Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 24 april 2019
gepubliceerd op 11 juni 2019

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2019012745
pub.
11/06/2019
prom.
24/04/2019
ELI
eli/besluit/2019/04/24/2019012745/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

24 APRIL 2019. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 28/11/2002 numac 2002029552 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 13/12/2002 numac 2002029553 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de eerste betrekkingen die toe te kennen zijn binnen het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap sluiten tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op het decreet van 25 oktober 2018Relevante gevonden documenten type decreet prom. 25/10/2018 pub. 16/11/2018 numac 2018032186 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende het « Entreprise publique des Technologies nouvelles de l'Information et de la Communication de la Communauté française » (Overheidsbedrijf voor Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap) sluiten betreffende het « Entreprise publique des Technologies Numériques de l'Information et de la Communication de la Communauté française (ETNIC) » (Overheidsbedrijf voor Digitale Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap) ;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 28/11/2002 numac 2002029552 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 13/12/2002 numac 2002029553 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de eerste betrekkingen die toe te kennen zijn binnen het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap sluiten tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 2 januari 2019 ;

Gelet op de « gendertest » uitgevoerd met toepassing van artikel 4, tweede lid, 1°, van het decreet van 7 januari 2016Relevante gevonden documenten type decreet prom. 07/01/2016 pub. 12/02/2016 numac 2016029074 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende integratie van de genderdimensie in het geheel van de beleidslijnen van de Franse Gemeenschap sluiten houdende integratie van de genderdimensie in het geheel van de beleidslijnen van de Franse Gemeenschap ;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 16 januari 2019 ;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Ambtenarenzaken van 16 januari 2019 ;

Gelet op het advies van de Directieraad van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën, gegeven op 4 februari 2019 ;

Gelet op het protocol nr. 501 van het Onderhandelingscomité van Sector XVII, afgesloten op 11 maart 2019 ;

Gelet op de aanvraag om advies binnen een termijn van 30 dagen gestuurd aan de Raad van State op 19 maart 2019 met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973 ;

Gelet op het gebrek aan mededeling van het advies binnen deze termijn ;

Gelet op artikel 84, § 4, tweede lid, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973 ;

Op de voordracht van de Minister van Ambtenarenzaken ;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Het opschrift van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 28/11/2002 numac 2002029552 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 13/12/2002 numac 2002029553 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de eerste betrekkingen die toe te kennen zijn binnen het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap sluiten tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, wordt vervangen als volgt : « Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 28/11/2002 numac 2002029552 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 03/10/2002 pub. 13/12/2002 numac 2002029553 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de eerste betrekkingen die toe te kennen zijn binnen het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap sluiten tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Digitale Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap ».

Art. 2.In artikel 1 van hetzelfde besluit wordt het woord « nieuwe » vervangen door het woord « digitale ».

Art. 3.In artikel 4 van hetzelfde besluit dat artikel 2, § 2, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, worden de volgende wijzigingen aangebracht : 1° het woord « zes » wordt vervangen door het woord « zeven » ;2° het woord « ,16 » wordt ingevoegd tussen de woorden « 15 » en « en 16+ ».

Art. 4.In artikel 5 van hetzelfde besluit dat artikel 3 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, worden de volgende wijzigingen aangebracht : 1° in het eerste lid worden de woorden « onverminderd artikel 3bis » ingevoegd tussen de woorden « De ambtenaren-generaal worden » en « tijdelijk » ;2° het tweede lid wordt vervangen als volgt : « De ambtenaren van de andere categorieën worden benoemd door de Minister die belast is met administratieve informatica, op voorstel van het Directiecomité, of door de ambtenaar-generaal aan wie deze bevoegdheid gedelegeerd wordt.».

