Etaamb.openjustice.be
Agenda Van De Plenaire Vergaderingen
gepubliceerd op 25 november 2010

Plenaire vergadering Agenda Vrijdag 26 november 2010, om 9 u. 30 m. en om 14 u. 30 m. 1. Inoverwegingnemingen. - Voorstel van resolutie (van de heren Vincent DE WOLF en Michel CO(...) - Voorstel van ordonnantie (van de heer Olivier de CLIPPELE, Mevr. Marion LEMESRE, de heer Vincent (...)

bron
brussels hoofdstedelijk parlement
numac
2010020055
pub.
25/11/2010
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK PARLEMENT


Plenaire vergadering Agenda Vrijdag 26 november 2010, om 9 u. 30 m. en om 14 u. 30 m. (Zaal van de plenaire vergaderingen, Lombardstraat 69) 1. Inoverwegingnemingen. - Voorstel van resolutie (van de heren Vincent DE WOLF en Michel COLSON) tot uitbreiding van de huurtoelage tot de wijkcontracten. - Voorstel van ordonnantie (van de heer Olivier de CLIPPELE, Mevr.

Marion LEMESRE, de heer Vincent DE WOLF en Mevr. Béatrice FRAITEUR) tot invoering van een huurtoelage. - Voorstel van resolutie (van Mevr. Bianca DEBAETS, Mevr. Olivia P'TITO, de heren Aziz ALBISHARI, Joël RIGUELLE, Mevr. Carla DEJONGHE en Mevr. Annemie MAES) betreffende de toetreding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot het « Slow cities supporters-netwerk ». 2. Ontwerpen van ordonnantie. - Ontwerp van ordonnantie tot wijziging van de ordonnantie van 4 september 2008 betreffende de strijd tegen discriminatie en de gelijke behandeling op het vlak van de tewerkstelling. - Rapporteur : de heer Ahmed MOUHSSIN. - Bespreking. - Ontwerp van ordonnantie houdende instemming met : het Verdrag tot herziening van het op 3 februari 1958 gesloten Verdrag tot instelling van de Benelux Economische Unie, het Protocol inzake de voorrechten en immuniteiten van de Benelux Unie en de Verklaring, ondertekend te Den Haag op 17 juni 2008. - Rapporteur : Mevr. Céline FREMAULT. - Bespreking. - Ontwerp van ordonnantie betreffende de toepasselijke sancties in het geval van niet-naleving van de Verordening (EG) nr. 1907/2006 van het Europees Parlement en de Raad van 18 december 2006 inzake de registratie en beoordeling van en de autorisatie en beperkingen ten aanzien van chemische stoffen (REACH). - Rapporteurs : de heer Vincent VANHALEWYN en Mevr. Els AMPE. - Bespreking. - Ontwerp van ordonnantie tot wijziging van de ordonnantie van 19 maart 2009 tot wijziging van titel VII en titel X van het Brussels Wetboek van Ruimtelijke Ordening betreffende het voorkooprecht. - Rapporteur : Mevr. Mahinur OZDEMIR. - Bespreking. 3. Adviezen (toepassing van artikel 33 van de wet van 21 juni 2002). - Begrotingswijziging nr. 1 van het boekjaar 2010 van de Franstalige instelling belast met het beheer van de materiële en financiële belangen van de erkende niet-confessionele levensbeschouwelijke gemeenschappen en erkende centra voor morele dienstverlening van het administratief arrondissement Brussel-Hoofdstad - Advies uit te brengen door het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (artikel 33 van de wet van 21 juni 2002).

