Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit van 19 januari 2010
gepubliceerd op 08 februari 2010

Koninklijk besluit tot goedkeuring van de eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2010022094
pub.
08/02/2010
prom.
19/01/2010
ELI
eli/besluit/2010/01/19/2010022094/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

19 JANUARI 2010. - Koninklijk besluit tot goedkeuring van de eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen


ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, artikel 47;

Gelet op de wet van 25 april 1963 betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg, artikel 15;

Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, artikel 8;

Gelet op het koninklijk besluit van 19 juli 2006 tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van de Rijksdienst voor Pensioenen;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 8 juni 2009;

Gelet op de akkoordbevinding van de Staatssecretaris voor Begroting, gegeven op 17 juli 2009;

Op de voordracht van de Minister van Pensioenen, de Minister van Ambtenarenzaken en de Staatsecretaris voor Begroting en op het advies van de in Raad vergaderde Ministers, Hebben Wij besloten en besluiten Wij :

Artikel 1.De eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen, wordt goedgekeurd.

Art. 2.Dit besluit en de bijgevoegde aanpassing van de bestuursovereenkomst hebben uitwerking met ingang van 1 januari 2009.

Art. 3.De Minister bevoegd voor Pensioenen, de Minister bevoegd voor Ambtenarenzaken en de minister bevoegd voor Begroting zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.

Gegeven te Brussel, 19 januari 2010.

ALBERT Van Koningswege : De Minister van Pensioenen, M. DAERDEN De Minister van Ambtenarenzaken, Mevr. I. VERVOTTE De Staatssecretaris voor Begroting, M. WATHELET

Bijakte 2009 bij de bestuursovereenkomst 2006-2008 tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen In uitvoering van het KB van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de Openbare Instellingen van Sociale Zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en de vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels;

In uitvoering van artikel 73 van de wet houdende diverse bepalingen van 6 mei 2009;

En Gelet op de bestuursovereenkomst betekend op 31 maart 2006 tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen;

Gelet op het advies van het Basisoverlegcomité van 21 januari 2009, Gelet op het akkoord van het Beheerscomité gegeven op 20 oktober 2008, Gelet op de controle van de coördinatie en consistentie tussen de ontwerpen van bestuursovereenkomsten van de verschillende openbare instellingen van sociale zekerheid, uitgevoerd door het College van Openbare Instellingen van Sociale Zekerheid overeenkomstig artikel 6 van het KB van 3 april 1997, Gelet op de goedkeuring van deze bijakte door de Ministerraad op 17 juli 2009, Wordt overeengekomen, voor de periode die aanvangt op 1 januari 2009 en eindigt op 31 december 2009 Tussen, - de Belgische Staat, En, - de Rijksdienst voor Pensioenen Dat wat volgt :

Artikel 1.Behalve indien uitdrukkelijk anders bepaald door het huidige aanhangsel, blijven de artikels van de bestuursovereenkomst, getekend op 31 maart 2006 tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen van toepassing gedurende de periode van het aanhangsel.

Artikel 2.De Rijksdienst verbindt zich ertoe het geheel van de doelstellingen vastgelegd door de bestuursovereenkomst, op datum van 31 december 2008, die nog zonder resultaat zouden zijn, te realiseren.

De Rijksdienst verbindt zich er ook toe om de verplichtingen voort te zetten waarvoor reeds een datum na 31 december 2008 zou zijn aangegeven in de bestuursovereenkomst, alsook in de bijlagen ervan.

Artikel 3.Artikel 47 (Beheersbegroting voor het jaar 2006) werd als volgt vervangen : Artikel 47 (Beheersbegroting voor het jaar 2009)

Personeelsuitgaven

104.095.000

Werkingsuitgaven

19.852.000

waarvan : gewone werking

8.084.000

Informatica

11.768.000

Investeringen

4.251.000

waarvan : gewone investeringen

499.000

Informatica-investeringen

3.252.000

Onroerende investeringen

500.000

Totaal

128.198.000


Overeenkomstig artikel 5 van het KB van 3 april 1997, wordt het maximaal bedrag aan personeelskredieten, dat betrekking heeft op statutaire ambtenaren, op 112.150.412,00 euro vastgelegd.

Voor de personeelskredieten, de werkingskredieten en de investeringen werd de genormeerde totale beheersbegroting, met inbegrip van de gebouwen, berekend op basis van de genormaliseerde begroting 2009 (omzendbrief van 28 november 2008).

