Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 31 mei 2019

Betrekking van Directeur A3 binnen de Directie Controle bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit. - Franse taalrol Overeenkomstig het besluit van het V In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, gelijkwaardig aan degene die vereist zij(...)

bron
gemeenschappelijke gemeenschapscommissie van brussel-hoofdstad
numac
2019012849
pub.
31/05/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD


Betrekking van Directeur A3 binnen de Directie Controle bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit. - Franse taalrol Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008, zoals gewijzigd op 29 november 2018, houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, heeft het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad op 21 februari 2019 de betrekking van directeur A3 binnen de Directie Controle vacant verklaard via mobiliteit. De betrekking behoort tot de Franse taalrol.

In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, gelijkwaardig aan degene die vereist zijn voor de ambtenaren met een administratieve positie van de Diensten van het Verenigd College die hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden, dat ze niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet werd geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "voldoet aan de verwachtingen" of "uitzonderlijk" kregen, moeten de kandidaten aan de volgende voorwaarden voldoen: - Vast benoemd ambtenaar zijn van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad (Iriscare), van de Federale Staat, van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen, van de Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies en van het Waalse Gewest, van de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen waarvan het personeel via SELOR wordt aangeworven. - Houder zijn van de graad van attaché van rang A1, van eerste attaché of van eerste attaché deskundige van rang A2, of een graad die gelijkwaardig is aan de hierboven genoemde, met een niveauanciënniteit die ten minste zes jaar bedraagt.

Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: - een sollicitatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de functie; - een bijgewerkt CV. De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een interview met een selectiejury. Tijdens dat gesprek worden de generieke competenties van de kandidaten geëvalueerd met betrekking tot de vereisten van de functie, hun motivatie, interesses en affiniteit met het werkdomein.

Het Verenigd College zal een individueel overdrachtsbesluit nemen voor de eerste laureaat van de selectie. Dit besluit zal per uittreksel in het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd.

De geïndexeerde bezoldiging (1,7069) van directeur A3 is vastgelegd tussen minimum 54.569,59 euro en maximum 90.533,97 euro per jaar (bijlage A van het bovengenoemde besluit van 5 juni 2008).

Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, aangetekend verzonden worden voor 19 juni 2019 voor 18u, waarbij de poststempel als bewijs geldt, op volgend adres: De Heer N. LAGASSE, Leidend Ambtenaar bij de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad;

Belliardstraat 71/1, 1040 BRUSSEL. De administratieve verblijfplaats die wordt opgelegd aan de houder van voornoemde graad is de zetel van de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, namelijk: Belliardstraat 71 te 1040 BRUSSEL. De complete functiebeschrijving is hieraan bijgevoegd. Alle informatie betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij Dhr. Benoît Gillis, Verantwoordelijke - Dienst HR 02/552 01 08 of Dhr. Piset Nuon Neava, Attaché - Dienst HR 02 552 01 37.

Bijlage :


A3 - Directeur Directie Contrôle - functiebeschrijving 1. Identificatie functie ? Functiebenaming: Directeur Directie Controle ? Functiecode: A3 ? Organisatie: Diensten van het Verenigd College ? Directie: Directie Controle ? Rol: Leidinggevende 2.Doelstellingen In rechtstreekse samenwerking met de leidende ambtenaren bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de diensten van het Verenigd College (DVC), en in het bijzonder door de verantwoordelijkheid op te nemen voor de Directie Controle.

De leidende ambtenaren adviseren, ondersteunen en informeren op strategisch en operationeel vlak, om een conceptuele, organisatorische en strategische bijdrage te leveren aan de uitvoering van de doelstellingen van de Diensten van het Verenigd College (persoonsgebonden aangelegenheden), met name op vlak van administratieve en financiële controle van initiatieven en instellingen.

De Directeur van de Directie Controle staat in eerste lijn in voor het uitwerken van het controlebeleid t.a.v. de initiatieven en instellingen, conform de door het Verenigd College goedgekeurde principes en de afspraken met Iriscare en de uitbouw van een adequate controlecyclus volgens een vijfjaarlijks ritme op basis van een gevalideerd actieplan voor zowel de administratieve als de financiële controles. 3. Taken Als coördinator ? De activiteiten van de Directie Controle coördineren en superviseren en de goede werking ervan verzekeren. ? Bijdragen aan de ontwikkeling en goede werking van een uitstekende samenwerking van de Directie Controle met de andere directies van de DVC, en in het bijzonder met de leidinggevenden ervan: ? Met de Directie Gezondheid en Bijstand aan personen, om ervoor te zorgen dat de erkenningen, die de Directie Gezondheid en bijstand aan personen beheren, correct gecontroleerd kunnen worden. ? Met de Directie Begroting en Financiën, om ervoor te zorgen dat subsidiedossiers correct geverifieerd en gecontroleerd kunnen worden. ? De activiteiten van de eigen directie coördineren en superviseren in het kader van de evolutie van het organigram door bij te dragen aan de uitbouw van enerzijds een echte controle-expertise binnen de eigen directie en anderzijds een samenwerking met de verantwoordelijken voor de verschillende werkingsdomeinen (directies binnen de DVC, opdrachten voor Iriscare).

