Etaamb.openjustice.be
Decreet van 16 september 2015
gepubliceerd op 13 oktober 2015

Besluit van de Regering betreffende het percentage van de aanwending van de begrotingsmiddelen voor menselijke omkadering, bedoeld voor de strijd tegen het niet-slagen op school en het afhaken van school op basis van de strategie opgesteld door het Algemeen Actieproject voor de gedifferentieerde omkadering , bepaald door het decreet van 30 april 2009 houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2015029491
pub.
13/10/2015
prom.
16/09/2015
ELI
eli/besluit/2015/09/16/2015029491/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

16 SEPTEMBER 2015. - Besluit van de Regering betreffende het percentage van de aanwending van de begrotingsmiddelen voor menselijke omkadering, bedoeld voor de strijd tegen het niet-slagen op school en het afhaken van school op basis van de strategie opgesteld door het Algemeen Actieproject voor de gedifferentieerde omkadering (PGAED), bepaald door het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op de artikelen 9, § 3, en 10, § 3, van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, zoals ingevoegd bij het programma-decreet van 17 december 2014 houdende verschillende maatregelen inzake begroting;

Gelet op de onderhandeling van 10 juli 2015 met het comité van sector IX : Onderwijs (Franse Gemeenschap), het comité voor de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten - afdeling II en het onderhandelingscomité voor de statuten van het personeel van het vrij gesubsidieerd onderwijs;

Gelet op het overlegprotocol van het comité voor overleg tussen de Regering van de Franse Gemeenschap en de vertegenwoordigings- en coördinatieorganen van de inrichtende machten van het onderwijs en de door de Regering erkende gesubsidieerde psycho-medisch-sociale centra, gesloten op 10 juli 2015;

Gelet op het advies nr. 57.972/2/V van de Raad van State, gegeven op 2 september 2015, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2° van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 18 juni 2015;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 30 juni 2015;

Gelet op de evaluatie, voorgelegd aan de Regering bij de vergadering van 1 juli 2015 krachtens de artikelen 9, § 3, en 10, § 3, van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving;

Op de voordracht van de Minister, bevoegd voor onderwijs;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Het minimumpercentage bedoeld in artikel 9, § 3, van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, wordt op 25 % vastgesteld, voor de vestigingen waarvan de dotaties of aanvullende subsidies hoger dan 10.000 euro liggen.

Art. 2.Het minimumpercentage bedoeld in artikel 10, § 3, van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, wordt op 25 % vastgesteld, voor de vestigingen waarvan de dotaties of aanvullende subsidies hoger dan 12.500 euro liggen.

Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 september 2015.

Art. 4.De Minister bevoegd voor onderwijs wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 16 september 2015.

De Minister-President, R. DEMOTTE De Vice-Voorzitter en Minister van Onderwijs, Cultuur en Kind, Mevr. J. MILQUET

^