De genormeerde personeelskredieten 2009 worden opgetrokken met 923.620 euro. Dit bedrag stemt overeen met het verschil tussen de verhoging toegekend voor de bijdrage aan de parastatalenpool en de aanpassing aan de nieuwe indexeringshypotheses 2009 (1.441.757 euro - 518.137 euro).

De kredieten aangaande werkingsuitgaven en investeringen, met uitzondering van onroerende investeringen, zijn op een recurrente wijze verhoogd met 1.305.000 euro (zie bijlage proces-verbaal vergadering dd 14 mei 2009 en akkoord van Begroting) - Volgende werkings- en investeringskredieten, exclusief de onroerende investeringskredieten, worden bijkomend toegekend :

22.298.000


1.041.000

Gewone werkingsuitgaven

264.000

Informatica-investeringen)

23.603.000


Een gedetailleerde nota van de nieuwe projecten waarvan de realisatie begonnen wordt in 2009 is samen met een gedetailleerde verantwoording van de beheerskredieten 2009 voor de uitgaven betreffende deze projecten, opgenomen in bijlage 1.

Een samenvatting van de samenstelling van de beheerskredieten, alsook de berekeningswijze voor de maximale kredieten qua statutair personeel zijn opgenomen in bijlage 2 en 3.

Getekend op 19 januari 2010 In naam van de Belgische Staat : De Minister van Pensioenen, M. DAERDEN De minister van Ambtenarenzaken, Mevr. I. VERVOTTE De Staatssecretaris voor Begroting, M. WATHELET In naam van de Rijksdienst voor Pensioenen : De administrateur-generaal, G. PERL B. ADNET M.-H. SKA De adjunct-administrateur-generaal, M. DE BLOCK A. VANDERSTAPPEN De voorzitter van het Beheerscomité, M. NOLLET D. VAN DAELE

Bijlage 1 Nieuwe projecten 2009 De hieronder opgesomde projecten wenst de RVP in de bijakte op te nemen. Per project wordt de algemene doelstelling weergegeven evenals de kostprijs voor het kalenderjaar 2009. In de berekening werden enkel directe kosten gelieerd aan een project en de ingebruikname van een daaruit voortvloeiende nieuwe dienst opgenomen. Indirecte kosten (zoals algemene overhead kost toegekend aan de projecten) werden niet opgenomen.

Bij het inschatten van de kosten voor informatica en gewone werkingsuitgaven werd gebruik gemaakt van de methode van de analoge inschatting. Deze methode is gebaseerd op de werkelijke (en niet op de geschatte kosten) van voormalige, vergelijkbare projecten.

Alle bedragen worden weergegeven in actuele waarde. 1 Doelstellingen 1.1 e-Diensten E-government is één van de strategische pijlers van de RVP. Waar de voorbije jaren hard gewerkt werd aan verschillende back-office toepassingen, beginnen die vandaag te renderen in de front-office.

Vanuit die optiek is de RVP vandaag klaar om van start te gaan met de ontwikkeling van heel wat vernieuwende e-governmenttoepassingen voor zijn doelgroep. Deze algemeen genomen ietwat oudere doelgroep maakt dan misschien wel minder gebruik van PC en internet dan jongere mensen die nog een poos van hun pensioen verwijderd zijn, als het op internetgebruik aankomt is het wel de sterkst stijgende groep.

De RVP kan hierop inspelen door e-governmenttoepassingen van de tweede generatie aan te bieden. Integratie, interactie en personalisatie staan hierbij centraal. Sleutel voor dit alles is de elektronische identiteitskaart (eID) die een meerderheid van de Belgen ondertussen in zijn bezit heeft.

