Etaamb.openjustice.be
Omzendbrief van 10 oktober 1997
gepubliceerd op 14 november 1997

Omzendbrief betreffende de vreemdelingen die tengevolge van buitengewone omstandigheden en onafhankelijk van hun wil voorlopig geen gevolg kunnen geven aan een bevel om het grondgebied te verlaten dat ten opzichte van hen getroffen werd in het kader van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen

bron
ministerie van binnenlandse zaken
numac
1997000773
pub.
14/11/1997
prom.
10/10/1997
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN BINNENLANDSE ZAKEN


10 OKTOBER 1997. **** betreffende de vreemdelingen die tengevolge van buitengewone omstandigheden en onafhankelijk van hun wil voorlopig geen gevolg kunnen geven aan een bevel om het grondgebied te verlaten dat ten opzichte van hen getroffen werd in het kader van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen


**** de **** en **** **** van het ****, De bedoeling van deze omzendbrief is **** te scheppen aangaande de procedure die toepasselijk is op personen die tengevolge van buitengewone omstandigheden en onafhankelijk van hun wil voorlopig geen gevolg kunnen geven aan een bevel om het grondgebied te verlaten dat genomen werd in het kader van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen.

****. Inleiding **** vreemdeling die op illegale wijze in het **** verblijft of het voorwerp uitmaakt van een bevel om het grondgebied te verlaten -bijvoorbeeld omdat hij zonder gemachtigd of toegelaten te zijn tot een verblijf van meer dan drie maanden in het ****, hier verblijft zonder houder te zijn van de vereiste documenten (artikel 7, eerste lid, 1°, van de wet van 15 december 1980)- heeft de plicht om zelf zijn vertrek naar het land van herkomst of een derde land te organiseren.

Dit houdt in dat de illegale vreemdeling steeds zelf moet instaan voor de organisatie van zijn vertrek en zelf de kosten hiervan moet dragen.

**** illegale vreemdeling kan nooit als argument inroepen dat hij (nog) niet verwijderd werd van het **** grondgebied of dat een eerdere **** mislukt is om zijn onwettig verblijf op het **** grondgebied te rechtvaardigen.

Het loutere feit dat men gedurende korte of lange tijd op illegale wijze op het **** grondgebied heeft verbleven of het loutere feit dat men werd vrijgelaten uit een gesloten centrum of een gevangenis heeft geen gevolgen voor de **** : men blijft een illegale vreemdeling.

Nochtans wordt in de praktijk vastgesteld dat een aantal personen om bijzondere redenen én duidelijk onafhankelijk van hun wil, niet kunnen terugkeren naar hun land van herkomst of zich niet kunnen begeven naar een derde land.

**** deze personen wordt er onder strikte voorwaarden een tijdelijke oplossing geboden voor wat hun verblijf op het **** grondgebied betreft, namelijk de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten.

**** dossier zal individueel onderzocht worden rekening houdend met de bijzondere situatie van elke vreemdeling. **** zullen dus in principe geen algemene maatregelen voor specifieke groepen of nationaliteiten worden genomen.

**** dient te worden benadrukt dat deze regeling enkel geldt voor vreemdelingen die zich, onafhankelijk van hun wil, in de absolute onmogelijkheid bevinden het **** grondgebied te verlaten én die reeds effectieve pogingen hebben ondernomen om het grondgebied te verlaten. **** is ook van essentieel belang dat men zich verbindt tot een vrijwillig vertrek, zodra de omstandigheden het toelaten.

****. **** van de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten **** het overmaken van gegevens van algemene aard (zie **** punt ****, ****) moeten de hieronder vermelde stukken allen overgemaakt worden opdat de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten ontvankelijk verklaard zou worden door de **** Vreemdelingenzaken.

****. **** overleggen van een bewijs aangaande de nationaliteit en de identiteit **** nationaliteit en de identiteit kunnen in principe slechts worden bewezen door een geldig nationaal paspoort of een officieel identiteitsbewijs.

