Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 november 2019
gepubliceerd op 05 december 2019

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende toekenning van een subsidie van 77.000 EUR aan de vzw "Ateliers de la rue Voot" om haar basismissies te verzekeren voor de tweede semester 2019 en het project "een fiets voor tien jaar"

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2019015591
pub.
05/12/2019
prom.
21/11/2019
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

21 NOVEMBER 2019. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende toekenning van een subsidie van 77.000 EUR aan de vzw "Ateliers de la rue Voot" om haar basismissies te verzekeren voor de tweede semester 2019 en het project "een fiets voor tien jaar"


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, artikel 15;

Gelet op de ordonnantie van 21 december 2018 houdende de algemene uitgavenbegroting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor het begrotingsjaar 2019;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 18 juli 2000Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 18/07/2000 pub. 04/08/2000 numac 2000031263 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering sluiten tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering, artikel 5, 14°, gewijzigd bij de besluiten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 2001, 29 november 2001, 30 maart 2006, 15 juni 2006, 13 juli 2006, 19 oktober 2006, 19 juli 2007, 22 mei 2008, 22 december 2010, 1 juni 2011, 30 juni 2011, 3 mei 2012, 12 juli 2012, 7 maart 2013, 18 juli 2013, 5 september 2013 en 7 mei 2015;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 juli 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 20/07/2014 pub. 26/08/2014 numac 2014031674 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vaststelling van de bevoegdheden van de ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering sluiten tot vaststelling van de bevoegdheden van de ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, artikel 5;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 1/10/2019;

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op 07/11/2019;

Overwegende het belang om zachte mobiliteit en actieve verplaatsingsmodi te promoten;

Overwegende de wet van 16 mei 2003Relevante gevonden documenten type wet prom. 16/05/2003 pub. 25/06/2003 numac 2003003343 bron federale overheidsdienst budget en beheerscontrole en federale overheidsdienst financien Wet tot vaststelling van de algemene bepalingen die gelden voor de begrotingen, de controle op de subsidies en voor de boekhouding van de gemeenschappen en de gewesten, alsook voor de organisatie van de controle door het Rekenhof type wet prom. 16/05/2003 pub. 30/07/2015 numac 2015000394 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot vaststelling van de algemene bepalingen die gelden voor de begrotingen, de controle op de subsidies en voor de boekhouding van de gemeenschappen en de gewesten, alsook voor de organisatie van de controle door het Rekenhof. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot vaststelling van de algemene bepalingen die gelden voor de begrotingen, de controle op de subsidies en voor de boekhouding van de gemeenschappen en de gewesten, alsook voor de organisatie van de controle door het Rekenhof, artikelen 11 tot 14;

Overwegende de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, artikelen 92 tot 95;

Overwegende het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 13 juli 2006Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 13/07/2006 pub. 21/08/2006 numac 2006031395 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de administratieve en begrotingscontrole evenals de begrotingsopmaak sluiten betreffende de administratieve en begrotingscontrole evenals de begrotingsopmaak, artikelen 10, § 1, 4° en 38;

Op voorstel van de minister belast met Mobiliteit en Openbare Werken, Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.wordt een subsidie van 77.000 EUR toegekend aan de vzw "Ateliers de la rue Voot", 91 Vootstraat 1200 Brussel, hierna genoemd "de begunstigde".

Dit bedrag wordt gestort op het rekeningnummer BE56 0011 0243 3288 van de begunstigde.

Om oplichting te voorkomen moet er in geval van aanmaak of wijziging van bankgegevens een schriftelijke verklaring van de begunstigde afzonderlijk verstuurd worden naar volgend adres: Master Data - Brussel Financiën en Begroting, CCN - 8ste verdieping (bureau 8119), Vooruitgangstraat 80 bus 1 te 1035 Brussel.

Art. 2.Deze subsidie wordt aangerekend op basisallocatie 17.002.34.01.3300 van de algemene uitgavenbegroting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor het begrotingsjaar 2019, binnen de grenzen van de beschikbare kredieten.

De subsidie wordt beheerd door de Directie Beleid, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, CCN, Vooruitgangstraat 80, bus 1 te 1035 Brussel.

Art. 3.De subsidie beoogt de organisatie van de basis missies van de Ateliers de la rue Voot, namelijk participatieve workshops, externe activiteiten, alsmede de logistiek en de coördinatie voor de tweede semester 2019.

De subsidie dekt de periode van 1/07/2019 tem 31/12/2019.

Art. 4.De toekenning van de subsidie is onderworpen aan de ondertekening van een overeenkomst waarin de bepalingen voor de aanwending van de subsidie en voor de eventuele terugbetaling ervan worden verduidelijkt.

Komen in aanmerking, de facturen met betrekking tot verrichte leveringen of verstrekte prestaties tijdens de dekkingsperiode, en dit ongeacht de datum van de factuur. Het opschrift van het evenement / het project moet evenwel door het uitgevende bedrijf vermeld worden op alle buiten de dekkingsperiode uitgegeven facturen.

