Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 05 mei 2009

Indienstneming van één Nederlandstalige adjunct-auditeur jurist De Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) wenst één Nederlandstalige adjunct-auditeur jurist in dienst te nemen (m/v). Context van de functie : De HRJ is een federaal orgaan (...) - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten;

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2009018185
pub.
05/05/2009
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


Indienstneming van één Nederlandstalige adjunct-auditeur jurist (m/v) De Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) wenst één Nederlandstalige adjunct-auditeur jurist in dienst te nemen (m/v).

Context van de functie : De HRJ is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde. De HRJ is onder meer belast met : - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten; - het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en tot de gerechtelijke stage; - het voorbereiden van de programma's voor de opleiding van magistraten; - het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan; - het uitvoeren van een externe controle op de werking van het gerechtelijk apparaat en het formuleren van aanbevelingen voor het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde; - het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en -ontwerpen met weerslag op voornoemde werking. (zie http ://www.hrj.be).

Opdracht en verantwoordelijkheden : De adjunct-auditeur zal worden toegewezen aan de Dienst van de Benoemings- en aanwijzingscommissies, Nederlandstalige afdeling, waarvan hij het secretariaat zal voeren.

Deze functie houdt de volgende taken in : - voorbereiding van de kandidaatsdossiers voor een voordracht tot een functie in de magistratuur; - voorbereiding van examendossiers in het kader van de selectie van kandidaat-magistraten; - opstellen van juridische nota's en verslagen van werkgroepen; - coördinatie van een ondersteunend administratief team.

U komt terecht in een omgeving met een duidelijke juridische context.

Onregelmatige werkuren zijn inherent aan deze functie, waardoor u soms s avonds moet werken.

Plaats van tewerkstelling is Louizalaan 65 te 1050 Brussel.

Vereisten : A. Algemeen - Licentiaat/master in de rechten - onderdaan van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.

B. Competenties Persoonlijke competenties : - klantgericht zijn; - goed in team functioneren; - zelfstandig kunnen werken; - flexibel zijn in diverse omstandigheden; - zin hebben voor detail; - zeer punctueel zijn; - vlotte communicatieve vaardigheid in het Nederlands; - zeer goede kennis van het publiek recht, van het administratief recht (in het bijzonder me betrekking tot administratieve geschillen), van de rechterlijke organisatie en van de bevoegdheden van de Hoge Raad voor de Justitie.

Kennis inzake humanresourcesmanagement, beroepservaring in juridische en administratieve materies, evenals een goede kennis van het Frans strekken tot aanbeveling.

Selectieprocedure : De selectie gebeurt op basis van het slagen in een sollicitatiegesprek met een jury. Tijdens het onderhoud wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de functievereisten en worden ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen werkkader en de inhoud van de functie getoetst.

Voorafgaand kan de jury een preselectie maken van de ingezonden kandidaturen op basis van de professionele ervaring.

De jury is samengesteld uit leden van de Hoge Raad voor de Justitie.

Arbeidsvoorwaarden : - arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur - aanwerving in de graad van adjunct-auditeur - de jaarlijkse brutowedde voor een adjunct-auditeur met 0 jaar anciënniteit bedraagt momenteel euro 38.563,50 (of euro 25.952,96 (= 100%) vermenigvuldigd met de huidige index 1,4859) - abonnement woon-werkverkeer betaald door de werkgever - hospitalisatieverzekering - recht op maaltijdcheques Inschrijving : De kandidaten richten hun gemotiveerde sollicitatiebrief, vergezeld van een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae, tegen uiterlijk vrijdag 15 mei 2009 aan Mevr. de voorzitter van de Hoge Raad voor de Justitie, Louizalaan 65, bus 1, te 1050 Brussel.

^