**** bewijslast aangaande de nationaliteit en de identiteit ligt volledig bij de persoon die een aanvraag indient tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten.

Voor wat betreft afgewezen **** dient nog gepreciseerd te worden dat de verklaringen aangaande de identiteit en de nationaliteit die zij afgelegd hebben tijdens de ****, niet voldoen als bewijs van identiteit of nationaliteit (zelfs indien deze niet in twijfel werden getrokken door de bevoegde instantie).

**** ander document dan een geldig nationaal paspoort of een officieel identiteitsbewijs volstaat in het algemeen niet. **** indien het voor de aanvrager absoluut onmogelijk is om een paspoort of een officieel identiteitsbewijs over te maken, dit tengevolge van uitzonderlijke omstandigheden, kan de identiteit of de nationaliteit door andere documenten worden aangetoond. Bij het beoordelen van deze omstandigheden zal worden rekening gehouden met de specifieke reden die betrokkene ertoe noopt niet naar zijn land van herkomst terug te keren.

De **** of zijn gemachtigde (de **** ****) zal steeds de echtheid van het document onderzoeken. **** zal de betrokkene zich op eenvoudig verzoek van de **** **** aan een bijkomend onderzoek (bijvoorbeeld een ****) moeten onderwerpen.

Voor wat betreft de staatloze personen dient te worden benadrukt dat zij enkel zijn vrijgesteld van de plicht hun nationaliteit aan te tonen indien hun **** op een officiële wijze werd vastgesteld. **** verklaringen van **** uitgaande van de betrokkene volstaan in dit kader dus niet.

****. **** overleggen van een bewijs waaruit blijkt dat het in hoofde van de betrokkene absoluut onmogelijk is om terug te keren naar zijn land van herkomst of om zich te begeven naar een derde land **** betekent dat de vreemdeling in kwestie moet bewijzen dat hij alle mogelijkheden om te vertrekken heeft uitgeput zodat het manifest duidelijk is dat hij het **** grondgebied niet kan verlaten.

**** zal hij het bewijs dienen te leveren dat hij zelf alle mogelijke stappen heeft gezet om zijn vrijwillig vertrek te organiseren, al dan niet in samenwerking met de **** Organisatie voor **** (****.****.***** de ondernomen initiatieven dienen gedetailleerd uiteengezet te worden.

**** de aanvraag dient bovendien gedetailleerd weergegeven te worden waarom het vertrek ondanks alle gedane inspanningen absoluut onmogelijk bleek.

Het feit dat de vreemdeling in de onmogelijkheid verkeert om te vertrekken moet duidelijk te wijten zijn aan een omstandigheid of omstandigheden onafhankelijk van zijn wil. **** volstaat niet om op algemene wijze op deze omstandigheden te wijzen : de betrokkene moet kunnen aantonen dat het voor hem persoonlijk onmogelijk is om te vertrekken naar het land van herkomst of om zich te begeven naar een derde land.

**** vreemdeling kan zich in dit kader niet steunen op gronden van vervolging in het land van herkomst of op enig ander element dat reeds eerder werd opgeworpen in de loop van de **** aangezien deze elementen reeds eerder werden beoordeeld door de bevoegde instanties (Dienst ****, Commissariaat-generaal voor de **** en de **** of de **** **** voor ****) en door deze instantie(s) onontvankelijk of ongegrond werd(en) bevonden. **** geen enkel beding zal er een **** van het dossier plaatsvinden.

Het feit dat de ****-generaal voor de **** en de **** in geval van bevestiging van de beslissing van de **** Vreemdelingenzaken waarbij de betrokkene het verblijf in het **** in de hoedanigheid van kandidaat-vluchteling geweigerd wordt, aangeeft dat de betrokkene onmogelijk kan **** worden naar de grens van het land waar volgens zijn verklaring, zijn leven, fysieke integriteit of zijn vrijheid in gevaar zou verkeren (artikel 63/5, vierde lid, van de wet van 15 december 1980) kan de bewijslast voor de betrokkene verlichten.

