Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 29 juni 2021

Incompetitiestelling met het oog op een bevordering door overgang naar niveau C in betrekkingen waaraan de graad is verbonden van administratief assistent bij de FOD Financiën I. ONDERWERP Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk be A. STAFDIENSTEN ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau d die laureaat zijn van een vergel(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2021031756
pub.
29/06/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Incompetitiestelling met het oog op een bevordering door overgang naar niveau C in betrekkingen waaraan de graad is verbonden van administratief assistent bij de FOD Financiën I. ONDERWERP Bij toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, worden de volgende betrekkingen waaraan de graad is verbonden van administratief assistent, in competitie gesteld: A. STAFDIENSTEN ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau d die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau c (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019 en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG20139/BFG20146 - Administratief ondersteuner bij de Stafdiensten (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG20139). 1. Binnen de Stafdienst Informatie- en Communicatietechnologie (ICT) ? Eentalig Nederlandstalige of Franstalige betrekkingen: o 1 betrekking in Brussel (centrale diensten) - Customer Solutions & Document Operations o 1 betrekking in Vorst (centrale diensten) - Customer Solutions & Document Operations ? Eentalig Nederlandstalige betrekking: o 1 betrekking in Gent - Customer Solutions & Document Operations ? Eentalig Franstalige betrekking: o 1 betrekking in Namen - Customer Solutions & Document Operations 2.Binnen de Stafdienst Begroting en Beheerscontrole (B&B) ? Eentalig Nederlandstalige of Franstalige betrekking: o 1 betrekking in Brussel (centrale diensten) - Afdeling Vastleggingen ? Eentalig Franstalige betrekking: o 1 betrekking in Dinant - Afdeling Logistiek B. ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE FISCALITEIT ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau C (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019 en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG18194/BFG19001 - Fiscale dossierbeheerder voor de Algemene Administratie van de Fiscaliteit (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG18194) en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG20136/BFG20149 - Fiscale dossierbeheerder voor de Algemene Administratie van de Fiscaliteit en de Algemene Administratie van de Bijzondere Belastinginspectie (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG20136). ? Tweetalige betrekking: o 1 betrekking in Brussel (buitendiensten) - P ? Eentalig Nederlandstalige of Franstalige betrekking: o 1 betrekking in Brussel (centrale diensten) ? Eentalig Nederlandstalige betrekkingen: o 1 betrekking in Gent - KMO o 1 betrekking in Herentals - KMO o 1 betrekking in Kortrijk - P o 1 betrekking in Aalst - P NCO ? Eentalig Franstalige betrekkingen: o 1 betrekking in Charleroi - P o 1 betrekking in Charleroi - P NCO o 3 betrekkingen in Charleroi - KMO o 1 betrekking in La Louvière - KMO o 2 betrekkingen in Bergen - KMO o 1 betrekking in Namen - KMO o 1 betrekking in Verviers - P o 1 betrekking in Verviers - KMO C. ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE BIJZONDERE BELASTINGINSPECTIE ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau C (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019 en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG20136/BFG20149 - Fiscale dossierbeheerder voor de Algemene Administratie van de Fiscaliteit en de Algemene Administratie van de Bijzondere Belastinginspectie (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG20136). ? Tweetalige betrekking: o 1 betrekking in Brussel (buitendiensten) - Gewestelijke Directie Brussel D. ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE INNING EN DE INVORDERING ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau C (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019. ? Eentalig Nederlandstalige betrekking: o 1 betrekking in Oudenaarde - Invordering E. ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE DOUANE EN ACCIJNZEN 1. Shiftfuncties ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau C (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019 en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG20134/BFG20148 - Operationele shiftmedewerker voor de Algemene Administratie van de Douane en Accijnzen (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG20134). ? Eentalig Nederlandstalige betrekkingen: o 5 betrekkingen in Antwerpen - Operaties - Shift o 1 betrekking in Beveren - Operaties - Shift o 4 betrekkingen in Gent - Operaties - Shift o 3 betrekkingen in Zaventem - Operaties - Shift ? Eentalig Franstalige betrekkingen: o 2 betrekkingen in Grâce-Hollogne/Bierset - Operaties - Shift Belangrijke opmerkingen - Shiftfuncties Voor de shiftfuncties dien je akkoord te gaan met het werken in shiften op basis van de van toepassing zijnde uurregeling. Deze uurregeling is onder voorbehoud en kan wijzigen omwille van dienstorganisatorische of economische redenen. Je dient te beschikken over de nodige flexibiliteit inzake shiften en bereid te zijn te werken in moeilijke en onvoorziene omstandigheden. Je bent akkoord om gedurende 4 jaar de functie of een gelijkaardige functie in shift uit te oefenen, behoudens uitzondering (medische, sociaal-familiale redenen, promotie etc.), overeenkomstig artikel 25 van het Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën.

