Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 10 november 2015

De Ombudsdienst Pensioenen gaat over tot het aanwerven of aanleggen van een werfreserve voor de functie van "secretariaatsmedewerker 2.0", volkomen vertrouwd met sociale media Situering De Ombudsdienst Pensioenen onderzoekt klachten Jaarlijks legt de Ombudsdienst Pensioenen een Jaarverslag over zijn activiteiten voor aan onder mee(...)

bron
ombudsdienst pensioenen
numac
2015018368
pub.
10/11/2015
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

OMBUDSDIENST PENSIOENEN


De Ombudsdienst Pensioenen gaat over tot het aanwerven of aanleggen van een werfreserve voor de functie van "secretariaatsmedewerker 2.0", volkomen vertrouwd met sociale media Situering De Ombudsdienst Pensioenen onderzoekt klachten over de wettelijke pensioenen en over de werking van de pensioendiensten, bemiddelt tussen de burger en de pensioendiensten en streeft verzoening na.

Jaarlijks legt de Ombudsdienst Pensioenen een Jaarverslag over zijn activiteiten voor aan onder meer de Minister van Pensioenen en de Kamer van Volksvertegenwoordigers.

Het College van de Ombudsmannen leidt de dienst. Het beoogt steeds een meerwaarde.

Doel van de functie U bent het visitekaartje van de Ombudsdienst Pensioenen. Met een glimlach zorgt u voor het onthaal van de klanten van de Ombudsdienst.

U behandelt de inkomende telefoons met de nodige professionaliteit.

Verder helpt u uw collega's door hen administratieve en organisatorische steun te bieden. U volgt eveneens de pensioenactualiteit op. U verzekert tevens de aanwezigheid van de Ombudsdienst Pensioenen op het web via sociale media.

Functievereisten De secretariaatsmedewerker is het eerste aanspreekpunt van de Ombudsdienst Pensioenen. Hij voert zijn taken loyaal en correct uit.

De medewerker is geboeid door secretariaatswerk. Enige ervaring als directiesecretaris of secretaris is een pluspunt. U kent en werkt met de sociale media.

U vlot kunnen uitdrukken in het Nederlands en Frans is een must.

U bent een planner met een grondige kennis van MS office die geboeid en bereid is om kennis op te doen van de pensioenmaterie.

Generieke Competenties - klantgericht en respectvol: de personen die beroep doen op de Ombudsdienst Pensioenen worden vriendelijk, adequaat, correct en met zorg voor empathie op een dynamische wijze benaderd: de klant staat centraal - betrouwbaarheid: zorgvuldig, doeltreffend en efficiënt handelen: zorgt ervoor dat de dienstverlening voor iedereen toegankelijk is: handelt correct en respectvol ten aanzien van zijn omgeving en van de bestaande regels en afspraken - neutraliteit: maakt geen verschil in behandeling van de klanten naargelang de afkomst, taal, cultuur, overtuiging, woonplaats, aard van de klacht, ... - voortdurend verbeteren: toont zich leer- en aanpassingsbereid met betrekking tot de eigen functie en situatie - vertrouwelijk omgaan met de verkregen informatie - samenwerken: werkt mee en informeert anderen - inlevingsvermogen: ziet, begrijpt en houdt rekening met gevoeligheden van anderen. Kan vlot omgaan met beperkingen van anderen en benadert de "andere" in deze context. - contacten leggen: vlot omgaan met interne en externe contactpersonen (ICT, logistiek, catering, ...), doet aan netwerking en onderhoudt de contacten Functiegebonden competenties - zelfstandig kunnen werken - grote flexibiliteit - schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid: een correcte en begrijpelijke taal hanteren - actieve kennis van de tweede landstaal: de personen die telefonisch beroep doen op de Ombudsdienst Pensioenen in hun eigen landstaal (NL en FR) te woord staan. - nauwgezetheid: met oog voor detail correct werk afleveren - plannen: eigen werk effectief plannen en agenda van de dienst bijhouden - projectwerking: neemt actief deel aan projecten, doet optimale voorbereidingen en is inhoudelijk op de hoogte van de lopende projecten. - kunnen beheren van briefwisseling en dossiers en opvolgen van de digitale bibliotheek - verzorgen van het secretariaat van het College - goede kennis van informaticatoepassingen Wij bieden u: - Op gemotiveerd voorstel van het College stelt de Minister van Pensioenen u aan voor 2 jaar (onbeperkt hernieuwbaar). Tijdens deze periode bent u ambtshalve in verlof voor opdracht van algemeen belang (gelijkgesteld met dienstactiviteit) - Tewerkstelling in een klein gemotiveerd team waarbij u een grote autonomie krijgt in het uitvoeren van de taken - Actief opleidingsbeleid. - Vast uurrooster van 9 tot 17 uur - Bedrijfsrestaurant - Een maandelijkse premie van 82,66 euro bruto of 176,09 euro per maand (afhankelijk van niveau als federaal ambtenaar) - Een individueel bureau op de 27ste verdieping van het WTC 3 gebouw, vlak gelegen bij het Noordstation, met prachtig zicht op de skyline van Brussel.

Deelnemingsvoorwaarden Enkel vast benoemde ambtenaren van het federaal openbaar ambt kunnen zich kandidaat stellen.

U dient benoemd te zijn in niveau C, niveau B (met weddenschaal B1 of B2 al dan niet in dienst getreden voor of na 31 december 2013) of niveau A (klasse A1, A2, NA1 of NA2).

Kandidatuur moet ingediend worden tot en met 23 november 2015 via mail: klacht@ombudsmanpensioenen.be. U vermeldt in de titel: kandidatuur secretariaatsmedewerker.

Bij de kandidatuur voegt u een curriculum vitae en een motivatiebrief.

Selectieprocedure Binnen de 24 uren krijgt u een bevestiging van uw kandidatuur.

Wij maken een eerste selectie op basis van de ingestuurde kandidaturen.

De kandidaten die door de Ombudsmannen op basis van hun kandidatuur weerhouden worden, worden uitgenodigd voor een gesprek (duur één uur).

Tijdens dit gesprek worden de verschillende competenties van de kandidaat onderzocht. Het is mogelijk dat de kandidaat voor een tweede gesprek wordt uitgenodigd.

De kandidaten worden binnen de 15 werkdagen ingelicht over het resultaat van de selectie. De geslaagde kandidaten worden op een werfreserve geplaatst die geldig is tot eind 2018. De werfreserve bevat geen rangschikking.

Zodra een vacature binnen de Ombudsdienst Pensioenen te begeven is, worden de kandidaten die zich in de werfreserve bevinden uitgenodigd om hun kandidatuur voor de te begeven functie te bevestigen. De Ombudsmannen stellen op dat ogenblik de kandidaat die het voor de functie meest geschikte profiel heeft voor aan de Minister van Pensioenen.

De datum van de effectieve indiensttreding gebeurt in onderling overleg met de kandidaat.

^