In het kader van dit project wenst de RVP diverse concrete toepassingen te ontwikkelen : -De pensioenaanvraag van thuis uit via de PC - Verzenden van meldingen per SMS. - Een online dossier waarin de burger de stand van zaken van zijn dossier kan opvolgen, verschillende gegevens kan raadplegen (waaronder gegevens inzake betaling) en onder bepaalde voorwaarden ook bepaalde gegevens online kan wijzigen. - Een interactief platform. In de toekenningsprocedure worden vaak bijkomende vragen aan de toekomstig gepensioneerde gesteld. Vandaag gebeurt dit per post. Via de ontwikkeling van een interactief platform, eventueel te integreren in een online dossier, zou de RVP dit in de toekomst ook online mogelijk kunnen maken; - Interactieve formulieren via de website. - De automatische integratie van de loopbaangegevens werknemer in de toepassing www.kenuwpensioen.be Aangezien het hier gaat om het online aanbieden van gepersonaliseerde informatie en transacties spreekt het voor zich dat dit dient te gebeuren in een te ontwikkelen beveiligde omgeving na authenticatie van de identiteit (via eID of token) en dat dit moet geschieden met een zo groot mogelijke transparantie. 1.2 « Pensioenwinkels » De 3 voornaamste pensioeninstellingen zijn op het terrein aanwezig om de (toekomstige) gepensioneerden te informeren en om te antwoorden op hun vragen. Niettemin zien we een toename van de vraag om informatie en dit zowel in kwantitatief als in kwalitatief opzicht. Zo stellen we ondermeer vast dat : - Bijna 30 percent van de huidige pensioengerechtigden een loopbaan hebben gehad in tenminste twee van de drie pensioenregelingen en dat dit cijfer een stijgende tendens vertoont. Hun vragen overstijgen dan ook het domein van één specifiek stelsel en hebben ook betrekking op de cumulregelingen tussen diverse stelsels; - Bijna 90 percent van de telefoonoproepen bij de Ombudsdienst Pensioenen en bijna 25 percent van de dossiers bij deze dienst hebben betrekking op vragen om informatie. Hierbij regelmatig terugkomende vragen betreffen de samenhang van de inlichtingen die verschillende bronnen verstrekken (jaarverslag 2006 van de Ombudsdienst Pensioenen).

Daarom wil de RVP in samenwerking met de 2 andere pensioeninstellingen (RSVZ en PDOS) op weloverwogen plaatsen contactpunten uitbouwen waar de burger informatie kan krijgen over de drie voornaamste pensioenregelingen. De meerwaarde van een dergelijke dienstverlening bestaat erin dat de (toekomstig) gepensioneerden met een gemengde loopbaan in één moeite alle gewenste inlichtingen met betrekking tot hun pensioen kunnen krijgen. 1.1 Geïntegreerd callcenter RVP B SIGeDIS Om te komen tot een contactpunt voor alles wat te maken heeft met de wettelijke pensioenen, wensen de RVP en de andere huidige leden van de v.z.w. SIGeDIS het callcenter dat zal antwoorden op vragen van (toekomstig) gepensioneerden betreffende hun pensioenraming, zonder afbreuk te doen aan de bevoegdheden van de overige leden-instellingen, toe te vertrouwen aan de RVP. 1.2 Cadnet B Taxi-As Zowel in het toekenningsproces van de Inkomensgarantie voor Ouderen (IGO) als bij verschillende invorderingsprocedures vraagt de RVP zowel kadastrale gegevens als gegevens met betrekking tot de belastbare inkomsten op bij de FOD Financiën. Dit gebeurt door middel van papieren formulieren. De RVP wil deze papieren gegevensstroom vervangen door een elektronische variant ervan. Dit moet een veel snellere behandeling van deze dossiers toelaten. 1.3 Elektronische uitwisseling EU formulieren Via dit internationaal project wil de RVP een elektronische gegevensstroom creëren met buitenlandse pensioeninstellingen via gestandaardiseerde formulieren met betrekking tot pensioendossiergegevens (signalitiek, loopbaan, pensioenbedrag). Doel hiervan is het toekenningsproces voor de betrokkenen met een (gedeeltelijke) loopbaan in een ander EU land te optimaliseren. 1.4 KM Pensioeninstructies Vandaag zijn de dienstnota's betreffende het onderwerp Pensioenen terug te vinden op het intranet onder het tabblad « Nota's pensioenen ». Deze nota's worden per jaar en per onderwerp gerangschikt. Een opzoeking per sleutelwoord is ook mogelijk, maar te weinig gebruiksvriendelijk. De bezoekersstatistieken net als de tevredenheidsenquête hebben een onvoldoende gebruik laten blijken van het tabblad.

Daarom is het de bedoeling om via dit project een betrouwbare en efficiënte tool aan te bieden aan de personeelsleden die in de gemeenschappelijke, de toekennings- en de betaaldiensten werken. Dit zal hen toelaten de informatie die nodig is om snel en correct een pensioen toe te kennen, te betalen en er omtrent te informeren, terug te vinden.