Als strategisch adviseur De voorbereiding begeleiden en de uitvoering van wet- en regelgeving te verzekeren in het kader van het bicommunautaire beleid inzake Gezondheid en Bijstand aan Personen, en met name met betrekking tot de controles van instellingen en initiatieven, en hun financiering, door: a) De gepaste controles te verzekeren van instellingen en initiatieven, onder meer door de aansturing van het administratieve inspectieteam alsook de uitbouw en aansturing van het financiële controleteam.b) Programmerings- en erkenningsdossiers te voorzien van kwaliteitsvolle vaststellingen en conformiteitsbeoordelingen.c) Het controlebeleid te beheren en (mee) uit te tekenen.d) Opzetten van de klachtenbehandeling binnen de Directie Controle in overeenstemming met wettelijke verplichtingen en de behoeften in de verschillende sectoren.e) De nodige vaststellingen te doen en te laten doen in geval van incidenten en in het kader van een systematisch opvolgingsbeleid. Bij de bepaling van beleidskeuzes en de evaluatie van de operationele acties en eventuele bijsturingen, advies verstrekken om de doelstellingen van de DVC (en in de mate dat het opdrachten voor Iriscare betreft, de doelstellingen van Iriscare) mogelijk te maken: ? Het overleg voor concrete actieplannen coördineren om de strategische doelstellingen met betrekking tot controle te behalen. ? Voorstellen formuleren met betrekking tot de strategische en operationele doelstellingen in verband met controle. ? Verbeteringsvoorstellen voor de organisatie formuleren op grond van een analyse van de al dan niet behaalde doelstellingen. ? (doen) uitwerken en (doen) opvolgen van indicatoren en identificeren van analyse-elementen die passen bij een controlebeleid dat de beleids- en beheerskeuzes versterkt.

In het bijzonder zal de directeur van de Directie Controle bijdragen tot de totstandkoming van een controlecyclus t.a.v. de initiatieven en instellingen waarvoor de DVC bevoegd of verantwoordelijk zijn, en dit in een vijfjaarlijks perspectief, ingebed in een gevalideerd actieplan voor administratieve en financiële controles.

Als leidinggevende ? Het team van aan de directie toegewezen medewerkers leiden, aansturen en opvolgen om de verantwoordelijkheid te dragen voor het in de eigen directie uitgevoerde werk op het vlak van kwaliteit en termijnen. ? De doeltreffende werking van het team waarborgen via de opvolging en ontwikkeling van elke medewerker: ? Medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling ? Teamleden motiveren en ervoor zorgen dat ze goed samenwerken ? Taken en verantwoordelijkheden verdelen op grond van de ervaring en competenties van de medewerkers ? Werkzaamheden plannen en coördineren en de uitvoering ervan opvolgen ? Verloven en afwezigheden van het personeel toekennen ? Medewerkers motiveren, beoordelen en begeleiden ? Het budget van de directie beheren, de jaarlijkse budgetvoorbereiding en budgetaanpassing(en) opmaken en een maandelijkse opvolging van het benutten van de kredieten verzekeren.

