Etaamb.openjustice.be
Arrest van 20 mei 2005
gepubliceerd op 09 juni 2005

Besluit van het Beheerscomité tot vaststelling van het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2005022427
pub.
09/06/2005
prom.
20/05/2005
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

20 MEI 2005. - Besluit van het Beheerscomité tot vaststelling van het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen


Het beheerscomité van het Fonds voor Arbeidsongevallen, Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, in het bijzonder artikel 19, § 1;

Gelet op het koninklijk besluit van 8 april 2002 tot goedkeuring van de eerste bestuursovereenkomst van het Fonds voor Arbeidsongevallen en betreffende de vaststelling van de maatregelen tot rangschikking van bedoeld Fonds bij de openbare instellingen van sociale zekerheid, bekendgemaakt in het Belgisch Staatsblad van 4 juni 2002;

Gelet op het advies van de Directieraad van het Fonds voor Arbeidsongevallen van 10 maart 2005;

Gelet op het met redenen omkleed advies van het Basisoverlegcomité van het Fonds voor Arbeidsongevallen van 10 maart 2005 ;

Gelet op het advies van de Regeringscommissaris van Begroting van het Fonds voor Arbeidsongevallen van 9 mei 2005;

Beraadslagend ter vergadering van 18 april 2005, Besluit : HOOFDSTUK I. - Personeelsplan

Artikel 1.Het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen wordt vastgesteld overeenkomstig de tabellen 1 en 2 als bijlage. HOOFDSTUK II. - Statutairen

Art. 2.§ 1. De aanvullende personeelsformatie bij de statutaire personeelsformatie van het Fonds voor Arbeidsongevallen wordt, wat het hoofdbestuur betreft, vastgesteld overeenkomstig onderstaande tabel : Administratief medewerker . . . . . 2 § 2. De betrekkingen die opgenomen zijn in § 1 kunnen slechts worden bekleed door de personeelsleden bedoeld in artikel 19 van de wet van 20 februari 1990 betreffende het personeel van de overheidsbesturen en van sommige instellingen van openbaar nut. § 3. Zij worden afgeschaft bij het vertrek van hun titularis.

Art. 3.§ 1. Alle betrekkingen in overtal van administratief medewerker, die nog voorzien zijn van een titularis worden in uitdoving geplaatst. § 2. In de hierna vermelde betrekkingen mag slechts worden voorzien naarmate de in uitdoving geplaatste betrekkingen van § 1 door natuurlijke afvloeiing zijn afgeschaft : Administratief assistent . . . . . 5 § 3. De regeringscommissaris van Begroting zal vóór de bezetting van de betrekkingen vaststellen dat de voorwaarden vermeld in § 2 vervuld zijn. § 4. Vanaf het ogenblik dat geslaagden voor de overgangsselecties niveau C zullen worden benoemd, zal een evenredig aantal statutaire betrekkingen worden geschrapt in niveau D.

Art. 4.§ 1. Bij de toewijzing van bevorderingsbetrekkingen zullen de normen van sociale programmatie worden nageleefd. § 2. De betrekkingen van de niveaus C en D worden onderverdeeld als volgt : A. Administratief personeel - 11 betrekkingen van administratief assistent worden bezoldigd in de weddenschaal 22 B; - 5 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA 4; - 14 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA 3; - 12 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA 2; § 3. In voorkomend geval beletten de ambtenaren die, met toepassing van de verordeningsbepalingen houdende het statuut van het personeel, in overtal zijn opgenomen in de betrekkingen van een weddenschaal, elke bevordering door verhoging in weddenschaal die afhankelijk is van het vacant zijn van een betrekking, zolang de overtallige personeelsbezetting blijft bestaan in vergelijking met het aantal in artikel 2 vastgestelde betrekkingen. HOOFDSTUK III. - Contractuelen

Art. 5.De in dit hoofdstuk vermelde aantallen worden uitgedrukt in voltijdse equivalenten.