Art. 5.In hetzelfde besluit wordt een artikel 5bis ingevoegd dat een artikel 3bis in het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap invoegt, luidend als volgt : «

Art. 5bis.Er wordt een artikel 3bis ingevoegd dat als volgt dient te worden gelezen :

Art. 3bis.§ 1. In afwijking van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012Relevante gevonden documenten type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 20/09/2012 pub. 14/02/2013 numac 2013029138 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren sluiten tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren, wordt de Directeur-generaal van Informatica tijdelijk door de Regering benoemd overeenkomstig de procedure bepaald in de volgende paragrafen. § 2. De betrekking van Directeur-generaal van Informatica waarin het mandaat moet worden ingevuld, wordt uiterlijk 6 weken na de eedaflegging van haar leden, rechtstreeks na de hernieuwing van het Parlement, door de Regering vacant verklaard.

Tegelijk met het vacant verklaren van de betrekking stelt de regering een opdrachtenblad op, op basis van een door het Directiecomité voorgesteld ontwerp van opdrachtenblad en dit uiterlijk drie weken na de eedaflegging van de leden van de regering rechtstreeks na de herrnieuwing van het Parlement. De regering keurt het ontwerp van opdrachtenblad goed. Indien binnen deze termijn geen voorstel wordt ingediend, stelt de regering zelf een opdrachtenblad op.

Het opdrachtenblad bevat de volgende elementen : 1° de voorwaarden voor de toegang tot de betrekking ;2° de ambtsbeschrijving en het bevoegdheidsprofiel van het toe te kennen ambt ;3° de bepaling van de beheersopdrachten die aan de mandaathouder worden toegewezen ;4° de te bereiken doelstellingen voor het strategische beheer, die inzonderheid bepaald worden op basis van de verklaring betreffende het gemeenschapsbeleid ;5° de toegekende begrotingsmiddelen en menselijke middelen. § 3. Onmiddellijk na de vacantverklaring doet de Regering de oproep tot kandidaten door middel van elk geschikt publicatiekanaal.

Om zich kandidaat te stellen voor de betrekking moeten de kandidaten aan de volgende algemene voorwaarden beantwoorden : 1° een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van het ambt ;2° de burgerlijke en politieke rechten genieten ;3° voor de personen die aan een statuut onderworpen zijn, geen niet doorgehaalde definitieve tuchtsanctie ondergaan ;4° aan de dienstplichtwetten voldoen;5° het bewijs leveren van de medische geschiktheid die vereist is voor het uit te oefenen ambt ;6° geen politiek mandaat uitoefenen dat, voor een ambtenaar, een politiek verlof van ambtswege van meer dan vier dagen per maand met zich mede brengt ;7° geen van de volgende politieke mandaten uitoefenen : schepen, burgemeester, of voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn ;8° geen dienstvrijstellingen of facultatieve politieke verloven genieten, die met het politiek verlof van ambtswege gecumuleerd, ertoe zouden leiden dat een totaal van vier werkdagen afwezigheid per maand zou worden overschreden. Niemand mag zich kandidaat stellen voor de betrekking van Directeur-generaal Informatica als hij of zij, op het einde van de vervaldatum van de indiening van de kandidaturen, niet aan de volgende voorwaarden voldoet: 1° houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau1, of geslaagd zijn voor een vergelijkend examen voor overgang naar niveau 1 of een ermee gelijkgesteld niveau, of houder zijn van een getuigschrift van verworven competenties buiten het diploma dat toegang geeft tot niveau 1, waarbij dat getuigschrift wordt uitgereikt of erkend door de School voor overheidsbestuur of door een andere instantie aangewezen door het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap ;2° het bewijs kunnen leveren van een beroepservaring inzake informatica van ten minste 10 jaar in een ambt van niveau 1 of ermee gelijkgesteld, waaronder 6 jaar ervaring inzake beheer van teams en 6 jaar ervaring inzake beheer van projecten. § 4. De kandidaturen moeten per aangetekende brief bij de Minister bevoegd voor Administratieve informatica ingediend worden en dit uiterlijk één maand na de vacantverklaring van de betrokken betrekking.