Het werk in het kader van dit project zal de basis zijn om het terrein van kennisbeheer (Knowledge Management, afgekort KM) bij de RVP verder uit te breiden. 1.1 Meewerken aan het Belgische e-government De RVP verleent zijn actieve medewerking aan de projecten van de KSZ. Door het elektronisch ter beschikking stellen van pensioeninformatie via het openstellen van zijn gegevensbanken aan andere instellingen en bestuursniveaus helpt de RVP de werking van andere overheidsorganisaties te optimaliseren met als uiteindelijke doel de dienstverlening aan de burger in alle mogelijke domeinen te verbeteren. 1.2 Klachtenmanagement De laatste jaren heeft de RVP veel inspanningen geleverd om de dienstverlening beter op de klant af te stemmen. Klachtenmanagement is het laatste stukje van de puzzel dat ontbreekt.

Het is de bedoeling om alle die klachten te centraliseren, zorgvuldig te inventariseren en de nodige aanpassingen te door te voeren om de euvels te verhelpen. De coördinator/het klachtenloket speelt hier een centrale rol. Er bestaan programma's waarmee alle vragen, antwoorden en andere gegevens kunnen worden opgeslagen en waarmee men op regelmatige tijdstippen kan nagaan welke klachten het meest voorkomen.

Afhankelijk daarvan kan men dan de werkmethodes aanpassen. 1.3 Verbetering van de kwijtscheldingsprocedure De RVP heeft een handleiding uitgewerkt waarin de grondbeginselen voor de optimalisering van de efficiënte werking van de Raad en een verbeterde dienstverlening aan de burger worden vastgelegd. Hierbij staan twee punten centraal : - een snellere afhandeling van aan de Raad voorgelegde gevallen; - een standaardisatie en formalisering van de beoordelingscriteria.

De handleiding moet uitmonden in richtlijnen voor de diensten. Zij bevat de objectieve criteria die bij de beoordeling van de terugvorderingdossiers moeten worden gehanteerd. Hierbij zal, deels zoals vandaag al het geval is, worden uitgegaan van het onderscheid tussen : - de verzaking van ambtswege; - en de behandeling op verzoek.

De richtlijnen zullen in de werking van de diensten worden geïmplementeerd en in 2009 in voege treden. 2 Budgettering Inzake de werkingsuitgaven informatica werd het aantal mandagen analisten en ontwikkelaars IT bepaald op basis van analoge projecten met een vergelijkbare inspanning die de RVP in het verleden heeft uitgevoerd en waarvoor specifieke kennis vereist was. Meer concreet gaat het om de ontwikkeling van de interactieve front office toepassing kenuwpensioen.be, het call center Groene Lijn, de begeleiding bij de implementatie van een dashboarding tool en de captatie van externe elektronische informatiestromen.

Inzake het project « Pensioenwinkels » beperkt de voorgestelde planning zich in 2009 tot een integratie van de zitdagen RVP met deze van de 2 andere pensioeninstellingen. De gewone werkingsuitgaven werden becijferd op basis van deze gedaan in het kader van het project Proximity. Eenzelfde inschatting van de gewone werkingsuitgaven werd gedaan voor het call center naar analogie met het call center Groene Lijn.

Beheersbegroting - Projecten

2009

1.1 e-Diensten

605.440

Personeelsuitgaven

0

Gewone werkingsuitgaven

24.940

812.8 Bureel-, publicatie- en publiciteitskosten betreffende het beheer van de instelling

24.940

Informatica werkingsuitgaven

580.500

813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

580.500

Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling

552.750

2 analisten (385 mandagen)

288.750

2 ontwikkelaars (440 mandagen)

264.000

Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

27.750

1.2 Pensioenwinkels

12.650

Personeelsuitgaven

0

Gewone werkingsuitgaven

12.650

812.2 Beroepsopleiding van het personeel

1.000

812.8 Bureel-, publicatie- en publiciteitskosten betreffende het beheer van de instelling

10.988

1.3 Geïntegreerd Call-center RVP-SIGeDIS

770.457

Personeelsuitgaven

316.817

4 niveau C Franstalig (groepsverantwoordelijke inbegrepen)

126.727

6 niveau C Nederlandstalig (groepsverantwoordelijke inbegrepen)

