Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 08 december 2001

Vacante betrekking van auditeur-generaal, dienstchef bij de centrale diensten van de Administratie van het kadaster van het Ministerie van Financiën. - Oproep tot kandidaten Een betrekking van auditeur-generaal, dienstchef, is te bege(...) Mogen zich kandidaat stellen voor deze betrekking : - de rijksambtenaren die titularis zin van e(...)

bron
ministerie van financien
numac
2001003539
pub.
08/12/2001
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN FINANCIEN


Vacante betrekking van auditeur-generaal, dienstchef (rang 15) bij de centrale diensten van de Administratie van het kadaster van het Ministerie van Financiën. - Oproep tot kandidaten Een betrekking van auditeur-generaal, dienstchef, is te begeven bij de centrale diensten van de Administratie van het kadaster van het Ministerie van Financiën.

Mogen zich kandidaat stellen voor deze betrekking : - de rijksambtenaren die titularis zin van een graad van rang 15; - de ambtenaren van het ministerie waar de betrekking te begeven is, die titularis zijn van een graad van rang 13 en die ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen.

De ambtenaren die een graad van rang 15 van de instellingen van openbaar nut bekleden waarop het koninklijk besluit van 16 juli 1998 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten van toepassing werk verklaard, kunnen eveneens benoemd worden in de vacante betrekking.

De vereiste voorwaarden om zich kandidaat te stellen moeten vervuld zijn op datum van 1 januari 2002.

Beschrijving van de functie : De Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen hergroepeert onder het gezag van een directeur-generaal, de diensten van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie, en de diensten van de Administratie van het kadaster. De administraties waaruit die diensten zijn gesproten blijven voorlopig bestaan, en de ambtenaren die ertoe behoren, bezetten verder een betrekking in die administraties.

De directeur-generaal van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen wordt bijgestaan door een beheerscomité dat hij voorzit, en dat is samengesteld uit 6 auditeurs-generaal, dienstchef, onder wie 3 zijn gesproten uit de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie, en 3 zijn gesproten uit de Administratie van het kadaster. Eén betrekking bij de Administratie van het kadaster is te begeven.

Het beheerscomité van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen is belast met de volgende taken : - voorstellen uitbrengen inzake het beheer van de patrimoniale documentatie en inzake het beheer van de belastingen voor wat tot de bevoegdheid van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen, de Administratie van het kadaster en de Sector der registratie en domeinen van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, behoort; - het strategisch plan inzake de integratie van de diensten van de Administratie van het kadaster en de Sector der registratie en domeinen van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen in de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen uitvoeren; - de integratie van de diensten die bevoegd zijn inzake informatica, gebouwen, economaat en personeelszaken van de centrale diensten van de Administratie van het kadaster en van de Sector der registratie en domeinen van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen.

De directeur-generaal van de Administratie van het kadaster, de registratie en de domeinen kan een deel van zijn prerogatieven of bevoegdheden delegeren aan elk van de auditeurs-generaal, dienstchef, die deel uitmaken van het beheerscomité.

Gewenste eigenschappen : Er zal bijzondere aandacht worden besteed aan de volgende eigenschappen : - bekwaamheid in het bij delegatie leiden van één of meerdere belangrijke onderdelen van een omvangrijke fiscale administratie zoals onder meer het personeelsbeheer, de informaticasector, het economaat, de organisatie van de buitendiensten, de patrimoniale documentatie, de fiscaliteit; - een goede kennis van de aan gang zijnde herstructurering en haar objectieven met een positieve ingesteldheid terzake; - bekwaamheid tot de synthese van dossiers; - dynamisme en doortastend optreden; - zin voor initiatief en verantwoordelijkheid; - goede contactvaardigheid in een constructieve geest met de ambtenaren van de eigen en van de andere fiscale administraties; - bereidheid tot werken in collegiaal verband en binnen projectorganisaties voor het realiseren van specifieke objectieven; - een openheid van geest die voorrang geeft aan het algemeen belang en anticipeert op de verwachtingen van het cliënteel van de administratie; - een globale kennis inzake de patrimoniale documentatie en de fiscale materie waarover de administratie bevoegd is.

De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidaatstelling per ter post aangetekende brief te richten aan de heer Secretaris-generaal van het Ministerie van Financiën, Wetstraat 14, te 1000 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

In de sollicitatiebrief moeten worden vermeld : de datum, de naam, voornamen en graad van de gegadigde, en het Ministerie of de Instelling van openbaar nut waaronder bij ressorteert.

Ontvangst zal gemeld worden van de kandidaatstellingen.

De Minister van Financiën, D. REYNDERS

^