Etaamb.openjustice.be
Decreet van 11 maart 2021
gepubliceerd op 23 maart 2021

Decreet tot wijziging van het decreet van 21 februari 2019 betreffende de versteviging van de kwaliteit en de toegankelijkheid van de opvang van jonge kinderen in de Franse Gemeenschap om een hoofdstuk II/1 op te nemen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2021030688
pub.
23/03/2021
prom.
11/03/2021
ELI
eli/decreet/2021/03/11/2021030688/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

11 MAART 2021. - Decreet tot wijziging van het decreet van 21 februari 2019Relevante gevonden documenten type decreet prom. 21/02/2019 pub. 18/03/2019 numac 2019040720 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de versteviging van de kwaliteit en de toegankelijkheid van de opvang van jonge kinderen in de Franse Gemeenschap sluiten betreffende de versteviging van de kwaliteit en de toegankelijkheid van de opvang van jonge kinderen in de Franse Gemeenschap om een hoofdstuk II/1 op te nemen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens


Het Parlement van de Franse Gemeenschap heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen hetgeen volgt:

Artikel 1.In artikel 1 van het decreet van 21 februari 2019Relevante gevonden documenten type decreet prom. 21/02/2019 pub. 18/03/2019 numac 2019040720 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de versteviging van de kwaliteit en de toegankelijkheid van de opvang van jonge kinderen in de Franse Gemeenschap sluiten betreffende de versteviging van de kwaliteit en de toegankelijkheid van de opvang van jonge kinderen in de Franse Gemeenschap om een hoofdstuk II/1 op te nemen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, worden de volgende wijzigingen aangebracht : 1° in 9° worden de woorden in de Franse tekst " à cette fin." vervangen door de woorden " à cette fin "; 2° artikel 1 wordt aangevuld met 10° en 11°, luidend als volgt : " 10° persoon die het kind nastaan: elke persoon die met toestemming van de ouders het kind kan besturen en/of ophalen uit zijn of haar opvangmilieu of in geval van nood gecontacteerd moet worden door het opvangcentrum;11° Persoon die regelmatig contact heeft met de opgevangen kinderen : het personeel belast met het onderhoud, de keukens, de administratie van het opvangmilieu, de regelmatige begeleiding van kinderen, met inbegrip van vrijwilligers in de zin van artikel 3, 2 °, van de wet van 3 juli 2005Relevante gevonden documenten type wet prom. 03/07/2005 pub. 29/08/2005 numac 2005022674 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid Wet betreffende de rechten van vrijwilligers type wet prom. 03/07/2005 pub. 19/07/2005 numac 2005012166 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet houdende diverse bepalingen betreffende het sociaal overleg sluiten betreffende de rechten van vrijwilligers, geroepen om periodiek aanwezig te zijn in het opvangcentrum tijdens de opvang van kinderen alsook de gezinsleden van onafhankelijke mede-onthaalouders of van het opvangpersoneel van de kinderopvangcdiensten waarvan de plaats van opvang de woon- of verblijfplaats is.".

Art. 2.In hetzelfde decreet wordt een HOOFDSTUK II/1 ingevoegd, luidend als volgt : " HOOFDSTUK II/ 1. - Verwerking van persoonsgegevens ".

Art. 3.In HOOFDSTUKI/1 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 3, wordt een artikel 7/1 ingevoegd, luidend als volgt : " Art. 7/1. § 1. In het kader van dit decreet en de uitvoeringsbesluiten ervan verwerken de inrichtende machten van de opvangmilieus bedoeld in artikel 3 en ONE de persoonsgegevens om een kwaliteitsvolle opvang te organiseren die de veiligheid en het welzijn van de opgevangen kinderen verzekert en om te voldoen aan de voorwaarden voor toelating, erkenning en het recht op subsidies.

ONE en de inrichtende machten van de opvangmilieus bedoeld in artikel 3 zijn elk verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens die ze uitvoeren overeenkomstig de artikelen 7/2 à 7/5 § 1. ".

