Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 20 januari 2010
gepubliceerd op 11 maart 2010

Ministerieel besluit tot vaststelling van de functiebeschrijving van de klerken bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad

bron
gemeenschappelijke gemeenschapscommissie van brussel-hoofdstad
numac
2010031074
pub.
11/03/2010
prom.
20/01/2010
ELI
eli/besluit/2010/01/20/2010031074/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD


20 JANUARI 2010. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de functiebeschrijving van de klerken bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad


De Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Openbaar Ambt, Gelet op het besluit van het Verenigd College van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, artikel 9;

Op de voordracht van de Directieraad van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, Besluiten : HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1.De functiebeschrijvingen van klerk bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en de daaruit voortvloeiende profielvereisten worden bij dit besluit bepaald.

Art. 2.Overeenkomstig het ministerieel besluit van 11 juni 2009Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200063 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma's 02 en 31 van organisatieafdeling 16 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200062 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 02 van organisatieafdeling 18 en programma 01 van organisatieafdeling 32 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 sluiten tot vaststelling van het organogram van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, worden binnen de Diensten van het Verenigd College de betrekkingen van klerk verdeeld als volgt : 1° Directie van de Algemene diensten : Dienst Economaat en Informatica 3 2° Directie Gezondheidszorg 1 3° Directie Welzijnszorg 1 HOOFDSTUK II.- Klerken bij de Directie van de Algemene diensten Dienst Economaat en Informatica Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 3.De klerken bij de Dienst Economaat en Informatica : 1° verzekeren het onthaal van de bezoekers van de Diensten van het Verenigd College en helpen ze terecht bij de gevraagde of bevoegde Diensten of personeelsleden;2° ontvangen de telefonische oproepen voor de Diensten van het Verenigd College en verbinden ze door naar de opgeroepene of bevoegde personeelsleden;3° ontvangen de brieven, aangetekende brieven en dossiers gericht tot de Diensten van het Verenigd College;4° schrijven de brieven, aangetekende brieven en dossiers gericht tot de Diensten van het Verenigd College in, archiveren de besluiten van het Verenigd College of ministeriële besluiten en brieven en bezorgen deze aan de personeelsleden voor wie ze bestemd zijn;5° frankeren en verzenden de briefwisseling uitgaande van de Diensten van het Verenigd College en, in voorkomend geval, leggen de aangetekende brieven bij de post neer;6° nemen de leveringen in ontvangst en zorgen voor hun berging;7° ontvangen de interne bestellingen komende van de personeelsleden van de Diensten van het Verenigd College en zorgen voor hun uitdeling;8° verzekeren de bevoorrading van de fotocopiemachines. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 4.De kandidaat voor de betrekkingen van klerk bij de dienst Economaat en Informatica dient niet in het bezit te zijn van een diploma, brevet of studiegetuigschrift. Nochtans is een elementaire mondelinge kennis van de tweede taal wenselijk.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 5.De kandidaat voor de betrekkingen van klerk bij de dienst Economaat en Informatica dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de door hun hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte manier. HOOFDSTUK III. - Klerk bij de Directie voor de Gezondheidszorg Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 6.- De klerk bij de Directie voor de Gezondheidszorg : 1° verzekert de rangschikking en de archivering van de dossiers betreffende de sociale ziekten alsmede deze betreffende de programmering en de erkenning van de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen;b) bicommunautaire rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen;c) bicommunautaire initiatieven voor beschut wonen;d) bicommunautaire diensten voor geestelijke gezondheidszorg;e) bicommunautaire dagverzorgingscentra;f) bicommunautaire diensten voor thuiszorg;2° is belast met reproductie (fotocopie) van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen en van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, alsmede van de dossiers programmering en erkenning die aan het advies van de bevoegde afdeling van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de ordonnanties betreffende de Adviesraad voor gezondheids- en welzijnszorg van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, gecoördineerd op 19 februari 2009, hierna genoemd « de gecoördineerde ordonnanties », dienen te worden voorgelegd;3° is belast met de overzending naar de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Gezondheidsbeleid, van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen, van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, en van de ontwerpen van ministeriële beslissing houdende specifieke vergunning tot ingebruikneming en exploitatie (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning;4° is belast met de overzending naar de onder 1° bedoelde inrichtingen, de betrokken Ministeries en de verzekeringsinstellingen, van de ministeriële beslissingen houdende specifieke vergunning tot ingebruikneming en exploitatie (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning alsmede met hun uitdeling binnen de Diensten van het Verenigd College. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 7.De kandidaat voor de betrekking van klerk bij de Directie voor Gezondheidszorg dient niet in het bezit te zijn van een diploma, brevet of studiegetuigschrift.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 8.De kandidaat voor de betrekking van klerk bij de Directie voor de Gezondheidszorg dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte manier. HOOFDSTUK IV. - Klerk bij de Directie voor de Welzijnszorg Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 9.De klerk bij de Directie voor de Welzijnszorg : 1° verzekert de rangschikking en de archivering van de dossiers betreffende de programmering en de erkenning van de : a) bicommunautaire woningen voor bejaarden, service-residenties en residentiële gebouwen, rusthuizen, centra voor dagopvang, kortverblijven en centra voor nachtopvang;b) bicommunautaire diensten voor thuiszorg (hulp);c) bicommunautaire centra voor algemeen welzijnswerk;d) bicommunautaire centra en diensten voor volwassenen in moeilijkheden;e) bicommunautaire centra en diensten voor personen met een handicap;f) bicommunautaire diensten voor schuldbemiddeling;2° is belast met reproductie (fotocopie) van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen en van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, alsmede van de dossiers programmering en erkenning die aan het advies van de bevoegde afdeling van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de gecoördineerde ordonnanties, dienen te worden voorgelegd;3° is belast met de overzending naar de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het beleid inzake Bijstand aan personen, van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen, van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, en van de ontwerpen van ministeriële beslissingen houdende specifieke vergunning tot ingebruikneming en exploitatie (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning;4° is belast met de overzending naar de onder 1° bedoelde inrichtingen, de betrokken Ministeries en de verzekeringsinstellingen, van de ministeriële beslissingen houdende specifieke vergunning tot ingebruikneming en exploitatie (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning alsmede met hun uitdeling binnen de Diensten van het Verenigd College. Afdeling 2. -Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 10.De kandidaat voor de betrekking van klerk bij de Directie voor de Welzijnszorg dient niet in het bezit te zijn van een diploma, brevet of studiegetuigschrift.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 11.De kandidaat voor de betrekking van klerk bij de Directie voor de Welzijnszorg dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte manier. HOOFDSTUK V. - Slotbepalingen

Art. 12.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Art. 13.De Leidend Ambtenaar van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 20 januari 2010.

B. GROUWELS

^