Er wordt aan herinnerd dat de niet-**** die opgenomen werd in de hierboven vermelde beslissing van de ****-generaal voor de **** en de **** een niet-bindend advies uitmaakt, gericht aan de **** of zijn gemachtigde die de bevoegdheid heeft om de vreemdeling te verwijderen.

**** niet-**** houdt op zich geen enkel recht in op verder verblijf op het **** grondgebied.

**** niet-**** zal niet per definitie leiden tot de inwilliging van de aanvraag. **** aanvraag wordt immers individueel beoordeeld door de **** **** die op het moment van de behandeling van de aanvraag de niet-**** zal beoordelen, rekening houdend met de op dat moment geldende omstandigheden.

**** de mogelijkheid van verblijf in een derde land te beoordelen is het voorts van belang om in de aanvraag de landen op te sommen waar men doorheen gereisd is (om **** te bereiken) en/of verbleven heeft.

**** dient nog benadrukt te worden dat het feit dat de **** op officiële wijze werd vastgesteld niet als gevolg heeft dat de betrokkene een recht op verblijf krijgt in het ****. **** betekent evenmin dat de betrokkene de facto in de onmogelijkheid verkeert om te vertrekken naar zijn land van herkomst of zich te begeven naar een derde land.

****. **** overleggen van het bewijs dat de pogingen tot vrijwillig vertrek ten laatste binnen de vier weken na de betekening van het bevel om het grondgebied te verlaten hebben plaatsgevonden **** vreemdeling die zich op het **** grondgebied bevindt, moet niet het einde van zijn legaal verblijf in het **** afwachten om de nodige stappen te ondernemen voor zijn vertrek uit het ****.

**** initiatieven die nodig zijn in het kader van het vrijwillig vertrek moeten dus in principe genomen worden alvorens het bevel om het grondgebied te verlaten werd betekend. Voor wat betreft ****, zij dienen de nodige stappen te ondernemen onmiddellijk nadat zij een uitvoerbaar bevel om het grondgebied te verlaten betekend hebben gekregen of geacht werden daarvan kennis gekregen te hebben.

**** ieder geval moeten ten laatste binnen de vier weken na de betekening van het eerste bevel om het grondgebied te verlaten alle mogelijke stappen voor de organisatie en de uitvoering van een vrijwillig vertrek zijn gezet.

In uitzonderlijke gevallen kan evenwel een langere termijn dan vier weken aanvaard worden.

**** bevel om het grondgebied te verlaten dat voortvloeit uit een weigering tot **** van een **** ****.****.****. het indienen van een tweede (of meerdere) ****(****)****(en) (bijlage 13**** bij het koninklijk besluit van 8 oktober 1981 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen] doet geen nieuwe termijn van vier weken lopen.

**** bewijs dat de nodige stappen binnen de bovenvermelde termijn werden genomen moet op gedetailleerde wijze uiteengezet worden bij de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten.

**** bewijs dat de pogingen tot vrijwillig vertrek ten laatste binnen de vier weken na de betekening van het bevel om het grondgebied te verlaten hebben plaatsgevonden, dient niet voorgelegd te worden door diegenen aan wie een bevel om het grondgebied te verlaten werd betekend op een datum voorafgaand aan de datum van publicatie in het **** **** van deze omzendbrief.

****. **** ondertekenen van een document waarin de betrokkene zich verbindt tot een vrijwillig vertrek en tot het verlenen van zijn volledige medewerking hiervoor **** vreemdeling moet zich uitdrukkelijk en schriftelijk verbinden tot een vrijwillig vertrek van zodra daartoe een mogelijkheid bestaat of van zodra de reden die aanleiding gaf tot de verlenging van het bevel om het grondgebied te verlaten is weggevallen.

**** vreemdeling moet zich eveneens verbinden tot een volledige medewerking voor de organisatie van zijn vertrek, dit zowel ****.****.****. niet-gouvernementele organisaties (****.****.****., Rode ****,...) als ****.****.****. overheidsinstanties (bijvoorbeeld zich **** met een ambtenaar van de **** **** naar de ambassade of het consulaat van zijn land van herkomst begeven om een ****-passer af te halen).

