Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 07 maart 2002
gepubliceerd op 17 april 2002

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot toekenning aan sommige personeelsleden van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die afhangen van het Sectorcomité XVII van een toelage voor het uitoefenen van ambten inzake informatica

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2002029175
pub.
17/04/2002
prom.
07/03/2002
ELI
eli/besluit/2002/03/07/2002029175/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

7 MAART 2002. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot toekenning aan sommige personeelsleden van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die afhangen van het Sectorcomité XVII van een toelage voor het uitoefenen van ambten inzake informatica


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, inzonderheid op artikel 87, gewijzigd bij de bijzondere wet van 8 augustus 1988 en bij de bijzondere wet van 16 juli 1993;

Gelet op het decreet van 1 juli 1982 houdende oprichting van een « Commissariat général aux Relations internationales »;

Gelet op het decreet van 30 maart 1983 houdende oprichting van de « Office de la Naissance et de l'Enfance », gewijzigd bij het decreet van 12 maart 1990;

Gelet op het decreet van 1 december 1997 houdende oprichting van de Dienst voor inning van het kijk- en luistergeld van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het koninklijk besluit van 22 december 2000 houdende bepaling van de algemene principes;

Gelet op het koninklijk besluit van 26 maart 1965 houdende de algemene regeling van de vergoedingen en toelagen van alle aard toegekend aan het personeel der ministeries, gewijzigd bij de koninklijk besluiten van 6 februari 1967 en 2 maart 1989;

Gelet op het besluit van 22 juli 1996 van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van 22 juli 1996 van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, zoals gewijzigd;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën gegeven op 18 december 2001;

Gelet op het akkoord van de Minister van Begroting, gegeven op 19 december 2001;

Gelet op het akkoord van de Minister van Ambtenarenzaken, gegeven op 19 december 2001;

Gelet op het Protocol nr. 254 van het Sectorcomité XVII gesloten op 1 februari 2002;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, vervangen door de wet van 4 juli 1989;

Op de voordracht van de Minister van Ambtenarenzaken;

Gelet op de beraadslaging van 28 februari 2002 van de Regering, Besluit :

Artikel 1.Dit besluit is van toepassing op de leden van het statutair en contractueel personeel van de niveaus 1, 2+, 2 en 3 van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap (Algemeen Bestuur voor Cultuur en Informatica - Algemene Dienst van de informatica en Statistieken), alsook op de leden van het statutair en contractueel personeel van de Instellingen van openbaar nut die afhangen van het sectorcoité XVII.

Art. 2.Een toelage wordt toegekend aan de personeelsleden bedoeld bij artikel 1, belast met taken inzake informatica die verband houden met de conceptie, de coördinatie, de analyse, de programmering of de productie van toepassingen op het vlak van de informatica.

Onder taken inzake informatica dient te worden verstaan : - opmaken van de verslagen, inzonderheid evaluatieverslagen, over de programma's, projecten of toepassingen op het vlak van de informatica; - zich documenteren over de evoluties, deelnemen aan cursussen en seminaries op het vlak van de nieuwe technologieën inzake informatica in het kader van een opdracht van lange duur met inslag op informatica in een administratieve entiteit; - installeren van softwares die verband houden met het informaticasysteem en ervoor zorgen dat ze op peil worden gebracht; - zorgen voor de dagelijkse opvolging van de exploitatie van de programma's, de potentialiteiten en de veiligheid ervan beheren; - plannen leiden en de taken verdelen in een administratieve entiteit waarvan een van de erkende finaliteiten informatica is; - de verschillende fasen van een informaticaproject plannen en coördineren, de opvolging en de controle ervan verzekeren; - studies maken over de uitvoerbaarheid van de informaticaprojecten; - de bestaande informaticasystemen analyseren en voorstellen doen voor hun operationele verbeteringen; - de conceptuele modellen van informaticasystemen regelen; - het beheer van de informatie via informaticadrager programmeren; - de testen voor de programma's verwezenlijken en deze regelen; - nieuwe toepassingen inzake informatica ontvangen, de exploitatieprocedures uitwerken en uitvoeren en de opvolging ervan verzekeren; de nodige initiatieven in dat vooruitzicht nemen om de uitvoering van de informaticaverbindingen te verzekeren met eerbiediging van de opgelegde termijnen; - de problemen inzake softwares en technieken ontwarren, identificeren, opvolgen en oplossen; - de gebruikers van informaticaprodukten met raad bijstaan bij de keuze van technische oplossingen of de gebruiksmodaliteiten; - de technische gedeelten van de lastenkohieren van overheidsopdrachten voor informatica opstellen.