Art. 4.In hetzelfde HOOFDSTUK II/1 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 3, wordt een artikel 7/2 ingevoegd, luidend als volgt : "

Art. 7/2.De inrichtende machten van de opvangmilieus bedoeld in artikel 3 verwerken de persoonsgegevens in het kader van hun opdrachten, inzonderheid : 1. wat betreft de opgevangen kinderen, de ouders en de mogelijke personen die het kind nastaan : a.de naam, de voornaam en de geboortedatum van het opgevangen kind, of het stadium van de zwangerschap van de moeder, in het kader van zijn inschrijving of opvang en opvolging binnen het opvangmilieu ; b. de naam en de voornaam van de ouders van het opgevangen kind en, indien nodig, de persoon die het kind na staat, in het kader van de inschrijving of de opvang van het kind en van het beheer van de aanwezigheden van het kind in het opvangmilieu, alsook de contactgegevens, inzonderheid het postadres en het e-mailadres en de vaste en mobiele telefoonnummers om met hen te communiceren over de opvolging van hun kind en, in noodgevallen, en in het kader van de facturering van de opvang;c. de gegevens over de inkomsten van de ouders en de gezinssamenstelling om de gesubsidieerde kinderopvangmilieus mogelijk te maken en/of die de door de regering vastgestelde barema moeten toepassen om de financiële deelname van de ouders te berekenen d.de gegevens met betrekking tot de aanwezigheid van het kind in het opvangmilieu, inzonderheid zijn effectieve aanwezigheid binnen het opvangmilieu 's morgens en/of 's middags voor elke open dag van het opvangcentrum om : - te zorgen voor de goede organisatie van het opvangmilieu ; - de facturering op te maken ; - de adequatie van de subsidies met de activiteit van het opvangmilieu te verantwoorden ; - om uitzonderlijke gezondheidstoestanden te kunnen beheren, alsook situaties die het welzijn kan beïnvloeden ; - om het opvangmilieu het mogelijk te maken zijn begeleidingsgraad en zijn bezettingsgraad te kunnen berekenen. e. in het belang van het kind, van zijn veiligheid en zijn gezondheid, maar ook in het belang van de gemeenschap, de volgende medische gegevens van het kind : - de vaccinatiestatus van het kind met een overzicht van de ontvangen vaccins en hun toedieningsdata om te controleren of het kind het vaccinatieschema van de Franse Gemeenschap heeft gevolgd en of het voldoet aan de voorwaarden die door de regering zijn vastgelegd om te worden opgevangen; - een medisch getuigschrift dat, bij het betreden van het kind in het opvangmilieu en na elke afwezigheid wegens ziekte, bevestigt dat zijn gezondheidstoestand hem in staat stelt naar het opvangmilieu te gaan en dat het opvangmilieu in staat stelt zijn capaciteit om het kind op te vangen te beoordelen; - een medisch getuigschrift waarin de zorg die aan het kind moet worden verleend, de toe te dienen geneesmiddelen en de opvangomstandigheden worden vermeld in het geval dat zijn of haar situatie of toestand verenigbaar is met een opvangmilieu, zodat de capaciteit om het kind op te vangen geëvalueerd kan worden en de opvang aan zijn specifieke behoeften aangepast kan worden; - een medisch getuigschrift waaruit blijkt dat de aandoening waaraan het kind lijdt hem verhindert tijdelijk naar een opvangmilieu te gaan en een thuisopvang rechtvaardigt; evenals een medisch voorschrift dat de toe te dienen geneesmiddelen specificeert en de zorg beschrijft die aan hem moet worden verleend tijdens de dag van thuisopvang om de opvangdienst voor zieke kinderen thuis in staat te stellen het verzoek om opvang of niet te aanvaarden en het kind de zorg die hij nodig heeft te bieden; - een gezondheids- en gewoontefiche ingevuld door de ouders van het opgevangen kind dat alle ziekten bevat waaraan het kind lijdt en die van invloed kunnen zijn op de opvang en al hun spel-, slaap- en voedingsgewoontes, zodat de onthaalouders het kind kunnen opvangen in overeenstemming met zijn ritme en routine en om gepast te kunnen reageren bij een probleem. f. in het kader van de preventieve gezondheidsopvolging georganiseerd in de opvangmilieus, de medische gegevens van de volgende kinderen: - de evolutie van de lengte- en gewichtsgegevens ; - de psychomotore ontwikkeling van het kind ; - zijn gewoontes inzake slaap en voeding ; - het leren van een taal ; - en alle gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de programma's van preventieve geneeskunde bedoeld in artikel 2, § 2, 8° van het ONE-decreet, g. om zijn preventief medisch dossier te vormen, de psycho-medisch-sociale gegevens en die met betrekking tot de psychomotore ontwikkeling van het kind die het voorwerp moeten uitmaken van een verslag bij een door de regering bepaalde derde instantie in het kader van gespecialiseerde kinderopvangdiensten bedoeld in artikel 2, § 1, vierde lid, 5 °, van het ONE-decreet Het personeel dat belast is met de opvang kan de psycho-medisch-sociale gegevens raadplegen die door de ouders worden doorgegeven, evenals die met betrekking tot de psychomotore ontwikkeling van het kind om een kwaliteitsvolle begeleiding of een opvolging van het kind te garanderen;2. wat betreft het personeel van de opvangmilieus, met inbegrip van de stagiairs en de personen die regelmatig contact hebben met de opgevangen kinderen : a) een medisch getuigschrift of een gezondheidsevaluatieformulier van de beroepsbeoefenaar uitgereikt door een algemeen geneesheer naar keuze van de beroepsbeoefenaar, of bij gebreke daarvan door de arbeidsgeneesheer, waarin wordt vermeld of deze fysiek en psychologisch al dan niet bekwaam is om voor kinderen te zorgen om een veilige omgeving voor kinderen en bescherming van hun gezondheid te garanderen.In geval van twijfel of de noodzaak van een meer diepgaand onderzoek, vermeldt het medisch getuigschrift of het gezondheidsevaluatieformulier de door de arts aanbevolen medische specialisatie voor verder advies; b) het bewijs van immuniteit tegen rodehond ter bescherming van zwanger vrouwelijk onthaalpersoneel of andere zwangere personen die in het kader van de kinderopvang met dergelijk personeel in aanraking kunnen komen;c) een uittreksel uit het strafregister bedoeld in artikel 596, tweede lid, van het Wetboek van Strafvordering voor elk personeelslid van de het opvangmilieu dat om de vijf jaar moet worden verstrekt met het oog op een opvang die de gezondheid en fysieke en geestelijke gezondheid van de opgevangen kinderen garandeert.».

