Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 22 mei 2002
gepubliceerd op 03 augustus 2002

Ministerieel besluit tot wijziging van het reglement behorende bij het ministerieel besluit van 13 februari 1970 houdende reglement waarbij de technische maatregelen worden vastgesteld die moeten genomen worden voor de exploitatie van de vliegtuigen in het handelsluchtvervoer met een hoogst toegelaten totaalgewicht van 5 700 kg en meer

bron
ministerie van verkeer en infrastructuur
numac
2002014150
pub.
03/08/2002
prom.
22/05/2002
ELI
eli/besluit/2002/05/22/2002014150/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

22 MEI 2002. - Ministerieel besluit tot wijziging van het reglement behorende bij het ministerieel besluit van 13 februari 1970 houdende reglement waarbij de technische maatregelen worden vastgesteld die moeten genomen worden voor de exploitatie van de vliegtuigen in het handelsluchtvervoer met een hoogst toegelaten totaalgewicht van 5 700 kg en meer


De Minister van Mobiliteit en Vervoer, Gelet op het Verdrag inzake de internationale burgerlijke luchtvaart, ondertekend te Chicago op 7 december 1944, en goedgekeurd door de wet van 30 april 1947, inzonderheid op bijlage 6;

Gelet op de wet van 27 juni 1937 houdende herziening van de wet van 16 november 1919 betreffende de regeling der luchtvaart, inzonderheid op artikel 5, § 1, gewijzigd door de wet van 2 januari 2001;

Gelet op het koninklijk besluit van 15 maart 1954 tot regeling der luchtvaart, inzonderheid op artikel 52 gewijzigd bij het koninklijk besluit van 19 november 1986;

Gelet op het ministerieel besluit van 13 februari 1970 houdende reglement waarbij de technische maatregelen worden vastgesteld, die moeten genomen worden voor de exploitatie van de vliegtuigen in het handelsluchtvervoer met een hoogst toegelaten totaalgewicht van 5 700 kg en meer, gewijzigd bij het koninklijk besluit van 3 mei 1991 en bij de ministeriële besluiten van 15 december 1971, 6 oktober 1977, 26 maart 1990 en 6 maart 1996;

Gelet op de omstandigheid dat de gewestregeringen bij het ontwerp van dit besluit betrokken zijn;

Gelet op het advies van de Raad van State, Besluit :

Artikel 1.Paragraaf 2.2.1.1. van het reglement gevoegd bij het ministerieel besluit van 13 februari 1970 houdende reglement waarbij de technische maatregelen worden vastgesteld die moeten genomen worden voor de exploitatie van de vliegtuigen in het handelsluchtvervoer met een hoogst toegelaten totaalgewicht van 5 700 kg en meer, wordt vervangen als volgt : « 2.2.1.1. De ondernemer duidt als hoofd van de afdeling der operaties een persoon aan die : 1. hetzij houder is of geweest is van een vergunning van lijnbestuurder;2. hetzij in de exploitatie van de luchtvaart gedurende ten minste drie jaren een betrekking heeft waargenomen met een verantwoordelijkheid die vergelijkbaar is met deze van hoofd van de operaties. Deze periode omvat een ervaring in de commerciële exploitatie van de luchtvaart van ten minste achttien maanden.

Deze ervaring kan teruggebracht worden tot een minimum van twaalf maanden met daarbij een door de directeur-generaal van het Bestuur van de Luchtvaart goedgekeurde opleiding. »

Art. 2.Paragraaf 2.2.1.2. van het bij hetzelfde besluit behorend reglement wordt vervangen als volgt : « 2.2.1.2. De ondernemer duidt als hoofdvliegtuigbestuurder een persoon aan die ten minste houder is van een geldige vergunning van lijnbestuurder met de bevoegdverklaring als instructeur voor een typebevoegdverklaring (TRI : Type Rating Instructor). »

Art. 3.Paragraaf 5.3.2.2. d) van het bij hetzelfde besluit behorend reglement wordt vervangen als volgt : "d) van een ADF ontvanger (automatische radiogoniometer);".

Art. 4.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Brussel, 22 mei 2002.

Mevr. I. DURANT

^