Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit van 19 januari 2010
gepubliceerd op 09 maart 2010

Koninklijk besluit tot goedkeuring van de eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2010200291
pub.
09/03/2010
prom.
19/01/2010
ELI
eli/besluit/2010/01/19/2010200291/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

19 JANUARI 2010. - Koninklijk besluit tot goedkeuring van de eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering


ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op de wet van 26 juli 1996Relevante gevonden documenten type wet prom. 26/07/1996 pub. 05/10/2012 numac 2012205395 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot bevordering van de werkgelegenheid en tot preventieve vrijwaring van het concurrentievermogen. - Officieuzecoördinatie in het Duits sluiten tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, artikel 47;

Gelet op de wet van 25 april 1963Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/04/1963 pub. 21/02/2013 numac 2013000100 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Officieuze coördinatie in het Duits type wet prom. 25/04/1963 pub. 27/01/2015 numac 2015000030 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen sluiten betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg, artikel 15;

Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 15/08/1997 numac 1997021143 bron diensten van de eerste minister Koninklijk besluit houdende wijziging van de samenstelling van de Koninklijke Commissie voor Toponymie en Dialectologie type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 05/07/1997 numac 1997002238 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit tot toekenning van een toelage aan het « Belgisch Centrum voor Farmakoterapeutische informatie » voor het jaar 1997 type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 11/06/1997 numac 1997011154 bron ministerie van economische zaken Koninklijk besluit houdende bekrachtiging van Belgische normen uitgewerkt door het Belgisch Instituut voor Normalisatie sluiten houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996Relevante gevonden documenten type wet prom. 26/07/1996 pub. 05/10/2012 numac 2012205395 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot bevordering van de werkgelegenheid en tot preventieve vrijwaring van het concurrentievermogen. - Officieuzecoördinatie in het Duits sluiten tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, artikel 8;

Gelet op het koninklijk besluit van 19 juli 2006Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 22/09/2006 numac 2006022740 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van de Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 22/09/2006 numac 2006022897 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid Koninklijk besluit tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 05/09/2006 numac 2006202309 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 9 december 2005, gesloten in het Paritair Comité voor de erkende controleorganismen, betreffende het nationaal akkoord 2005-2006 type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 11/08/2006 numac 2006202144 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 19 september 2005, gesloten in het Paritair Subcomité voor de diensten voor gezins- en bejaardenhulp van de Franse Gemeenschap, het Waalse Gewest en de Duitstalige Gemeenschap, betreffende de vorming vanaf het plan 2006, in de diensten type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 24/08/2006 numac 2006202310 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 26 mei 2005, gesloten in het Paritair Subcomité voor de edele metalen, betreffende het nationaal akkoord 2005-2006 sluiten tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van de Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 13 juli 2009;

Gelet op de akkoordbevinding van de Staatssecretaris voor Begroting, gegeven op 17 juli 2009;

Op de voordracht van de Minister van Sociale Zaken, de Minister van Ambtenarenzaken en de Staatsecretaris voor Begroting en op het advies van de in Raad vergaderde Ministers, Hebben Wij besloten en besluiten Wij :

Artikel 1.De eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, wordt goedgekeurd.

Art. 2.Dit besluit en de bijgevoegde aanpassing van de bestuursovereenkomst hebben uitwerking met ingang van 1 januari 2009.

Art. 3.De Minister bevoegd voor Sociale Zaken, de Minister bevoegd voor Ambtenarenzaken en de Minister bevoegd voor Begroting zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.

Gegeven te Brussel, 19 januari 2010.

