Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 08 maart 2001

Federale diensten voor de wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden. - Betrekking van adjunct-adviseur . - Bericht van vacature. - Oproep tot kandidaten Er wordt aan de belangstellende ambtenaren van d(...) De DWTC zijn een federaal overheidsbestuur dat instaat voor het ontwerp en de begeleiding van onder(...)

bron
diensten van de eerste minister
numac
2001021116
pub.
08/03/2001
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

DIENSTEN VAN DE EERSTE MINISTER


Federale diensten voor de wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden. - Betrekking van adjunct-adviseur (te begeven via mobiliteit). - Bericht van vacature. - Oproep tot kandidaten Er wordt aan de belangstellende ambtenaren van de federale ministeries alsmede van de federale instellingen van openbaar nut die onderworpen zijn aan het koninklijk besluit van 8 januari 1973 tot vaststelling van het statuut van het personeel van sommige instellingen van openbaar nut ter kennis gebracht dat een betrekking van adjunct-adviseur (rang 10) vacant is in het Nederlands kader van de Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden (DWTC) en ingevuld kan worden door overplaatsing in het kader van de vrijwillige mobiliteit.

De DWTC zijn een federaal overheidsbestuur dat instaat voor het ontwerp en de begeleiding van onderzoeksprogramma's, het beheer van de Belgische deelname aan activiteiten in internationaal wetenschappelijk samenwerkingsverband en de uitoefening van het toezicht op de federale wetenschappelijke instellingen die ressorteren onder de Minister van Wetenschappelijk Onderzoek. Daarnaast verzorgt de DWTC de coördinatie met de federale departementen en het overleg met de deelgebieden op het vlak van wetenschapsbeleid. Meer informatie vindt u ook op de website van de DWTC : www.belspo.be Functiebeschrijving : De adjunct-adviseur zal tewerkgesteld worden binnen de sectie 'beheer van contracten' van de Financiële dienst als beheerder van contracten.

De beheerder van contracten staat in voor de administratieve en financiële opvolging van onderzoeksprojecten, die de DWTC opzetten in samenwerking met universiteiten en onderzoekscentra. Hij/zij volgt het budget op van de projecten en is de financiële raadgever van de administrateur van het programma, die de wetenschappelijke begeleiding van het onderzoek voor zijn rekening neemt. Hij/zij redigeert contracten inzake overheidsopdrachten in samenwerking met een jurist.

Ten slotte controleert de beheerder van contracten de uitgaven van het onderzoek en stelt de schuldvorderingen in vereffening.

Profiel : - de voorwaarden vervullen voor een benoeming in de graad van adjunct-adviseur - bij voorkeur houder van een universitair diploma in de richting rechten, economie of handelsingenieur (geen absolute voorwaarde) - over een relevante ervaring van 5 jaar beschikken m.b.t. financiële administratie en/of contractbeheer - basiskennis hebben van administratief recht, begrotingsrecht en wetgeving op de rijkscomptabiliteit - goede kennis van excel en word, vertrouwd zijn met het raadplegen van databanken is een troef - bereid zijn om te werken in een tweetalige omgeving Kandidaatstelling : De geïnteresseerde ambtenaren kunnen hun kandidatuur (brief + CV) sturen naar volgend adres : Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden, Dienst Human resources, Wetenschapsstraat 8, 1000 Brussel met vermelding van referentie 'AAfin'. Of per e-mail naar iter@belspo.be. De sollicitaties dienen ons te bereiken uiterlijk 19 maart 2001. De kandidaten zullen vervolgens worden uitgenodigd voor een gesprek dat zal plaatsvinden in de loop van de maand maart 2001. Na afloop hiervan staat het de kandidaten vrij om hun kandidatuur in te dienen bij de Dienst Mobiliteit van de Dienst van Algemeen Bestuur (Ministerie van Ambtenarenzaken).

De kandidaatstelling moet minstens de volgende informatie bevatten : - naam en voornamen, geboorteplaats- en datum, woonplaats en volledig adres van de kandidaat, - opgave van het diploma, - de graad waarmee de ambtenaar bekleed is en de naam van het ministerie/bestuur/instelling van openbaar nut waarvan hij/zij deel uitmaakt, - opgave van de weddenschaal van de ambtenaar en van zijn/haar graad- en dienstanciënniteit, - de jongste evaluatie indien die al toegekend werd, - overzicht van de loopbaan, - de verdere gegevens om de kandidaat tijdens de kantooruren te kunnen bereiken.

Bijkomende informatie kan bekomen worden bij de Dienst Human Resources (02/23.83.603) of bij de Financiële dienst (02/23.83.531 of 02/23.83.443).

^