Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Franse Gemeenschapscommissie van 04 mei 2016
gepubliceerd op 10 juni 2016

Besluit 2016/58 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot aanwijzing van de leden en de secretarissen van de commissie voor het evalueren van de mandaathouders van het « Institut bruxellois francophone de Formation professionnelle »

bron
franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2016031394
pub.
10/06/2016
prom.
04/05/2016
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

4 MEI 2016. - Besluit 2016/58 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot aanwijzing van de leden en de secretarissen van de commissie voor het evalueren van de mandaathouders van het « Institut bruxellois francophone de Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation) »


Het College van de Franse Gemeenschapscommissie, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen ;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 houdende het statuut van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie, inzonderheid de artikelen 16/1 tot 16/6 en 86/1 tot 86/5 ;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 houdende de loopbaan van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie, inzonderheid de artikelen 25 tot 28/6 ;

Gelet op het besluit van de Franse Gemeenschapscommissie van 4 mei 2016 tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de commissie voor het evalueren van de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone pour la Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation) ;

Overwegende dat de leden en de secretarissen van de commissie voor het evalueren van de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone pour la Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation) moeten worden aangewezen ;

Gelet op het feit dat de heer Charles-Etienne LAGASSE beschikt over een uitgebreide expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring als Bestuursdirecteur bij het Commissariat Général des Relations Internationales (CGRI) gedurende 27 jaar en vervolgens als Algemeen Inspecteur van Wallonie-Bruxelles International (WBI) gedurende 5 jaar ;

Gelet op het feit dat de mevrouw Marie-Kristine VANBOCKESTAL beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement en het evalueren van mandaathouders bij Bruxelles Formation, gezien haar universitaire opleiding en haar beroepservaring, in het bijzonder als Administrateur-generaal van Forem ;

Gelet op het feit dat de heer Pierre-Paul MAETER beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement en het evalueren van mandaathouders bij Bruxelles Formation, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Voorzitter van het directiecomité van de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg ;

Gelet op het feit dat mevrouw Anne KIRSCH beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding en haar beroepservaring, in het bijzonder als Adjunct-Administrateur-Generaal bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid ;

Gelet op het feit dat mevrouw Marie BERNARD beschikt over een reële expertise om de manier te evalueren waarop topambtenaren de hen opgelegde doelstellingen halen, gezien haar managementopleiding en haar beroepservaring in een functie als overheidsmanager ;

Gelet op het feit dat de heer Philippe BINET beschikt over een uitgebreide expertise inzake personeelsmanagement, 360° competentiemanagement en team management, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring ;

Gelet op het feit dat mevrouw Nadine SOUGNE, gepensioneerd, beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, in het bijzonder als directrice Human Resources gedurende 15 jaar bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ;

Gelet op het feit dat de heer Jean-Pierre HUBIN beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement en het evalueren van mandaathouders bij de administratie van de Franse Gemeenschapscommissie, gezien zijn licentie Rechten en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Administrateur-generaal van het Onderwijs op het ministerie van de Federatie Wallonië-Brussel ;

GELET op het feit dat mevrouw Joëlle DELFOSSE beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar huidige functie als leidend ambtenaar van de Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ;

Op voordracht van het Collegelid, bevoegd voor Beroepsopleiding, Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Worden aangesteld tot vaste leden van de commissie belast met het evalueren van de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone de Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation): 1° De heer Charles-Etienne LAGASSE ;2° Mevrouw Marie-Kristine VANBOCKESTAL ;3° De heer Pierre-Paul MAETER ;4° Mevrouw Anne KIRSCH ;5° Mevrouw Marie BERNARD. Onder hen wordt de heer Charles-Etienne LAGASSE benoemd tot Voorzitter.

Art. 2.Worden aangesteld tot plaatsvervangers van de commissie belast met het evalueren van de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone de Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation): 1° De heer Philippe BINET ;2° Mevrouw Nadine SOUGNE ;3° De heer Jean-Pierre HUBIN ;4° Mevrouw Joëlle DELFOSSE.

Art. 3.Worden aangesteld als secretarissen van de commissie : 1° Mevrouw Joëlle BORIAU, als vaste secretaris ;2° Mevrouw Marie WATILLON als plaatsvervangend secretaris.

Art. 4.Het Collegelid bevoegd voor Beroepsopleiding wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 4 mei 2016.

Door het College van de Franse Gemeenschapscommissie : De Voorzitster van het College, Fadila LAANAN Het Collegelid bevoegd voor Beroepsopleiding, Didier GOSUIN

^