Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit
gepubliceerd op 25 april 2016

Incompetitiestelling in de klasse A2 Attaché bij de buitendiensten van de FOD Financiën I. ONDERWERP Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, worden de volge 1° - 5 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - E-audit (functieclassificatie(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2016003138
pub.
25/04/2016
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Incompetitiestelling in de klasse A2 Attaché bij de buitendiensten van de FOD Financiën I. ONDERWERP Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, worden de volgende betrekkingen waaraan de titel is verbonden van attaché (A2), in competitie gesteld bij de buitendiensten : 1° - 5 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - E-audit (functieclassificatie : DFI265) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Fiscaliteit (Administratie Particulieren - Afdeling E-audit van het Nationaal Centrum Opsporingen);2° - 4 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - Diensthoofd uittreksels (functieclassificatie : DFI999) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (Administratie Opmetingen en Waarderingen);3° - 4 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - Expert kennisontwikkeling (functieclassificatie : ICO013) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (Administratie Opmetingen en Waarderingen);4° - 5 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - E-audit cel Informatica (functieclassificatie : DFI265) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Bijzondere Belastinginspectie (Afdeling Operaties). II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door : -het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 19 juli 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 19/07/2013 pub. 02/08/2013 numac 2013003216 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel sluiten tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel; - het koninklijk besluit van 25 oktober 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 25/10/2013 pub. 14/11/2013 numac 2013002052 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt sluiten betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt; - de wetten inzake het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966 en het koninklijk besluit van 8 maart 2001Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 08/03/2001 pub. 31/03/2001 numac 2001002020 bron ministerie van ambtenarenzaken Koninklijk besluit tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken samengevat op 18 juli 1966 sluiten tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken samengevat op 18 juli 1966.

De benoemingen worden toegekend binnen de limieten van het personeelsplan.

III. BENOEMINGSVOORWAARDEN De benoemingsvoorwaarden dienen vervuld te zijn op datum van de publicatie in het Belgisch Staatsblad van deze incompetitiestelling.

Kunnen zich kandidaat stellen voor de betrekkingen waaraan de titel is verbonden van attaché (A2) : de ambtenaren van de FOD Financiën die menen te beantwoorden aan de voorwaarden vermeld in het functieprofiel en die op voormelde datum : - bekleed zijn met de klasse A2; - bekleed zijn met de klasse A1 en minstens twee jaar anciënniteit tellen in de klasse A1 (toepassing van artikel 41, paragraaf 1, van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel).

IV. SELECTIEPROCEDURE 1. Hoe naar een betrekking solliciteren? De ambtenaren die wensen te solliciteren, dienen gebruik te maken van het bijgevoegde formulier (bijlage 1). Teneinde de kandidaten toe te laten hun titels beter te doen gelden, zijn de functieprofielen bijgevoegd (bijlage 2).

Per functieprofiel moeten een afzonderlijke kandidatuur en een aparte motivering worden opgesteld.

Tussen de verschillende gepostuleerde betrekkingen mag door de kandidaat geen orde van voorkeur worden uitgedrukt.

De behoorlijk ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatu(u)r(en) moet(en), op straffe van nietigheid, binnen een termijn van tien werkdagen (de poststempel geldt als bewijs) die begint te lopen op de eerste werkdag volgend op de publicatie van deze incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad, worden ingediend bij een ter post aangetekend schrijven op volgend adres : Federale Overheidsdienst Financiën Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie North Galaxy, B 16 Koning Albert II-laan 33, bus 80 1030 Brussel Contact : 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O) De kandidaten dienen hun kandidatu(u)r(en) te motiveren en hun persoonlijke verwachtingen met betrekking tot de gesolliciteerde betrekking(en) aan te geven door de vragenlijst in te vullen die deel uitmaakt van de bijlage 1.

De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de personeelsleden en het gebruik van een administratieve briefomslag is hierbij verboden.

Om alle betwistingen aangaande het exacte aantal stukken in eenzelfde omslag te vermijden, worden de kandidaten nadrukkelijk verzocht om deze stukken doorlopend te nummeren, en wel zo dat deze nummering toelaat om het totaal aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van ..., stuk 2 van ... ).