Art. 6.§ 1. Bij toepassing van artikel 451 van de programmawet (I) van 24 december 2002, worden de personeelsleden, die op 1 januari 2003 twee jaar tewerkgesteld waren in een contract « uitzonderlijke en tijdelijke behoeften », in dienst genomen met een contract van onbepaalde duur.

Het maximum aantal van deze personeelsleden wordt als volgt vastgesteld : Administratief medewerker . . . . . 9 § 2. Binnen de grenzen van de beheerskredieten van de bestuursovereenkomst, wordt bij elk vertrek van een contractueel personeelslid bedoeld bij § 1, een statutaire betrekking opgericht.

Het maximale aantal van deze betrekkingen wordt als volgt vastgesteld : Administratief medewerker . . . . . 9

Art. 7.Het maximum aantal personen dat in dienst kan worden genomen met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur bij toepassing van artikel 1, 1°, van het koninklijk besluit van 1 februari 1993 tot bepaling van de bijkomende en specifieke opdrachten in de besturen en andere diensten van de ministeries en in sommige instellingen van openbaar nut, is als volgt vastgesteld : Technisch medewerker . . . . . 6

Art. 8.Het maximum aantal personen dat in dienst kan worden gehouden met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur bij toepassing van artikel 1, 7°, van het koninklijk besluit van 5 november 1991 betreffende het bij overeenkomst in dienst houden van sommige personeelsleden van de overheidsbesturen en instellingen van openbaar nut, in uitvoering van de wet van 20 februari 1990 betreffende het personeel van de overheidsbesturen en van sommige instellingen van openbaar nut, meer in het bijzonder artikel 18, § 6, eerste lid, is als volgt vastgesteld : Administratief medewerker . . . . . 3

Art. 9.Het maximum aantal personen dat in dienst kan worden genomen met een startbaanovereenkomst in uitvoering van de wet van 24 december 1999 ter bevordering van de werkgelegenheid wordt vastgesteld op 1,50 % van de personeelsbezetting op 1 juni van het voorafgaande jaar en is als volgt samengesteld : Administratief assistent . . . . . 3,5

Art. 10.§ 1. Bij ofwel in de tijd beperkte acties ofwel een buitengewone toename van het werk kunnen, mits voorafgaandelijk akkoord van de Regeringscommissaris van Begroting, personen met een arbeidsovereenkomst « uitzonderlijke en tijdelijke behoeften » voor bepaalde duur worden in dienst genomen.

Voor het jaar 2005 wordt dit contingent als volgt samengesteld : Niveau A : Attaché . . . . . 2 Niveau C : Administratief assistent . . . . . 3 Niveau D : Administratief medewerker . . . . . 1 § 2. Binnen de grenzen van de beheerskredieten van de bestuursovereenkomst worden vanaf 1 januari 2006, de betrekkingen bedoeld bij § 1 omgevormd in statutaire betrekkingen.

Het aantal van deze betrekkingen wordt als volgt bepaald : Niveau A : Attaché . . . . . 2 Niveau C : Administratief assistent . . . . . 3 Niveau D : Administratief medewerker . . . . . 1

Art. 11.§ 1. Binnen de beheerskredieten, vastgesteld in de bestuursovereenkomst, mogen tijdelijk afwezige statutaire personeelsleden worden vervangen door contractuele personeelsleden. § 2. Binnen de beheerskredieten, vastgesteld in de bestuursovereenkomst, mag, mits voorafgaandelijk akkoord van de Regeringscommissaris van Begroting, seizoenpersoneel in dienst genomen worden. HOOFDSTUK IV. - Opheffings en slotbepalingen

Art. 12.Het besluit van het Beheerscomité van 21 oktober 2002 tot vaststelling van de personeelsformatie van het Fonds voor Arbeidsongevallen, wordt opgeheven.

Art. 13.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 18 april 2005.

Brussel, 20 mei 2005.

De voorzitter, P. DESMAREZ Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^