Etaamb.openjustice.be
Samenstelling
gepubliceerd op 11 juni 2009

Beslissing van het Directiecomité houdende oprichting en samenstelling van personeelscomités bij de Federale Overheidsdienst Financiën en waarbij aan deze personeelscomités sommige bevoegdheden inzake de loopbaan van het rijkspersoneel worden toeve Het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Financiën, Gelet op het koninklijk besluit va(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2009003217
pub.
11/06/2009
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

Beslissing van het Directiecomité houdende oprichting en samenstelling van personeelscomités bij de Federale Overheidsdienst Financiën en waarbij aan deze personeelscomités sommige bevoegdheden inzake de loopbaan van het rijkspersoneel worden toevertrouwd Het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Financiën, Gelet op het koninklijk besluit van 12 augustus 2003 tot oprichting van personeelscomités bij de Federale Overheidsdienst Financiën, inzonderheid artikel 1;

Gelet op de beslissing van 17 oktober 2008 van het Directiecomité houdende oprichting en samenstelling van personeelscomités van de Federale Overheidsdienst Financiën en waarbij aan deze personeelscomités sommige bevoegdheden inzake de loopbaan van het rijkspersoneel worden toevertrouwd, Beslist :

Artikel 1.Er worden drie personeelscomités opgericht, naar verhouding van één comité voor elke groep van de volgende diensten : 1° het personeelscomité nr.1 is bevoegd voor : -de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit; - de Administratie der directe belastingen; - de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector BTW; - de Administratie der douane en accijnzen; - de Administratie van de bijzondere belastinginspectie. 2° het personeelscomité nr.2 is bevoegd voor : - de Administratie van het kadaster; - de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie en domeinen. 3° het personeelscomité nr.3 is bevoegd voor : - de Administratie der Thesaurie.

Art. 2.Het personeelscomité nr. 1 is samengesteld als volgt : - de houder van de managementfunctie belast met de verantwoordelijkheid van de diensten opgesomd in artikel 1, 1°, voorzitter; - de Administrateur Kleine en middelgrote ondernemingen; - de Administrateur Grote ondernemingen; - de Administrateur Particulieren; - de Administrateur Fraudebestrijding; - de Administrateur Douane en Accijnzen; - de Administrateur Invordering; - de Directeur van de stafdienst Personeel en Organisatie.

Art. 3.Het personeelscomité nr. 2 is samengesteld als volgt : - de Administrateur-generaal van de Patrimoniumdocumentatie, Voorzitter; - de Administrateur Rechtszekerheid; - de Administrateur Opmetingen en Waarderingen; - de Administrateur Patrimoniumdiensten; - de Administrateur Niet Fiscale invordering; - de Administrateur Informatieverzameling; - de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie.

Art. 4.Het personeelscomité nr. 3 is samengesteld als volgt : - de Administrateur-generaal van de Thesaurie, voorzitter; - de Administrateur Internationale en Europese Financiële Aangelegenheden; - de Administrateur Betalingen; - de Administrateur Financiering van de Staat en Financiële markten; - de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie

Art. 5.De voorzitter van elk personeelscomité duidt het lid van het comité aan dat hem vervangt ingeval van afwezigheid of van verhindering. Bij ontstentenis van dergelijke aanwijzing wordt het voorzitterschap waargenomen door het oudste lid.

Art. 6.De werking van de personeelscomités verloopt volgens de regels die werden vastgelegd in het huishoudelijk reglement van 1 augustus 2008 van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Financiën, bekrachtigd op 8 mei 2009.

In afwijking van artikel 5, eerste lid, van het bovenvermeld huishoudelijk reglement, zal de voorzitter van het personeelscomité op vraag van de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie die zich om redenen die verband houden met de eenheid van rechtspraak niet kan verzoenen met een voorstel, de stemprocedure schorsen.

Zo er na de bespreking nog steeds geen akkoord is, zal de voorzitter van het personeelscomité het geschil betreffende de eenheid van rechtspraak ter beslissing voorleggen aan het Directiecomité. Het personeelscomité zal zich voegen naar de uitspraak van het Directiecomité.

Art. 7.De bij de artikelen 23, 26 en 26bis van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel aan het Directiecomité toegekende bevoegdheden worden toevertrouwd aan het personeelscomité van de entiteit waar de bevordering moet geschieden, behalve : a) voor de betrekkingen van niveau A in de centrale diensten;b) voor de betrekkingen van de klasse A3 in de buitendiensten.

Art. 8.De bij de artikelen 35, § 3 en 36, §§ 2 en 3 van het koninklijk besluit van 29 oktober 1971 tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën, en van de bijzondere bepalingen die er voorzien in de uitvoering van het statuut van het rijkspersoneel, aan het Directiecomité toegekende bevoegdheden worden toevertrouwd aan het personeelscomité van de entiteit waar de mutaties, de met mutaties gelijkgestelde veranderingen van graad en de met mutaties gelijkgestelde veranderingen van titel moeten geschieden, behalve : a) voor de betrekkingen van niveau A in de centrale diensten;b) voor de betrekkingen van de klasse A3 in de buitendiensten.

Art. 9.De bij de artikelen 78 en 79 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het rijkspersoneel aan het Directiecomité toegekende bevoegdheden inzake de formulering van de definitieve voorstellen van tuchtstraffen worden toevertrouwd aan de personeelscomités, behalve voor wat betreft het personeel van niveau A van de centrale diensten.

Art. 10.De bij artikel 6, §§ 4 en 6, van het koninklijk besluit van 8 augustus 1983 betreffende de uitoefening van een hoger ambt in de rijksbesturen aan het Directiecomité toegekende bevoegdheden worden toevertrouwd aan het personeelscomité van de entiteit waarbinnen de aanwijzing voor de uitoefening van een hoger ambt moet geschieden, behalve : a) voor de aanstelling in de betrekkingen van de klasse A3 en A4 in de centrale diensten;b) voor de aanstelling in de betrekkingen van de klasse A3 in de buitendiensten.

Art. 11.De bij artikel 12 van het koninklijk besluit van 27 april 2007 houdende diverse bepalingen tot uitvoering van het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van niveau A van het rijkspersoneel en houdende sommige wijzigingen met betrekking tot de loopbaan in de niveaus B, C en D bij de Federale Overheidsdienst Financiën en bij de Pensioendienst voor de Overheidssector aan het Directiecomité toegekende bevoegdheden worden toevertrouwd aan het personeelscomité van de entiteit waarbinnen de aanwijzing voor de uitoefening van een hoger ambt moet geschieden, behalve voor de aanstelling in de betrekkingen van de centrale diensten.

Art. 12.De beslissing van 17 oktober 2008 van het Directiecomité houdende oprichting en samenstelling van personeelscomités van de Federale Overheidsdienst Financiën en waarbij aan deze personeelscomités sommige bevoegdheden inzake de loopbaan van het rijkspersoneel worden toevertrouwd, wordt opgeheven.

Art. 13.Deze beslissing treedt in werking op 1 juni 2009.

Brussel, 29 mei 2009.

De Voorzitter van het Directiecomité, dd J.-P. ARNOLDI De Secretaris, M. GABRIELS

^