Begrotingswijziging nr. 2 van het boekjaar 2010 van de Franstalige instelling belast met het beheer van de materiële en financiële belangen van de erkende niet-confessionele levensbeschouwelijke gemeenschappen en erkende centra voor morele dienstverlening van het administratief arrondissement Brussel-Hoofdstad - Advies uit te brengen door het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (artikel 33 van de wet van 21 juni 2002). - Rapporteur : Mevr. Anne-Sylvie MOUZON - Samengevoegde bespreking. 4. Vergoedingen voor bijzondere functies (leden van het bureau en van het bureau in uitgebreide samenstelling) - Voorstel van beslissing van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement tot vaststelling van het bedrag van de vergoedingen van parlementsleden voor de uitoefening van bijzondere functies. - Rapporteur : Mevr. Françoise DUPUIS - Bespreking. 5. Interpellaties : - Interpellatie van Mevr.Caroline PERSOONS tot Mevr. Evelyne HUYTEBROECK, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Leefmilieu, Energie en Waterbeleid, Stadsvernieuwing, Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp en Huisvesting, betreffende « het overstromingsbeheer en de uitvoering van het regenplan ». - Interpellatie van Mevr. Elke ROEX tot Mevr. Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de mazoutvervuiling van het kanaal ten gevolge van de wateroverlast ». - Interpellatie van Mevr. Danielle CARON tot de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « het uitrukken van onze hulpdiensten tijdens de overstromingen in het weekend van 14 november 2010 ». 6. Mondelinge vragen.1. Mondelinge vraag (nr.188) van de heer Vincent DE WOLF aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de vertegenwoordiging van de Brusselse Regering bij de algemene vergadering en de raad van bestuur van het Agentschap voor Territoriale Ontwikkeling (ATO) ». 2. Mondelinge vraag (nr.199) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de evolutie van het openbaar ambt ». 3. Mondelinge vraag (nr.200) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de opbrengst van de verblijfsbelasting ». 4. Mondelinge vraag (nr.201) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de kostprijs en balans van de functie meester-architect sedert de invoering ervan ». 5. Mondelinge vraag (nr.202) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de overheidsopdrachten met een looptijd van meerdere jaren - standpunt van de toezichthoudende overheid ». 6. Mondelinge vraag (nr.203) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « lokaal overheidsambt - voorbehoud van het Gewest bij de uitoefening van sommige bevoegdheden ». 7. Mondelinge vraag (nr.204) van Mevr. Elke ROEX aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de uitvoering van het kindercrècheplan ». 8. Mondelinge vraag (nr.206) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de evolutie van het personeel in de ministeries, ION's of andere instellingen waarop de Minister-President toezicht uitoefent ». 9. Mondelinge vraag (nr.207) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « het onderzoek van de sociale inspectie in de diensten, instellingen of besturen waarop de Minister-President toezicht uitoefent ». 10. Mondelinge vraag (nr.208) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de bestaande praktijken ter naleving van de vereisten inzake het welzijn op het werk voor de veldwerkers ». 11. Mondelinge vraag (nr.209) van Mevr. Caroline PERSOONS aan de heer Charles PICQUE, Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, betreffende « de administratieve vereenvoudiging : gemeenten/Gewest ». 12. Mondelinge vraag (nr.73) van de heer Emmanuel DE BOCK aan de heer Jean-Luc VANRAES, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt en Externe Betrekkingen, betreffende « de ontvangsten uit de gewestelijke verkeersbelasting ». 13. Mondelinge vraag (nr.74) van de heer Emmanuel DE BOCK aan de heer Jean-Luc VANRAES, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt en Externe Betrekkingen, betreffende « de ontvangsten uit onroerende voorheffing voor het Gewest en de Agglomeratie ». 1. Mondelinge vraag (nr.297) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de criteria om te bepalen waar de stallingen van Villo in de buurt van de metrostations komen ». 2. Mondelinge vraag (nr.298) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de impact op de fraude van de nieuwe toegangshekjes in de metrostations ». 3. Mondelinge vraag (nr.299) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de snelheid waarmee de toegangshekjes geplaatst worden ». 4. Mondelinge vraag (nr.300) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « het ecologisch wegdek ». 5. Mondelinge vraag (nr.301) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « het al dan niet voortzetten van het gemeentelijk parkeerbeleid ». 6. Mondelinge vraag (nr.302) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de uitvoering van de gewestelijke parkeerordonnantie ». 7. Mondelinge vraag (nr.304) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de erbarmelijke toestand van de trottoirs van de Louiza flessenhals ». 8. Mondelinge vraag (nr.305) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de problemen met het herladen van de Mobib-kaart ». 9. Mondelinge vraag (nr.306) van de heer Emmanuel DE BOCK aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de beveiliging van de zebrapaden met knipperlichten op de grond ». 10. Mondelinge vraag (nr.307) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de evolutie van het personeel in de ministeries, ZON's of andere instellingen waarop de Minister toezicht uitoefent ». 11. Mondelinge vraag (nr.308) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « het onderzoek van de sociale inspectie in de diensten, instellingen of besturen waarop de Minister toezicht uitoefent ». 12. Mondelinge vraag (nr.309) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de bestaande praktijken ter naleving van de vereisten inzake het welzijn op het werk voor de veldwerkers ». 13. Mondelinge vraag (nr.310) van de heer Didier GOSUIN aan Mevr.

