Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 07 december 2006
gepubliceerd op 28 december 2006

Ministerieel besluit houdende de toelating tot ingebruikneming van het subsysteem rollend materieel op een deel van het Infrabel spoorwegnet, « Locomotieven T4000 », « Dubbeldeksrijtuigen » en « Dubbeldeksrijtuigen met stuurpost » van de Luxemburgse spoorwegen

bron
federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer
numac
2006014280
pub.
28/12/2006
prom.
07/12/2006
ELI
eli/besluit/2006/12/07/2006014280/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

7 DECEMBER 2006. - Ministerieel besluit houdende de toelating tot ingebruikneming van het subsysteem rollend materieel op een deel van het Infrabel spoorwegnet, « Locomotieven T4000 », « Dubbeldeksrijtuigen » en « Dubbeldeksrijtuigen met stuurpost » van de Luxemburgse spoorwegen


De Minister vaan Mobiliteit, Gelet op het koninklijk besluit van 15 mei 2003 betreffende de interoperabiliteit van het conventionele Trans-Europees spoorwegsysteem, inzonderheid op artikel 23;

Gelet op het ministerieel besluit van 12 februari 2004 betreffende de modaliteiten voor het indienen van een aanvraag tot machtiging voor de ingebruikneming van subsystemen van structurele aard die deel uitmaken van het conventionele Trans-Europees spoorwegsysteem;

Gelet op de wetten op de Raad van State gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, vervangen bij de wet van 4 juli 1989 en gewijzigd bij de wet van 4 augustus 1996;

Overwegende dat de Nationale Maatschappij van de Luxemburgse spoorwegen de toelating vraagt om het subsysteem rollend materieel « Locomotieven T4000 », « dubbeldeksrijtuigen » en « dubbeldeksrijtuigen met stuurpost » op een deel van het Infrabel spoorwegnet in gebruik te nemen;

Overwegende dat door het ontbreken van technische specificaties inzake interoperabiliteit, de nationale reglementering, meer bepaald het ARGSI 2.1.1. - lastenboek voor het materieel, van toepassing is en dat deze regels in overeenstemming zijn met de voorschriften van de Internationale Unie van Spoorwegen (UIC);

Overwegende dat het technische dossier, ingediend door de Nationale Maatschappij van de Luxemburgse Spoorwegen ter ondersteuning van haar aanvraag, volledig is en werd onderzocht door Belgorail, de aangemelde instantie belast met de uitvoering van de verificatie t.o.v. de nationale reglementering;

Overwegende het attest van overeenstemming nr. 1615/1/SB/05/RST/M.04.1.01, afgeleverd op 20 maart 2006, nr. 1615/1/SB/05/RST/M.04.1.02, afgeleverd op 11 september 2006 en nr. 1615/1/SB/05/RST/M.04.1.03, afgeleverd op 16 oktober 2006 door Belgorail, waarmee deze de overeenstemming met de eisen van de nationale reglementering certificeert, op het wel beperkte traject van het Infrabel spoorwegnetwerk, Besluit :

Artikel 1.De ingebruikneming van de subsystemen rollend materieel « Locomotieven T4000 », « dubbeldeksrijtuigen » en « dubbeldeksrijtuigen met stuurpost » wordt toegelaten op het 25 kV net, in enkele tractie en aan een maximale snelheid van 120 Km/u voor de hiernavolgende trajecten : - Luxemburgs spoornet - Gouvy; - Luxemburgs spoornet - Athus; - Luxemburgs spoornet - Athus - Virton.

Dit materieel zal onder verantwoordelijkheid van de NMBS rijden, in de hoedanigheid van een spoorwegonderneming in bezit van een veiligheidscertificaat.

Art. 2.Dit besluit treedt in werking op 8 december 2006.

Brussel, 7 december 2006.

R. LANDUYT

^