De Regering kan op gelijk welk ogenblik wijzigingen brengen aan de lijst van de taken inzake informatica die in het vorig lid wordt voorgesteld.

Art. 3.De bij artikel 1 bedoelde personeelsleden moeten houder zijn van een van de volgende graden of ambten uitoefenen die ermee overeenstemmen in uitvoering van hun arbeidsovereenkomst : - Adjunct-directeur-generaal; - Informaticus-directeur; - Directeur of directrice (categorie : deskundige- kwalificatiegroep : 1); - Directeur of directrice (categorie : deskundige- kwalificatiegroep : 4); - Informaticus-deskundige; - Informaticus; - Attaché of eerstaanwezend attaché (categorie : deskundige- kwalificatiegroep : 4); - Attaché of eerstaanwezend attaché (categorie : deskundige- kwalificatiegroep : 1); - Eerste gegradueerde (categorie administratie- kwalificatiegroep : 3); - Gegradueerde of eerstaanwezend gegradueerde (categorie administratie- kwalificatiegroep : 3); - Eerste assistent (categorie administratie- kwalificatiegroep : 2); - Assistent of eerstaanwezend assistent (categorie administratie- kwalificatiegroep : 2); - Eerste adjunct (categorie administratie- kwalificatiegroep : 1); - Adjunct of eerstaanwezend adjunct (categorie administratie- kwalificatiegroep : 1).

Zij moeten een gunstige evaluatie gekregen hebben.

De Regering kan afwijken van deze lijst op gemotiveerd voorstel van de Secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap of van de leiden ambtenaar van een instelling van openbaar nut bedoeld bij artikel 1.

Art. 4.Onverminderd artikel 6, ontvangt ieder personeelslid vermeld op de bij artikel 5 bedoelde lijst, voor zover het lid tijdens de activiteismaand in zijn administratieve entiteit ononderbroken informaticataken heeft uitgevoerd in de zin van artikel 2 en het tijdens diezelfde periode geen vergoedingen heeft ontvangen voor het uitoefenen van een hoger ambt, maandelijks een toelage waarvan het bedrag vastgesteld is op 12,5 % van zijn maandelijkse bruto bezoldiging.

Die toelage is verbonden aan de spilindex 138,01.

De premie is verschuldig voor een periode die recht geeft op de maandwedde of op vergoedingen verbonden aan een arbeidsongeschiktheid of aan het bevallingsverlof.

Art. 5.De Secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap en de leiden ambtenaren van elke instelling van openbaar nut bedoeld bij artikel 1 stellen, overeenskomstig de bepalingen van artikel 4, ieder wat zijn administratieve entiteit betreft, maandelijks de lijst op van de personeelsleden bedoeld bij aritkel 3 die de bij artikel 2, lid 2 vermelde taken uitoefenen. Deze lijst wordt opgemaakt op basis van de voorstellen van de ambtenaren-generaal die de leiding hebben van de administratieve entiteiten waarin deze taken worden uitgeoefend.

De lijst wordt voor de Inspectie van Financiën geviseerd.

Art. 6.De toelage wordt uitbetaald aan het personeelslid op beslissing van de Secretaris-generaal of van de ambtenaar die de leiding heeft van de instelling van openbar nut.

Art. 7.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 januari 2002.

Art. 8.De Minister van Ambtenarenzaken is belast met de uitvoering van dit besluit.

Gedaan te Brussel, 7 maart 2002.

Vanwege de Regering van de Franse Gemeenschap : De Minister van Ambtenarenzaken, R. DEMOTTE

^