Etaamb.openjustice.be
Omzendbrief van 23 juli 2008
gepubliceerd op 10 september 2008

Omzendbrief aan de openbare instellingen van sociale zekerheid die de omzendbrief van 19 juli 2007 (Ref. DGSOCKGDS/398036) aan de openbare instellingen van sociale zekerheid betreffende budgettaire richtlijnen wijzigt

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2008022439
pub.
10/09/2008
prom.
23/07/2008
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID


23 JULI 2008. - Omzendbrief aan de openbare instellingen van sociale zekerheid (Ref. DGSOCKGDS/424484) die de omzendbrief van 19 juli 2007 (Ref. DGSOCKGDS/398036) aan de openbare instellingen van sociale zekerheid betreffende budgettaire richtlijnen wijzigt


Gelet op een beslissing van de Commissie voor Normalisatie van de boekhouding van de openbare instellingen van sociale zekerheid van 14 mei 2008 betreffende wijzigingen aan het algemeen boekhoudplan, De volgende wijzigingen worden aan de omzendbrief van 19 juli 2007 (Ref. DGSOCKGDS/398036) aan de openbare instellingen van sociale zekerheid betreffende budgettaire richtlijnen aangebracht: 1° Aan punt 3.2 « Classificatie van de artikelen » worden volgende wijzigingen aangebracht : a) In de tabel « In uitgaven in de opdrachtenbegroting » worden de onderstaande rijen toegevoegd : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld b) In de tabel « In ontvangsten in de beheersbegroting » worden de onderstaande rijen toegevoegd : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld 2° Aan bijlage 1 « Volledige lijst van de artikelen die deel uitmaken van de beheersbegroting » worden volgende wijzigingen aangebracht : a) In de rubriek « Diverse ontvangsten » : a.1 wordt artikel « 712.1 Gerechtskosten uitgegeven door de instelling, terug te betalen door derden » vervangen door artikel « 711.1 Gerechtskosten uitgegeven door de instelling, terug te betalen door derden betreffende het beheer van de instelling ». a.2 wordt artikel « 712.2 Creditnota's en later toegestane ristorno's op gewone leveringen » vervangen door artikel « 711.2 Creditnota's en later toegestane ristorno's op gewone leveringen betreffende het beheer van de instelling ». a.3 wordt artikel « 712.3 Boeten opgelegd aan leveranciers » vervangen door artikel « 711.3 Boeten opgelegd aan leveranciers betreffende het beheer van de instelling ». b) In de rubriek « Gewone werkingsuitgaven » : b.1 wordt artikel « 801.0 Diverse niet-verdeelde uitgaven betreffende het beheer van de instelling » toegevoegd. b.2 wordt artikel « 801.9 Diverse uitgaven met speciale affectatie betreffende het beheer van de instelling » toegevoegd. b.3 wordt artikel « 818.4 Betwiste zaken betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. b.4 wordt artikel « 818.5 Honoraria andere dan voor betwiste zaken betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. b.5 wordt artikel « 818.8 Bureel-, publicatie en publiciteitskosten betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. b.6 wordt artikel « 818.9 Gewone financiële kosten betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. 3° Aan bijlage 2 « Parallel tussen de artikelen van de beheersbegroting en van de opdrachtenbegroting, die hetzelfde economisch doel hebben » worden volgende wijzigingen aangebracht : a) In de tabel « Ontvangsten die zowel voorkomen in de beheers- als de opdrachtenbegroting » worden de onderstaande rijen toegevoegd : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld b) In de tabel « Uitgaven die zowel voorkomen in de beheers- als de opdrachtenbegroting » worden de onderstaande rijen toegevoegd : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld 4° Aan bijlage 5 « Verband tussen de synoptische tabel betreffende de beheersbegroting van de instelling en het boekhoudplan » worden volgende wijzigingen aangebracht : a) In de rubriek « Diverse ontvangsten » : a.1 wordt artikel « 712.1 Gerechtskosten uitgegeven door de instelling, terug te betalen door derden » vervangen door artikel « 711.1 Gerechtskosten uitgegeven door de instelling, terug te betalen door derden betreffende het beheer van de instelling ». a.2 wordt artikel « 712.2 Creditnota's en later toegestane ristorno's op gewone leveringen » vervangen door artikel « 711.2 Creditnota's en later toegestane ristorno's op gewone leveringen betreffende het beheer van de instelling ». a.3 wordt artikel « 712.3 Boeten opgelegd aan leveranciers » vervangen door artikel « 711.3 Boeten opgelegd aan leveranciers betreffende het beheer van de instelling ». b) In de rubriek « Gewone werkingsuitgaven » : b.1 wordt artikel « 801.0 Diverse niet-verdeelde uitgaven betreffende het beheer van de instelling » toegevoegd. b.2 wordt artikel « 801.9 Diverse uitgaven met speciale affectatie betreffende het beheer van de instelling » toegevoegd. b.3 wordt artikel « 818.4 Betwiste zaken betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. b.4 wordt artikel « 818.5 Honoraria andere dan voor betwiste zaken betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. b.5 wordt artikel « 818.8 Bureel-, publicatie en publiciteitskosten betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. b.6 wordt artikel « 818.9 Gewone financiële kosten betreffende de opdrachten toevertrouwd door derden » toegevoegd. 5° Aan bijlage 6 « Verband tussen de synoptische tabel betreffende de totale begroting van de instelling en het boekhoudplan » worden volgende wijzigingen aangebracht : a) In de rubriek « Lopende uitgaven - prestaties » a.1 wordt artikel « 8019 Diverse uitgaven met speciale affectatie » vervangen door artikel « 8069 Diverse uitgaven voor verrichtingen met speciale affectatie betreffende de opdrachten van de instelling ». b) In de rubriek « Lopende uitgaven - administratiekosten van de instelling » : b.1 wordt artikel « 8010 Diverse niet-verdeelde uitgaven » vervangen door artikel « 8060 Diverse niet-verdeelde uitgaven betreffende de opdrachten van de instelling ».

De Eerste Minister, Y. LETERME De Minister van Sociale Zaken, Mevr. L. ONKELINX De Minister van Werk, Mevr. J. MILQUET De Minister van Zelfstandigen, Mevr. S. LARUELLE De Minister van Pensioenen, Mevr. M. ARENA De Staatssecretaris voor Begroting, M. WATHELET

^