**** vreemdeling moet zich dus actief inzetten om zijn vertrek mogelijk te maken.

**** verbintenis tot vrijwillig vertrek wordt opgemaakt overeenkomstig het bij deze omzendbrief gevoegd model.

****. **** die op zich aanleiding geven tot de ongegrondheid van de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten **** de aanvraag tot het bekomen van een verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten werd overgemaakt met de noodzakelijke gegevens en de aanvraag ontvankelijk bevonden werd, zal de **** **** nagaan of de daarin vermelde elementen gegrond zijn.

**** omstandigheden zullen echter op zich aanleiding geven tot de ongegrondheid van de aanvraag.

****. **** voor de openbare orde of de nationale veiligheid **** het dossier elementen bevat waaruit duidelijk blijkt dat betrokkene als een gevaar voor de openbare orde of de nationale veiligheid kan worden beschouwd, wordt de aanvraag ongegrond verklaard.

****. Fraude **** uit het dossier duidelijk blijkt dat betrokkene onder welke vorm dan ook fraude heeft gepleegd, zal de aanvraag ongegrond worden verklaard.

**** van fraude zijn : - gebruik van een vals of vervalst paspoort, identiteitsbewijs of een ander document, tenzij men uit eigen beweging gewezen heeft op het vals of vervalst document; - afleggen van manifest bedrieglijke verklaringen tijdens de ****; - het veinzen van de onmogelijkheid tot verblijf in een derde land; - poging tot het aangaan van een ****.

****. **** **** werd reeds ingediend in een derde land of er werd reeds tijdelijk verbleven in een derde land **** blijkt dat de vreemdeling reeds eerder een **** heeft ingediend in een ander land of in een ander land een verblijf heeft gehad dat meer was dan een louter oponthoud, en er geen bijzondere omstandigheden aanwezig zijn die het vertrek naar deze landen onmogelijk maken, zal de aanvraag ongegrond worden verklaard. **** evenwel in **** de **** werd behandeld van een vreemdeling die een **** heeft ingediend in een land dat gebonden is door een overeenkomst betreffende de vaststelling van de **** die verantwoordelijk is voor de behandeling van een ****, zal de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten niet ongegrond verklaard worden.

****. Procedure.

****. **** indienen van de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten **** aanvraag moet door de vreemdeling worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente waar betrokkene zijn feitelijke verblijfplaats heeft. Het heeft geen zin dat de vreemdeling een kopie van dit schrijven aan de **** **** overmaakt, omdat die stukken per **** post zullen worden teruggezonden.

Deze procedure vormt dus een afwijking van de algemene regel dat een verzoek tot (kort) uitstel van de uitvoering van een bevel om het grondgebied te verlaten rechtstreeks aan de **** Vreemdelingenzaken kan worden gericht.

**** de aanvraag ontvankelijk zou zijn dient zij te bevatten : - het dossiernummer bij de **** Vreemdelingenzaken (het vroegere **** ****) (zo mogelijk); - alle relevante gegevens aangaande de betrokkene (naam, voornaam, geboorteplaats, geboortedatum, burgerlijke stand met een kopie van de vereiste ****- en **** (het paspoort met **** het visum); - de vermelding van de feitelijke verblijfplaats van de aanvrager; - een overzicht van de familiale situatie; - het bewijs dat men persoonlijk in de absolute onmogelijkheid verkeert om vrijwillig te vertrekken; - het bewijs dat de nodige stappen voor de organisatie van het vrijwillig vertrek werden genomen binnen de voorgeschreven termijnen; - een beschrijving van de afgelegde **** om **** te bereiken; - de ondertekende en gedagtekende verbintenis tot vrijwillig vertrek overeenkomstig het bij deze omzendbrief gevoegd model.

Bijkomende stukken kunnen door de vreemdeling later steeds rechtstreeks overgemaakt worden aan de **** Vreemdelingenzaken.