Deze gegevens maken het mogelijk : - dat aan de voorwaarden voor toelating, erkenning en het recht op subsidies is voldaan ; - dat een professionele en kwaliteitsvolle opvang aan de kinderen en de ouders wordt gegarandeerd ; - dat een financiële steun gegarandeerd wordt in adequatie met de georganiseerde opvangactiviteit. ".

Art. 5.In hetzelfde HOOFDSTUK II/1 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 3, wordt een artikel 7/3 ingevoegd, luidend als volgt : "

Art. 7/3.Om de gezondheid en fysieke en psychologische veiligheid te waarborgen van kinderen die thuis of in een verblijfplaats worden opgevangen door een of meer onafhankelijke onthaalouders of die werken voor een kinderopvangdienst, verwerken de inrichtende machten van de opvangmilieus bedoeld in artikel 3 de persoonsgegevens van personen die regelmatig contact hebben met de opgevangen kinderen.

Deze gegevens hebben betrekking op : 1° de naam, de voornaam en de geboortedatum van elke persoon waaruit het gezin bestaat ;2° voor kinderen jonger dan 4 jaar, hun vaccinatiestatus, inclusief een overzicht van de ontvangen vaccins en hun toedieningsdata om te controleren of het kind het vaccinatieschema van de Franse Gemeenschap heeft gevolgd en dus geen risico loopt de gezondheid van andere opgevangen kinderen en zijn eigen gezondheid in gevaar te brengen;3° voor personen ouder dan 15 jaar, een medisch getuigschrift waaruit blijkt dat zij in goede lichamelijke en geestelijke gezondheid verkeren om een veilige omgeving voor het kind en de bescherming van zijn gezondheid te garanderen;4° voor de personen ouder dan 18 jaar, het uittreksel uit het strafregister bedoeld in artikel 596, tweede lid, van het Wetboek van Strafvordering of een gelijkaardig document voor wie niet in België gedomicilieerd is en die tegenover minderjarigen onberispelijk gedraagt."

