Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 24 april 2014
gepubliceerd op 03 juli 2014

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de Selectiecommissie van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van directeur van de Diensten Financiën, Budget en Controle, van een mandaatbetrekking van directeur van de Ondersteunende Diensten, van een mandaatbetrekking van directeur van de Dienst HRM bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2014031501
pub.
03/07/2014
prom.
24/04/2014
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

24 APRIL 2014. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de Selectiecommissie van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van directeur van de Diensten Financiën, Budget en Controle, van een mandaatbetrekking van directeur van de Ondersteunende Diensten, van een mandaatbetrekking van directeur van de Dienst HRM bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH)


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op artikel 40;

Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op de instellingen van openbaar nut, inzonderheid op artikel 11;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest, inzonderheid op artikel 24 dat de betrekkingen vacant verklaard met het oog de toekenning van een mandaatbetrekking van directeur van de Diensten Financiën, Budget en Controle, van een mandaatbetrekking van directeur van de Ondersteunende Diensten, van een mandaatbetrekking van directeur van de Dienst HRM bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH);

Gelet op de beslissing van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 maart 2014;

Overwegende dat de leden van een selectiecommissie moeten worden aangewezen voor de toekenning van een mandaatbetrekking van directeur van de Diensten Financiën, Budget en Controle, van een mandaatbetrekking van directeur van de Ondersteunende Diensten, van een mandaatbetrekking van directeur van de Dienst HRM bij de DBDMH;

Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 23 april 2014;

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op 30/04/2014;

Gelet op het feit dat de heer Fabrizio CANTELLI de « Ligue des Usagers des Services de Santé » coördineert. Hij is eveneens lector aan de Université libre de Bruxelles waar hij de cursus « Inleiding tot de studie van het openbaar beleid » geeft. Zijn publicaties hebben betrekking op de transformaties van de publieke actie en op de burgerparticipatie op het vlak van gezondheid.

Gelet op het feit dat Mevr. Mireille FRANCK, rekening houdend met haar vroegere functie van administrateur-generaal van de GOMB, blijk geeft van deskundigheid inzake overheidsmanagement en in verband met economisch beleid;

Gelet op het feit dat Mevr. Arlette VERKRUYSSEN, houder van het diploma van licentiaat in de Rechten, als directeur-generaal van het Bestuur Ruimtelijke Ordening en Huisvesting van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en als bestuurder van GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, het Festival van Vlaanderen en de VZW Flagey, beschikt over een ruime expertise inzake overheidsmanagement en inzake selectie- en evaluatie procedures, gezien zij houder is van een taalcertificaat van SELOR van voldoende kennis van het Frans;

Gelet op het feit dat de heer Gert VAN DER EEKEN, houder van het diploma van Licentiaat in de Rechten, houder van het diploma van Licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen en houder van het diploma van graduaat in de Fiscale Wetenschappen, als adjunct Administrateur generaal van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, als voormalig Voorzitter van de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij en als Regeringscommissaris bij de Haven van Brussel beschikt over een ruime ervaring en kennis van het statuut van de overheidsambtenaar alsmede van overheidsmanagement en alle facetten van selectie- en evaluatieprocedures;

Gelet op het feit dat Mevr. Joëlle DELFOSSE vanuit haar huidige functie als leidend ambtenaar van de Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement;

Gelet op het feit dat Mevr. Eva PLATTEAU, via haar huidige functie als Coördinator Vorming en dienstverlening bij het Instituut voor de Overheid, gezien haar titel van Doctor in de Sociale Wetenschappen en haar specialisatie in Personeelsmanagement bij de Overheid, gezien haar ervaring als wetenschappelijk medewerker bij de Cluster HRM, leiderschap & Verandering bij het Instituut voor de Overheid, beschikt over een ruime expertise inzake overheidsmanagement;

Op voorstel van de minister van Openbaar Ambt, Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Worden aangewezen als leden van de Selectiecommissie van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van directeur van de Diensten Financiën, Budget en Controle, van een mandaatbetrekking van directeur van de Ondersteunende Diensten, van een mandaatbetrekking van directeur van de Dienst HRM bij de DBDMH : 1° de heer Fabrizio CANTELLI 2° Mevr.Mireille Franck 3° Mevr.Arlette VERKRUYSSEN 4° de heer Gert VAN DER EEKEN 5° Mevr.Joëlle DELFOSSE 6° Mevr.Eva PLATTEAU

Art. 2.Mevr. Arlette VERKRUYSSEN zal zetelen wanneer de Selectiecommissie vergadert over de toewijzing van het mandaat van directeur human resources.

De heer Gert Van Der Eeken zal zetelen wanneer de Selectiecommissie vergadert over de toewijzing van het mandaat van directeur van de diensten Financiën, Begroting en Controle en van het mandaat van directeur van de ondersteuningsdiensten.

Art. 3.De heer Fabrizio CANTELLI wordt aangewezen als Voorzitter van de selectiecommissie.

Art. 4.De minister bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 24 april 2014.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-President van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Plaatselijke besturen, Ruimtelijke ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid, Ontwikkelingssamenwerking en Gewestelijke statistiek, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor Financiën, Begroting, Ambtenarenzaken en Externe Betrekkingen, G. VANHENGEL De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Leefmilieu, Energie, Waterbeleid, Stadsvernieuwing, Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp en Huisvesting, Mevr. E. HUYTEBROECK

^