De Kandidaturen bevatten : 1° een gestandaardiseerd curriculum vitae, waarvan het model vastgesteld wordt door de Regering op voorstel van de Minister van Ambtenarenzaken en de Minister bevoegd voor Administratieve informatica, met inbegrip van de bekwaamheidsbewijzen en verdiensten.2° een motivatiebrief met inzonderheid de beschrijving van de strategische visie van de kandidaat en de uiteenzetting van de wijze waarop deze het mandaat wil uitoefenen. De kandidaat die in zijn huidige betrekking aan een tuchtregeling onderworpen is, voegt bij zijn kandidatuur een attest betreffende de staat van zijn tuchtdossier.

De selectiecommissie bedoeld in paragraaf 5 kijkt de ontvankelijkheid van de kandidaturen na. § 5. De kandidaten wier kandidatuur ontvankelijk is verklaard, worden voor een assessment uitgenodigd. Dit assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen om de competenties, de vaardigheden en de bekwaamheden die nodig zijn voor de betrekking te verifiëren. Het wordt door een externe dienstverlener georganiseerd die door het ETNIC is geselecteerd.

Na het assessment ontmoet de selectiecommissie de kandidaten. Dit gesprek moet de selectiecommissie in staat stellen om te bepalen hoe de kandidaten van plan zijn de strategische en transversale doelstellingen uit te voeren.

De selectiecommissie is samengesteld uit de Gedelegeerd bestuurder van Selor of zijn afgevaardigde die de selectiecommissie voorzit, de administrateur-generaal van ETNIC, alsook vier tot zes externe deskundigen die aangesteld worden door de Regering op voorstel van de Minister bevoegd voor Administratieve informatica. De externe leden van de selectiecommissie moeten over een onbetwistbare bekwaamheid op het betrokken gebied beschikken.

Er wordt aan de externe leden van de selectiecommissie een presentiegeld van 90 euro per halve dag aanwezigheid toegekend.

Het bedrag van de vergoeding wordt geïndexeerd overeenkomstig de regels voorgeschreven in de wet van 1 maart 1977Relevante gevonden documenten type wet prom. 01/03/1977 pub. 05/03/2009 numac 2009000107 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld, gewijzigd bij het koninklijk besluit nr. 178 van 30 december 1982, en wordt gekoppeld aan de spilindex 138,01.

Na de proeven bedoeld in het eerste en het tweede lid, worden de kandidaten door de selectiecommissie ingeschreven ofwel in de groep « geschikt », ofwel in de groep « ongeschikt ». Deze inschrijving wordt gemotiveerd. De kandidaten worden niet gerangschikt. § 6. Uiterlijk drie maanden na de vacantverklaring benoemt de Regering in tijdelijk verband de kandidaat die gerangschikt is in de groep « geschikt » die zij het meest geschikt acht om het ambt van Directeur-generaal Informatica in vol vertrouwen uit te oefenen, na vergelijking van de kandidaturen, rekening houdend met de motivering van de rangschikking in de groep « geschikt » door de selectiecommissie alsook de titels en verdiensten en de inhoud van de motiveringsbrief van elke kandidaat en dit, in vergelijking met het opdrachtenblad. § 7. De persoon die, op de datum van de benoeming in tijdelijk verband tot Directeur-generaal Informatica, in vast verband benoemd is binnen de diensten van de Franse Gemeenschap of de instellingen van openbaar nut die ervan afhangen, wordt ambtshave voor de duur van de benoeming met verlof gesteld wegens opdracht van algemeen belang in zijn oorspronkelijke betrekking.

De arbeidsovereenkomst van het personeelslid van de Diensten van de Franse Gemeenschap of van de instellingen van openbaar nut die ervan afhangen, dat in tijdelijk verband benoemd is tot Directeur-generaal Informatica, wordt, met instemming van dat personeelslid, geschorst. § 8. De bepalingen betreffende de duur van het mandaat, alsook de administratieve en geldelijke toestand en de evaluatie bepaald in het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012Relevante gevonden documenten type besluit van de regering van de franse gemeenschap prom. 20/09/2012 pub. 14/02/2013 numac 2013029138 bron ministerie van de franse gemeenschap Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren sluiten tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren, zijn mutatis mutandis van toepassing op de Directeur-generaal Informatica voor zover er niet afgeweken wordt van dit artikel .