Art. 6.In hetzelfde HOOFDSTUK II/1 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 3, wordt een artikel 7/4 ingevoegd, luidend als volgt : " Art 7/ 4. De inrichtende machten van de opvangmilieus bedoeld in artikel 3 verwerken de persoonsgegevens van de arts met wie ze samenwerken om een individuele en collectieve preventieve medische controle van de opgevangen kinderen te organiseren.

Deze gegevens hebben betrekking op : 1° de naam, de voornaam, de geboortedatum, alsook het postadres van zijn praktijk, het e-mailadres, vaste en mobiele telefoonnummers van de arts om de relaties tussen het opvangmilieu en laatstgenoemde te organiseren;2° de gegevens met betrekking tot diploma's en het type specialisatie (s) om de naleving van de kwalificatievoorwaarden vereist voor de uitoefening van de functie en in het kader van de subsidieaanvraag te verzekeren.".

Art. 7.In hetzelfde HOOFDSTUK II/1 van hetzelfde decreet wordt een artikel 7/5 ingevoegd, luidend als volgt: " 7/ 5. § 1. ONE verwerkt de gegevens waarover zij beschikt om haar opdrachten uit te voeren: 1° als overheidsdienst bedoeld in artikel 2 van het ONE-decreet met betrekking tot de opvangmilieus voor jonge kinderen bedoeld in artikel 3 van dit decreet;2° van toelating en subsidiëring, ondersteuning en toezicht, alsook monitoring van het systeem van kinderopvang, respectievelijk bedoeld in de hoofdstukken II, III en III/1 van dit decreet. ONE verzamelt en verwerkt de persoonsgegevens bedoeld in de artikelen 7/2 tot 7/4 van dit decreet, en die bedoeld in het kader van andere wet- of regelgeving die op ONE van toepassing is.

Naast de gegevens bedoeld in de artikelen 7/2 tot 7/4 van dit decreet, verzamelt en verwerkt ONE de volgende persoonsgegevens betreffende het personeel van de opvangmilieus, met inbegrip van stagiairs en personen die regelmatig contact hebben met de opgevangen kinderen: - de naam, de voornaam en de geboortedatum van elk personeelslid van de opvangmilieus; - het nationaal registratienummer van laatstgenoemde, teneinde de integriteit van de gegevens te waarborgen en een dialoog te kunnen aangaan met andere openbare databanken in het kader van de administratieve vereenvoudiging en het gebruik van authentieke bronnen; - het bekwaamheidsbewijs en het bewijs van het/de diploma('s) of kwalificatie van elk lid van het leidinggevend, psycho-medisch-sociaal en kinderverzorgingspersoneel om zich ervan te vergewissen dat het personeel voldoet aan de kwalificatie-eisen voor de uitoefening van deze ambten; - de contractuele en financiële gegevens, met inbegrip van de gegevens betreffende de werkelijke prestaties, in het kader van de controle over de omkaderingsnormen, de samenstelling van het register bedoeld in het decreet van 19 oktober 2007Relevante gevonden documenten type decreet prom. 19/10/2007 pub. 15/01/2008 numac 2007029446 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap sluiten betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap, en de berekening en de verantwoording van de ontvangen subsidie.

Alle in de leden 2 tot en met 4 bedoelde gegevens worden aan ONE verstrekt hetzij door de in artikel 3 van dit decreet bedoelde inrichtende machten van de opvangmilieus, hetzij door een andere overheidsinstelling wanneer authentieke bronnen worden gebruikt.