Brigitte GROUWELS, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken en Vervoer, betreffende « de controlecampagne van de sociale inspectie bij openbare werken ». 1. Mondelinge vraag (nr.284) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Benoît CEREXHE, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Buitenlandse Handel en Wetenschappelijk Onderzoek, betreffende « het beleid van de Brusselse overheidsinstanties inzake de werving van contractuele medewerkers ». 2. Mondelinge vraag (nr.286) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Benoît CEREXHE, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Buitenlandse Handel en Wetenschappelijk Onderzoek, betreffende « de evolutie van het aantal groene banen in het Brussels Gewest ». 3. Mondelinge vraag (nr.287) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Benoît CEREXHE, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Buitenlandse Handel en Wetenschappelijk Onderzoek, betreffende « de evolutie van het personeel in de ministeries, ION's of andere instellingen waarop de Minister toezicht uitoefent ». 4. Mondelinge vraag (nr.288) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Benoît CEREXHE, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Buitenlandse Handel en Wetenschappelijk Onderzoek, betreffende « het onderzoek van de sociale inspectie in de diensten, instellingen of besturen waarop de Minister toezicht uitoefent ». 5. Mondelinge vraag (nr.289) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Benoît CEREXHE, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Buitenlandse Handel en Wetenschappelijk Onderzoek, betreffende « de bestaande praktijken ter naleving van de vereisten inzake het welzijn op het werk voor de veldwerkers ». 6. Mondelinge vraag (nr.290) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Benoît CEREXHE, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Buitenlandse Handel en Wetenschappelijk Onderzoek, betreffende « de controlecampagne van de sociale inspectie bij openbare werken ». 1. Mondelinge vraag (nr.80) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Emir KIR, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Stedenbouw en Openbare Netheid, betreffende « de evolutie van het personeel in de ministeries, ION's of andere instellingen waarop de Staatssecretaris toezicht uitoefent ». 2. Mondelinge vraag (nr.81) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Emir KIR, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Stedenbouw en Openbare Netheid, betreffende « het onderzoek van de sociale inspectie in de diensten, instellingen of besturen waarop de Staatssecretaris toezicht uitoefent ». 3. Mondelinge vraag (nr.82) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Emir KIR, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Stedenbouw en Openbare Netheid, betreffende « de bestaande praktijken ter naleving van de vereisten inzake het welzijn op het werk voor de veldwerkers ». 1. Mondelinge vraag (nr.99) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Bruno DE LILLE, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Mobiliteit, Openbaar Ambt, Gelijke Kansen en Administratieve vereenvoudiging, betreffende « de evolutie van het personeel in de ministeries, ION's of andere instellingen waarop de Staatssecretaris toezicht uitoefent ». 2. Mondelinge vraag (nr.100) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Bruno DE LILLE, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Mobiliteit, Openbaar Ambt, Gelijke Kansen en Administratieve vereenvoudiging, betreffende « het onderzoek van de sociale inspectie in de diensten, instellingen of besturen waarop de Staatssecretaris toezicht uitoefent ». 3. Mondelinge vraag (nr.101) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Bruno DE LILLE, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Mobiliteit, Openbaar Ambt, Gelijke Kansen en Administratieve vereenvoudiging, betreffende « de bestaande praktijken ter naleving van de vereisten inzake het welzijn op het werk voor de veldwerkers ». 1. Mondelinge vraag (nr.139) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de wervingswijze bij de BGHM ». 2. Mondelinge vraag (nr.140) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de erkenning van het nationaal eigenaarssyndicaat als orgaan dat gemachtigd is om situaties van leegstand aan de kaak te stellen ». 3. Mondelinge vraag (nr.141) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de geografische oorsprong van de mensen op de wachtlijst om een sociale woning te verkrijgen ». 4. Mondelinge vraag (nr.142) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « het aantal woningen ter beschikking gesteld via het woningfonds ». 5. Mondelinge vraag (nr.143) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « het aantal woningen beheerd door de SVK's ». 6. Mondelinge vraag (nr.144) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de evolutie van het personeel in de ministeries, ION's of andere instellingen waarop de Staatssecretaris toezicht uitoefent ». 7. Mondelinge vraag (nr.145) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « het onderzoek van de sociale inspectie in de diensten, instellingen of besturen waarop de Staatssecretaris toezicht uitoefent ». 8. Mondelinge vraag (nr.146) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de bestaande praktijken ter naleving van de vereisten inzake het welzijn op het werk voor de veldwerkers ». 9. Mondelinge vraag (nr.147) van de heer Didier GOSUIN aan de heer Christos DOULKERIDIS, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Huisvesting en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de controlecampagne van de sociale inspectie bij openbare werken ». 7. Dringende vragen (**) 8.Geheime stemmingen (***) - met het oog op de vernieuwing van vijf leden van de Koninklijke Commissie voor Monumenten en Landschappen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. 9. Naamstemmingen (***) - over de afgehandelde ontwerpen van ordonnantie. - over het advies over de begrotingswijziging nr. 1 van het boekjaar 2010 van de Franstalige Instelling belast met het beheer van de materiële en financiële belangen van de erkende niet-confessionele levensbeschouwelijke gemeenschappen en erkende centra voor morele dienstverlening van het administratief arrondissement Brussel-Hoofdstad - Advies uit te brengen door het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (artikel 33 van de wet van 21 juni 2002). - over het advies over de begrotingswijziging nr. 2 van het boekjaar 2010 van de Franstalige instelling belast met het beheer van de materiële en financiële belangen van de erkende niet-confessionele levensbeschouwelijke gemeenschappen en erkende centra voor morele dienstverlening van het administratief arrondissement Brussel-Hoofdstad - Advies uit te brengen door het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (artikel 33 van de wet van 21 juni 2002). - over het voorstel van beslissing van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement tot vaststelling van het bedrag van de vergoedingen van parlementsleden voor de uitoefening van bijzondere functies. (*) Schriftelijke vragen waarop nog niet werd geantwoord. (**) Om 14.30 uur. (***) Vanaf 16 u. 30 m.

^