Sollicitaties onder voorbehoud worden niet in aanmerking genomen.

Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen per e-mail naar het professionele e-mailadres (xx.xx@minfin.fed.be) of naar het e-mailadres dat werd opgegeven in bijlage 1. 2. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie ? Eenmaal de kandidaturen ontvangen zijn, doorlopen ze de volgende stappen : Fase 1 - Onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidatuur In deze fase wordt de ontvankelijkheid van de kandidatuur nagegaan. Indien uit het onderzoek blijkt dat de kandidatuur niet ontvankelijk is, wordt zij verworpen. Een brief ter kennisgeving hiervan, met vermelding van de motieven van de verwerping, zal aan de kandidaat worden toegezonden (naar zijn woonplaats).

Fase 1 is dus eliminerend.

Fase 2 - Onderzoek van de elementen die deel uitmaken van de kandidatuur van de kandidaten die niet uitgesloten werden in fase 1 De elementen die deel uitmaken van de kandidatuur hebben tot doel de inlichtingen te verzamelen zodat kan nagegaan worden in welke mate de capaciteiten en de kennis van het personeelslid overeenstemmen met de vereisten van de gesolliciteerde functie.

Fase 3 - Verslag over de kandidaatstelling Een individueel rapport houdende de analyse van de kandidatuur wordt opgesteld. Deze analyse wordt uitgevoerd op basis van drie krachtlijnen : - 1ste krachtlijn van de analyse : onderzoek van de visie op de functie; - 2de krachtlijn van de analyse : onderzoek van de motivatie voor de gepostuleerde functie; - 3de krachtlijn van de analyse : onderzoek van het in praktijk brengen van de kennis.

Om een algemeen beeld te krijgen, kunnen hieraan elementen uit het persoonlijk dossier van de kandidaat worden toegevoegd.

Fase 4 - Evaluatie van het algemeen functioneren De overblijvende kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een mondeling onderhoud om door middel van open vragen het voor de functie vereiste algemeen functioneren te evalueren. Tijdens dit onderhoud zullen worden onderzocht : de motivatie van de kandidaat, zijn visie op de functie alsook de generieke en technische competenties zoals die in het functieprofiel worden vereist.

Dit onderhoud zal plaatshebben voor de leidinggevend ambtenaar of zijn afgevaardigde, die zich kan laten bijstaan door een secretaris en door één of meerdere medewerkers benoemd in een zelfde of een hogere klasse dan die van de te begeven betrekking.

De deelname hieraan is verplicht voor de overblijvende kandidaten. In geval van afwezigheid wordt de kandidaat uitgesloten van het vervolg van de procedure.

Na deze evaluatie worden de kandidaten die 60 % hebben behaald op basis van de bekomen punten geklasseerd.

Indien de kandidaten over identieke verdiensten blijken te beschikken, worden zij als volgt gerangschikt : 1° de ambtenaar met de grootste klassenanciënniteit (de klassenanciënniteit van kandidaten van de klasse A2 die niet ambtshalve werden benoemd in deze klasse, noch werden aangeworven in deze klasse, wordt verhoogd met de klassenanciënniteit verworven in de klasse A1);2° bij gelijke klassenanciënniteit, de ambtenaar met de grootste dienstanciënniteit;3° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste ambtenaar. Onverminderd de elementen vervat in het persoonlijk dossier van de kandidaten, worden de benoemingsvoorstellen opgesteld op grond van de hierboven bedoelde rangschikking.

Fase 5 - Toekenning van de standplaatsen Met het oog op de toekenning van de verschillende vacante betrekkingen zal de overblijvende kandidaten na afloop van de hiervoor beschreven selectieprocedure in voorkomend geval worden gevraagd om indicatief de standplaats of standplaatsen mee te delen in dewelke zij een aanwijzing wensen te bekomen.

Er zal van worden uitgegaan dat zij afzien van bevordering in niet in deze mededeling vermelde standplaatsen.

