Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 06 februari 2004

Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; info(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2004018007
pub.
06/02/2004
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens aan de bevoegde instanties; controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er vier comités actief of in oprichting : rijksregister, kruispuntbank van de sociale zekerheid, kruispuntbank der ondernemingen, federale overheden.

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

In de loop van het eerste semester van 2004 zal de Commissie overgaan tot de aanwerving van meerdere ambtenaren voor verscheidene functies binnen haar administratie.

De aanwerving gebeurt op basis van de resultaten van een vergelijkend examen. Al naar gelang het geval kan de aanwerving gebeuren via mobiliteit voor vastbenoemde ambtenaren van een andere overheidsinstantie of als stagedoende ambtenaar voor de andere laureaten.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op 1 april 2004.

I. ALGEMENE VEREISTEN Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. BIJZONDERE VEREISTEN PER VACANTE BETREKKING De gedetailleerde functiebeschrijvingen met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunnen aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en zijn ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

A. Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Nederlandse taalrol. 1. Beheerder van het Program Office- en het Management Information System (adjunct-adviseur of adviseur) (code A/01/N). Doel van de functie : Bijstand verlenen bij het opzetten, het uittekenen en het uitbouwen van de organisatie van de Commissie.

De verschillende beheersinstrumenten op een geïntegreerde manier ontwikkelen en onderhouden, ten einde aan het algemeen bestuur alle informatie te kunnen verstrekken die noodzakelijk is voor het management van de administratie van de Commissie.

Ondersteuning bij het opzetten van projectmatige behandeling van dossiers.

Specifieke competenties : Goede kennis over de problematiek van de privacybescherming en informatiebeveiliging.

Goede kennis over de werking en de organisatie van overheidsinstellingen.

Sterk synthetisch en analytisch vermogen.

Ervaring en kennis inzake organisatie, opzetten van meetinstrumenten en opvolgingssystemen.

Zeer goede kennis van standaardbureauticapaketten inzonderheid rekenbladen, Acces, Word en Powerpoint.

Kennis van programmeertaal die ontwikkeling van beheersinstrumenten vergemakkelijken.

Licentiaatsdiploma binnen studiegebied Informatica, economie, toegepaste economische wetenschappen, bestuurswetenschappen.

Verloning : Weddeschaal A1 : 28.421 - 41.841 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A2 : 31.723 - 51.243 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A3 :41.499 -60.908 EUR (100 %) 2. Personeelsverantwoordelijke (directieassistent) (code B/04/N). Doel van de functie : Het op professionele wijze bijstaan van het afdelingshoofd organisatie en ressources management in het managen ervan, meer specifiek m.b.t. het personeelsbeleid ten einde de krachtlijnen in de strategie van de Commissie te helpen vertalen naar een modern en efficiënt personeelsbeleid en de nodige managementinstrumenten te helpen ontwikkelen en te implementeren om de doestellingen te realiseren.

Het beheer van de personeelsdossiers voeren.

Specifieke competenties : Minimum 6 jaar ervaring m.b.t. de administratieve en begrotingsaangelegenheden inzake personeelsbeheer binnen het openbaar ambt of andere overheidsinstellingen en/of binnen de private sector.

Kennis van de werking van de Federale overheidsstructuur.

In staat zijn nieuwe regelgevingen en aanpassingen van bestaande reglementeringen vlug te assimileren en daadwerkelijk trachten goede oplossingen aan te bieden.

Ervaring hebben in het organiseren van doeltreffende klassementen inzake personeelsdossiers en administratieve aangelegenheden.

Sociale vaardigheden bezitten in contacten met het personeel.

Sterke zin voor autonomie en zelfstandig handelen.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel) en tools inzake loonadministratie.

Inzicht in de ontwikkeling inzake ressources management.

Niveau 2+, kandidaats- of graduaatsdiploma.

