Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 05 februari 2020

**** van een administrateur voor de Hoge **** voor de Justitie De Hoge **** voor de Justitie organiseert een selectie met het oog op de aanwerving van een administrateur (****/****/****) in het **** ****. **** betrekking van ad(...) CONTEXT VAN DE FUNCTIE De Hoge **** voor de **** (****.****.****) is een federaal orgaan met als(...)

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2020040236
pub.
05/02/2020
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


**** van een administrateur voor de **** **** voor de **** (****/****/****) De **** **** voor de **** organiseert een selectie met het oog op de aanwerving van een administrateur (****/****/****) in het **** ****.

**** betrekking van administrateur is vacant.

CONTEXT VAN DE FUNCTIE **** Hoge **** voor de **** (****.****.****) is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde.

**** **** is onder meer belast met : -het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten, - het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en tot de gerechtelijke stage, - het vaststellen van de richtlijnen voor de opleiding van magistraten en gerechtelijke stagiairs, - het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan, - het uitvoeren van extern toezicht op de werking van de rechterlijke organisatie (audit en bijzonder onderzoek), - het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en -ontwerpen met weerslag op voornoemde werking.

De **** **** voor de **** telt 44 leden met de **** nationaliteit die de **** **** ervan vormen en die zijn onderverdeeld in een **** college en een **** college.

Elk college telt : - elf magistraten die door hun gelijken worden verkozen en die bij de **** worden aangesteld met inachtneming van de door de wet bepaalde regels van territoriale vertegenwoordiging (niveau van het rechtsgebied van het hof van beroep) en van categoriale vertegenwoordiging (zetel, openbaar ministerie, hoger beroep); - elf niet-magistraten die door de **** worden aangesteld wegens hun beroepservaring van minstens tien jaar die nuttig is voor de opdracht van de **** (4 advocaten, 3 hoogleraren aan een universiteit of een hogeschool, 4 leden uit het maatschappelijk middenveld).

De leden zetelen op de **** voor een periode van vier jaar vanaf hun installatie.

De **** Vergadering kiest vier leden om een **** functie uit te oefenen in het (vast) **** van de ****. Het Bureau coördineert de activiteiten van de ****, waakt over de uitvoering van de beslissingen die door zijn organen worden genomen en is belast met zijn dagelijkse beheer.

**** **** beschikt over eigen personeel dat belast is met de ondersteuning van zijn activiteiten. **** **** van de **** voorziet 56 betrekkingen waarvan er momenteel 40 worden ingevuld (37,9 ****). **** betrekkingen zijn onderverdeeld in twee **** (**** en ****) op een strikt paritaire basis.

De leden van het administratief personeel worden in dienst genomen of benoemd (in vast verband) door de **** **** van de **** en hebben een eigen specifiek statuut. Al het personeel staat onder leiding van twee administrateurs (respectievelijk een **** en een ****).

**** **** administrateurs oefenen hun bevoegdheden uit onder het gezag en de leiding van het **** van de ****. De administrateurs staan het Bureau bij in alle taken waarmee het is belast en voeren de specifieke taken uit die hun door de organen van de **** worden toevertrouwd.

Als technisch adviseur formuleren ze, binnen hun bevoegdheden, adviezen voor het **** en de andere organen van de **** om beslissingen of de algemene werking van de instelling te oriënteren/verbeteren. Zij dragen bij tot de verwezenlijking van de activiteiten die het bereiken van de genomen **** ondersteunen.

Ze staan in voor de algemene coördinatie en de opvolging van de dagelijkse werking van de **** zodat diens belangrijkste taken en projecten correct worden uitgevoerd Ze staan aan het hoofd van de algemene diensten en monitoren de taken die de medewerkers uitvoeren. Ze zorgen ervoor dat die taken optimaal bijdragen tot de uitvoering van de wettelijke taken van de **** en tot het verrichten van de onderliggende operationele activiteiten.

In overleg met de bevoegde organen van de **** en in samenwerking met het personeel dat gekwalificeerd is in de betrokken materies, staan de administrateurs in voor - de implementatie en opvolging van **** resources (rekrutering, selectie, stage, loopbaan, evaluatie en ontwikkeling van het personeel, opleidingsbeleid, ****.) en de coördinatie van het personeelsbeheer; - het toezicht op het budgettaire, financiële en boekhoudkundige beheer en de controle van de uitgaven en ontvangsten; - de coördinatie van het technologische en logistieke beheer van de instelling; - de ontwikkeling van de organisatie, processen en structuren met het oog op de optimalisatie van de dienstverlening; - de ontwikkeling van de vakkennis en de expertise van de medewerkers.

De administrateurs oefenen de bevoegdheden en verantwoordelijkheden uit die hun zijn toegekend door het statuut van het administratief personeel van de **** en fungeren als brug tussen het personeel en de bevoegde organen van de ****. De twee administrateurs werken nauw samen met elkaar en beslissen collegiaal. Deze collegiale werking sluit een eventuele individuele specialisatie in de vakgebieden van de functie niet uit.