190.090

Gewone werkingsuitgaven

33.740

812.2 Beroepsopleiding van het personeel

8.800

812.8 Bureel-, publicatie- en publiciteitskosten betreffende het beheer van de instelling

24.940

Informatica werkingsuitgaven

174.600

813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

174.600

Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling

163.000

1 analist (100 mandagen)

75.000

1 ontwikkelaar (130 mandagen)

78.000

1 specialist (10 mandagen)

10.000

Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

11.600

Investeringsuitgaven

245.300

873.1 Aankoop van informaticamaterieel

245.300

Tool call center

245.300

1.4 Cadnet B Taxi-As

188.470

Personeelsuitgaven

0

Gewone werkingsuitgaven

0

Informatica werkingsuitgaven

188.470

813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

188.470

Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling

181.500

1 analist (110 mandagen)

82.500

1 ontwikkelaar (165 mandagen)

99.000

Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

6.970

Investeringsuitgaven

0

1.5 Elektronische uitwisseling EU-formulieren

342.695

Personeelsuitgaven

0

Gewone werkingsuitgaven

0

Informatica werkingsuitgaven

342.695

813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

342.695

Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling

336.750

1 analist (185 mandagen)

138.750

1,5 ontwikkelaars (330 mandagen)

198.000

Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

5.945

Investeringsuitgaven

0

1.6 KM Pensioeninstructies

896.900

Personeelsuitgaven

0

Gewone werkingsuitgaven

0

Informatica werkingsuitgaven

564.400

813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

564.400

Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling

550.000

2 analisten (440 mandagen)

330.000

1 specialist KM (220 mandagen)

220.000

Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

14.400

Investeringsuitgaven

332.500

873.1 Aankoop van informaticamaterieel

332.500

Tool content management

332.500

1.7 Meewerken aan het Belgische e-government

422.500

Personeelsuitgaven

0

Gewone werkingsuitgaven

0

Informatica werkingsuitgaven

422.500

813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

406.500

1 analist (190 mandagen)

142.500

2 ontwikkelaars (440 mandagen)

264.000

813.1 Andere sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel

16.000

Investeringsuitgaven

0

TOTAAL

3.239.112

Personeelsuitgaven

316.817

Gewone werkingsuitgaven

71.330

Informatica werkingsuitgaven

2.273.165

Investeringsuitgaven

577.800


Bijlage 2 Samenstelling van de beheerskredieten Artikel 11, § 2, 2°, van het KB van 3 april 1997 bepaalt dat de beheersbegroting de ontvangsten en uitgaven omvat die betrekking hebben op het beheer van de instelling. De beheerskredieten voor de uitgaven omvatten drie categorieën : de personeelskredieten, de werkingskosten en de investeringskredieten.

Begroting 2008 - MB van 29.02.2008 Brief van 29.05.2008 FOD Budget en Beheerscontrole

2008

Personeelsuitgaven

98.246.000,00

Werkingsuitgaven

18.697.000,00

Gewone

8.191.000,00

Eigen informatica

4.085.000,00

Informatica Smals

6.421.000,00

Investeringsuitgaven

3.416.000,00

Informatica

2.927.000,00

Gewone (Meubilair)

489.000,00

Werkingsuitgaven en investeringen

22.113.000,00

Totaal beheersuitgaven (behalve gebouwen)

120.359.000,00

Gebouwen

500.000,00

Totaal genormeerde beheersuitgaven (gebouwen inbegrepen)

120.859.000,00


De kredieten 2009 = kredieten 2008 plus de erkende beheersnormen De personeelskredieten zijn verminderd met 964.000 euro, bedrag dat in 2008 werd toegekend om de achterstallige competentiepremies te betalen (brief van 29.05.2008 FOD Budget en Beheerscontrole).

