronteerd wordt.

Technische competenties - **** beschikt over een bewezen ervaring in ****. - **** beheerst het **** zowel mondeling als schriftelijk perfect (niveau moedertaal of gelijkwaardig). - Een zeer goede kennis van het **** is vereist. - **** beschikt over goede ****, **** kunt vergaderingen leiden en het woord voeren voor een publiek en **** beschikt over de nodige vaardigheden inzake **** ****. - **** heeft een goede kennis van de moderne managementtechnieken, van **** resources management en audit. - **** beschikt over een uitstekende kennis van de gerechtelijke instellingen en hun werking. - **** beschikt over een goede kennis van het publiek recht en van de werking van de **** **** voor de **** en de ****. - **** hebt inzicht in de werking van de commissies (inzonderheid de commissie voor de ****) van de ****. - **** hebt inzicht in het politieke besluitvormingsproces. - **** bent vertrouwd met het gebruik van de software voor het dagelijkse beheer (****, ****, **** ...).

Pluspunten: **** een pluspunt: - een licentie of master in de rechten; - een diploma in management; - een diploma in **** resources management; - een goede kennis van het ****.

**** **** de uiterste ****, moet ****: - houder zijn van een basisdiploma van 2 cycli uitgereikt door een **** universiteit of een instelling van hoger onderwijs van het lange type, voor zover de studies ten minste vier jaar hebben omvat, of door een door de **** of een van de **** ingestelde examencommissie, - EN een aantoonbare ervaring hebben van: - minstens drie jaar als leidinggevende van een dienst, met rechtstreekse aansturing van ten minste vijf medewerkers, of - minstens vijf jaar als **** resources eindverantwoordelijke, met rechtstreekse aansturing van ten minste vijf medewerkers.

**** **** de aanwijzing voor de betrekking zal rekening worden gehouden met de **** die van toepassing is voor de betrekkingen van niveau **** van het personeel van de **** **** voor de **** (overeenkomstig het koninklijk besluit van 12 november 2003 tot goedkeuring van de **** van de diensten van de **** **** voor de ****).

**** **** geslaagd bent voor de selectie, moet **** op de aanstellingsdatum: - **** zijn of burger van een ander land behorende tot de **** Economische **** of ****, - de burgerlijke en politieke rechten genieten, - een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.

AANBOD **** wordt benoemd in vast verband na een stageperiode van één jaar in de graad van administrateur.

Loon De jaarlijkse **** van een administrateur met 0 jaar anciënniteit bedraagt momenteel € 75.740,91 (of € 46.166,59 (= 100 %) vermenigvuldigd met de index 1,6406).

Voordelen - mogelijkheid tot het verwerven van een **** - recht op **** - kosteloze **** - gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer - gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer - flexibele werkuren in een 38-uren week - 26 dagen verlof per jaar - mogelijkheid tot telewerk - valorisatie van de vroegere diensten in de overheidssector en/of van de beroepservaring die bijzonder nuttig is voor de functie voor de berekening van de geldelijke anciënniteit.

SELECTIEPROCEDURE **** het aantal ontvangen kandidaturen wordt er eventueel een voorafgaande schriftelijke **** proef georganiseerd.

De selectie gebeurt op basis van het slagen in een sollicitatiegesprek met een jury. Tijdens het onderhoud wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de **** en worden ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen **** en de inhoud van de functie getoetst.

De jury behoudt zich de mogelijkheid voor de kandidaten te onderwerpen aan elke andere test of proef tot vaststelling van hun geschiktheid om het vacant verklaarde ambt uit te oefenen.

De rangschikking van de geslaagden wordt opgesteld op basis van de resultaten van het interview.

De jury is samengesteld uit leden van de **** **** voor de ****.

SOLLICITEREN **** kunt solliciteren tot 15 augustus 2017.

**** moet solliciteren per ****-mail door een met redenen omklede sollicitatiebrief en een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae mee te delen aan het adres ****@****.**** ter attentie van de voorzitter van de **** **** voor de ****.

^