Als coördinator ? Toezien op goede interne communicatie met de verschillende diensten van de DVC en Iriscare, om samenhang en samenwerking te garanderen bij de operationele acties die ondernomen worden om het strategische plan uit te voeren: ? Kwalitatieve controles verzekeren via interne vergaderingen, dienstnota's en richtlijnen (`top-down'-communicatie) ? Het interne overleg tussen de verschillende diensten organiseren en coördineren ? Verslag uitbrengen aan de leidende ambtenaar en de adjunct-leidend-ambtenaar ? De aan de beleidskeuzes gekoppelde verbeterings- en moderniseringsprojecten opvolgen, om erop toe te zien dat die projecten aansluiten bij de controledoelstellingen: ? Doelstellingen en het projectplan opvolgen ? Resultaten van de projectmedewerkers opvolgen ? Vorderingen van het project opvolgen en indien nodig bijsturen ? Projecten beoordelen op grond van de al dan niet bereikte doelstellingen ? In de mate dat een deel van de taken van de Directie door externen ingevuld kunnen worden, instaan voor de aansturing van de uitbestede opdrachten door ? Hetzij deze zelf op te volgen ? Hetzij deze deskundig te laten beheren en opvolgen door een dossierverantwoordelijke Als intern adviseur Het management en de andere betrokken personen adviseren met betrekking tot de eigen specialisatie, om het management in staat te stellen beslissingen te nemen op grond van gefundeerd advies: ? Andere leden van het management ondersteunen met behulp van concreet advies ? Interne of externe vragen, parlementaire vragen etc. beantwoorden ? Nota's opstellen ? Specifieke dossiers, bestemd voor de leidende ambtenaar of de adjunct-leidende-ambtenaar, behandelen ? Deelnemen aan interne coördinatievergaderingen (directieraad, overige) georganiseerd onder de verantwoordelijkheid van de leidende ambtenaar om de Diensten van het Verenigd College te beheren Als vertegenwoordiger ? De eigen directie, de Diensten van het Verenigd College of de leidende ambtenaar vertegenwoordigen bij interne en/of externe aangelegenheden om het standpunt van de organisatie te verdedigen en te verduidelijken: ? Deelnemen aan interne coördinatievergaderingen ? Deelnemen aan externe vergaderingen om het standpunt van de organisatie te verduidelijken ? Deelnemen aan seminaries, congressen enz. ? De rol van contactpersoon vervullen voor verschillende formele en informele netwerken ? Deelnemen aan of zich laten vertegenwoordigen bij elke vergadering die valt onder de bevoegdheden van de directie en met name die met de administratie van Iriscare, met de leden van het Verenigd College bevoegd voor de controle met betrekking tot Gezondheid en/of Bijstand aan Personen, met de federale overheid of de deelentiteiten of in commissievergaderingen of plenaire vergaderingen van de Verenigde Vergadering. 4. Competenties 4.1 Diplomavereisten Masteropleiding/diploma hoger onderwijs van het lange type 4.2 Kennisvereisten/achtergrond ? Minstens 6 jaar ervaring ? Beschikken over een minimale procedure en financiële kennis ? Kennis van en of minstens affiniteit met initiatieven en instellingen voor persoonsgebonden aangelegenheden en de financiële stromen in deze materies is een pluspunt ? Kennis van controlemethodieken vormt een pluspunt ? Een goede kennis van de andere nationale taal is een pluspunt 4.3. Generiek competentieprofiel

Omgaan met informatie

Omgaan met taken

Medewerkersmanagement

Omgaan met relaties

Omgaan met het eigen functioneren

Informatie begrijpen

Taken uitvoeren

Kennis en informatie delen

Communiceren

Respect tonen

Informatie behandelen

Gestructureerd werken

Ondersteunen

Actief luisteren

Zich aanpassen

Informatie analyseren

Problemen oplossen

Medewerkers aansturen

in teamverband werken

K

Betrouwbaarheid tonen

Informatie opnemen

Beslissingen nemen

Medewerkers motiveren

K

Servicegericht handelen

Inzet tonen

K

Vernieuwen

Organiseren

Medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling

Adviseren

Stressbestendig werken

Conceptualiseren

K

De dienst beheren

K

Teams bouwen

Beïnvloeden

Zichzelf ontwikkelen

Inzicht in de organisatie hebben

Beheren van de organisatie

Teams aansturen

K

Relaties uitbouwen

Doelstellingen behalen

Een visie uitbouwen

De organisatie leiden

Anderen inspireren

Netwerken

Blijk geven van betrokkenheid bij de organisatie


Deze tabel dient als volgt geïnterpreteerd te worden : De functieverantwoordelijke moet over de vaardigheden beschikken die ingekleurd zijn, en dit in elk van de 5 kolommen. Het verwachtingsniveau is daarbij stijgend van boven naar beneden. - K = een kernvaardigheid voor een ambtenaar in deze functie 5. Waarom ons team vervoegen? Wij bieden u een aantrekkelijke carrière en de mogelijkheid verantwoordelijkheden uit te oefenen in een administratie in volle ontwikkeling bij de Dienst Gezondheid en Bijstand aan personen in Brussel. Onze werknemers profiteren vooral van een aangename werkomgeving en -omstandigheden, een evoluerende salarisloopbaan, maaltijdcheques, de mogelijkheid om te telewerken, een voordelige hospitalisatieverzekering, gratis openbaar vervoer, interessante taalpremies,...

^