Verloning : Weddeschaal B 8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 3. Vertaler (directieassistent) (code B/05/N). Doel van de functie : Vertalen van en naar de moedertaal van alle documenten die noodzakelijk zijn voor de goede interne en externe werking van de Commissie.

Ondersteunen van het beleid op het vlak van het correct taalgebruik in geschreven en gesproken communicatie in de beide landstalen.

Specifieke competenties : Inzicht in de problematiek en de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer.

Kennis van terminologie inzake informatica en begroting en administratief beheer.

Sterke zin voor autonomie en zelfstandig werken.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Kandidaats- of graduaatsdiploma, niveau 2+.

Verloning Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 4. Onthaalbediende (medewerker) (code C/06/N) Doel van de functie : Instaan voor het correct en klantvriendelijk onthaal, de begeleiding en informatieverstrekking aan de burger alsook het verwerken van de documenten die betrekking hebben op de dienst. Specifieke competenties : Minimum aan ervaring als onthaalbediende of logistiek medewerker in overheidsdiensten.

Goede kennis van de organisatie van de Commissie.

Goede kennis van gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Aanleg voor zelfstandig werken en organisatie.

Geen specifieke diplomavereisten.

Verloning : Weddeschaal C1 : 17.534 -27.464 EUR (100 %) Na 10 jaar weddeschaal C2 : 18.858 - 28.788 EUR (100 %) 5. Rechtskundig adviseur (adjunct-adviseur of adviseur) (code A/07/N) Doel van de functie : Verstrekken van rechtskundig advies m.b.t. alle materies en dossiers die de Commissie aanbelangen, hetzij aan de leden van de Commissie en de leden van de sectorale comités, hetzij aan het algemeen bestuur en de afdelingshoofden alsook aan de medewerkers van de Commissie, hetzij extern in bepaalde gevallen.

Specifieke competenties : Goede kennis van de internationale en nationale regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer en de informatieveiligheid.

Sterk synthetisch en analytisch vermogen.

Innovatief vermogen.

Sterke zin voor autonomie en zelfstandig handelen.

Sterk vermogen tot communicatie.

Goede kennis van vergadertechnieken, verslaggeving en communicatievaardigheid.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Power point, Excel).

Licentiaat of doctor in de rechten.

Verloning : Weddeschaal A1 : 28.421 - 41.841 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A2 : 31.723 - 51.243 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A3 :41.499 -60.908 EUR (100 %) 6. Adviseur (adjunct-adviseur of adviseur) (code A/07bis /N) Doel van de functie : Verstrekken van deskundig advies en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Coördinatie van de werkzaamheden met de assistenten op de dienst.

Specifieke competenties : Goede kennis van de internationale en nationale regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer en de informatieveiligheid.

Sterk synthetisch en analytisch vermogen.

Innovatief vermogen.

Sterke zin voor autonomie en zelfstandig handelen.

Sterk vermogen tot communicatie.

Goede kennis van vergadertechnieken, verslaggeving en communicatievaardigheid.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Power point).

Didactische en relationele bekwaamheid om assistenten te kunnen coachen.

Niveau 1, licentiaatsdiploma.

Verloning : Weddeschaal A1 : 28.421 - 41.841 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A2 : 31.723 - 51.243 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A3 : 41.499 - 60.908 EUR (100 %) 7. Directieassistent - documentalist (directieassistent) (code B/08/N) Doel van de functie : Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve en rechtskundige taken, en behandeling van dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van haar auditoraatsfunctie of van tweedelijnsbijstand : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Speciale en pertinente informatie opzoeken, verzamelen, analyseren en klasseren, zodat de bevoegde medewerkers van de Commissie zich perfect kunnen informeren en gemakkelijker beslissingen kunnen nemen.

Specifieke competenties : Kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer. 3 jaar ervaring in documentatie- en documentenbeheer.

Synthetisch en analytisch vermogen.

Zin voor autonomie en zelfstandig werken.