Ten slotte verzamelt en verwerkt ONE de volgende persoonsgegevens, die rechtstreeks van de ouders worden verkregen in het kader van het gecentraliseerd beheer van de inleidende aanvragen om opvang: 1° de naam, voornaam, postadres, e-mailadres, vaste en mobiele telefoonnummers van de ouders die een opvangplaats zoeken, om hen de lijst van beschikbare plaatsen te bezorgen die overeenstemmen met hun aanvraag en om deze gegevens door te geven aan de opvangmilieus waarop de aanvraag betrekking heeft;2° het stadium van zwangerschap of de leeftijd van het kind, teneinde het opvangcentrum de nodige elementen te verschaffen om de chronologische volgorde van de door het centrum ontvangen verzoeken vast te stellen. § 2. Naast de in paragraaf 1 genoemde gegevens verzamelt en gebruikt ONE alle gegevens die nodig zijn voor de behandeling van beroepen, klachten en crisistoestanden. Deze gegevens mogen door ONE uitsluitend worden gebruikt in het kader van de behandeling van het beroep, de klacht of de crisis waarvoor zij zijn verzameld.

In het kader van een beroep verzamelt ONE gegevens in verband met en overeenkomstig de elementen die in het beroep aan de orde worden gesteld, bij een deskundige of een bevoegde overheidsinstelling buiten ONE en bij de inrichtende machten of de persoon die het beroep heeft ingesteld.

In geval van klachten verzamelt ONE de gegevens betreffende de klacht bij de aanklager(s), de door de klacht beschuldigde partij(en), eventuele getuigen of andere personen die door het evenement kunnen zijn benadeeld, de inrichtende macht van de aanklager(s) of de door de klacht beschuldigde partij(en).

In geval van een crisis verzamelt ONE de gegevens die strikt noodzakelijk zijn voor het beheer van de crisis bij de ouders van de kinderen in het/de betrokken opvangmilieu(s), bij de betrokken inrichtende macht(en), bij de artsen die de gezondheidstoestand van een of meer kinderen in het/de betrokken opvangmilieu(s) volgen, bij een deskundige of een bevoegde overheidsinstelling buiten ONE die bij de crisis betrokken zijn of die ONE bijstaan bij het beheer van de crisis.

Onder crisis wordt verstaan elke gebeurtenis die of incident dat zich eenmalig voordoet, met of zonder tijdslimiet, waarbij een of meer opvangmilieus betrokken zijn, die/dat onmiddellijk of op lange termijn de veiligheid en de gezondheid van kinderen en/of personeelsleden van een opvangmilieu in gevaar kan brengen of dat de werking van het/de opvangmilieu(s) in gevaar kan brengen. § 3. ONE mag alle gegevens in haar bezit verwerken voor wetenschappelijk of historisch onderzoek of om statistische doeleinden, met inachtneming van het beginsel van gegevensminimalisering, overeenkomstig artikel 89, lid 1, van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG, teneinde onder meer de ontwikkeling van de sector voor jonge kinderen en de afstemming ervan op de behoeften van gezinnen en samenleving te analyseren, de regering richtlijnen en aanpassingen van de regelgeving voor te stellen of de ondersteuning van kinderopvangmilieus aan te passen aan de behoeften van de sector. ".

Art. 8.In hetzelfde HOOFDSTUK II/1 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 3, wordt een artikel 7/6 ingevoegd, luidend als volgt: " 7/ 6. De regering kan specificeren welke persoonsgegevens moeten (mogen) worden verwerkt. ".