Je bent bereid om een gezondheidsbeoordeling door de arbeidsgeneesheer te ondergaan om je geschiktheid met betrekking tot de specifieke risico's verbonden aan de betrekking te evalueren.

Als je voor een shiftfunctie solliciteert waarvoor je in aanmerking komt en je deze gezondheidsbeoordeling nog niet ondergaan hebt in het kader van je huidige functie, zal je daarvoor binnenkort uitgenodigd worden.

Alleen de sollicitanten die geschikt bevonden worden, kunnen voorgedragen worden voor een shiftfunctie.

Als je geen beoordeling ondergaat of ongeschikt bevonden wordt, zullen enkel de keuzes voor niet-shiftfuncties in aanmerking genomen worden bij de toewijzing van de vacante betrekkingen. 2. Niet-shiftfuncties ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau C (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019 en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG20133/BFG20147 - Fiscaal controleur voor de Algemene Administratie van de Douane en Accijnzen (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG20133). ? Tweetalige betrekkingen: o 4 betrekkingen in Brussel (buitendiensten) - Operaties ? Eentalig Nederlandstalige of Franstalige betrekkingen: o 2 betrekkingen in Brussel (centrale diensten) ? Eentalig Nederlandstalige betrekkingen: o 4 betrekkingen in Antwerpen - Operaties o 4 betrekkingen in Gent - Operaties o 1 betrekking in Zaventem - Operaties ? Eentalig Franstalige betrekkingen: o 4 betrekkingen in Charleroi/Gosselies - Operaties o 1 betrekking in Grâce-Hollogne/Bierset - Operaties o 1 betrekking in Libramont (Aarlen)(1) - Operaties o 3 betrekkingen in Luik - Operaties o 1 betrekking in Bergen - Operaties o 1 betrekking in Namen - Operaties F. ALGEMENE ADMINISTRATIE VAN DE PATRIMONIUMDOCUMENTATIE ** Voor de vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent in niveau C (of oude overeenkomstige graden) waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22/7/2019 en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG18188/BFG19002(2) - Documentatiebeheerder Rechtszekerheid voor de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG18188) en, ** Voor de laureaten van de vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent (niveau C) BNG20135/BFG20145 - Assistent dossierbeheer Patrimoniumdocumentatie voor de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie (https://www.selor.be/nl/vacatures/job/BNG20135). ? Tweetalige betrekkingen: o 3 betrekkingen in Brussel (buitendiensten) - Rechtszekerheid ? Eentalig Nederlandstalige betrekkingen: o 1 betrekking in Gent - Opmetingen & Waarderingen 2 o 1 betrekking in Antwerpen - Rechtszekerheid o 4 betrekkingen in Dendermonde - Rechtszekerheid o 1 betrekking in Gent - Rechtszekerheid o 1 betrekking in Hasselt - Rechtszekerheid o 2 betrekkingen in Kortrijk - Rechtszekerheid o 1 betrekking in Mechelen - Rechtszekerheid o 1 betrekking in Oudenaarde - Rechtszekerheid ? Eentalig Franstalige betrekkingen: o 1 betrekking in Charleroi - Rechtszekerheid o 1 betrekking in Neufchâteau - Rechtszekerheid II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING ? Het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; ? Het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; ? Het koninklijk besluit van 22 december 2000Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 22/12/2000 pub. 09/01/2001 numac 2000002123 bron ministerie van ambtenarenzaken Koninklijk besluit betreffende de selectie en de loopbaan van het rijkspersoneel sluiten betreffende de selectie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; ? Het koninklijk besluit van 15 januari 2007Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 15/01/2007 pub. 19/01/2007 numac 2007002002 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de mobiliteit van de statutaire ambtenaren in het federaal administratief openbaar ambt sluiten betreffende de mobiliteit van de statutaire ambtenaren in het federaal administratief openbaar ambt; ? Het koninklijk besluit van 19 juli 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 19/07/2013 pub. 02/08/2013 numac 2013003216 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel sluiten tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel; ? Het koninklijk besluit van 24 september 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 24/09/2013 pub. 04/10/2013 numac 2013002046 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de evaluatie in het federaal openbaar ambt sluiten betreffende de evaluatie in het federaal openbaar ambt; ? Het koninklijk besluit van 25 oktober 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 25/10/2013 pub. 14/11/2013 numac 2013002052 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt sluiten betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt; ? Het koninklijk besluit van 10 december 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 10/12/2017 pub. 18/12/2017 numac 2017031490 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit van tot vaststelling van de taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën sluiten tot vaststelling van de taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën; ? De wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966 en het koninklijk besluit van 8 maart 2001Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 08/03/2001 pub. 31/03/2001 numac 2001002020 bron ministerie van ambtenarenzaken Koninklijk besluit tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken samengevat op 18 juli 1966 sluiten tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

