Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 27 maart 1999

Vacante betrekkingen van auditeur-generaal, dienstchef bij het Ministerie van Financiën. - Oproep tot kandidaten 18 betrekkingen van auditeur-generaal, dienstchef, zijn te begeven bij het Ministerie van Financiën. De verdeling van d(...) - 8 betrekkingen bij de Administratie der directe belastingen - 3 betrekkingen bij de Administra(...)

bron
ministerie van financien
numac
1999003193
pub.
27/03/1999
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN FINANCIEN


Vacante betrekkingen van auditeur-generaal, dienstchef (rang 15) bij het Ministerie van Financiën. - Oproep tot kandidaten 18 betrekkingen van auditeur-generaal, dienstchef, zijn te begeven bij het Ministerie van Financiën.

De verdeling van die betrekkingen binnen de verschillende administraties van het Ministerie van Financiën is de volgende: - 8 betrekkingen bij de Administratie der directe belastingen - 3 betrekkingen bij de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie - 4 betrekkingen bij de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector BTW - 3 betrekkingen bij de Administratie van het kadaster.

Voor die betrekkingen kunnen zich kandidaat stellen : - de Rijksambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 15; - de ambtenaren van het ministerie waar de betrekking te begeven is, die titularis zijn van een graad van rang 13 en die ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen.

De ambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 15 van de instellingen van openbaar nut waarop het koninklijk besluit van 16 juli 1998 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten toepasselijk werd verklaard, kunnen eveneens worden benoemd in de vacante betrekkingen.

De vereiste voorwaarden om zich kandidaat te stellen moeten vervuld zijn op datum van 1 april 1999.

BESCHRIJVING VAN DE FUNCTIES EN GEWENSTE EIGENSCHAPPEN VAN DE KANDIDATEN: 2 nieuwe administraties worden opgericht bij het Ministerie van Financiën (koninklijk besluit van 18/12/1998 - B.S. van 31/12/1998).

Het betreft de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen en de Administratie van de invordering. Bovendien wordt de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit hervormd. De titularissen van de 18 te begeven betrekkingen moeten binnen die drie administraties functies vervullen. 1) Administratie van het kadaster, registratie en domeinen a) Beschrijving van de functies De Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen hergroepeert onder het gezag van een directeur-generaal, de diensten van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie, en de diensten van de Administratie van het kadaster.De administraties waaruit die diensten zijn gesproten blijven bestaan, en de ambtenaren die ertoe behoren, bezetten verder een betrekking in die administraties.

De directeur-generaal van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen wordt bijgestaan door een beheerscomité dat hij voorzit, en dat is samengesteld uit 6 auditeurs-generaal, dienstchef, onder wie 3 zijn gesproten uit de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie, en 3 zijn gesproten uit de Administratie van het kadaster. Die 6 betrekkingen zijn te begeven.

Het beheerscomité van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen is belast met de volgende taken : - voorstellen uitbrengen inzake het beheer van de belastingen voor wat tot de bevoegdheid van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen, de Administratie van het kadaster en de Sector der registratie en domeinen van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, behoort; - het strategisch plan inzake de integratie van de diensten van de Administratie van het kadaster en de Sector der registratie en domeinen van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen in de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen, voorstellen; - de integratie van de diensten die bevoegd zijn inzake informatica, gebouwen, economaat en personeelszaken van de centrale diensten van de Administratie van het kadaster en van de Sector der registratie en domeinen van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen.

De directeur-generaal van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen kan een deel van zijn prerogatieven of bevoegdheden delegeren aan elk van de auditeurs-generaal, dienstchef, die deel uitmaken van het beheerscomité. b) Gewenste eigenschappen van de kandidaten : - bekwaamheid in het bij delegatie leiden van één of meerdere belangrijke onderdelen van een omvangrijke fiscale administratie zoals onder meer het personeelsbeheer, de informaticasector, het economaat, de organisatie van de buitendiensten, de fiscaliteit; - een goede kennis van de op handen zijnde herstructurering en haar objectieven met een positieve ingesteldheid terzake; - bekwaamheid tot de synthese van dossiers; - dynamisme en doortastend optreden; - zin voor initiatief en verantwoordelijkheid; - goede contactvaardigheid in een constructieve geest met de ambtenaren van de eigen en van de andere fiscale administraties; - bereidheid tot werken in collegiaal verband; - een openheid van geest die voorrang geeft aan het algemeen belang; - een globale kennis inzake de fiscale materie waarover de administratie bevoegd is. 2) De Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit a) Beschrijving van de functies De Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit hergroepeert onder het gezag van een directeur-generaal, buiten de eigen diensten ervan die werden opgericht in 1997, de diensten belast met de vestiging en de controle van de directe belastingen en de BTW. De administraties waaruit die diensten zijn gesproten blijven bestaan, en de ambtenaren die ertoe behoren, blijven verder een betrekking bekleden in die administraties.

