Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 20 januari 2000

Vacante betrekking van adjunct-adviseur Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat een statutaire betrekking van adjunct-adviseur (Nederlandstalig of Franstalig) in het kader van de vrij(...) Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één va(...)

bron
ministerie van ambtenarenzaken
numac
2000002001
pub.
20/01/2000
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN AMBTENARENZAKEN


Vacante betrekking van adjunct-adviseur Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat een statutaire betrekking van adjunct-adviseur (rang 10) (Nederlandstalig of Franstalig) in het kader van de vrijwillige mobiliteit via overplaatsing te begeven is op het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken. Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.

Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één van zijn absolute topprioriteiten gemaakt. Hiertoe heeft de Minister van Ambtenarenzaken en Modernisering van de Openbare Besturen diverse ingrijpende moderniseringsprojecten opgestart, die eerlang operationeel zullen worden. In dit kader wordt op het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken een team opgericht, dat tot taak zal hebben deze projecten op administratief vlak in goede banen te leiden. Dit team zal bestaan uit drie ambtenaren, namelijk 1 adjunct-adviseur (niv. 1) en 2 boekhouders (niv. 2+).

Functiebeschrijving : De adjunct-adviseur zal als opdracht hebben : - de administratieve opvolging van de overheidsopdrachten, met inbegrip van de boekhoudkundige aspecten; - de opvolging van de aan de controlerende instanties overgemaakte dossiers (controleur der vastleggingen, inspecteur van financiën); - de controle op en de coördinatie van de activiteiten van het personeel van zijn/haar team.

Profiel van de kandidaat : Hij (of zij) zal over de volgende technische bekwaamheden moeten beschikken : - kennis van de wetgeving en van de reglementering op het vlak van begroting en boekhouding; - kennis van de wetgeving en van de reglementering inzake overheidsopdrachten; - kennis van de programma's Word en Excel.

Er wordt van hem (of haar) verwacht dat hij (of zij) blijk geeft van : - zin voor organisatie; - zin voor methodisch werk; - zin voor verantwoordelijkheid; - managementvaardigheden; - communicatievaardigheden.

Bijzondere vereisten : - nuttige ervaring verworven in de domeinen vermeld in de functiebeschrijving hierboven; - titularis zijn van de graad van adjunct-adviseur (rang 10).

Kandidaatstelling : De geïnteresseerde ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur (met ref. SG/ABL/99/12/N1) in te dienen per aangetekende brief gericht aan de Secretaris-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken, Residence Palace (blok C, 1ste verdieping), Wetstraat 155, 1040 Brussel, binnen de tien werkdagen volgend op de verschijning van dit bericht in het Belgisch Staatsblad.

In de handgeschreven kandidaatstelling worden de naam, voornamen en graad van de kandidaat, de administratie waar hij/zij werkt en de laatste evaluatievermelding vermeld. Hierin worden ook de motivatie van de betrokkene alsook de kwaliteiten die hij/zij voor de voorgestelde functie wenst te doen gelden, uiteengezet. Een curriculum vitae wordt bijgevoegd.

De kandidaten worden voor een interview opgeroepen.

Hierna staat het de weerhouden kandidaat vrij om bij de Secretaris-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken zijn/haar aanvraag tot overplaatsing in het kader van de vrijwillige mobiliteit in te dienen.

Voor alle bijkomende informatie kan men terecht bij de heer Frans Delie (02/287.42.70), adviseur-generaal bij het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken : frans.delie@mazfp.fgov.be De Secretaris-generaal, M. DAMAR

^