Art. 6.In artikel 7 van hetzelfde besluit dat artikel 6 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, wordt het woord « 16 » ingevoegd tussen de woorden « 16+ » en « 15 ».

Art. 7.In hetzelfde besluit wordt een artikel 7bis ingevoegd, dat artikel 7 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, luidend als volgt : «

Art. 7bis.Artikel 7 dient als volgt te worden gelezen :

Artikel 7.De administrateur-generaal oefent, onder het gezag van de Minister bevoegd voor Administratieve informatica, de hoge leiding van ETNIC uit. Hij coördineert de werkzaamheden en zorgt voor de eenheid van het beheer ervan.

Hij legt de door het bestuur behandelde zaken aan de Minister bevoegd voor Administratieve informatica voor en voegt er zo nodig zijn opmerkingen aan toe. Hij kan bovendien, op eigen initiatief, elk nuttig voorstel formuleren. Hij zendt de dossiers en instructies van de Minister van Informatica over aan de diensten, samen met de nodige informatie.

Hij oefent het gezag uit over de algemene directies en de diensten die de transversale en strategische directie vormen en zorgt er voor de coördinatie van.

Art. 8.In hetzelfde besluit wordt een artikel 7ter ingevoegd, dat artikel 8 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, luidend als volgt : «

Art. 7ter.Artikel 8 dient als volgt te worden gelezen :

Artikel 8.§ 1. De adjunct-administrateur-generaal neemt, onder het gezag van de administrateur-generaal, de leiding waar van een Algemene directie en zorgt voor de coördinatie van de departementen waaruit ze bestaan. § 2. De directeurs-generaal nemen, onder het gezag van de administrateur-generaal, de leiding waar van een algemene directie en zorgen voor de coördinatie van de departementen waaruit ze bestaan. ».

Art. 9.In artikel 8 van hetzelfde besluit worden de woorden « 7 tot 10 » vervangen door de woorden « 9 tot 10 ».

Art. 10.Artikel 9 van hetzelfde besluit wordt vervangen door de volgende bepaling : « Art 9. Artikel 11 is niet van toepassing. ».

Art. 11.Artikel 10 van hetzelfde besluit wordt vervangen door de volgende bepaling : « Artikel 12 dient als volgt te worden gelezen : «

Art. 12.§ 1. Er bestaat binnen het Overheidsbedrijf een Directiecomité. § 2. Het Directiecomité is samengesteld uit : 1° stemgerechtigde ambtenaren-generaal;2° personeelsleden van ten minste rang 12, met raadgevende stem, waarvan de lijst door de Minister bevoegd voor Administratieve informatica vastgesteld wordt. De Administrateur-generaal kan andere personen uitnodigen om aan het Directiecomité deel te nemen. Ze beschikken over een raadgevende stem.

Het Directiecomité wordt voorgezeten door de Administrateur-generaal of, in zijn afwezigheid, door de Adjunct-administrateur-generaal. Het neemt zijn beslissingen op een gezamenlijke manier. § 3. Onverminderd de bevoegdheden die bij wet, decreet en reglementaire bepalingen aan andere instellingen zijn toegekend, heeft het Directiecomité inzonderheid de volgende opdrachten: 1° elke transversale of strategische kwestie behandelen, alsook elke aangelegenheid van algemeen belang met betrekking tot de organisatie en de werking van het Bedrijf;2° de coördinatie en uitwisseling van informatie, inzonderheid door ervoor te zorgen dat haar leden op de hoogte zijn van het beleid dat binnen het Bedrijf wordt gevoerd;3° de voorbereiding en de opvolging van de dossiers die moeten worden voorgelegd aan de Minister bevoegd voor administratieve informatica en aan de strategische instanties voor informaticabeheer van de Franse Gemeenschap;4° zorgen voor de coördinatie van, het toezicht op en de verificatie van de uitvoering van haar beslissingen en die van de Minister die bevoegd is voor administratieve informatica;5° door middel van haar activiteiten bijdragen tot de goede uitvoering van de bestuursovereenkomst en zorgen voor toezicht op de uitvoering ervan om de zes maanden;6° op eigen initiatief adviezen uitbrengen en voorstellen formuleren aan de Minister bevoegd voor administratieve informatica over alle aangelegenheden die betrekking hebben op dit statuut en op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de aangelegenheden die door het Bedrijf worden behandeld. Het Directiecomité voert elke andere opdracht uit die bij dit besluit wordt vastgesteld of die hem door de Regering kan worden toegekend of gedelegeerd. § 4. Het Directiecomité oefent alle bevoegdheden uit die bij dit besluit en bij het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aan de raad van bestuur zijn toegekend.