De directeur-generaal van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit wordt bijgestaan door een beheerscomité dat hij voorzit, en dat is samengesteld uit 6 auditeurs-generaal, dienstchef, onder wie 4 zijn gesproten uit de Administratie der directe belastingen en 2 zijn gesproten uit de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector BTW. Die 6 betrekkingen zijn te begeven.

Het beheerscomité van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit is belast met de volgende taken : - voorstellen uitbrengen inzake het beheer van de belastingen voor wat tot de bevoegdheid van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit, de Administratie der directe belastingen en de Sector BTW van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, behoort; - het strategisch plan inzake de integratie van de diensten van de Administratie der directe belastingen en de Sector BTW van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen in de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit, voorstellen; - de integratie van de diensten die bevoegd zijn inzake informatica, gebouwen, economaat en personeelszaken van de centrale diensten van de Administratie der directe belastingen en van de Sector BTW van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen.

De directeur-generaal van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit kan een deel van zijn prerogatieven of bevoegdheden delegeren aan elk van de auditeurs-generaal, dienstchef, die deel uitmaken van het beheerscomité. b) Gewenste eigenschappen van de kandidaten : - bekwaamheid in het bij delegatie leiden van één of meerdere belangrijke onderdelen van een omvangrijke fiscale administratie zoals onder meer het personeelsbeheer, de informaticasector, het economaat, de organisatie van de buitendiensten, de fiscaliteit; - een goede kennis van de op handen zijnde herstructurering en haar objectieven met een positieve ingesteldheid terzake; - bekwaamheid tot de synthese van dossiers; - dynamisme en doortastend optreden; - zin voor initiatief en verantwoordelijkheid; - goede contactvaardigheid in een constructieve geest met de ambtenaren van de eigen en van de andere fiscale administraties; - bereidheid tot werken in collegiaal verband; - een openheid van geest die voorrang geeft aan het algemeen belang; - een globale kennis inzake de fiscale materie waarover de administratie bevoegd is. 3) Administratie van de invordering a) Beschrijving van de functies De directeur-generaal van de Administratie van de invordering wordt bijgestaan door een begeleidingscomité dat hij voorzit, en dat is samengesteld uit 6 auditeurs-generaal, dienstchef, onder wie 4 zijn gesproten uit de Administratie der directe belastingen en 2 zijn gesproten uit de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector BTW.Die 6 betrekkingen zijn te begeven.

Het begeleidingscomité van de Administratie van de invordering is belast met de volgende taken: - voorbereiding van de oprichting van de centrale diensten en buitendiensten van de Administratie van de invordering, inzonderheid de integratie van de diensten bevoegd inzake invordering van de Administratie der directe belastingen en van de Sector BTW van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen; - de voorbereiding van de instructies betreffende de werking van de administratie. b) Gewenste eigenschappen van de kandidaten: - bekwaamheid in het bij delegatie leiden van één of meerdere belangrijke onderdelen van een omvangrijke fiscale administratie zoals onder meer het personeelsbeheer, de informaticasector, het economaat, de organisatie van de buitendiensten, de fiscaliteit; - een goede kennis van de op handen zijnde herstructurering en haar objectieven met een positieve ingesteldheid terzake; - bekwaamheid tot de synthese van dossiers; - dynamisme en doortastend optreden; - zin voor initiatief en verantwoordelijkheid; - goede contactvaardigheid in een constructieve geest met de ambtenaren van de eigen en van de andere fiscale administraties; - bereidheid tot werken in collegiaal verband; - een openheid van geest die voorrang geeft aan het algemeen belang; - een globale kennis inzake de fiscale materie waarover de administratie bevoegd is.

De kandidaten die belang stellen in de te begeven betrekkingen worden verzocht hun kandidaatstelling bij ter post aangetekende brief te richten aan de heer Secretaris-generaal van het Ministerie van Financiën, Wetstraat 14 te 1000 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

In de brief van de kandidaat moet worden vermeld : de datum, naam, voornamen en graad van de gegadigde en het Ministerie of de instelling van openbaar nut waaronder hij ressorteert.

De kandidaten die niet tot het Ministerie van Financiën behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de instelling die hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat de ambtenaar een graad van rang 15 definitief bekleedt en met vermelding van de datum van benoeming tot die graad.

De kandidaten die wensen te postuleren naar een betrekking van auditeur-generaal, dienstchef, in verschillende administraties, worden verzocht een volgorde van voorkeur op te geven.

Ontvangst zal gemeld worden van de kandidaatstellingen.

^