De aandacht van de kandidaten wordt erop gevestigd dat in geval van benoeming, de administratieve standplaats die hen zal worden toegekend, elke zes jaar het voorwerp zou kunnen uitmaken van een aanpassing door de bevoegde overheid, indien de reglementering dit op dat moment voorziet.

De Voorzitter van het Directiecomité, H. D'HONDT

FOD FINANCIEN

Bijlage 1

Stafdienst

bij de dienstorder

Personeel & Organisatie

nr. 8 van 25-04-16


KANDIDATUUR A2 - Attaché (A2) Ik heb de eer te solliciteren naar de volgende betrekking :


A. LUIK PERSOONLIJKE INLICHTINGEN 1. PERSOONLIJKE GEGEVENS

NAAM, voornaam : .. . . .

Geboortedatum : . . . . .

Stamnummer : . . . . .

Adres : . . . . .

Correspondentieadres indien anders dan de woonplaats : . . . . .

E-mailadres : . . . . .

Telefoonnummer (kantoor) : . . . . .

Gsm : . . . . .

Administratie : . . . . .

Huidige titel : . . . . .

Huidige dienst : . . . . .


2. DiplOmA's / VorminGEN

Begin- en einddatum

Instelling

Titel

Opmerkingen (oriëntatie, resultaat, enz.)


3. ANDERE VORMINGEN OF PERTINENTE GETUIGSCHRIFTEN VOOR DE GEPOSTULEERDE BETREKKING

Begin- en einddatum

Instelling

Titel

Opmerkingen (oriëntatie, resultaat, enz.)


B. LUIK VISIE OP DE FUNCTIE Beschrijf uw visie op de functie (opdrachten, doelstellingen, werking, impact op de organisatie, enz.).

C. LUIK MOTIVATIE Beschrijf uw motivatie en uw persoonlijke verwachtingen in verband met de gepostuleerde betrekking.

D. LUIK KENNIS 1. professionele ERVARING eN het AANWENDEN DAARvan Detailleer duidelijk en concreet de relevante functies die moeten toelaten uw professionele ervaring te evalueren. Onder de generieke competenties die vereist zijn voor de functie die u postuleert, beschrijf de 3 voornaamste competenties beschreven in het profiel, die u in het kader van uw huidige functie gebruikt. Voor elk van hen, illustreer aan de hand van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop u deze opdracht vervuld hebt, alsook het behaalde resultaat.

Huidige functie :

Sinds : __ / __ / ____

Administratie / Dienst :

Inhoud van deze functie :

Competentie 1 :

Concreet voorbeeld van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop de opdracht vervuld werd en het behaalde resultaat/de behaalde resultaten :

Competentie 2 :

Concreet voorbeeld van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop de opdracht vervuld werd en het behaalde resultaat/de behaalde resultaten :

Competentie 3 :

Concreet voorbeeld van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop de opdracht vervuld werd en het behaalde resultaat/de behaalde resultaten :


Detailleer duidelijk en concreet een vorige relevante functie die moet toelaten uw professionele ervaring te evalueren.

Onder de generieke competenties die vereist zijn voor de functie die u postuleert, beschrijf de 3 voornaamste competenties beschreven in het profiel, die u in het kader van uw vorige functie hebt gebruikt. Voor elk van hen, illustreer aan de hand van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop u deze opdracht vervuld hebt, alsook het behaalde resultaat.

Vorige functie :

Van : __ / __ / ____ Tot : __ / __ / ____

Werkgever of Administratie / Dienst :

Inhoud van deze functie :

Competentie 1 :

Concreet voorbeeld van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop de opdracht vervuld werd en het behaalde resultaat/de behaalde resultaten :

Competentie 2 :

Concreet voorbeeld van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop de opdracht vervuld werd en het behaalde resultaat/de behaalde resultaten :

Competentie 3 :

Concreet voorbeeld van een gerealiseerde opdracht, de manier waarop de opdracht vervuld werd en het behaalde resultaat/de behaalde resultaten :


2. TECHNISCHE COMPETENTIES Preciseer de domeinen waarin u beschikt over technische competenties die in verband staan met de betrekking die u postuleert.Beschrijf een concreet voorbeeld van relevante ervaring waarbij het aanwenden van deze technische competenties wordt aangetoond.