Elke individuele beslissing van het Directiecomité ten aanzien van een personeelslid wordt bij geheime stemming genomen. In deze aangelegenheden is de samenstelling beperkt tot de leden die stemgerechtigd zijn. § 5. Het Directiecomité stelt zijn eigen huishoudelijke reglement vast.

Het huishoudelijk reglement wordt goedgekeurd door de Minister die belast is met de administratieve informatica. ».

Art. 12.Artikel 10bis van hetzelfde besluit wordt in de volgende vorm hersteld: "

Art. 10bis.In artikel 13 moeten de woorden "van de Regering of de Minister aan wie zij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd" als volgt worden gelezen: "de Minister die bevoegd is voor administratieve informatica of de ambtenaar-generaal aan wie de Regering deze bevoegdheid heeft gedelegeerd. " ».

Art. 13.In hetzelfde besluit wordt artikel 10ter vervangen door het volgende artikel: "

Art. 10ter.In artikel 14 worden de woorden "de Regering, de Minister of de ambtenaar-generaal aan wie hij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd" en "de Regering of de Minister aan wie hij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd" als volgt gelezen: "de Minister die voor administratieve informatica bevoegd is of de ambtenaar-generaal aan wie de Regering deze bevoegdheid heeft gedelegeerd. " ».

Art. 14.In hetzelfde besluit wordt artikel 11 vervangen door de volgende tekst: "In artikel 17 wordt het woord "Regering" gelezen als "Minister met administratieve informatica in zijn bevoegdheden. " ».

Art. 15.In artikel 15 van hetzelfde besluit tot aanpassing van artikel 28 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, wordt, in de Franse versie, het woord "cri" vervangen door "en".

Art. 16.In hetzelfde besluit wordt een artikel 16bis ingevoegd als volgt: "

Art. 16bis.- In artikel 30 worden de woorden "van de Regering of de Minister of de ambtenaar-generaal" als volgt gelezen: "van de Minister die administratieve informatica in zijn bevoegdheden heeft of van de ambtenaar-generaal. ».

Art. 17.In hetzelfde decreet wordt een artikel 16ter ingevoegd als volgt: "Art. 16ter - In artikel 36, § 1, worden de woorden "De Regering, de Minister of de ambtenaar-generaal" als volgt gelezen: "De Minister die administratieve informatica in zijn bevoegdheden heeft of de ambtenaar-generaal... ».

Art. 18.In artikel 17 van hetzelfde besluit, tot aanpassing van artikel 37 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, wordt het woord "Bureau" vervangen door de woorden "Minister bevoegd voor de administratieve informatica".

Art. 19.In artikel 20, van hetzelfde besluit, tot aanpassing van artikel 70 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in de Franse versie wordt het woord "brade" vervangen door het woord "grade";2° in de Franse versie wordt het woord "le" vervangen door het woord "de";3) het woord "124" wordt geschrapt.

Art. 20.In artikel 27 van hetzelfde besluit wordt een derde lid ingevoegd als volgt: "In hetzelfde artikel, paragraaf 8, worden de woorden "door de Regering of door de Minister of door de Secretaris-Generaal" als volgt gelezen: "door de Minister die de administratieve informatica in zijn bevoegdheden heeft of door de ambtenaar-generaal". »

Art. 21.Artikel 28 van hetzelfde besluit tot aanpassing van de artikelen 119 en 120 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 betreffende het statuut van de werknemers van de overheidsdiensten van de Franse Gemeenschap wordt vervangen door de volgende tekst: "

Art. 28.Artikel 119 is niet van toepassing. ».