ALBERT Van Koningswege : De Minister van Sociale Zaken, Mevr. L. ONKELINX De Minister van Ambtenarenzaken, Mevr. I. VERVOTTE De Staatssecretaris voor Begroting, M. WATHELET

"BIJVOEGSEL 2009" Bij de tweede bestuursovereenkomst 2006-2008 tussen De Belgische Staat en De Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering (openbare instelling van sociale zekerheid) Bijvoegsel met het oog op de verlenging in 2009 Bijvoegsel 2009 bij de bestuursovereenkomst 2006-2008 Gelet op de beslissing van de Ministerraad van 11 juli 2008 (punt 9 van de notificaties) betreffende de verlenging voor het jaar 2009 van de bestuursovereenkomsten 2006-2008 van de openbare instellingen van sociale zekerheid;

Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 15/08/1997 numac 1997021143 bron diensten van de eerste minister Koninklijk besluit houdende wijziging van de samenstelling van de Koninklijke Commissie voor Toponymie en Dialectologie type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 05/07/1997 numac 1997002238 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit tot toekenning van een toelage aan het « Belgisch Centrum voor Farmakoterapeutische informatie » voor het jaar 1997 type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 11/06/1997 numac 1997011154 bron ministerie van economische zaken Koninklijk besluit houdende bekrachtiging van Belgische normen uitgewerkt door het Belgisch Instituut voor Normalisatie sluiten houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996Relevante gevonden documenten type wet prom. 26/07/1996 pub. 05/10/2012 numac 2012205395 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot bevordering van de werkgelegenheid en tot preventieve vrijwaring van het concurrentievermogen. - Officieuzecoördinatie in het Duits sluiten tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels;

Gelet op de bestuursovereenkomst 2006-2008 tussen de Belgische Staat en de Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering, vastgelegd bij Koninklijk besluit van 19 juli 2006Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 22/09/2006 numac 2006022740 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van de Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 22/09/2006 numac 2006022897 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid Koninklijk besluit tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 05/09/2006 numac 2006202309 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 9 december 2005, gesloten in het Paritair Comité voor de erkende controleorganismen, betreffende het nationaal akkoord 2005-2006 type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 11/08/2006 numac 2006202144 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 19 september 2005, gesloten in het Paritair Subcomité voor de diensten voor gezins- en bejaardenhulp van de Franse Gemeenschap, het Waalse Gewest en de Duitstalige Gemeenschap, betreffende de vorming vanaf het plan 2006, in de diensten type koninklijk besluit prom. 19/07/2006 pub. 24/08/2006 numac 2006202310 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 26 mei 2005, gesloten in het Paritair Subcomité voor de edele metalen, betreffende het nationaal akkoord 2005-2006 sluiten en gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 6 september 2006;

Gelet op de informatie verschaft aan de vakverenigingen bij de HZIV en het advies van het Basisoverlegcomité van de HZIV gegeven op 23 september 2008;

Gelet op de goedkeuring van het Beheerscomité van de HZIV gegeven op 1 oktober 2008;

Gelet op de controle van de coördinatie en consistentie tussen de ontwerpen van bestuursovereenkomst van de verschillende openbare instellingen van sociale zekerheid door het College van de Openbare Instellingen van Sociale Zekerheid, overeenkomstig artikel 6 van het koninklijk besluit van 3 april 1997Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 15/08/1997 numac 1997021143 bron diensten van de eerste minister Koninklijk besluit houdende wijziging van de samenstelling van de Koninklijke Commissie voor Toponymie en Dialectologie type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 05/07/1997 numac 1997002238 bron ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu Koninklijk besluit tot toekenning van een toelage aan het « Belgisch Centrum voor Farmakoterapeutische informatie » voor het jaar 1997 type koninklijk besluit prom. 03/04/1997 pub. 11/06/1997 numac 1997011154 bron ministerie van economische zaken Koninklijk besluit houdende bekrachtiging van Belgische normen uitgewerkt door het Belgisch Instituut voor Normalisatie sluiten;

Gelet op de goedkeuring van dit aanhangsel door de Ministerraad van 17 juli 2009;

