Etaamb.openjustice.be
Document van 18 juli 2005
gepubliceerd op 10 augustus 2005

Beslissing van het beheerscomité tot vaststelling van het personeelsplan van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2005022643
pub.
10/08/2005
prom.
18/07/2005
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

18 JULI 2005. - Beslissing van het beheerscomité tot vaststelling van het personeelsplan van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten


Het beheerscomité van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten, Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, in het bijzonder artikel 19, § 1;

Gelet op het koninklijk besluit van 23 april 2002 tot goedkeuring van de eerste bestuursovereenkomst van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten en betreffende de vaststelling van de maatregelen tot rangschikking van bedoelde Rijksdienst bij de openbare instellingen van sociale zekerheid;

Gelet op het met redenen omkleed advies van het basisoverlegcomité van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten, gegeven op 9 mei 2005;

Gelet op het advies van de Regeringscommissaris, vertegenwoordiger van de Minister van Begroting, gegeven op 6 juli 2005;

Beraadslagende in zijn vergadering van 9 mei 2005, Besluit :

Artikel 1.Het personeelsplan van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten wordt vastgesteld als volgt : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

Art. 2.De betrekkingen opgenomen in artikel 1 worden onderverdeeld als volgt : Administratief personeel 19 betrekkingen van niveau C worden bezoldigd in de weddenschaal 22 B in uitdoving; 8 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA2; 10 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA3; 4 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA4.

Art. 3.In voorkomend geval beletten de ambtenaren die, met toepassing van de verordeningsbepalingen houdende het statuut van het personeel, in overtal zijn opgenomen in de betrekkingen van een weddenschaal, elke bevordering door verhoging in weddenschaal die afhankelijk is van het vacant zijn van een betrekking, zolang de overtallige personeelsbezetting blijft bestaan in vergelijking met het aantal in artikel 2 vastgestelde betrekkingen.

Art. 4.Het maximum aantal personen dat bij arbeidsovereenkomst in dienst mag worden genomen om te voldoen aan uitzonderlijke en tijdelijke personeelsbehoeften is voor de looptijd van de bestuursovereenkomst : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

Art. 5.§ 1. Binnen de budgettaire enveloppe vastgelegd in de bestuursovereenkomst, mogen deskundigen of andere contractuelen voor specifieke opdrachten evenals seizoenpersoneel in dienst worden genomen. § 2. Binnen de budgettaire enveloppe vastgesteld in de bestuursovereenkomst, mogen tijdelijk afwezige statutaire personeelsleden door contractuele personeelsleden vervangen worden.

Art. 6.De aanwervingen die uit het personeelsplan voortvloeien, zullen slechts doorgevoerd worden met inachtneming van de budgettaire mogelijkheden. Deze zullen het voorwerp uitmaken van boordtabellen die ter beschikking gesteld worden van de Regeringscommissarissen en geraadpleegd kunnen worden.

Art. 7.Het besluit van het beheerscomité tot vaststelling van de personeelsformatie van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten van 31 maart 2003 wordt opgeheven.

Art. 8.Deze beslissing treedt in werking op 1 juni 2005.

Brussel, 18 juli 2005.

De voorzitter van het beheerscomité, Y. ROGER De administrateur-generaal, J. GIJSEN

^