Competentie

Relevante ervaring


DUID UW KENNISNIVEAU AAN (1 = NOTIES, 2 = GOED, 3 = ZEER GOED)

Buroticatoepassingen

Niveau

Tekstverwerkingsprogramma's (Word, Word perfect, Works, ...)


Communicatiesystemen (Outlook, Internet Explorer, ...)


Databanken (Access, ...)


Rekenbladprogramma's (Excel, ...)


Presentatieprogramma's (PowerPoint, ...)


Andere :


3. TE ONTWIKKELEN COMPETENTIES Som de competenties op waarvan u vindt dat u ze nog verder moet ontwikkelen om de functie waarnaar u solliciteert uit te oefenen. Preciseer om welke aspecten van de functie het gaat.

Te ontwikkelen competentie

Aspecten van de functie


JA - NEE (enkel van toepassing voor de betrekkingen bij de buitendiensten gevestigd in Brussel) : Geslaagd voor taalexamens (Selor). Indien ja, gelieve een afschrift bij te voegen van de betreffende attesten.  Voor de gepostuleerde betrekkingen bij de buitendiensten : ik verklaar dat er zich geen belangenconflict voordoet in de zin van artikel 12, § 2 van het statuut van het Rijkspersoneel.

Datum :

Handtekening :


FOD FINANCIEN

Bijlage 2

Stafdienst

bij de dienstorder

Personeel & Organisatie

nr. 8 van 25-04-16


1) Attaché (A2) : 5 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 E-audit (functieclassificatie : DFI265) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Fiscaliteit (Afdeling E-audit van het Nationaal Centrum Opsporingen) (Administratie Particulieren) Standplaatsen Tweetalige betrekking : - Brussel (1 betrekking) Eentalig Nederlandstalige betrekkingen : - Antwerpen (1 betrekking) - Kortrijk (1 betrekking) - Gent (1 betrekking) Eentalig Franstalige betrekking : - Charleroi (1 betrekking) Doel en context van de functie Binnen het Nationaal Centrum Opsporingen heeft de Afdeling E-audit als primaire doelstelling het verlenen van ondersteuning in e-audit en aanverwante digitale controle-opdrachten aan de taxateurs van de pijlers Particulieren, Kleine en Middelgrote Ondernemingen en Grote Ondernemingen. De secundaire doelstelling van deze dienst is het verschaffen van e-auditondersteuning en begeleiding aan de dienst Tax Audit and Compliance Management. Dit betreft voornamelijk sectoriële onderzoeken en audits op basis van datamining en risicoanalyse.

Ten slotte wordt eveneens ondersteuning verleend aan andere stakeholders zoals Bijzondere Belastingsinspectie en Douane & Accijnzen en opdrachtgevers op basis van protocollen zoals Sociale Inspectiediensten, FOD Economie, FAVV, enz.

Opdrachten en taken De Attaché A2 E-audit heeft, onder andere, de volgende taken en opdrachten : ? instaan voor de identificatie, verzameling en analyse van elektronische gegevens uit systemen en/of toepassingen bij de belastingplichtigen; ? deelnemen aan interne vergaderingen om de fiscale aanpak te bepalen; ? beoordelen wat de invloed is van de automatisering bij de belastingplichtige op de in te stellen fiscale controles; ? digitale gegevens op forensische wijze verzamelen bij de belastingplichtigen; ? de verzamelde gegevens bruikbaar maken voor analyse; ? analyses uitvoeren op digitale data en de fiscale implicaties bepalen; ? deelnemen aan de onderhandelingen en besprekingen met belastingplichtigen; ? opvolgen van de laatste ontwikkelingen in e-audit; ? deelnemen aan de ontwikkeling van e-auditprocedures en technieken die afgestemd zijn op nieuwe mogelijkheden.