Wordt overeengekomen wat volgt, voor de periode van 1 januari 2009 tot 31 december 2009, tussen, enerzijds, De Belgische Staat, vertegenwoordigd door Mevr. L. ONKELINX, Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, door Mevr. I. VERVOTTE, Minister van Ambtenarenzaken en openbare ondernemingen en door de heer M. WATHELET, Staatssecretaris voor Begroting : Hierna genoemd « de Staat » en, anderzijds, de HZIV, Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering, openbare instelling van sociale zekerheid, waarvan de zetel is gevestigd te 1000 BRUSSEL, Troonstraat nr. 30, vertegenwoordigd door de heren K. ROSIER, G. TORDEUR, D. VAN DAELE en I. VAN DAMME, leden van het Beheerscomité, daartoe gemandateerd, en door de heer J. LIVYNS, administrateur-generaal, bijgestaan door Mevr. C. MICLOTTE, adjunct-administrateur-generaal en door de heer L. GOUTRY, Voorzitter van het Beheerscomité, hierna genoemd « de HZIV » : Zonder uitdrukkelijke wijziging die hieronder in dit bijvoegsel is opgenomen, blijven alle artikels van de bestuursovereenkomst 2006- 2008 van kracht.

TITEL II. - DE BASISOPDRACHTEN VAN DE HZIV

Artikel 33.De snelle betaling van de facturen van de zorgverleners De eerste paragraaf wordt als volgt vervangen : « de HZIV verbindt zich ertoe om in 2009 de genoemde betalingen uit te voeren in een gemiddelde termijn van maximum 45 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de papieren en elektronische facturen op de HZIV ».

Artikel 69.De reorganisatie van de dienst Boekhouding Paragrafen 1 en 2 worden vervangen door : « de HZIV verbindt zich ertoe om een analyse door te voeren om de boekhouding te centraliseren en over te gaan tot een groepering van de boekhoudkundige verrichtingen op het centraal bestuur. Het project zal uitgetest worden in 2009 door de boekhouding van de gewestelijke diensten Oost-Vlaanderen, Mons, Eupen, Limburg en Brabant te centraliseren. »

Artikel 101.De sociale dienst Paragraaf 3 van artikel 101 wordt als volgt vervolledigd : « Gezien de bereikte resultaten in 2007 en 2008 en rekening houdend met het toenemend aantal aanvragen voor deze dienstverlening, zal de HZIV de sociale dienst met één eenheid versterken door een maatschappelijk assistent aan te werven voor het Franstalig-Duitstalig landsgedeelte. De HZIV verbindt zich ertoe het aantal sociale permanenties te verhogen zodra het effectief van voltijdse 3 medewerkers beschikbaar en operationeel is ».

Artikel 116.Aflevering van de statistische gegevens aan het RIZIV Artikel 115 wordt als volgt vervangen : « De HZIV verbindt zich ertoe om te voldoen aan de verwachtingen van het RIZIV voor het leveren van de statistische gegevens; namelijk de documenten N, MD en P. » Artikel 116 wordt als volgt vervangen : « De HZIV verbindt zich ertoe om voor de hele duur van de overeenkomst de genoemde gegevens te leveren zonder vertraging. De stipte levering van de documenten in minstens 80 % van de gevallen (wat betreft de documenten N en MD) wordt beschouwd als een voorwaardelijke realisatie van de doelstelling. Voor de documenten P wordt de levering met een vertraging van maximum 7 kalenderdagen beschouwd als een voorwaardelijke realisatie van de doelstelling. » TITEL III. - DE PROJECTEN VAN DE HZIV Hoofdstuk 1. - De basisopdrachten binnen de genormeerde enveloppe bij ongewijzigd beleid Afdeling 1. - Het investeringsplan

Artikel 147.Artikel 147, § 2, wordt als volgt vervolledigd : « - voor 2009, - Huur van een lokale antenne voor de GD 607 te Leuven - Huur van een lokale antenne voor de GD 609 te Louvain-la-Neuve - Aankoop van een gebouw voor de inrichting van een lokale antenne te Doornik (GD 605) Hoofdstuk 2. - De uitbreiding en/of upgrading van de basisopdrachten Afdeling 1. - De nieuwe politieke initiatieven

Artikel 151.De nieuwe politieke initiatieven Artikel 151 wordt als volgt vervolledigd : « Om de nieuwe projecten te kunnen beheren, is er dringend nood aan de aanwerving van 2 bijkomend administratief experten (niveau B) voor de ondersteuning van het project e-health ».

