Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Franse Gemeenschapscommissie van 26 maart 2009
gepubliceerd op 22 juni 2009

Besluit 2008/1339 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot vaststelling van de structuur van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie

bron
franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2009031343
pub.
22/06/2009
prom.
26/03/2009
ELI
eli/besluit/2009/03/26/2009031343/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

26 MAART 2009. - Besluit 2008/1339 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot vaststelling van de structuur van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie


Het College van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 betreffende de Brusselse instellingen, inzonderheid de artikelen 79 en 79bis ;

Gelet op het besluit van 17 december 1998 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie betreffende het functioneel beheer van de Dienst met eigen beheer die instaat voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces;

Gelet op het besluit van 4 maart 1999 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot vaststelling van de structuren van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het akkoord van het Lid van het College belast met de Begroting;

Gelet op het advies van het Hoger Overlegcomité;

Op voorstel van het Lid van het College belast met het Openbaar Ambt, Besluit :

Artikel 1.Onderhavig besluit regelt een materie bedoeld in de artikelen 127 en 128 van de Grondwet krachtens artikel 138 van de Grondwet.

Art. 2.Alle, in de tekst van onderhavig besluit vermelde titels en functies moeten zowel in het mannelijk als in het vrouwelijk gelezen worden.

Art. 3.De Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie zijn samengesteld uit 6 directiebesturen, 21 diensten en 14 cellen.

De coördinatie van de Diensten van het College wordt verzekerd door de Administrateur-Generaal en de Adjunct-Administrateur-Generaal die elk directiebestuur en het geheel van de adviseurs-hoofden van dienst die onder die directies ressorteren periodiek samenroepen om de opvolging van de dossiers te verzekeren evenals een doeltreffende coördinatie van het geheel van de diensten van het bestuur.

De 6 directiebesturen staan onder de hiërarchische banden van de leidende ambtenaren;

Een werkingsprotocol dat de materies die onder de verschillende directiebesturen ressorteren in hun respectievelijke hiërarchische lijn verdeelt zal door de leidende ambtenaren aan het College worden voorgelegd, na overleg met de Directieraad.

De directiebesturen, diensten en cellen zijn als volgt opgesplitst : 1. Directiebestuur van algemene zaken en human ressources : - dienst personeel en pensioenen; - dienst openbaar ambt, juridische zaken, overheidsopdrachten en verzekeringen, met inbegrip van het secretariaat van de door het vakbondsstatuut bedoelde organen; - dienst opleiding en organisatie van de examens; - dienst internationale betrekkingen, coördinatie van de opvolging van de Europese richtlijnen en van de externe communicatie. 2. Directiebestuur van budgettaire en vermogensrechtelijke zaken : - dienst erfgoed, infrastructuur, beheer gebouwen en economaat (met inbegrip van de organisatie van het onthaal en de chauffeurs); - dienst begroting, boekhouding en schatkist. 3. Directiebestuur van culturele zaken en toerisme : Het directiebestuur van culturele zaken en toerisme beschikt over een cel kleine kinderen die onder de rechtstreekse bevoegdheid van de bestuursdirecteur staat. Het directiebestuur is als volgt samengesteld : - dienst cultuur; - dienst sociaal-culturele zaken en sport (met inbegrip van de culturele en pedagogische parascolaire sector); - dienst toerisme. 4. Directiebestuur van onderwijs en opleiding : Het directiebestuur van onderwijs en opleiding beschikt over een budgettaire en administratieve cel die onder de rechtstreekse bevoegdheid van de bestuursdirecteur staat. Staan eveneens onder de rechtstreekse bevoegdheid van de bestuursdirecteur : - het auditorium Jacques Brel van de Ceria; - de omnisporthal van de Ceria; - de Hogeschool Lucia de Brouckère.

Het directiebestuur is als volgt samengesteld : - technische dienst van de onderwijsplaatsen; - dienst pedagogische en logistieke organisatie; - dienst beheer van de loopbanen van het onderwijzend personeel en van de structuren van de schoolinstellingen (met inbegrip van de coördinatie van het administratief personeel van de onderwijsplaatsen; - dienst beroepsopleiding (met inbegrip van de sector van de K.M.O.-opleiding) en van het schoolvervoer; - dienst van het « Institut de Recherches microbiologiques J.M. WIAME ». 5. Directiebestuur van sociale zaken en gezondheid : Het directiebestuur van sociale zaken en gezondheid beschikt over 2 cellen die onder de rechtstreekse bevoegdheid van de bestuursdirecteur staan. - Cel inspectie en studies; - Cel begeleiding van de kwalitatieve evaluatie.

Het directiebestuur is samengesteld uit : - dienst gezondheid; - dienst sociale zaken (met inbegrip van de sociale cohesie) 6. Directiebestuur van bijstand aan gehandicapten : Het directiebestuur van bijstand aan gehandicapten beschikt over 5 cellen die onder de rechtstreekse bevoegdheid van de bestuursdirecteur staan.: - cel informatie, observatorium en documentatie; - cel inspectie; - cel initiatieven; - cel boekhouding; - cel « grote afhankelijkheid ».

Het directiebestuur is samengesteld uit : - dienst individuele prestaties - dienst opvang en huisvesting; - dienst tewerkstelling en hulp bij integratie; - dienst begeleiding Etoile polaire en crèche.

Onder de rechtstreekse bevoegdheid van de Administrateur-Generaal : - De interne dienst voor preventie en veiligheid op de werkvloer; - de cel van het secretariaat-generaal belast met de coördinatie van de kanselarij, de interne communicatie, het algemeen beleid, de transversale dossiers en de opvolging van de dienstnota's; de betrekkingen met de sector « informatica » en de sociale dienst, evenals de betrekkingen met de representatieve organisaties van het personeel; - de cel archieven; - de syndicale medewerkers; - het personeel toegewezen aan het secretariaat van de Inspecteur van Financiën; - het personeel toegewezen aan de sociale dienst.

Onder de rechtstreekse autoriteit van de leidende ambtenaar waaronder het directiebestuur van budgettaire en vermogensrechtelijke zaken ressorteren : - de cel interne controle; - de cel controle op het gebruik van de subsidies; - de cel van het kadaster van de toelagen; - het personeel toegewezen aan de controle op de vastleggingen.

Art. 4.Hoofdstuk II met de artikelen 4 tot 9 van het besluit van 17 december 1998 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie betreffende het functioneel beheer van de Dienst met eigen beheer die instaat voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces wordt opgeheven.

Art. 5.Het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 4 maart 1999 tot vaststelling van de structuur van de Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie wordt opgeheven.

Art. 6.Onderhavig besluit treedt in werking de dag van zijn bekendmaking in het Belgisch Staatsblad.

Art. 7.Het Lid van het College bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van onderhavig besluit.

Brussel, op 26 maart 2009.

Door het College : Voorzitter van het College belast met Openbaar Ambt en Gezondheid, B. CEREXHE Lid van het College, belast met Beroepsopleiding, Onderwijs, Cultuur en Schoolvervoer, Mevr. F. DUPUIS Lid van het College, belast met Begroting, Bijstand aan Gehandicapten en Toerisme, Mevr. E. HUYTEBROECK Lid van het College belast met de Sociale Cohesie, Ch. PIQUE Lid van het College, belast met Sociale Acties, Gezinnen en Sport, E. KIR

^