Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Waalse Regering van 14 maart 2002
gepubliceerd op 09 april 2002

Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 29 oktober 1998 tot benoeming van de leden van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten

bron
ministerie van het waalse gewest
numac
2002027329
pub.
09/04/2002
prom.
14/03/2002
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

14 MAART 2002. - Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 29 oktober 1998 tot benoeming van de leden van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten


De Waalse Regering, Gelet op het decreet van 30 maart 1995 betreffende de openbaarheid van bestuur, inzonderheid op artikel 8;

Gelet op het besluit van de Waalse Regering van 9 juli 1998 tot bepaling van de samenstelling en de werking van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten, inzonderheid op artikel 2;

Gelet op het besluit van de Waalse Regering van 29 oktober 1998 tot benoeming van de leden van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten;

Overwegende dat de benoeming van de heren Claude Parmentier en Didier Batsele tot de respectieve functies van gewoon voorzitter en plaatsvervangend voorzitter van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten strijdig is met artikelen 293 tot 295 van het Gerechtelijk Wetboek;

Overwegende dat de Minister van Justitie, na het advies van de bevoegde gerechtelijke overheid te hebben ontvangen, heeft geoordeeld dat Mevr. Thérèse Brigode, ondervoorzitter bij de rechtbank van eerste aanleg van Charleroi, mocht worden benoemd tot gewoon voorzitter van voornoemde Commissie, en dat Mevr. Marcelle Troclet, rechter bij de arbeidsrechtbank van Charleroi, mocht worden benoemd tot plaatsvervangend voorzitter;

Overwegende dat het bovendien noodzakelijk is de samenstelling van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten aan te passen als gevolg van de pensioneringen;

Overwegende dat sommige commissieleden niet beschikken over de machtigingen die vereist zijn om zitting te houden;

Op de voordracht van de Minister van Binnenlandse Aangelegenheden en Ambtenarenzaken, Besluit :

Artikel 1.Mevr. Thérèse Brigode, ondervoorzitter bij de rechtbank van eerste aanleg van Charleroi, wordt benoemd tot gewoon voorzitter van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten.

Art. 2.Mevr. Marceline Troclet, rechter bij de arbeidsrechtbank van Charleroi, wordt benoemd tot plaatsvervangend voorzitter van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten.

Art. 3.De volgende personen worden benoemd tot gewoon lid van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten : - De heer Patrick Goffaux, houder van een leeropdracht aan de "Faculté de Droit de l'Université libre de Bruxelles"; - De heer Philippe Versailles, advocaat; - De heer Guy Verlaine, inspecteur-generaal bij het Ministerie van het Waalse Gewest; - De heer Serge Godefroid, inspecteur-generaal bij het Ministerie van het Waalse Gewest.

Art. 4.De volgende personen worden benoemd tot plaatsvervangend lid van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten : - Mevr. Diane Deom, hoogleraar aan de "Faculté de Droit de l'Université Catholique de Louvain"; - De heer Christophe Legast, parlementair attaché; - De heer Daniel Thomas, inspecteur-generaal bij het Ministerie van het Waalse Gewest; - De heer Pierre-Paul Mouzelard, inspecteur-generaal bij het Ministerie van het Waalse Gewest.

Art. 5.De heer Patrick Goffaux, houder van een leeropdracht aan de "Faculté de Droit de l'Université libre de Bruxelles", wordt benoemd tot gewoon ondervoorzitter van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten.

Art. 6.Mevr. Diane Deom, hoogleraar aan de "Faculté de Droit de l'Université Catholique de Louvain", wordt benoemd tot plaatsvervangend ondervoorzitter van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten.

Art. 7.Het besluit van de Waalse Regering van 29 oktober 1998 tot benoeming van de leden van de Commissie voor inzage van bestuursdocumenten wordt ingetrokken.

Art. 8.De Minister van Ambtenarenzaken is belast met de uitvoering van dit besluit.

Namen, 14 maart 2002.

De Minister-President, J.-Cl. VAN CAUWENBERGHE De Minister van Binnenlandse Aangelegenheden en Ambtenarenzaken, Ch. MICHEL

^