De plaats van tewerkstelling is **** (****, 67).

Meer info over de ****? **** **** - **** Tel.: 02/535.16.35 ****-mail: ****.****@****.**** PROFIEL **** competenties : - **** beschikt over een grote **** en bent in staat beslissingen te nemen. - **** hebt een uitgesproken zin voor organisatie en bent bekwaam om dringende gevallen te beheren. - **** bent in staat om diverse en steeds wisselende taken te verwerken, de prioriteiten ervan vast te leggen en de taken snel en accuraat uit te voeren en indien nodig te delegeren. - **** handelt in iedere omstandigheid integer, leeft de vertrouwelijkheid na, geeft blijk van objectiviteit en vermijdt elke vorm van partijdigheid. - **** kunt de medewerkers coachen, motiveren en ontwikkelen en de teamgeest stimuleren. - **** hebt een ruim gevoel voor relaties en geeft blijk van **** en empathie. - **** werkt **** en **** bent een initiatiefnemer in het zoeken naar en het implementeren van gepaste oplossingen voor de problemen waarmee **** geconfronteerd wordt.

Technische competenties - **** beschikt over een ervaring in ****. - **** beheerst het **** zowel mondeling als schriftelijk perfect (niveau moedertaal of gelijkwaardig). - Een zeer goede kennis van het **** is vereist. - **** beschikt over goede communicatie-vaardigheden : **** kunt vergaderingen leiden en het woord voeren voor een publiek en **** beschikt over de nodige vaardigheden inzake **** ****. - **** heeft een goede kennis van de moderne managementtechnieken, van **** resources management, van ****, interne controle en audit. - **** beschikt over een uitstekende kennis van de gerechtelijke instellingen en hun werking. - **** beschikt over een goede kennis van de werking van de **** **** voor de **** en de ****. - **** bent vertrouwd met het gebruik van de software voor het dagelijkse beheer (****, ****, **** ...).

Pluspunten : **** een pluspunt : - een licentie of master in de rechten - een diploma in management - een diploma in **** resources management - een goede kennis van het ****.

**** **** de uiterste ****, moet **** : - houder zijn van een basisdiploma van 2 cycli uitgereikt door een **** universiteit of een instelling van hoger onderwijs van het lange type, voor zover de studies ten minste vier jaar hebben omvat, of door een door de **** of een van de **** ingestelde examencommissie, EN - een aantoonbare ervaring hebben van : - minstens drie jaar als leidinggevende van een dienst, met rechtstreekse aansturing van ten minste vijf medewerkers, of - minstens vijf jaar als **** resources eindverantwoordelijke, met rechtstreekse aansturing van ten minste vijf medewerkers.

**** **** **** geslaagd bent voor de selectie, moet **** op de aanstellingsdatum : - **** zijn of burger van een ander land behorende tot de **** Economische **** of ****, - de burgerlijke en politieke rechten genieten, - een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.

AANBOD **** wordt benoemd in vast verband na een stageperiode van één jaar in de graad van administrateur.

Loon De jaarlijkse **** van een administrateur met 0 jaar anciënniteit bedraagt momenteel € 78.801,75 (of € 46.166,59 (= 100 %) vermenigvuldigd met de huidige index 1,7069).

Voordelen - mogelijkheid tot het verwerven van een **** - recht op **** - kosteloze **** - gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer - gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer - flexibele werkuren in een 38-uren week - 26 dagen verlof per jaar - mogelijkheid tot telewerk - valorisatie van de vroegere diensten in de overheidssector en/of van de beroepservaring die bijzonder nuttig is voor de functie voor de berekening van de geldelijke anciënniteit.

SELECTIEPROCEDURE **** het aantal ontvangen kandidaturen wordt er eventueel een voorafgaande schriftelijke **** proef georganiseerd.

De selectie gebeurt op basis van het slagen in een sollicitatiegesprek met een jury. Tijdens het onderhoud wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de **** en worden ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen **** en de inhoud van de functie getoetst.

De jury behoudt zich de mogelijkheid voor de kandidaten te onderwerpen aan elke andere test of proef tot vaststelling van hun geschiktheid om het vacant verklaarde ambt uit te oefenen.

De jury is samengesteld uit leden van de **** **** voor de ****.

De rangschikking van de geslaagden wordt opgesteld op basis van de resultaten van het interview.

**** **** niet onmiddellijk aan de slag kan, komt **** op een lijst terecht waaruit geput kan worden telkens er een plaats vrij is voor deze functie.

SOLLICITEREN **** kunt solliciteren tot 4 maart 2020.

**** moet solliciteren per ****-mail door een met redenen omklede sollicitatiebrief en een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae mee te delen aan het adres ****@****.**** ter attentie van de voorzitter van de **** **** voor de ****.

^