Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 18 mei 2018

Hoven en Rechtbanken. - Inrichting van een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie van hoofdsecretaris bij het arbeidsauditoraat Gent Selor te Brussel zal een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie va(...) Enkel de Nederlandstalige personeelsleden die voldoen aan volgende vereisten op de datum van de afs(...)

bron
federale overheidsdienst justitie
numac
2018012151
pub.
18/05/2018
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST JUSTITIE


Hoven en Rechtbanken. - Inrichting van een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie van hoofdsecretaris (klasse A3) bij het arbeidsauditoraat Gent Selor te Brussel zal een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie van hoofdsecretaris (klasse A3) bij het arbeidsauditoraat Gent inrichten.

Enkel de Nederlandstalige personeelsleden die voldoen aan volgende vereisten op de datum van de afsluiting van de inschrijvingen worden tot de selectie toegelaten: - vastbenoemd zijn en beschikken over, naar gelang van het geval, een klasseanciënniteit of graadanciënniteit van ten minste 5 jaar in het ambt van parketjurist, secretaris-hoofd van dienst of secretaris als men beschikt over een diploma of getuigschrift in aanmerking komend voor de toelating tot een ambt van het niveau A bij de administratieve overheidsdiensten, of ten minste 10 jaar in het ambt van secretaris.

De selectie bestaat uit een praktijkgerichte casus die verband houdt met de gerechtelijke context van een functie in de klasse A3 en een postbakoefening waarvan de duur ongeveer 105 minuten bedraagt.

De kandidaat krijgt tevens de opdracht documentatie te analyseren en een aanpak te ontwikkelen om problemen naar best vermogen op te lossen. Voor deze taak krijgt de deelnemer 30 minuten voorbereidingstijd, waarna hij/zij het probleem gedurende 30 minuten kan bespreken.

Aanvullend zal de kandidaat onderworpen worden aan een gesprek dat verband houdt met zijn motivatie en zijn capaciteiten om een functie in de klasse A3 uit te oefenen. De visie op de rechterlijke orde en zijn actualiteit worden tevens bevraagd.

Tijdens de vergelijkende selectie worden volgende competenties getest: informatie analyseren, informatie integreren, beslissen, organiseren, medewerkers ontwikkelen, adviseren, in team werken, servicegericht handelen, betrouwbaarheid tonen, objectieven behalen en zichzelf ontwikkelen.

Per competentie wordt een quotering van maximaal 5 punten toegekend.

Voor de visie op de rechterlijke orde en zijn actualiteit wordt een quotering van maximaal 10 punten toegekend.

Voor de selectie wordt een totaal van maximaal 65 punten toegekend.

Om te slagen moeten de kandidaten ten minste 60% van de punten behalen.

Elke aanvraag tot deelname aan deze selectie moet, op straffe van nietigheid, bij middel van het inschrijvingsformulier en gestandaardiseerd curriculum vitae, worden opgestuurd via e-mail op het adres exsel@just.fgov.be met vermelding van `hoofdsecretaris bij het arbeidsauditoraat Gent' in het onderwerp. Het inschrijvingsformulier is toegevoegd aan deze publicatie. Het gestandaardiseerd curriculum vitae kan opgevraagd worden op het e-mailadres exsel@just.fgov.be en is tevens terug te vinden op het intranet van de FOD Justitie.

Indien de kandidaat het gestandaardiseerd curriculum vitae niet gelijktijdig met het inschrijvingsformulier overmaakt, zal zijn/haar kandidatuur niet worden aanvaard.

Er wordt geen enkele neerlegging ter plaatse van een kandidatuur aanvaard.

De termijn van inschrijving wordt afgesloten op 18 juni 2018.

De controle op de geldigheid van de kandidaturen gebeurt na het afsluiten van de termijn van kandidatuurstelling. De kandidaten die op geldige wijze hun kandidatuur stelden en waarvan de kandidatuur werd aanvaard, rekening houdende met de deelnemingsvoorwaarden, zullen via e-mail een bevestiging van hun deelname ontvangen. De kandidaten die niet op geldige wijze hun kandidatuur stelden of niet voldoen aan de voorwaarden voor de selectie, worden via e-mail hiervan op de hoogte gesteld.

De geslaagden zullen gerangschikt worden volgens de behaalde punten.

De lijst van de geslaagden wordt gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Iedere deelnemer ontvangt een schriftelijk bericht van zijn uitslag.

De laureaten van deze selectie kunnen zich enkel kandidaat stellen voor de betrekking van hoofdsecretaris bij het arbeidsauditoraat Gent die in het Belgisch Staatsblad wordt gepubliceerd na het afsluiten van de selectie.

De reserve van geslaagden heeft een geldigheidsduur van drie jaar te rekenen vanaf de datum van het proces-verbaal. De Minister van Justitie kan deze termijn bij gemotiveerde beslissing telkens met een jaar verlengen.

Diegenen die ten onrechte aan deze vergelijkende selectie deelnemen worden in geen geval toelaatbaar verklaard.

De kandidaat kan, mits schriftelijk verzoek, het reglement van deze selectie alsook de samenstelling van de selectiecommissie verkrijgen.

Dit verzoek dient gestuurd te worden naar exsel@just.fgov.be.

Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^