Art. 9.In hetzelfde HOOFDSTUK II/1 van hetzelfde decreet wordt een artikel 7/7 ingevoegd, luidend als volgt: " 7/ 7. § 1. Onverminderd andere wets-, decretale of regelgevende bepalingen die in een langere bewaartermijn kunnen voorzien, bewaren de in artikel 3 bedoelde inrichtende machten van de opvangmilieus de persoonsgegevens betreffende: a) het opgevangen kind, zijn ouders en de personen die hem na staan, gedurende tien jaar vanaf de dag waarop het kind niet langer in het opvangmilieu verblijft;b) de ouders die een aanvraag voor opvang hebben ingediend maar geen plaats hebben gekregen, gedurende drie jaar vanaf de dag waarop de aanvraag werd afgewezen, zodat de inrichtende macht zich later tot de ouders kan wenden in geval van een vacante plaats, totdat het kind op school is ingeschreven;c) het personeel van de opvangmilieus en de personen die regelmatig contact hebben met de opgevangen kinderen, gedurende een periode van tien jaar vanaf de dag waarop het betrokken personeelslid het opvangmilieu permanent verlaat of vanaf de dag waarop de persoon niet langer regelmatig contact heeft met het kind ;d) een arts die samenwerkt met een of meer opvangmilieus, gedurende tien jaar vanaf de dag waarop deze arts niet meer met opvangmilieus samenwerkt. In afwijking van het eerste lid worden de door de gespecialiseerde diensten voor jonge kinderen verwerkte gegevens bewaard tot vijf jaar na de meerderjarigheid van het kind, zodat het kind, zodra het meerderjarig is geworden, kennis kan nemen van zijn voorgeschiedenis en alle informatie kan verkrijgen over de tijd die het in de dienst heeft doorgebracht. Het gaat om gegevens betreffende de psychomotorische ontwikkeling van het kind, de vorderingen, het begeleidingsproject, de dagelijkse follow-up, de preventieve of curatieve medische voorgeschiedenis, de identiteit en de redenen voor het verblijf van het kind in de instelling. De overige persoonsgegevens worden bewaard gedurende 10 jaar vanaf de dag waarop het kind niet langer daadwerkelijk de dienst bezoekt. § 2. Onverminderd andere wetsbepalingen, decreten of regelgevingsteksten die in een langere bewaartermijn kunnen voorzien, bewaart ONE de persoonsgegevens die betrekking hebben op: a) het opgevangen kind, zijn ouders en de personen die het kind na staan, gedurende tien jaar vanaf de dag waarop het kind niet langer in het opvangmilieu verblijft;b) ouders die een opvangaanvraag hebben ingediend, gedurende een jaar na de datum waarop de aanvraag door een van de opvangmilieus is aanvaard;c) het personeel van de opvangmilieus en de personen die regelmatig contact hebben met de kinderen in opvang, voor een periode van tien jaar vanaf de dag waarop die persoon niet langer vermeld wordt als zijnde actief in een opvangmilieu op het grondgebied van de Franse Gemeenschap;d) een arts die samenwerkt met een of meer opvangmilieus, gedurende tien jaar vanaf de dag waarop deze arts niet meer met opvangmilieus samenwerkt. § 3. Onverminderd de bepalingen inzake archivering, worden de gegevens na afloop van de in de paragrafen 1 en 2 bedoelde perioden hetzij vernietigd, hetzij anoniem gemaakt om onderzoeks-, statistische of analysedoeleinden. § 4. De gegevens betreffende de preventieve geneeskunde die in het medisch dossier van het kind zijn opgenomen, moeten door de in artikel 3 bedoelde inrichtende machten van de opvangmilieus of door ONE worden bewaard gedurende 30 jaar te rekenen vanaf de dag waarop geen gegevens meer in dit medisch dossier zijn opgenomen, overeenkomstig de bepalingen van het koninklijk besluit van 3 mei 1999Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 03/05/1999 pub. 30/07/1999 numac 1999022690 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit houdende bepaling van de algemene minimumvoorwaarden waarvan het medisch dossier, bedoeld in artikel 15 van de wet op de ziekenhuizen, gecoördineerd op 7 augustus 1987, moet voldoen sluiten tot vaststelling van de minimale algemene voorwaarden waaraan het medisch dossier bedoeld in artikel 15 van de wet op de ziekenhuizen, gecoördineerd op 7 augustus 1987, moet voldoen, met uitzondering van de gegevens in de originele dossiers die op hun verzoek worden toegezonden aan de ouders, aan de door deze laatste aangestelde geneesheer of geneesheren, of aan het meerderjarig geworden kind.

Deze gegevens worden na deze termijn vernietigd."

