Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 05 november 2014

Stafdienst Personeel & Organisatie. - Planning & Selectie. - Dienstnota gericht aan vastbenoemde ambtenaren van niveau C die tewerkgesteld zijn in een alarmcentrale 100/112 of 101 Betreft : inschrijving voor het bijzonder gedeelte van de - ANG14336 - Ploegleider CIC - ANG14337 - Ploegleider HC100 - ANG14338 - Expert calltaking CI(...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2014000830
pub.
05/11/2014
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Stafdienst Personeel & Organisatie. - Planning & Selectie. - Dienstnota gericht aan vastbenoemde ambtenaren van niveau C die tewerkgesteld zijn in een alarmcentrale 100/112 of 101 Betreft : inschrijving voor het bijzonder gedeelte van de vergelijkende selectie voor overgang naar het niveau B voor volgende functies : - ANG14336 - Ploegleider CIC - ANG14337 - Ploegleider HC100 - ANG14338 - Expert calltaking CIC - ANG14339 - Deskundige ontwikkeling HC 100 - ANG14340 - Operationeel deskundige HC 100 - ANG14341 - Systeem deskundige HC 100 Hierbij deel ik u mee dat het Selectiebureau van de Federale Overheid (Selor) ZES bijzondere gedeelten van de vergelijkende selectie voor overgang naar het niveau B zal organiseren.

De mogelijkheid tot inschrijving loopt via de website van Selor van 5 november tot 26 november 2014.

De kandidaten moeten uitdrukkelijk ten laatste op 26 november 2014 volgende deelnemingsvoorwaarden vervullen : 1. Vast ambtenaar en titularis zijn van een graad van niveau C (administratief assistent, technisch assistent,...) 2. Tewerkgesteld zijn in een alarmcentrale 100/112 of 101, 3.Geslaagd zijn voor het algemeen gedeelte van een vergelijkende selectie naar niveau B of een vrijstelling genieten op basis van : * het geslaagd zijn voor de proeven van de eerste reeks van de overgang naar het niveau A * of houder zijn van het brevet algemene vorming uitgereikt overeenkomstig de vroegere bepalingen. * Of houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot het niveau B 4. Zich in een administratieve stand bevinden waarin men zijn aanspraken op bevordering kan doen gelden. Voor alle verdere informatie omtrent de diploma's die toegang geven tot het niveau B verwijzen wij naar het selectiereglement. Bij twijfel raden wij u toch aan u in te schrijven. Selor zal pas na inschrijving beslissen of uw diploma wordt toegelaten. Indien het door u ingediende diploma geen toegang verleent, zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

Inhoud van de verschillende selecties : Selor zal 6 verschillende vergelijkende selecties organiseren waarvan de inhoud telkens specifiek gericht is op deze functie. U kan voor elke functie een functiebeschrijving en selectiereglement raadplegen VANAF 5 NOVEMBER 2014 via volgende linken die u zullen leiden naar de website van Selor : Ploegleider CIC : http://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=ANG14336 PloegleiderHulpcentrum 100 : http://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=ANG14337 Expert Calltaking CIC : http://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=ANG14338 Deskundige ontwikkelingHulpcentrum 100 : http://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=ANG14339 Operationeel deskundige Hulpcentrum 100 : http://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=ANG14340 SysteemdeskundigeHulpcentrum 100 : http://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=ANG14341 Wij raden u aan alle rubrieken van het selectiereglement goed door te nemen alvorens u in te schrijven voor een selectieprocedure. U vindt in elk selectiereglement meer informatie omtrent de gevraagde competenties en de inhoud van de testen die je zal moeten afleggen.

Aangezien het gaat over verschillende profielen zal ook de inhoud van de selectie en de testen die u zal moeten afleggen verschillend zijn.

Indien u zich graag voorbereid op deze testen kan u uitleg over de inhoud ervan terug vinden op de website van Selor via volgende link : http://www.selor.be/nl/testen.

Inschrijving : U dient zich in te schrijven via de website van Selor door de link naar de functiebeschrijving te volgen en te klikken op de knop "Solliciteren".