****. **** van het gemeentebestuur **** een termijn van tien dagen na het indienen van de aanvraag dient er overgegaan te worden tot een controle van de feitelijke verblijfplaats van de betrokkene door de burgemeester of zijn gemachtigde.

**** controle van de feitelijke woonplaats wordt aan de betrokkene een bewijs van **** van de aanvraag (zie model gevoegd bij deze omzendbrief) door de burgemeester of zijn gemachtigde overhandigd. **** overhandigen van dit bewijs opent geen enkel recht op verblijf.

**** aanvraag dient door de gemeente, na het uitoefenen van de controle inzake de feitelijke verblijfplaats, onverwijld te worden overgemaakt aan de **** ****, Bureau ****, **** **** ****, ****. **** 152, 1000 ****.

**** de betrokkene niet woonachtig is op de opgegeven feitelijke woonplaats, dient dit bij het overmaken van de aanvraag uitdrukkelijk vermeld te worden.

Verder staat het de burgemeester of diens gemachtigde vrij om bij de overhandiging van de aanvraag, elke andere inlichting die hij nuttig acht over te maken aan de **** Vreemdelingenzaken.

**** gemeente dient voorts de feitelijke verblijfplaats van de betrokken vreemdeling regelmatig te controleren en elke wijziging onverwijld door te geven aan de **** Vreemdelingenzaken.

**** aandacht dient er tenslotte op gevestigd te worden dat het enkel de **** of diens gemachtigde is die **** heeft over de betrokken aanvraag. **** gemeenten hoeven zich dus niet uit te spreken over de inhoud van de voorgelegde bewijzen.

****. **** van het indienen van de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten **** indienen van een aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten schorst een getroffen bevel om het grondgebied te verlaten niet en heeft geen enkel gevolg voor de **** van de betrokkene.

**** betekent dat een illegale vreemdeling op een onwettige wijze op het grondgebied blijft verblijven totdat er door de **** **** een positieve beslissing aangaande zijn aanvraag werd genomen. **** afwachting van deze beslissing kan de betrokkene, zoals elke andere illegale vreemdeling, op elk ogenblik worden opgepakt en vastgehouden met het oog op zijn gedwongen verwijdering van het **** grondgebied.

****. **** aangaande de aanvraag tot het bekomen van de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten **** aanvraag wordt beoordeeld op basis van het dossier dat aan de **** Vreemdelingenzaken wordt overgemaakt. **** nodig zal de **** **** de gemeente of de betrokkene uitnodigen om bijkomende informatie te bezorgen.

**** de beoordeling van de aanvraag is het niet nodig dat de betrokkene of zijn raadsman de aanvraag mondeling komen toelichten op de **** **** of er worden gehoord. **** in die zin zullen in beginsel worden afgewezen. **** inlichtingen kunnen steeds per brief of per **** worden overgemaakt aan de **** Vreemdelingenzaken.

**** aanvragen zullen zo snel mogelijk worden onderzocht.**** zal de **** **** een beslissing nemen binnen een periode van twee maanden na het doorzenden van het dossier door de burgemeester of zijn gemachtigde. **** de betrokkene via de gemeente uitzonderlijk binnen die termijn geen antwoord heeft ontvangen, kan hij per brief naar de stand van zaken vragen. **** antwoord op dit schrijven zal de **** **** binnen de vijftien werkdagen een beslissing nemen of een stand van zaken meedelen.

De **** Vreemdelingenzaken kan drie soorten beslissingen treffen : - de aanvraag is onontvankelijk : het dossier bevat niet de noodzakelijke gegevens; - de aanvraag is ontvankelijk doch ongegrond : het dossier bevat de noodzakelijke gegevens, maar er is sprake van fraude of een gevaar voor de openbare orde of de nationale veiligheid of de overgemaakte gegevens zijn niet gegrond; - de aanvraag is ontvankelijk en gegrond : het dossier bevat de noodzakelijke gegevens, er is geen sprake van fraude of een gevaar voor de openbare orde of de nationale veiligheid en de overgemaakte gegevens zijn gegrond.