Artikel 154 In artikel 154 worden de artikels 154bis, 154ter, 154quater, 154quinquies en 154sexies met volgende nieuwe afdeling toegevoegd, luidend als volgt : "AFDELING 1BIS. - HET NIEUWE PROJECT OMNIO" A. Beschrijving van OMNIO

Art. 154bis.De sector van de ziekte- en invaliditeitsverzekering is constant in beweging en verandering. De HZIV is in haar hoedanigheid van overheidsinstelling en van verzekeringsinstelling verplicht om de nieuwe politieke initiatieven te volgen en uit te voeren.

Op 1 april 2007 is het nieuwe project OMNIO in werking getreden, dat een zeer grote impact heeft op de werking van de instelling en op de dienstverlening aan de leden.

B. Context

Art. 154ter.§ 1. Actueel zijn er twee manieren om het recht op de verhoogde tegemoetkoming te bekomen : - op basis van een sociaal voordeel, zoals het leefloon toegekend door het O.C.M.W., of de inkomensgarantie voor ouderen of de tegemoetkomingen aan gehandicapten; - op basis van een hoedanigheid (gepensioneerde, weduwe of weduwnaar, invalide of wees) na een inkomenscontrole uitgevoerd door de verzekeringsinstellingen.

Ondanks deze twee mogelijkheden, werden bepaalde verzekerden (werknemers met een laag inkomen, éénoudergezinnen, langdurig werklozen boven de 50 jaar) uitgesloten van het recht op de verhoogde tegemoetkoming.

Bovendien had de vereiste hoedanigheidsvoorwaarde als gevolg dat een werkloze of een invalide die zijn situatie verliet, automatisch zijn recht op het bevoorrechte tarief in de sector geneeskundige verzorging verloor, alsook de andere voordelen die daaraan verbonden zijn, zelfs als zijn economische toestand kwetsbaar bleef.

Teneinde deze situatie te verbeteren en in het kader van de maatregelen met het oog op de verbetering van de bescherming van de patiënten, heeft de Regering beslist om het recht op het bevoorrechte tarief in de sector geneeskundige verzorging uit te breiden aan alle gezinnen met een bescheiden inkomen. Dit nieuwe mechanisme heet "OMNIO", vermits het alle personen die economisch kwetsbaar zijn zal beschermen zonder andere voorwaarden en treedt in werking op 1 april 2007. § 2. Het begrip "gezin" is niet het mutualistisch gezin, maar groepeert de verzekerden die onder hetzelfde dak wonen op datum van 1 januari van het jaar waarin de aanvraag wordt ingediend, zoals dit begrip aanwezig is in het Rijksregister. Dit maakt dus een intermutualistisch beheer en een uitwisseling van gegevens tussen de verzekeringsinstellingen noodzakelijk voor de betrokken families.

Om van het OMNIO-statuut te kunnen genieten, moet elk gezinslid een verklaring op erewoord invullen. Daarin moeten zij alle bruto belastbare inkomsten vermelden waarover zij beschikten gedurende het jaar voorafgaand aan dat van de aanvraag. Tevens moeten zij alle documenten leveren die toelaten om te bewijzen dat het verklaarde bedrag overeenstemt met de werkelijkheid.

De verzekeringsinstelling die belast is met de behandeling van de aanvraag is deze die de eerste aanvraag heeft ontvangen van een betrokken lid.