De benoemingen worden toegekend binnen de limieten van het personeelsplan.

De betrekkingen gesitueerd in de buitendiensten in Brussel worden toegekend op basis van een gezamenlijke onderlinge rangschikking van Nederlandstalige en Franstalige laureaten.

III. BENOEMINGSVOORWAARDEN De benoemingsvoorwaarden dienen vervuld te zijn op de datum van de publicatie in het Belgisch Staatsblad van deze incompetitiestelling.

Kunnen zich kandidaat stellen: ? alle vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent, waarvan het proces-verbaal afgesloten werd voor 22 juli 2019; ? alle vastbenoemde ambtenaren van niveau D die laureaat zijn van een vergelijkende selectie voor overgang naar administratief assistent, vermeld in deze incompetitiestelling.

De kandidaten dienen zich bovendien te bevinden in een administratieve stand waarin zij hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden en de vermelding 'uitzonderlijk' of 'voldoet aan de verwachtingen' hebben behouden of teruggekregen bij hun laatste jaarlijkse individuele evaluatie.

IV. SOLLICITATIEPROCEDURE De ambtenaren die wensen te solliciteren, dienen gebruik te maken van het bijgevoegde sollicitatieformulier (bijlage 1).

Er wordt de kandidaten verzocht om melding te maken, in orde van voorkeur, van: 1) de functie(s) waaraan ze wensen te worden toegewezen;2) desgevallend, voor elk van deze gekozen functies, de administratieve standplaats(en) waar ze zouden willen worden tewerkgesteld. Er wordt aan de kandidaat gevraagd om de hiërarchie van de bovenvermelde voorkeuren te respecteren. Het is m.a.w. niet mogelijk voor een kandidaat om zijn/haar standplaatskeuze te laten prevaleren boven een functie.