**** door de **** **** getroffen gemotiveerde beslissing zal steeds schriftelijk overgemaakt worden aan de burgemeester van de gemeente waar de betrokkene zijn feitelijke verblijfplaats heeft.

**** beslissing zal de nodige instructies bevatten.

**** de aanvraag ontvankelijk en gegrond verklaard wordt, zal in eerste instantie de termijn van het bevel om het grondgebied te verlaten met drie maanden worden verlengd.

**** de betrokkene een nieuwe verlenging ****, dien hij dit ten laatste vier weken voor de afloop van de verlengde termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten, aan te vragen via de gemeente van zijn feitelijke verblijfplaats. **** gemeente maakt deze aanvraag tot verlenging, na controle van de feitelijke verblijfplaats, ten laatste binnen de tien dagen over aan de **** Vreemdelingenzaken. **** dient alleen te bewijzen dat de eerder ingeroepen en gegrond bevonden reden nog aanwezig is. De **** **** zal hierover voor het verstrijken van de termijn om het grondgebied te verlaten haar beslissing aan de gemeente overmaken.

Na één jaar kan eventueel een machtiging tot voorlopig verblijf in het kader van artikel 9, derde lid, van de wet van 15 december 1980 afgeleverd worden, dit op uitdrukkelijke instructie van de **** Vreemdelingenzaken.

****. **** Er kan geen bijzonder beroep ingediend worden tegen de door de **** **** getroffen beslissing. **** de artikelen 14 en 17 van de gecoördineerde wetten op de **** van **** kan tegen de beslissing een beroep tot schorsing en tot nietigverklaring bij de **** van **** worden ingediend. **** beroep heeft geen schorsende werking.

**** inlichting betreffende het onderwerp van deze omzendbrief kan bij de **** **** bekomen worden (tel. 02/205.54.11) : - voor de individuele gevallen : bureau ****; - voor elke vraag van juridische aard : het ****.

****, 10 oktober 1997.

De **** van **** ****, ****. **** **** KONINKRIJK BELGIE **** : Arrondissement : GEMEENTE : ****. : ATTEST VAN **** **** een aanvraag tot het bekomen van een verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten dat getroffen werd op grond van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen.

**** vreemdeling . . . . . (naam en voornamen), van . . . . . nationaliteit, geboren te . . . . . , op (in) . . . . . . zich **** in de gemeente . . . . . . heeft zich heden bij het gemeentebestuur aangemeld om een verlenging te bekomen van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten, getroffen op . . . . . . (datum).

**** attest is geen ****, **** te . . . . . , op . . . . . .

**** van de vreemdeling, **** van de burgemeester of zijn gemachtigde, STEMPEL KONINKRIJK BELGIE **** : Arrondissement : GEMEENTE : ****. : VERBINTENIS TOT VRIJWILLIG VERTREK **** vreemdeling . . . . . (naam en voornamen), geboren te . . . . . , op (in) . . . . . , van . . . . . nationaliteit, zich **** in de gemeente . . . . .

**** zich ertoe vrijwillig en zo snel mogelijk **** te verlaten van zodra daartoe een mogelijkheid bestaat of van zodra de reden die aanleiding gaf tot de verlenging van de termijn vermeld in het bevel om het grondgebied te verlaten is weggevallen /(1) voordat de termijn van kort uitstel van de uitvoering van het bevel om het grondgebied te verlaten verstreken is, om : **** de raadpleging van de tabel, zie beeld **** verklaring geldt ook voor de ****(****)****(****) en de volgende leden van het gezin : 1. . . . . . , geboren op . . . . . 2. . . . . . , geboren op . . . . . 3. . . . . . , geboren op . . . . . 4. . . . . . , geboren op . . . . .

**** verbindt zich tot een volledige medewerking voor de organisatie van zijn vertrek ****.****.****. van niet-gouvernementele organisaties en overheidsinstanties.

**** te . . . . . op . . . . .

**** van de vreemdeling, **** van de burgemeester of zijn gemachtigde, STEMPEL

^