Art. 22.In hetzelfde besluit wordt een artikel 28bis ingevoegd dat als volgt luidt: "Artikel 28bis wordt als volgt gewijzigd: "

Art. 28bis.1. Er wordt een titel XIIIbis ingevoegd die als volgt luidt: Titel XIIIbis - Informatica-ambten

Art. 120/1.§ 1. De ambten bedoeld in artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018Relevante gevonden documenten type decreet prom. 25/10/2018 pub. 16/11/2018 numac 2018032186 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende het « Entreprise publique des Technologies nouvelles de l'Information et de la Communication de la Communauté française » (Overheidsbedrijf voor Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap) sluiten betreffende het « Entreprise publique des Technologies nouvelles de l'Information et de la Communication de la Communauté française (ETNIC) » (Overheidsbedrijf voor Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap), zijn opgenomen in het organogram van het bedrijf, dat jaarlijks op voorstel van het Directiecomité wordt goedgekeurd door de Minister bevoegd voor administratieve informatica. Ze zijn als volgt ingedeeld: 1° Klasse A: Deze ambten staan open voor personen die kunnen aantonen dat zij beschikken over specifieke ervaring [op het gebied van IT-beheer], mits bijzondere omstandigheden die naar behoren met redenen omkleed zijn in het ambtsprofiel, en met het voorafgaande en eensluidend advies van de Minister die voor administratieve informatica bevoegd is;2° Klasse B+ ;3° Klasse B ;4° Klasse C+ ;5° Klasse C ;6° Klasse D+ ;7° Klasse D ;8° Klasse E+ ;9° Klasse E. De graden van projectdirecteur, analist, deskundige programmeur-analist, programmeur-analist, deskundige programmeur, programmeur, deskundige operator, en operateur, komen respectievelijk overeen met de ambten van de klassen B+, B, C+, C, D+, D, E+ en E. § 2. Het directiecomité stelt overeenkomstig het geldende organogram voor elke in § 1 bedoelde klasse specifieke ambtsprofielen vast, eventueel onderverdeeld in categorieën of beroepsvakken, voor elke in § 1 bedoelde klasse.

Art. 120/2.De inhoud van een krachtens het voorgaande artikel opgesteld profiel wordt op voorstel van het Directiecomité door de Minister belast met de administratieve informatica goedgekeurd.

Elk ambtsprofiel omvat: a) een concrete beschrijving van de uit te oefenen bevoegdheden en de te bereiken doelstellingen;b) de positie van het ambt in het organogram en het tijdelijke of permanente karakter ervan;c) de selectieprocedure en de samenstelling van de selectie-examencommissie;d) de vereiste opleidings- en/of ervaringscriteria. Het besluit om aan te werven om deze ambten te bekleden is het voorwerp van een oproep tot het indienen van kandidaturen en, in voorkomend geval, van een beoordelingsprocedure die wordt vastgesteld door de Minister die verantwoordelijk is voor de administratieve informatica, op voorstel van het Directiecomité.

Art. 120/3.1. Wanneer een selectiecommissie voor de aanwerving van een personeelslid als bedoeld in artikel 120/1 wordt opgericht, kan deze commissie, in afwijking van artikel 7, lid 2, van het besluit van de Franse Gemeenschap van 15 april 2014 betreffende de voorwaarden voor de werving en de administratieve en geldelijke toestand van het contractueel personeel van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Hoge Raad voor de audiovisuele sector en de instellingen van openbaar nut die onder het comité van sector XVIIressorteren, meerdere externe leden tellen, en derhalve uit meer dan vier personen zijn samengesteld.

Externe leden van de selectiecommissie hebben recht op een presentiegeld van 90 euro per halve dag aanwezigheid.