Daarom zullen bij de toekenning van de betrekkingen, eerst alle door de kandidaat gekozen standplaatsen voor de functie van zijn voorkeur in overweging genomen worden. Alleen als het niet mogelijk is om één van deze standplaatsen voor deze functie toe te kennen, zal er op dezelfde manier overgegaan worden voor de volgende functies volgens de orde van voorkeur die de kandidaat opgegeven heeft.

De aandacht van de kandidaat wordt erop gevestigd dat hij/zij enkel zijn/haar voorkeur mag opgeven enerzijds voor (een) functie(s) waarvoor hij/zij voor de overeenstemmende vergelijkende selectie voor overgang is geslaagd, en anderzijds voor (een) standplaats(en), vermeld bij deze respectievelijke functie(s).

Er zal van worden uitgegaan dat een kandidaat afziet van bevordering in de betrekkingen en standplaatsen die hij/zij niet op het bijgevoegde sollicitatieformulier heeft vermeld.

De bijzondere aandacht van de kandidaten wordt erop gevestigd dat wanneer zij hun keuze te beperkt houden, zij het risico lopen niet te worden benoemd, namelijk wanneer ze niet batig gerangschikt zijn voor de functies en/of standplaatsen waarvoor ze gesolliciteerd hebben.

Het sollicitatieformulier moet correct ingevuld, gedateerd en ondertekend worden en moet vervolgens, op straffe van nietigheid, worden ingediend binnen een termijn van 10 werkdagen vanaf de eerste werkdag na de publicatie van de incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad (opgelet: dit mag niet eerder gebeuren, anders is de sollicitatie niet geldig): ? ofwel langs elektronische weg (gescande kopie van de sollicitatie), naar het adres promo@minfin.fed.be, met als uniek onderwerp "sollicitatie administratief assistent"; ? ofwel via een ter post aangetekend schrijven op volgend adres: Federale Overheidsdienst Financiën Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie North Galaxy, B 16 Koning Albert II-laan 33, bus 80 1030 Brussel Gezien de uitzonderlijke omstandigheden betreffende de gezondheidscrisis, moeten de ambtenaren die hun sollicitatieformulier per aangetekend schrijven verzenden, eveneens een e-mail sturen naar promo@minfin.fed.be om de bevoegde dienst te informeren dat hun sollicitatieformulier aangetekend zal arriveren.

De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de personeelsleden en het gebruik van een administratieve briefomslag is hierbij verboden.

Sollicitaties onder voorbehoud worden niet in aanmerking genomen.

De ontvangstmelding van alle sollicitaties zullen verstuurd worden per e-mail naar het e-mailadres dat op het bijgevoegde sollicitatieformulier opgegeven werd.

In de mate van het mogelijke, dient het professioneel e-mailadres gebruikt te worden (voornaam.naam@minfin.fed.be).

V. TEWERKSTELLINGSREGELS De kandidaten die hun kandidatuur op geldige wijze hebben ingediend, zullen volgens onderstaande orde worden bevorderd: 1) de laureaten waarvan het proces-verbaal van het examen op de verst afgelegen datum werd afgesloten;2) de laureaten uit hetzelfde proces-verbaal worden onderling gerangschikt volgens de behaalde punten;3) de laureaten van eenzelfde vergelijkende selectie voor overgang die zich ex aequo rangschikken, worden gerangschikt volgens de bepalingen van het klassement der rijksambtenaren. De betrekkingen en administratieve standplaatsen zullen worden toegekend door de Voorzitter van het Directiecomité of door zijn afgevaardigde.

Hans D'HONDT Voorzitter van het Directiecomité _______ Nota's (1) Voor de diensten die momenteel in Aarlen gesitueerd zijn, is er op termijn een verhuizing naar Libramont voorzien (2) Opgelet: De laureaten van de voornoemde selectie BNG18188/BFG19002 - Documentatiebeheerder Rechtszekerheid (Proces-verbaal van 22/7/2019) kunnen zich niet kandidaat stellen voor de openstaande betrekking in Gent bij de Administratie Opmetingen & Waarderingen

Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^