Art. 10.In hetzelfde decreet, wordt een HOOFDSTUK III/1 met als opschrift "HOOFDSTUK III/ 1. - Monitoring van het opvangsysteem" ingevoegd.

Art. 11.In HOOFDSTUK III/1 van hetzelfde decreet wordt een artikel 10/1 ingevoegd, luidend als volgt: "

Artikel 10/1.§ 1. ONE is verantwoordelijk voor de monitoring van het opvangsysteem.

Daartoe stelt ONE een beheerschema op met de belangrijkste indicatoren voor de werking van het opvangsysteem en werkt dit ten minste eenmaal per jaar bij. § 2. ONE evalueert het opvangsysteem. De frequentie van deze evaluaties en de indicatoren die moeten worden geëvalueerd, worden uiteengezet in de beheersovereenkomst van ONE waarnaar wordt verwezen in artikel 26 van het ONE-decreet.

De adviesraad en het programmeringscomité, die respectief zijn ingesteld bij de artikelen 22 en 22/1 tot en met 22/5 van het ONE-decreet, worden hierbij betrokken in het kader van hun respectieve toewijzingen.

De resultaten van de evaluatie worden toegezonden aan de regering en aan het Parlement. ".

Art. 12.In artikel 22, eerste lid, 3°, van het decreet van 17 juli 2002Relevante gevonden documenten type decreet prom. 17/07/2002 pub. 02/08/2002 numac 2002029383 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende hervorming van de « Office de la Naissance et de l'Enfance », afgekort « O.N.E. » sluiten houdende hervorming van de " Office de la Naissance et de l'Enfance », afgekort " O.N.E. », worden de woorden "onder deze die zitting hebben in de Hoge Raad voor Permanente Opvoeding ingesteld bij het decreet van 17 mei 1999Relevante gevonden documenten type decreet prom. 17/05/1999 pub. 30/07/1999 numac 1999029308 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende oprichting van de "Conseil supérieur de l'Education permanente" (1) sluiten houdende oprichting van de "Conseil supérieur de l'Education permanente" (Hoge Raad voor Permanente Opvoeding van de Franse Gemeenschap)" vervangen door de woorden "van de leden die erkend zijn in het kader van het decreet van 17 juli 2003 met betrekking tot de steun aan het verenigingsleven op het gebied van de permanente opvoeding".

Art. 13.In artikel 20, tweede lid, van het decreet van 3 juli 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 03/07/2003 pub. 19/08/2003 numac 2003029415 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de coördinatie van de opvang van de kinderen tijdens hun vrije tijd en betreffende de ondersteuning van de buitenschoolse opvang sluiten betreffende de coördinatie van de opvang van de kinderen tijdens hun vrije tijd en betreffende de ondersteuning van de buitenschoolse opvang, worden de woorden " Minstens om de drie jaar " vervangen door de woorden " Minstens om de vijf jaar ".

Kondigen dit decreet af, bevelen dat het in het Belgisch Staatsblad zal worden bekendgemaakt.

Brussel, 11 maart 2021.

De Minister-President, P.-Y. JEHOLET De Vicepresident en Minister van Begroting, Ambtenarenzaken, Gelijke kansen en het toezicht op " Wallonie-Bruxelles Enseignement", Fr. DAERDEN De Vicepresidente en Minister van Kind, Gezondheid, Cultuur, Media en Vrouwenrechten, B. LINARD De Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor sociale promotie, Universitaire ziekenhuizen, Hulpverlening aan de jeugd, Justitiehuizen, Jeugd, Sport en Promotie van Brussel, V. GLATIGNY De Minister van Onderwijs, C. DESIR _______ Nota Zitting 2020-2021 Stukken van het Parlement.- Ontwerp van decreet, nr. 198-1. - Commissieamendementen, nr. 198-2- Commissieverslagen, nr. 198-3- Tekst aangenomen tijdens commissie, nr. 198-4-Tekst aangenomen tijdens de plenaire vergadering, nr.198-4.

Integraal verslag. - Bespreking en aanneming. - Vergadering van 10 maart 2021.

^