Zin voor organisatie en tijdsbeheer in zijn werkzaamheden.

Vermogen tot communicatie.

Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Bijzondere vertrouwdheid met tools inzake opzoekingen van documenten en documentenbeheer.

Kandidaats - of graduaatsdiploma, niveau 2+.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 8. Directieassistent (directieassistent) (code B/09/N) Doel van de functie : Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve taken, al dan niet van rechtskundige aard, en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : houden van het openbaar register en aangifteplicht.

Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve taken, al dan niet van rechtskundige aard, en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Specifieke competenties : Kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer.

Synthetisch en analytisch vermogen.

Zin voor autonomie en zelfstandig handelen.

Vermogen tot communicatie.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel, bestanden beheer).

Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan.

Kandidaats- of graduaatsdiploma, niveau 2+.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 9. Bestuursassistent (bestuursassistent) (code B/10/N) Doel van de functie : Het verzorgen van een veelheid aan verschillende taken en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : openbaar register en aangifteplicht.

Het verzorgen van een veelheid aan verschillende taken en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Specifieke competenties : Elementaire kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer.

Organisatievermogen.

Zelfstandig werken.

Vertrouwdheid met gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Getuigschrift hoger secundair onderwijs, niveau 2/C. Verloning : Weddeschaal B1 : 20.057 - 33.932 EUR (100 %) Na 10 jaar weddeschaal B2 :21.903 - 35.778 EUR (100 %).

B. Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Franse taalrol. 1. Directieassistent management (directieassistent) (B/02/F). Doel van de functie : Verzorgen van een veelheid aan verschillende taken ter assistentie en ondersteuning van de verantwoordelijke van het PO/MIS m.b.t. de uitbouw van de organisatie van de Commissie, het implementeren van de beheersinstrumenten en het opzetten van projectmatige behandeling van dossiers.

Specifieke competenties : Analytisch en synthetisch vermogen.

Communicatievermogen.

Zin voor organisatie en zelfstandig werken.

Grondige kennis van de gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Kennis van programmeringstools.

Goede kennis van standaardbureauticapaketten inzonderheid rekenbladen, Acces, Word.

Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan.

Graduaatsdiploma binnen het studiegebied informatica.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 2. Boekhouder (directieassistent) (code B/03/F) Doel van de functie : Het houden van de boekhouding van de Commissie en het beheren van alle financiële operaties en van de contracten van de Commissie. Het innen en het opvolgen van de tegoeden van de Commissie en de bijdrage-verplichting bij aangiften.

Bijstand verlenen bij de opmaak van de begroting en het financieel beheer van de Commissie.

Specifieke competenties : Kennis van het budget van de overheid en de boekhoudkundige regels.

Kennis van de boekhouding en elementen van analytische boekhouding.

Ervaring van minimum 5 jaar inzake comptabiliteit (overheid en/of privé) Kennis van de gangbare bureauticatools (Word, Excel) Kennis van de informatica tools i.v.m. boekhouding.

Graduaatsdiploma boekhouder.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 3. Vertaler (directieassistent) (code B/05/F) Doel van de functie : Vertalen van en naar de moedertaal van alle documenten die noodzakelijk zijn voor de goede interne en externe werking van de Commissie. Ondersteunen van het beleid op het vlak van het correct taalgebruik in geschreven en gesproken communicatie in de beide landstalen.

Specifieke competenties : Inzicht in de problematiek en de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer.

Kennis van terminologie inzake informatica en begroting en administratief beheer.

Sterke zin voor autonomie en zelfstandig werken.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Kandidaats- of graduaatsdiploma, niveau 2+.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 4. Onthaalbediende (medewerker) (code C/06/F) Doel van de functie Instaan voor het correct en klantvriendelijk onthaal, de begeleiding en informatieverstrekking aan de burger alsook het verwerken van de documenten die betrekking hebben op de dienst. Specifieke competenties : Minimum aan ervaring als onthaalbediende of logistiek medewerker in overheidsdiensten.