Gelijktijdig dient u uw inschrijving te bevestigen via de speciale inschrijvingsformulieren die u vindt als bijlage bij elk selectiereglement via de website van Selor. Zij moeten uiterlijk op 26 november 2014 bezorgd worden aan de administratief assistent van de noodoproepcentrale waar u tewerkgesteld bent.

Opgelet : - Indien u geslaagd bent voor het algemeen gedeelte voor overgang naar niveau B of voor een brevet algemene vorming niveau A overeenkomstig de vroegere bepalingen of het geslaagd bent voor de proeven van de eerste reeks van de overgang naar het niveau A dient u het nummer van dat examen te vermelden op het formulier. Indien geslaagd bent voor het algemeen gedeelte in 2013 of 2014 moet u ook het attest dat u gekregen hebt van Selor toevoegen aan het formulier. - Indien u houder bent van een diploma dat toegang geeft tot het niveau B dient u een kopie van uw diploma op te sturen samen met uw bevestigingsformulier.

Elke laattijdige inschrijving zal worden geweigerd.

Je kandidaat stellen voor een of meerdere bevorderingsselecties is eenvoudig. 1. Klik op de link van de bevorderingsselectie waarvoor je je wil inschrijven om naar de functiebeschrijving te gaan.2. In deze functiebeschrijving klik je vervolgens op de knop `Solliciteren'.3. Je komt terecht op een webpagina waar gevraagd wordt om je in te loggen in jouw persoonlijke `Mijn Selor'-account. o Indien je in het verleden reeds een account hebt aangemaakt, dien je dit account te gebruiken, o Indien je nog geen account hebt, dan dien je er zelf een aan te maken. Je zal dit immers nodig hebben tijdens de volledige bevorderingsprocedure. o Indien je problemen ondervindt bij het aanmaken van een account of bij het inloggen in jouw `Mijn Selor' (bv paswoord vergeten), neem dan contact op met het Callcenter van Selor via 0800/505.54 of info@selor.be 4. Eens je ingelogd bent in je `Mijn Selor', krijg je een scherm te zien waarin je gevraagd wordt om je inschrijving voor die specifieke bevorderingsselectie te valideren. Duw op deze knop en je ontvangt normaal gezien een bevestiging en een vraag om je online CV te updaten. Dit zal immers gebruikt worden bij de interviews in de laatste fase van de procedure.

Tip : Krijg je na het inloggen in je `Mijn Selor' via je elektronische identiteitskaart niet het scherm te zien waar je gevraagd wordt om je inschrijving te valideren? o Laat dan je `Mijn Selor'-account open staan (terwijl je ingelogd bent), o ga terug naar de mail met de link naar de functiebeschrijving van de bevordering waaraan u wil deelnemen, o klik vervolgens opnieuw op de link zodat de functiebeschrijving opnieuw opent (in een ander tabblad) o en klik vervolgens opnieuw op de knop `Solliciteren'. o Aangezien je reeds ingelogd bent in je `Mijn Selor', krijg je nu normaal gezien het scherm te zien waar je je kandidatuur kan valideren. o Duw op de knop "Mijn kandidatuur valideren" en normaal gezien ben je dan ingeschreven. Je zal gevraagd worden om je Online CV bij te werken. Dit zal gebruikt worden bij de laatste stap van de bevorderingsprocedure (het interview). o Indien je andere specifieke problemen ondervindt in verband met deze bevorderingsselecties, neem dan contact op met ChristelleKeymeulen via 02-788 66 41 of christelle.keymeulen@selor.be Indien u dit wenst, kan u zich voor meerdere selecties inschrijven. U dient voor elke inschrijving op de knop "solliciteren" te klikken.

Let wel op : Indien u slaagt en u wordt bevorderd bent u verplicht een functie op te nemen die in overeenstemming is met het functieprofiel waarvoor u zich kandidaat stelt.

Communicatie omtrent de selectie : Wij wensen er u de aandacht op te trekken dat Selor enkel nog op elektronische manier communiceert. U zal dus geen enkele uitnodiging of resultaat via de gewone post ontvangen. De communicatie van Selor verloopt voortaan alleen nog via het postvak 'Mijn berichten & taken' in "Mijn Selor".

Voor vragen kan u steeds terecht bij de personeelsdienst of personeelsverantwoordelijke van de dienst 112.

De Directeur P&O, L. SZABO

^