Vereisten van de functie De Attaché A2 E-audit bezit de generieke en technische competenties zoals hierna beschreven : - op het vlak van de generieke competenties : Voornaamste generieke competenties ? groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's; ? advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensrelatie met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise; ? beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

Andere generieke competenties ? analyseren, informatie integreren en vernieuwend denken door innovatieve en creatieve ideeën aan te brengen; ? nemen van beslissingen op basis van (on)volledige informatie en doelgericht acties ondernemen om de beslissingen uit te voeren; ? anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren; ? interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden; ? integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden; ? de eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken; ? beschikken over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden. - op het vlak van de technische competenties : ? op gebied van ICT, gebruikerskennis in de volgende domeinen : - E-audit / ACL ((achterliggende) databanken (SQL) van boekhoudpaketten, ERP-systemen), - IT forensic audit / FTK, e-discovery / ZyLab, - de werking van websites en het internet; ? gebruikerskennis in de fiscale procedures inzake taxatie, inzonderheid de onderzoeksbevoegdheden ten aanzien van e-audits;

Troeven ? een gebruikerskennis hebben in één of meerdere programmeertalen (php, python, .net, ...) ? een basiskennis hebben op het gebied van fiscale materies : - btw (nationaal en internationaal), - vennootschapsbelasting, - personenbelasting, - belasting niet-inwoners; 2) Attaché (A2) : 4 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - Diensthoofd Uittreksels (functieclassificatie : DFI999) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (Administratie Opmetingen en Waarderingen) Standplaatsen Tweetalige betrekking : - Brussel (1 betrekking) Eentalig Franstalige betrekkingen : - Bergen (1 betrekking) - Luik (1 betrekking) - Aarlen (1 betrekking) Doel en inhoud van de functie De dienst Uittreksels is bevoegd voor de afgifte van kadastrale uittreksels. Het diensthoofd werkt onder leiding van de Centrumdirecteur van het betrokken centrum en verzekert de leiding over een team van 11 tot 50 personen van niveau A,B,C en D. Opdrachten en taken De Attaché A2 - Diensthoofd heeft, onder andere, de volgende taken en opdrachten : ? bepalen van de acties die, rekening houdende met de beschikbare middelen, door de medewerkers moeten worden uitgevoerd teneinde de gestelde doelstellingen te verwezenlijken en duidelijke richtlijnen te geven aan het personeel; ? operationaliseren van het plan van de Centrumdirecteur teneinde de verantwoordelijkheid op te nemen voor de uitvoering ervan; ? motiveren van, evalueren van en leiding geven aan de verschillende medewerkers teneinde een optimale inzet te garanderen; ? garanderen van de kwalitatieve en kwantitatieve opvolging van het geleverde werk van de medewerkers; ? de vereiste interne en externe, formele en informele contacten leggen met verscheidene instanties, de notarissen, de burgers, ... teneinde over de vereiste informatie te beschikken om de goede werking van het team te waarborgen; ? regelmatig en gericht feedback geven aan de Centrumdirecteur over de activiteiten en de resultaten van zijn/haar team teneinde hem/haar de mogelijkheid te bieden om ze te evalueren en te integreren in zijn managementbeleid.

Vereisten van de functie De Attaché A2 - Diensthoofd A2 bezit de generieke en technische competenties zoals hierna beschreven : - op het vlak van de generieke competenties : Voornaamste generieke competenties ? begeleiden van medewerkers in hun groei en gericht feedback geven aan medewerkers over hun functioneren (prestaties en ontwikkeling); ? interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden; ? groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.

Andere generieke competenties ? leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies; ? nemen van beslissingen op basis van (on)volledige informatie en doelgericht acties ondernemen om de beslissingen uit te voeren; ? advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensrelatie met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise; ? integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden; ? de eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken; ? beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties; ? beschikken over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden. - op het vlak van technische competenties : Voornaamste technische competenties ? een geavanceerde kennis hebben in : - de procedureboeken in verband met de afgifte van uittreksels; ? een basiskennis hebben in : - de functionaliteiten van de informaticatools nuttig voor de dienst (Stipad, Cadgis), - de werking van de buitendiensten van Opmetingen en Waarderingen.