Art. 5.Bij elke communicatie door de begunstigde met betrekking tot het voorwerp van de subsidie, ongeacht de drager, moet de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden vermeld en moet het logo van het Gewest en/of van Brussel Mobiliteit worden aangebracht.

Bij elke reproductie van het logo van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, zal de begunstigde ervoor zorgen dat ze de huisstijl van de Gewestelijke Overheidsdienst van Brussel van augustus 2014 naleeft, die beschikbaar is bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Kruidtuinlaan 20, 1035 Brussel, E-mail: info@gob.brussels.

Art. 6.De subsidie wordt in twee schijven uitbetaald: - een eerste schijf van 69.300 EUR op basis van een schuldvordering vergezeld van de begrotingsraming, na kennisgeving van dit besluit aan de begunstigde; - het saldo van 7.700 EUR na het indienen van een schuldvordering samen met de eindafrekening van de ontvangsten en uitgaven, gestaafd met alle verantwoordingsstukken van de in aanmerking komende, in de begrotingsraming opgenomen uitgaven en van de ontvangsten. Elk verantwoordingsstuk dat voorgelegd wordt, moet vergezeld worden van een rekeninguittreksel of een ticket dat de uitgave bewijst.

Een activiteitenverslag, alsook desgevallend een exemplaar van elke vorm van promotiemateriaal, worden eveneens bij de laatste schuldvordering gevoegd. Ten laatste op 31/03/2020 moet het volledige dossier ingediend worden volgens de hieronder opgegeven modaliteiten.

Indien het einddossier op een latere datum wordt ingediend, verliest de begunstigde elke aanspraak op de subsidie; de desbetreffende verplichting tot betaling van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vervalt dan automatisch.

De schuldvorderingen moeten verzonden worden: - ofwel in elektronisch PDF-formaat naar invoice@gob.brussels (elke e-mail mag slechts één enkele betalingsaanvraag bevatten, in één PDF-document); - ofwel in papieren formaat (origineel exemplaar) naar de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Directie Boekhouding, CCN, 8ste verdieping - bureau 8.119, Vooruitgangstraat 80 bus 1, te 1035 Brussel.

De volgende documenten moeten verzonden worden in papieren formaat naar de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Support, CCN, 5de verdieping, Vooruitgangstraat 80 bus 1, 1035 Brussel, en dit ter attentie van de directeur: - begrotingsraming; - kopie van de schuldvordering (voor elke schijf van de subsidie); - verklaring op erewoord betreffende het goede gebruik van de subsidie; - samenvattende tabel van de bewijsstukken; - eindafrekening van de ontvangsten en uitgaven; - verantwoordingsstukken in één origineel exemplaar (met rekeninguittreksel of ticket dat de uitgave bewijst); - lijst betreffende de voorlegging van de bewijsstukken; - activiteitenverslag; - exemplaar van elke vorm van promotiemateriaal (in voorkomend geval).

Art. 7.De in uitvoering van dit besluit verrichte betalingen hebben niet tot gevolg dat de begunstigde het onvoorwaardelijke recht op de toekenning van de subsidie verworven heeft, aangezien elke storting als een voorschot beschouwd wordt.

De begunstigde dient de algemene en boekhoudkundige stukken die nodig zijn voor de controle op de aanwending van de subsidie, ter beschikking te stellen van het Gewest of van elke door het Gewest gemachtigde persoon, alsook van het Rekenhof.

Indien uit de rekeningen voorgelegd ter staving van de aanvraag tot uitbetaling van het saldo van de subsidie zou blijken dat een gedeelte van deze subsidie niet verantwoord werd, dient dit gedeelte aan het Brussels Hoofdstedelijk Gewest terugbetaald te worden.

Art. 8.Onverminderd de bepalingen van dit besluit wordt het personeel van de begunstigde van deze subsidie door hem/haar aangeworven en beheerd, onder zijn/haar uitsluitende aansprakelijkheid.

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade berokkend aan derden bij de uitvoering van de in artikel 3 omschreven actie.

Art. 9.De huidige subsidie is onderworpen aan alle bepalingen die vermeld staan in de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, in het bijzonder de artikelen 92 tot 95.

Alle verplichtingen die dit besluit oplegt aan de begunstigde en de integrale naleving van wettelijke alsook reglementaire bepalingen toepasselijk op de uitvoering van het voorwerp van de huidige subsidie, in het bijzonder de regelgeving inzake overheidsopdrachten als ze van toepassing is, vormen voorwaarden zoals bedoeld in artikel 94 van de voormelde ordonnantie.

Art. 10.Dit besluit treedt in werking op de datum waarop de overeenkomst bedoeld in artikel 4 ondertekend wordt.

Art. 11.De minister bevoegd voor Mobiliteit en Openbare Werken is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 21 november 2019.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering: De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor territoriale ontwikkeling en stadsvernieuwing, toerisme, de promotie van het imago van Brussel en biculturele zaken van gewestelijk belang, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor mobiliteit, openbare werken en verkeersveiligheid, E. VAN DEN BRANDT

^