Goede kennis van de organisatie van de Commissie.

Goede kennis van gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Aanleg voor zelfstandig werken en organisatie.

Geen specifieke diplomavereisten.

Verloning : Weddeschaal C1 : 17.534 -27.464 EUR (100 %) Na 10 jaar weddeschaal C2 : 18.858 - 28.788 EUR (100 %) 5. Directieassistent - documentalist (directieassistent) (code B/08/F) Doel van de functie : Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve en rechtskundige taken, en behandeling van dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van haar auditoraatsfunctie of van tweedelijnsbijstand : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Speciale en pertinente informatie opzoeken, verzamelen, analyseren en klasseren, zodat de bevoegde medewerkers van de Commissie zich perfect kunnen informeren en gemakkelijker beslissingen kunnen nemen.

Specifieke competenties : Kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer. 3 jaar ervaring in documentatie- en documentenbeheer.

Synthetisch en analytisch vermogen.

Zin voor autonomie en zelfstandig werken.

Zin voor organisatie en tijdsbeheer in zijn werkzaamheden.

Vermogen tot communicatie.

Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Bijzondere vertrouwdheid met tools inzake opzoekingen van documenten en documentenbeheer.

Kandidaats - of graduaatsdiploma, niveau 2+.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23-785 - 41.742 EUR (100 %) 6. Directieassistent (directieassistent) (code B/09/F) Doel van de functie : Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve taken, al dan niet van rechtskundige aard, en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : houden van het openbaar register en aangifteplicht.

Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve taken, al dan niet van rechtskundige aard, en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Specifieke competenties : Kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer.

Synthetisch en analytisch vermogen.

Zin voor autonomie en zelfstandig handelen.

Vermogen tot communicatie.

Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel, bestanden beheer).

Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan.

Kandidaats- of graduaatsdiploma, niveau 2+.

Verloning : Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) 7. Bestuursassistent (bestuursassistent) (code B/10/F) Doel van de functie : Het verzorgen van een veelheid aan verschillende taken en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : openbaar register en aangifteplicht.

Het verzorgen van een veelheid aan verschillende taken en behandeling van de dossiers m.b.t. alle materies die de Commissie aanbelangen in het kader van de eerstelijnsdienstverlening : klachten, verzoeken om informatie, verzoeken om toegang en onrechtstreekse toegang, controledossiers.

Specifieke competenties : Elementaire kennis van de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer.

Organisatievermogen.

Zelfstandig werken.

Vertrouwdheid met gangbare bureauticatools (Word, Excel).

Getuigschrift hoger secundair onderwijs, niveau 2/C. Verloning : Weddeschaal B1 : 20.057 - 33.932 EUR (100 %) Na 10 jaar weddeschaal B2 : 21.903 - 35.778 EUR (100 %).

III. EXAMENPROCEDURE De vergelijkende examens zullen plaatsvinden tijdens de tweede helft van de maand maart 2004.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen. Ze bestaan uit een kennisproef over de materie en een proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. In principe zijn alle proeven mondeling. Evenwel, al naar gelang het aantal inschrijvingen kan de kennisproef schriftelijk georganiseerd worden. De (schriftelijke of mondelinge) kennisproef wordt beoordeeld op twintig punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen. Verder bestaat het examen uit een mondelinge proef waarbij de beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding « geschikt », « minder geschikt » of « niet geschikt ». Binnen elk van deze 3 categorieën zal de examencommissie een rangschikking opstellen volgens het aantal behaalde punten op de kennisproef.

Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.

IV. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 27 februari 2004.

De inschrijving gebeurt door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevrouw Els Biesbrouck, Hallepoortlaan 5-8, 1060 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; een curriculum vitae; een nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Els Biesbrouck, telefoon : 02/542.73.74, e-mail : els.biesbrouck@privacy.fgov.be. De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacy.fgov.be.

^