Het bedrag van de vergoeding wordt geïndexeerd overeenkomstig de regels van de wet van 1 maart 1977Relevante gevonden documenten type wet prom. 01/03/1977 pub. 05/03/2009 numac 2009000107 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld, zoals gewijzigd bij koninklijk besluit nr. 178 van 30 december 1982, en is gekoppeld aan het spilindexcijfer 138.01. ".

Art. 23.In artikel 30 van hetzelfde besluit worden de woorden "16 adjunct-directeur- generaal - directeur-generaal" direct onder de woorden "16+ administrateur-generaal" ingevoegd.".

Art. 24.Artikel 33 van hetzelfde besluit wordt vervangen door het volgende artikel: "

Art. 33.Hoofdstuk V moet als volgt worden gelezen: HOOFDSTUK V. - Weddeschalen gekoppeld aan informatica-ambten

Art. 31.1. Voor elk informatica-ambt dat is vastgesteld overeenkomstig artikel 120, lid 1, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 betreffende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, zijn de volgende weddeschalen van toepassing, rekening houdend met de klasse waartoe zij behoren:

Klasse

A

151/1i

Klasse

B+

120/4idp

Klasse

B

120/4i;

Klasse

C+

110/4i

Klasse

C

100/4iev

Klasse

D+

270/3i

Klasse

D

250/3iev

Klasse

E+

270/3i

Klasse

E

250/3iev


" ».

Art. 25.Artikel 34 van hetzelfde besluit wordt als volgt gewijzigd: 1° de vermelding van schaal 250/1iev wordt vóór de verwijzing naar schaal 260/1i ingevoegd, en wel als volgt: « 250/1iev 16.926,60 - van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019: "Stappen: 3(1) 309,85 13(2) 633,76 1(2) 247,88 "; - van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020: "Stappen: 3(1) 309,85 13(2) 633,76 2(2) 247,88 "; - van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021: "Stappen: 3(1) 309,85 13(2) 633,76 3(2) 247,88 "; - van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022; "Stappen: 3(1) 309,85 13(2) 633,76 4(2) 247,88 "; - vanaf 1 juli 2022: "Stappen: 3(1) 309,85 13(2) 633,76 5(2) 247,88 ";" » ; 2° de woorden "250/3iev" worden ingevoegd tussen de woorden "250/3i" en" en 260/3i"; 3° De vermelding van schaal 100/1iev wordt vóór de verwijzing naar schaal 110/1i ingevoegd, als volgt: 100/1iev 23.911,99 - van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019: "Stappen: 3(1) 704,18 13(2) 1084,44 1(2) 542,22 "; - vanaf 1 juli 2019: "Stappen: 3(1) 704,18 13(2) 1084,44 2(2) 542,22 ";" » ; 4° de woorden", 100/4iev" worden ingevoegd tussen de woorden "100/4i" en" en "110/4i"; 5° De vermelding van schaal 151/1i wordt na de vermelding van schaal 120/4idp als volgt ingevoegd: "« 151/1i Minimum[46.888,91]. - van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019: "Stappen: 11(2) 2020 1(2) 1010 » - van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020: "Stappen: 11(2) 2020 2(2) 1010 » - van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021: "Stappen: 11(2) 2020 3(2) 1010 » - van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022; "Stappen: 11(2) 2020 4(2) 1010 » - vanaf 1 juli 2022: "Stappen: 11(2) 2020 5(2) 1010 » ; 6° Tussen de schalen 150/1i en 161/1i wordt een kolom ingevoegd, die als volgt luidt: 160/1i 48.641,28 10(2) X 2020 »

Art. 26.Dit besluit treedt in werking op 15 mei 2019.

Art. 27.De Minister van Ambtenarenzaken is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 24 april 2019.

Vanwege de Regering van de Franse Gemeenschap : De Minister-president, belast met Gelijke Kansen en Vrouwenrechten, R. DEMOTTE De Minister van Begroting, Ambtenarenzaken en Administratieve Vereenvoudiging, A. FLAHAUT

^