Het toegelaten inkomensplafond in het kader van het OMNIO-statuut is het zelfde als het plafond van de systematische controle dat van kracht is in het kader van de verhoogde tegemoetkoming op basis van een hoedanigheid. Dit reglementair vastgesteld bedrag wordt verhoogd met een bepaald bedrag per aanwezige persoon in het gezin.

Alle bruto belastbare inkomsten, van dezelfde aard als in het kader van de verhoogde tegemoetkoming op basis van een hoedanigheid, worden in aanmerking genomen.

Indien alle reglementaire voorwaarden vervuld zijn, wordt het recht op het OMNIO-statuut toegekend aan alle leden van het betrokken gezin (ongeacht hun mutualistische situatie : titularis of persoon ten laste).

Dit recht wordt geopend op de eerste dag van het trimester dat volgt op dat waarin de aanvraag werd ingediend, en wordt behouden tot 31 december van het jaar dat volgt op dat van de opening.

Indien tijdens de periode van de opening van het recht, de gegevens waarover de verzekeringsinstellingen beschikken een evolutie van de gezinsinkomsten vertonen, dan zullen zij verplicht zijn het betrokken gezin te contacteren en het recht op het OMNIO-statuut opnieuw te bekijken.

Een jaarlijkse systematische controle wordt georganiseerd in samenwerking met de Dienst voor Administratieve Controle van het RIZIV en de FOD Financiën.

Indien de gegevens die via de belastingsdiensten worden aangeleverd, laten uitschijnen dat de inkomsten van het betrokken gezin gelijk zijn aan of hoger dan het toepasselijke plafond, dan wordt het recht ingetrokken. § 3. Wat betreft de informatie aan de leden, heeft de HZIV in 2007 meerdere initiatieven genomen : zowel op de website als in het informatieblad werd een artikel gepubliceerd, er werd een folder opgesteld, aan de doelgroep werd een specifieke brief verstuurd, er werd een groen nummer in gebruik genomen,...

Vanaf het jaar 2008 wordt het project OMNIO geïntegreerd in de basisopdrachten van de HZIV. Vanaf het jaar 2009 zal de HZIV een systematische controle op het recht op OMNIO uitoefenen.

C. Strategische doelstellingen

Art. 154quater.De HZIV verbindt zich ertoe om jaarlijks de rechten op OMNIO af te toetsen, rekening houdend met het gezinsinkomen en met de gezinstoestand van het betrokken lid.

D. Operationele doelstellingen

Art. 154quinquies.De HZIV verbindt er zich toe om gedurende het jaar 2009 de systematische controle uit te voeren, de leden te informeren en de nodige rechtzettingen door te voeren.

Het Bestuursplan 2009 en de Boordtabellen zullen worden aangevuld, rekening houdend met deze operationele doelstellingen.

E. Knelpunten

Art. 154sexies.Het Bestuursplan 2009 kan bijkomende knelpunten definiëren." Afdeling 2. - De organisatie van een "back-up" voor de boekhouders

Artikel 155.Artikel 155 wordt vervangen als volgt : « De HZIV meent dat de professionalisering van de boekhouding en een centralisatie van de boekhouding een belangrijk hulpmiddel is om een aantal van de in Titel II genoemde basisopdrachten op een optimale manier te kunnen uitvoeren ».

Artikel 156.Paragraaf 2 van artikel 156 wordt vervangen als volgt : « Naast de voorstellen tot verbetering van de gewestelijke diensten op het vlak van boekhouding, wordt voorgesteld om geleidelijk aan een upgrade te voorzien van een aantal boekhouders naar gekwalificeerde medewerkers (financiële experten) en dit op het hoofdbestuur, door geleidelijk aan een aantal boekhoudkundige taken van de gewestelijke dienst door het centraal bestuur te laten uitvoeren (project "centralisatie van de boekhouding). »