Andere technische competenties ? een basiskennis hebben in : - de reglementering van het kadastraal uittreksel, - het organiek reglement van de Staatsambtenaren, - de reglementering op het vlak van evaluatiecycli, - het Gebruikershandvest van de openbare diensten, - de wetgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, - de motivering van administratieve handelingen, - het burgerlijk recht, - de structuur en werking van de FOD Financiën.

Troeven ? Ervaring hebben binnen de kadastrale materie. ? Informatie kunnen terugvinden in de archieven. 3) Attaché (A2) : 4 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 - Expert Kennisontwikkeling (functieclassificatie : ICO013) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (Administratie Opmetingen en Waarderingen) Standplaatsen Eentalig Nederlandstalige betrekkingen : - Antwerpen (1 betrekking) - Brugge (1 betrekking) - Gent (1 betrekking) - Hasselt (1 betrekking) Doel en inhoud van de functie De Cel Kennisontwikkeling : ? verzekert het opstellen van cursussen en de technische opleidingen die nodig zijn voor het functioneren van de diensten; ? ondersteunt de Afdeling Opmetingen en de Afdeling Waarderingen bij het bepalen van processen en procedures; ? neemt deel aan de analyse van de verschillende projecten van Opmetingen & Waarderingen; ? neemt deel aan de taken van de dienst Strategische en Operationele Ondersteuning van Opmetingen & Waarderingen als derdelijnssteun met betrekking tot de processen en procedures.

De Attaché A2 werkt onder leiding van de chef van de dienst Kennisontwikkeling.

Opdrachten en taken De Attaché A2 heeft, onder andere, de volgende taken en opdrachten : ? verzamelen, ordenen en beheren van informatie die relevant is voor de organisatie op basis van de kennis die men heeft over procedures, systemen en instrumenten voor kennismanagement en de verspreiding van informatie teneinde de informatie die noodzakelijk is voor de medewerkers of het management binnen Opmetingen & Waarderingen ter beschikking te stellen en de duurzaamheid en verspreiding ervan te waarborgen; ? ontwikkelen en actualiseren van systemen en instrumenten voor kennismanagement teneinde praktische en organisatorische ondersteuning te bieden voor de verspreiding van kennis; ? verstrekken van raad en aanbevelingen inzake het beheer en delen van expertise en interne kennis met de verantwoordelijken van Opmetingen & Waarderingen teneinde hen via een gefundeerd advies de mogelijkheid te bieden onderbouwde beslissingen te nemen; ? opleiden van de gebruikers en medewerkers op een interactieve manier door multimedia of andere didactische middelen te gebruiken teneinde het kennisniveau van de deelnemers te verhogen en hen te sensibiliseren voor het belang van kennismanagement; ? verzekeren van de bewaring, de toegankelijkheid en de beschikbaarheid van informatie en kennis teneinde medewerkers en verantwoordelijken kunnen beschikken over bruikbare en correcte informatie; ? begeleiden en ondersteunen van interne en externe medewerkers bij het gebruik van de instrumenten voor kennismanagement en bij het opzoeken van informatie teneinde hun vaardigheden en kennis uit te breiden en zo de uitvoering van hun taken te vergemakkelijken; ? op peil houden van de eigen technische expertise om zo de kennisoverdracht te optimaliseren; ? deelnemen aan werk/projectgroepen met het oog op het ontwikkelen van nieuwe opleidingen; ? ondersteunen van de dienst Strategische en Operationele Ondersteuning van de administratie Opmetingen & Waarderingen; ? begeleiden van stagiaires.

Vereisten van de functie De attaché A2 bezit de generieke en technische competenties zoals hierna beschreven : - op het vlak van de generieke competenties : Voornaamste generieke competenties ? beschikken over goede communicatievaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling en op het didactische vlak; ? de eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken; ? analyseren, informatie integreren en vernieuwend denken door innovatieve en creatieve ideeën aan te brengen.

