Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 18 september 2017

**** van een vergelijkende selectie voor werving van attachés **** voor de Rechterlijke orde 1. In de loop van het tweede semester van 2017, zal **** te **** een vergelijkende selectie voor werving ****(...) 2. Vereist diploma op de uiterste ****: diploma van licentiaat/master, arts, ****(...)

bron
selor - selectiebureau van de federale overheid
numac
2017013230
pub.
18/09/2017
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

**** - **** VAN DE FEDERALE OVERHEID


Inrichting van een vergelijkende selectie voor werving van attachés **** voor de **** orde (**** ****17243) 1. In de loop van het tweede semester van 2017, zal **** te **** een vergelijkende selectie voor werving van attachés **** voor de **** orde inrichten, overeenkomstig het koninklijk besluit van 10 november 2006 betreffende het statuut, de loopbaan en de **** van het ****.2. Vereist diploma op de uiterste ****: diploma van licentiaat/master, arts, doctor, apotheker, geaggregeerde van het onderwijs, ingenieur, industrieel ingenieur, architect, meester (basisopleiding van 2 cycli), erkend en uitgereikt door de **** universiteiten en de instellingen voor hoger onderwijs van het lange type, voor zover de studies ten minste vier jaar hebben omvat, of door een door de **** of een van de Gemeenschappen ingestelde examencommissies getuigschrift uitgereikt aan de laureaten van de Koninklijke Militaire School en die gerechtigd zijn tot het voeren van de titel van burgerlijk ingenieur of van licentiaat/master OF **** beschikt over het vereiste benoemingsbesluit en anciënniteit op de uiterste **** (enkel voor de federale ambtenaren). **** bent een **** statutair ambtenaar en je werkt niet voor de rekruterende instelling: om deel te nemen aan deze selectie moet je benoemd zijn bij een federale administratie opgenomen in het koninklijk besluit van 15 januari 2007 (personeel van de **** en de federale politie maken geen deel uit van dit toepassingsgebied van Interne mobiliteit) De vacante functie is een functie van het niveau ****. Je dient bekleed te zijn met de klasse ****1 of geslaagd zijn in het specifiek gedeelte van een **** niveau **** en opgenomen zijn in de lijst van geslaagden. 3. Aan bovengenoemde voorwaarden moet voldaan zijn tegen de uiterste ****.5. De selectie bestaat uit een algemeen en een bijzonder gedeelte.6. **** algemeen gedeelte betreft een computergestuurde proef bestaande uit volgende onderdelen: **** een test abstract **** **** een **** **** een situationele **** **** computergestuurde proef evalueert volgende competenties: betrouwbaarheid tonen, zichzelf ontwikkelen, objectieven behalen, informatie integreren, in team werken, servicegericht handelen, beslissen en abstract ****. Deze proef duurt maximum drie uur en dertig minuten. 7. Om toegelaten te worden tot het bijzonder gedeelte moet de kandidaat minstens 50 punten op 100 behalen op elke test (abstract **** + **** + situationele ****) en in het totaal minstens 60 punten op 100 behalen. Kandidaten die via **** een vrijstelling hebben gekregen voor module 0 of module 1 voor niveau **** moeten deelnemen aan het algemeen gedeelte van deze selectie.

Alleen federaal ambtenaren, benoemd in het niveau **** worden vrijgesteld voor deze generieke ****. 8. Het bijzonder gedeelte bestaat uit een schriftelijke test en een mondeling onderhoud, dat de evaluatie beoogt van het profiel van de kandidaat in overeenstemming met de competenties, alsook de motivatie en affiniteit met het werkterrein. 9. De schriftelijke proef test volgende competenties: - Vertrouwd zijn met de concepten en principes van **** **** **** (****.****. ****-****), **** en **** architectuur; - Kennis hebben van methodieken van business analyse (BABOK, ****...) en een goede aanpak hanteren bij het beheren van **** en het zoeken naar mogelijke ****-oplossingen;

Deze proef duurt 2****30.

Om te slagen voor deze schriftelijke proef moeten de kandidaten minstens 24 punten op 40 behalen.

Rekening houdend met het aantal vacante plaatsen, worden alleen de 15 eerste laureaten toegelaten tot het volgend gedeelte.

Tijdens het mondeling onderhoud worden volgende competenties geëvalueerd: adviseren, betrouwbaarheid tonen, servicegericht handelen, kennis of ervaring hebben met projectmatig werken en het implementeren van nieuwe informaticasystemen in een organisatie. Per competentie wordt een quotering van maximaal 5 punten toegekend.

De motivatie staat op 10 punten.

Voor deze proef wordt een totaal van maximaal 30 punten toegekend.

Om te slagen voor de selectie moeten de kandidaten ten minste 18 punten op 30 behalen voor het mondeling onderhoud. 11. **** aanvraag tot deelname aan deze selectie moet, op straffe van nietigheid, voldoen aan volgende voorwaarden: **** de kandidaat vult zijn **** **** volledig in op `**** ****' (****://****.****.****) **** de kandidaat laadt zijn diploma of zijn benoemingsbesluit op in zijn **** **** op `**** ****' (****://****.****.****) en dit ten laatste op de uiterste ****. **** **** kandidaat solliciteert **** voor deze vacature Er wordt geen enkele neerlegging ter **** van een kandidatuur aanvaard. 12. De termijn van inschrijving wordt afgesloten op 17 oktober 2017. De controle van de geldigheid van de kandidaturen gebeurt na de inschrijvingsperiode en voor het versturen van het resultaat van het algemeen gedeelte.

De kandidaten die hun kandidatuur niet op geldige wijze stelden of niet voldoen aan de voorwaarden voor de selectie, worden hiervan via "**** ****" op de hoogte gesteld. 13. De geslaagden zullen gerangschikt worden volgens de behaalde punten tijdens het mondeling onderhoud. De lijst van de geslaagden wordt gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Iedere deelnemer ontvangt zijn uitslag.

De reserve van geslaagden heeft een geldigheidsduur van drie jaar te rekenen vanaf de datum van het proces-verbaal.

De Minister van Justitie kan deze termijn bij gemotiveerde beslissing telkens met een jaar verlengen. 14. De laureaten van de selectie zullen uitgenodigd worden om zich kandidaat te stellen voor de vacante plaatsen van attaché **** van niveau **** bij de **** orde die zullen worden gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.15. Diegenen die ten onrechte aan deze vergelijkende selectie deelnemen worden in geen geval toelaatbaar verklaard.16. De kandidaat kan, mits schriftelijk verzoek, het reglement van deze selectie alsook de samenstelling van de selectiecommissie verkrijgen.Dit verzoek dient gestuurd te worden naar ****@****.****.****

^