Artikel 157.Artikel 157 wordt als volgt vervangen : « Om tot een professionalisering van de boekhouding te komen en de centralisatie op het hoofdbestuur te kunnen doorvoeren, zal er op termijn een upgrading van niveau C naar niveau B gerealiseerd worden voor 4 boekhouders. »

Artikel 158.Artikel 158 wordt als volgt vervangen : « De HZIV verbindt zich ertoe om - het project "centralisatie van de boekhouding" op het hoofdbestuur te realiseren; - een geleidelijke upgrading te verwezenlijken van een aantal administratieve medewerkers tot boekhouders, financiële experten, op het hoofdbestuur. » Hoofdstuk 3. - De nieuwe projecten of opdrachten Afdeling 1. - De samenwerking met de penitentiaire gezondheidsdienst

Artikel 165.Artikel 165 is vervolledigd door wat volgt : - voor 2008, een overeenkomst af te sluiten met het RIZIV en de FOD Justitie over de uit te voeren controles; - vanaf 2009, de controles uit te voeren. Afdeling 2. - De interne organisatie van een "business" vorming

Artikel 169.Paragraaf 1 van artikel 169 is als volgt vervolledigd : - In 2009, de aanwerving van een niveau B, administratief expert voor de cel "gezondheidszorgen".

De tweede paragraaf van artikel 169 wordt geschrapt.

TITEL X. - BEPALING VAN DE BEHEERSKREDIETEN EN VAN HET MAXIMAAL BEDRAG AAN PERSONEELSKREDIETEN DAT BETREKKING HEEFT OP DE STATUTAIRE AMBTENAREN Hoofdstuk 2. - De beheersbegroting voor het jaar 2009

Artikel 219.De kredieten voorzien in artikel 219 worden verhoogd met onderstaande bedragen :

Op jaarbasis

Voor 2009

Sur base annuelle

Pour 2009

Personeelsuitgaven Bijkomend krediet

206 324 EUR

51 581 EUR

Dépenses de personnel Crédit supplémentaire

206.324 EUR

51.581 EUR

Werkingsuitgaven Bijkomend krediet

10.200 EUR

10.200 EUR

Dépenses de fonctionnement Crédit supplémentaire

10.200 EUR

10.200 EUR

TOTAAL

216.524 EUR

61.781 EUR

TOTAL

216.524 EUR

61.781 EUR


Artikel 228.Artikel 228 is vervangen door : "Deze overeenkomst wordt gesloten voor een bepaalde duur van vier jaar, namelijk voor de kalenderjaren 2006, 2007, 2008 en 2009."

Artikel 229.Artikel 229 is vervolledigd door volgende alinea : Het bijvoegsel treedt in werking op 1 januari 2009.

Ondertekend te Brussel, op In ( 2 ) exemplaren

Voor de HZIV :

Voor de Staat :

Pour la CAAMI :

Pour l'Etat :


De vertegenwoordigers van de werknemers en werkgevers, aangeduid door het Beheerscomité, Kris ROSIER Guy TORDEUR Daniel VAN DAELE Ivo VAN DAMME

De Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, Mevr. L. ONKELINX

Les représentants des travailleurs et employeurs délégués par le Comité de gestion, Kris ROSIER Guy TORDEUR Daniel VAN DAELE Ivo VAN DAMME

La Ministre des Affaires sociales et de la Santé publique, Mme L. ONKELINX

De Minister van Ambtenarenzaken en overheidsondernemingen, Mevr. I. VERVOTTE

La Ministre de la Fonction publique et des Entreprises publiques, Mme I. VERVOTTE

Het Algemeen Beheer, Joël LIVYNS Christine MICLOTTE


De Staatssecretaris van Begroting M. WATHELET

L'Administration générale, Joël LIVYNS Christine MICLOTTE

Le Secrétaire d'Etat au Budget, M. WATHELET


De Voorzitter van het Beheerscomité, Luc GOUTRY

Président du Comité de gestion, Luc GOUTRY

^