Andere generieke competenties ? nemen van beslissingen op basis van (on)volledige informatie en doelgericht acties ondernemen om de beslissingen uit te voeren; ? anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren; ? groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's; ? interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden; ? advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensrelatie met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise; ? integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden; ? beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties. - op het vlak van technische competenties : Voornaamste technische competenties ? een geavanceerde kennis hebben in : - de procedures van de administratie Opmetingen & Waarderingen (procedureboeken); ? een basiskennis hebben in : - de werking van de interne informaticatoepassingen bij de administratie van de Opmetingen en Waarderingen (Stipad, Urbain/Prodocs, Regondes, CadMap/CadGIS ...), - burgerlijk recht, - het Wetboek van de inkomstenbelastingen (WIB 1992) en de daarmee verband houdende bepalingen.

Andere technische competenties ? een gebruikerskennis hebben in : - software en kantoortoepassingen (Word, Excel, Powerpoint, ...); ? een basiskennis hebben in : - de werking van de operationele diensten van de administratie Opmetingen & Waarderingen, - de motivatie van administratieve handelingen, - de structuur en de werking van de FOD Financiën.

Troef ? Beschikken over een basiskennis van het Frans. 4) Attaché (A2) : 5 betrekkingen waaraan de functie is verbonden van Attaché A2 E-audit cel Informatica (functieclassificatie : DFI265) bij de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Bijzondere Belastinginspectie (Afdeling Operaties) Standplaatsen Tweetalige betrekkingen : - Brussel (5 betrekkingen) Doel en context van de functie Ondersteunen van de fiscale controles door de vereiste elektronische gegevens te verzamelen en relevante fiscale informatie in een bruikbare vorm ter beschikking te stellen voor de controleactiviteiten. De Attaché A2 E-audit cel Informatica werkt onder de leiding van een Adviseur e-audit - Coördinator cel Informatica binnen een Gewestelijke directie van de Algemene Administratie van de Bijzondere Belastingsinspectie, Afdeling Operaties.

Opdrachten en taken De Attaché A2 E-audit cel Informatica heeft, onder andere, de volgende taken en opdrachten : ? instaan voor de identificatie, verzameling en analyse van elektronische gegevens uit systemen en/of toepassingen bij de belastingplichtigen; ? deelnemen aan interne vergaderingen om de fiscale aanpak te bepalen; ? beoordelen wat de invloed is van de automatisering bij de belastingplichtige op de in te stellen fiscale controles; ? verzamelen van digitale gegevens op forensische wijze bij de belastingplichtigen; ? bruikbaar maken van de verzamelde gegevens voor analyse; ? uitvoeren van analyses op digitale data en de fiscale implicaties bepalen; ? deelnemen aan de onderhandelingen en besprekingen met belastingplichtigen; ? opvolgen van de laatste ontwikkelingen in e-audit; ? deelnemen aan de ontwikkeling van e-auditprocedures en technieken die afgestemd zijn op nieuwe mogelijkheden.

Vereisten van de functie De Attaché A2 E-audit bezit de generieke en technische competenties zoals hierna beschreven : - op het vlak van de generieke competenties : Voornaamste generieke competenties ? groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's; ? advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensrelatie met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise; ? beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

Andere generieke competenties ? analyseren, informatie integreren en vernieuwend denken door innovatieve en creatieve ideeën aan te brengen; ? nemen van beslissingen op basis van (on)volledige informatie en doelgericht acties ondernemen om de beslissingen uit te voeren; ? anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren; ? interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden; ? integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden; ? de eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken; ? beschikken over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden. - op het vlak van de technische competenties : ? een gebruikerskennis hebben op het gebied van ICT : - E-audit / ACL ((achterliggende) databanken (SQL) van boekhoudpaketten, ERP-systemen), - IT forensic audit / FTK, e-discovery / ZyLab, - de werking van websites en het internet; ? een gebruikerskennis hebben van de fiscale procedures inzake taxatie, inzonderheid de onderzoeksbevoegdheden ten aanzien van e-audits.

Troeven ? een gebruikerskennis hebben in één of meerdere programmeertalen (php, python, .net, ...); ? een basiskennis hebben op het gebied van fiscale materies : - BTW (nationaal en internationaal), - vennootschapsbelasting, - personenbelasting, - belasting niet-inwoners.

^