Oorspronkelijke begroting 2009, aangepast aan de beslissingen van de Ministerraad van 06/03/2009

2009

Personeelsuitgaven

104.095.000,00

Werkingsuitgaven

18.811.000,00

Gewone

8.084.000,00

Eigen informatica

5.833.000,00

Informatica Smals

4.894.000,00

Investeringsuitgaven

3.487.000,00

Informatica

2.988.000,00

Gewone (Meubilair)

499.000,00

Werkingsuitgaven en investeringen

22.298.000,00

Totaal beheersuitgaven (behalve gebouwen)

126.393.000,00

Gebouwen

500.000,00

Totaal genormeerde beheersuitgaven (gebouwen inbegrepen)

126.893.000,00


Beheersbegroting - Projecten


Personeelsuitgaven

0,00

Werkingsuitgaven

1.041.000,00

Gewone

0,00

Eigen informatica

1.041.000,00

Informatica Smals

0,00

Investeringsuitgaven

264.000,00

Informatica

264.000,00

Gewone (Meubilair)

0,00

Werkingsuitgaven en investeringen

1.305.000,00

Totaal beheersuitgaven (behalve gebouwen)

1.305.000,00

Gebouwen

0,00

Totaal genormeerde beheersuitgaven (gebouwen inbegrepen)

1.305.000,00


2009

Personeelsuitgaven

104.095.000,00

Werkingsuitgaven

19.852.000,00

Waarvan : Gewone werking

8.084.000,00

Informatica

11.768.000,00

Investissements

4.251.000,00

Waarvan : Gewone investeringen

499.000,00

Informatica-investeringen

3.252.000,00

Onroerende investeringen

500.000,00

Totaal

128.198.000,00


Bijlage 3 Personeelsplan

GRAAD

AAN 100 %

NIVEAU A

AANTAL

AANTAL

SCHAAL

GEMIDDELDE

MIN

MAX

BASIS

BEDRAG

ADMINISTRATEUR -GENERAAL

1

1

KL 7

117600,70

117600,70

117600,70

klasse 7

117.600,70

ADJUNCT-ADMINISTRATEUR-GENERAAL

1

1

KL 6

102162,41

102162,41

102162,41

klasse 6

102.162,41

MANAGER KLASSE 5

4

4

KL5

73185,81

73185,81

73185,81

klasse 5

292.743,24

DIRECTEUR-GENERAAL

2

2

A51

60881,62

60881,62

60881,62

maximum

121.763,24

ADVISEUR-GENERAAL

8

8

A42

55990,00

55990,00

55990,00

maximum

447.919,99

ADVISEUR-GENERAAL (ex inform-directeur)

2

2

A41

52990,00

52990,00

52990,00

maximum

105.980,00

ADVISEUR-ACTUARIS

0

0

A33

49800,00

48240,00

51359,99

18j-max

0

ADVISEUR

46

6

A32

48359,99

48359,99

48359,99

maximum

290.159,97

2

A33

49800,00

48240,00

51360,00

18j-max

99.600,00

38

A31

44859,99

44859,99

44859,99

maximum

1.704.679,78

ATTACHE (ex informaticus)

