Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 27 mei 2009
gepubliceerd op 25 augustus 2009

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 9 juli 2004 betreffende de pedagogische dossiers van de opleidingsafdelingen en -eenheden van het Onderwijs voor Sociale Promotie van Stelsel 1, genomen ter uitvoering van het decreet van 14 november 2008 tot wijziging van het decreet van 16 april 1991 houdende organisatie van het Onderwijs voor Sociale Promotie, ter bevordering van de integratie van zijn hoger onderwijs in de Europese ruimte van het hoger onderwijs

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2009029433
pub.
25/08/2009
prom.
27/05/2009
ELI
eli/besluit/2009/05/27/2009029433/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

27 MEI 2009. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 9 juli 2004 betreffende de pedagogische dossiers van de opleidingsafdelingen en -eenheden van het Onderwijs voor Sociale Promotie van Stelsel 1, genomen ter uitvoering van het decreet van 14 november 2008 tot wijziging van het decreet van 16 april 1991 houdende organisatie van het Onderwijs voor Sociale Promotie, ter bevordering van de integratie van zijn hoger onderwijs in de Europese ruimte van het hoger onderwijs


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op het decreet van 16 april 1991 houdende organisatie van het onderwijs voor sociale promotie, zoals gewijzigd bij het decreet van 14 november 2008;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 9 juli 2004 betreffende de pedagogische dossiers van de opleidingsafdelingen en -eenheden van het onderwijs voor sociale promotie van stelsel 1;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 27 april 2009;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 30 april 2009;

Gelet op de onderhandelingsprotocollen van 12 mei 2009 van het Onderhandelingscomité van Sector IX « Onderwijs » (Franse Gemeenschap) van het Comité voor de provinciale en plaatselijke diensten - Sectie II en van het Onderhandelingscomité voor de statuten van het personeel van het gesubsidieerd vrij onderwijs;

Gelet op de overlegprotocollen van 13 mei 2009 van het Comité voor het overleg tussen de Regering van de Franse Gemeenschap en de vertegenwoordigings- en coördinatieorganen van de inrichtende machten van het Onderwijs en van de gesubsidieerde PMS-centra erkend door de Regering;

Gelet op het advies van de Raad van State nr. 46.684/2, verleend op 20 mei 2009 met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2° van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Op de voordracht van de Minister van het Onderwijs voor sociale promotie;

Na beraadslaging van de Regering van de Franse Gemeenschap van 27 mei 2009, Besluit : TITEL 1. - Wijzigingsbepaling

Artikel 1.Artikel 8 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 9 juli 2004 betreffende de pedagogische dossiers van de opleidingsafdelingen en -eenheden van het onderwijs voor sociale promotie van stelsel 1, wordt aangevuld als volgt : 1° er wordt « § 1.» ingevoegd op het begin van het eerste lid van het artikel; 2° er wordt een paragraaf 2 op het einde van het artikel toegevoegd, luidend als volgt : « § 2.Het pedagogische dossier van een opleidingseenheid die deel uitmaakt van een afdeling bekrachtigd door de graad van master, de graad van bachelor, een specialisatiegraad, het brevet van het hoger onderwijs of van een aanvullende afdeling van abstractie waarvoor de graad van overgangsbachelor uitgereikt wordt, bevat daarenboven het aantal studiepunten die ermee gepaard gaan. ».

Art. 2.§ 1. Het aantal studiepunten die geassocieerd worden met de opleidingseenheden van de afdelingen opgesomd bij paragraaf 2 van dit artikel wordt, ieder wat haar betreft, in de tabellen waarin de opleidingseenheden van de betrokken afdeling vermeld zijn, bepaald. De Overlegcommissie zal deze tabellen aan de Regering om advies overzenden.

Deze tabellen worden bijgevoegd bij het pedagogische dossier van de afdelingen, ieder wat haar betreft. § 2. De afdelingen waarop de eerste paragraaf van dit artikel van toepassing is, zijn de afdelingen die leiden tot de graad van : bachelor scheikunde - finaliteit : toegepaste scheikunde, bachelor elektromechanica - finaliteit elektromechanica en onderhoud, bachelor elektronica - finaliteit toegepaste elektronica, bachelor verpleegkundige zorgverlening, bachelor verpleegkundige zorgverlening voor titularissen van een brevet van ziekenhuisverpleger, bachelor bibliothecaris - documentalist, bachelor beheerinformatica, bachelor verzekeringen, bachelor comptabiliteit, bachelor directiesecretariaat, bachelor gespecialiseerde opvoeding voor psycho-opvoedende begeleiding, bachelor bouwkunst, bachelor grafische techniek - finaliteit : infografische techniek, bachelor optiek - optometrie, bachelor adviseur voor huwelijks- en gezinsproblemen, bachelor marketing, bachelor toerisme, bachelor public relations, bachelor in de rechten, bachelor scheikunde - finaliteit : bioscheikunde, bachelor scheikunde - finaliteit : biotechnologie, bachelor meetkundige schatter van onroerende goederen, bachelor informatica en systeem - finaliteit : industriële informatica, bachelor informatica en systeem - finaliteit : computertechnologie, bachelor informatica en systeem - finaliteit : automatiek, bachelor informatica en systeem - finaliteit : netwerken en telecommunicatie, bachelor agronomie, master wetenschappen van de industriële ingenieur - finaliteit : scheikunde, master wetenschappen van de industriële ingenieur - finaliteit : elektromechanica, master wetenschappen van de industriële ingenieur - finaliteit : elektronica.

Art. 3.De Minister tot wiens bevoegdheid het Onderwijs voor Sociale Promotie behoort, is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 27 mei 2009.

Vanwege de Regering van de Franse Gemeenschap : De Minister van Jeugd en Onderwijs voor Sociale Promotie, M. TARABELLA

^