14

7

A21

32120,00

25880,00

38359,99

min-max

224.839,97

5

A31

40180,00

35500,00

44859,99

6j-max

200.899,99

2

A33

51359,99

51359,99

51359,99

maximum

102.719,99

ATTACHE-ACTUARIS

0

0

A22

35120,00

28880,00

41359,99

min-max

0

0

A23

39559,99

34759,99

44359,99

6j-max

0

ATTACHE

146

30

A11

27887,50

21880,00

33895,00

min-max

836.624,89

71

A12

31222,49

26549,99

35895,00

6j-max

2.216.797,09

3

A22

27887,50

21880,00

33895,00

18j-max

83.662,49

2

A23

31222,49

26549,99

35895,00

24j-max

62.444,99

40

A21

35000,00

31640,00

38359,99

12j-max

1.399.999,85


GEWESTELIJK DIRECTEUR

15

4

A21

35000,00

31640,00

38359,99

12j-max

139.999,98

6

A22

39439,99

37520,00

41359,99

18j-max

236.639,96

5

A23

43880,00

43400,00

44359,99

24j-max

219.399,98

TOTAAL NIVEAU A

239

239

9.006.638,51

NIVEAU B


TECHNISCH DESKUNDIGE

20

10

BT1

21011,00

16804,00

25218,00

min-max

210.109,99

9

BT2

26893,00

22902,00

30884,00

10j-max

242.036,96

1

BT3

32315,29

31545,19

33085,39

25j-max

32.315,29

ADMINISTRATIEF DESKUNDIGE

94

79

BA1

18815,50

15122,00

22509,00

min-max

1.486.424,31

10

BA2

24510,00

20972,00

28048,00

10j-max

245.099,98

5

BA3

29811,00

28956,00

30666,00

25j-max

149.055,00

FINANCIEEL DESKUNDIGE

6

5

BF1

21011,00

16804,00

25218,00

min-max

105.055,00

1

BF2

26893,00

22902,00

30884,00

10j-max

26.893,00

0

BF3

32315,29

31545,19

33085,39

25j-max

0

ICT DESKUNDIGE

61,5

40,5

BL1

21481,00

17273,99

25688,00

min-max

869.980,30

21

BL2

28587,50

24779,00

32395,99

12j-max

600.337,42

0

BL3

31615,11

30871,98

32358,25

27j-max

0

TOTAAL NIVEAU B

181,5

181,5

3.967.307,25

NIVEAU C


ADMINISTRATIEF ASSISTENT

1489,5

720

CA1

18460,86

14273,70

22648,02

min-max

13.291.817,31

112

CA2

20938,49

17419,61

24457,38

8j-max

2.345.111,36

407,5

CA3

25919,22

24672,00

27166,43

24j-max

10.562.080,61

250

22B

28044,10

28044,10

28044,10

maximum

7.011.024,91

TOTAAL NIVEAU C

1489,5

1489,5

33.210.034,19

NIVEAU D


ADMINISTRATIEF MEDEWERKER

112

0

DA1

20410,12

17673,78

23146,45

min-max

0

0

DA2

22086,61

19595,49

24577,73

8j-max

0

70

DA3

24852,46

22935,75

26769,16

16j-max

1.739.671,85

42

DA4

26223,26

25264,91

27181,61

24j-max

1.101.376,92

TECHNISCH MEDEWERKER

16

0

DT1

17586,36

16792,68

18380,03

min-max

0

0

DT2

21072,95

18108,37

24037,53

min-max

0

1

DT3

22716,85

20225,73

25207,97

8j-max

22.716,85

5

DT4

26183,23

24266,53

28099,93

16j-max

130.916,15

10

DT5

31599,19

30629,91

32568,47

24j-max

315.991,90

TOTAAL NIVEAU D

128

128

3.310.673,67

TOTAAL PLAN STATUTAIREN

2.038,00

2.038,00

AAN 100 %

49.494.653,62

Gemiddelde index 2008

1,4427

71.405.936,77

71.406.000,00


Aantal tewerkstelling statutair 12/2007

1.729

Aantal tewerkstelling CO 12/2007

75,50

TOTAAL ST CO 12/2007

1.804,50

AANVULLING


COMPETENTIEPREMIE NIV A

404.173,00

COMPETENTIEPREMIE NIV B + C

691.000,00

COMPETENTIEPREMIE NIV D

88.000,00

LEIDINGGEVENDE PREMIES

130.000,00

1.313.173,00

WEDDEN

71.406.000,00

TOTAAL WEDDEN

72.719.173,00

VAKANTIEGELD

5.574.652,00

EINDEJAARSPREMIE


333*2038

678.654,00

2.485.541,00

PATRONALE BIJDRAGEN


lonen

72.719.173,00

tweetaligheidspremie

50.000,00

eindejaarspremie


2095*25,31 =

53.024,45

72822197*3,85 %

2.803.654,00

LOONMATIGING


72719173*5,89 %

4.283.159,00

ART 12 PATRONALE FOP


72719173*27 %

19.634.177,00

KASVERGOEDING

380,00

ZEEGELDPREMIE

5.115,00

TWEETALIGHEIDSPREMIE


verhoging tot 20 N BCD en 30 eur NA aan 100 %

65.000,00

ARBEIDSONGEVALLEN

302.411,00

BEGRAFENISVERGOEDING

12.276,00

KINDERBIJSLAG

1.325.532,61

administratieve kosten

16.771,00

KRAAMGELD


basis 12279


5*991 = 4955

17.234,00

FIETSVERGOEDING


uitgaven 2007 voor 1804 personeelsleden

60.000,00

gedeeld door 1804*2038

67.780,00

ABONNEMENTEN


vooruitzichten 2009 van 1.766.056 voor 1804 personeelsleden


gedeeld door 1804*2038 zijnde

1.995.134,00

ADM KOSTEN ABONNEMENTEN

70.000,00

SYNDICALE PREMIE


2038*46,01 =

93.768,00

TOTAAL WEDDEN + TOELAGEN

112.150.411,61


aan de gemiddelde verrekeningscoëfficiënt 2008, zijnde 1,4427

^