Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 25 oktober 2004

Uitvoerend personeel van de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging. Oproep tot de kandidaten De belangstellende ambtenaren van de federale overheidsdiensten, van het Ministerie van Landsverdediging en van de federale overheidsins I. Organisatie, werking en opdrachten van de DAV De DAV werd opgericht bij de Federale Overheids(...)

bron
federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister
numac
2004021146
pub.
25/10/2004
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST KANSELARIJ VAN DE EERSTE MINISTER


Uitvoerend personeel van de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging.

Oproep tot de kandidaten De belangstellende ambtenaren van de federale overheidsdiensten, van het Ministerie van Landsverdediging en van de federale overheidsinstellingen worden ervan in kennis gesteld dat een betrekking van niveau C vacant is, via detachering, bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging (DAV).

I. Organisatie, werking en opdrachten van de DAV De DAV werd opgericht bij de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister overeenkomstig de programmawet van 10 februari 1998 tot bevordering van het zelfstandig ondernemerschap (Belgisch Staatsblad van 21 februari 1998). Het koninklijk besluit van 23 december 1998 betreffende de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging (Belgisch Staatsblad van 8 januari 1999) regelt de samenstelling en werking van deze dienst, alsook de uitvoeringsvoorwaarden van de opdrachten die hem zijn toegewezen bij of krachtens de wet.

De DAV vervult hoofdzakelijk de volgende opdrachten : - vereenvoudigingsvoorstellen formuleren, initiatieven aanmoedigen en coördineren, studies uitvoeren; - uitwerken en toepassen van methodes om de kostprijs van de administratieve lasten te berekenen en voorstellen formuleren om die te verminderen; - de samenwerking tussen de diverse federale besturen organiseren; - het overleg inzake administratieve vereenvoudiging organiseren in samenwerking met alle bestuursniveaus, de sociale partners en de representatieve partners bij de Middenstand en de K.M.O.'s, alsook met de Europese instellingen en de overige internationale instellingen.

In het verlengde van zijn opdrachten, werd de DAV ondertussen belast met : - het secretariaat van de ministeriële Task Force « administratieve vereenvoudiging » die door de Eerste Minister wordt voorgezeten; - de juridische begeleiding en coördinatie van de diverse e-governmentprojecten.

Recent heeft de DAV een Programme Management Office (PMO) opgericht om de portefeuille voor de vereenvoudigingsprojecten in het kader van het Federaal Plan inzake Administratieve Vereenvoudiging te beheren.

Concreet zal PMO - de stand van zaken opmaken van de projecten, - er elk kwartaal verslag over uitbrengen bij de Ministerraad en - nagaan of de diverse projecten op elkaar zijn afgestemd, alsook op andere overheidsinitiatieven (BPR, projecten inzake e-gov, enz.).

Wat deze taken betreft, zal PMO nauw samenwerken met de FOD's en de federale overheidsinstellingen.

PMO bestaat momenteel uit opdrachthouders van de DAV en externe consultants. PMO brengt verslag uit bij de algemene directie van de DAV. De bestuursassistent stelt verslagen op voor de verantwoordelijke van PMO. II. Functiebeschrijving De bestuursassistent is in de eerste plaats verantwoordelijk voor de uitvoering en coördinatie van administratieve en logistieke taken voor de PMO-ploeg.

Taken in verband met de administratieve ondersteuning van PMO : - Bijdragen tot de voorbereiding van de verslaggeving over de stand van zaken (de lay-out aanpassen, afdrukken, kopiëren...); - Bijdragen tot de vertaling van documenten van het Nederlands naar het Frans; - Instaan voor de contacten met de FOD's en de federale overheidsinstellingen en erop toezien dat de gevraagde informatie tijdig wordt overgemaakt; - De telefoonpermanentie verzorgen bij afwezigheid van de leden van de PMO-ploeg; - De actualisering van de databanken en bestanden ondersteunen (gegevens inzamelen, gegevens invoeren...); - De notulen van de vergaderingen opstellen.

Taken in verband met de logistieke ondersteuning van PMO : - De vergaderingen organiseren (ze plannen rekening houdend met de agenda's, de zalen reserveren, de uitnodigingen versturen...); - Documenten verspreiden en/of versturen; - De voorraad kantoorbenodigdheden beheren en bestellingen plaatsen.

De bestuursassistent voert diens specifieke en duidelijk omschreven taken uit op basis van concrete richtlijnen. Hij/zij moet de toestemming vragen voor alles wat afwijkt van die specifieke richtlijnen in het kader van de door hem/haar uitgevoerde taken.

III. Wensen inzake profiel en competenties De bestuursassistent moet benoemd zijn in vast verband in een federale overheidsdienst, een ministerie of een federale overheidsinstelling in de graad van de vacante betrekking (Niveau C) en over de volgende competenties beschikken : - Een gedegen softwarekennis bezitten : Word, Excel, Powerpoint, Acrobat Reader; - Zich op korte termijn vertrouwd kunnen maken met specifieke software (gebruikt door PMO); - Een gedegen kennis van Outlook of een vergelijkbaar systeem bezitten (e-mail, agenda, contactpersonen...); - Een elementaire kennis van de structuur van de overheidsdiensten en hun bevoegdheden bezitten; - In staat zijn om een tweetalige omgeving te werken; - Kwaliteitswerk leveren; - Bereid zijn om bijkomende inspanningen te leveren in drukke periodes; - Stressbestendig zijn, termijnen kunnen naleven; - Nauwgezet werken; - Blijk geven van collegialiteit en teamgeest, de collega's helpen indien nodig; - Vriendelijk zijn in de omgang; - Goed zijn in geschreven en mondelinge communicatie; - In staat zijn om zich op flexibele wijze aan te passen aan de omstandigheden.

IV. Uitvoerend personeel van de DAV De ambtenaren die toegewezen zijn aan de DAV worden gedetacheerd van hun federale overheidsdienst, ministerie of federale overheidsinstelling. Tijdens de duur van hun detachering, worden ze in hun dienst van oorsprong in ambtshalve verlof voor opdracht van algemeen belang geplaatst : hun betrekking kan niet vacant worden verklaard.

Ze oefenen hun functie uit onder de leiding van de Directeur-generaal bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging en van de Adjunct-directeur-generaal bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging en zijn volledig onafhankelijk van hun departement of dienst van oorsprong. Het uitvoerend personeel van de DAV geniet een jaarlijkse toelage van 2381,99 EUR (index 138,01).

V. Indiening van de kandidaturen De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidatuur, per aangetekend schrijven, te richten aan de heer E. De Pue, Directeur-generaal bij de Dienst voor de Administratieve Vereenvoudiging, Hertogsstraat 4, 1000 Brussel, binnen een termijn van 10 werkdagen vanaf de bekendmakingsdatum van deze oproep in het Belgisch Staatsblad. De poststempel geldt als bewijs.

^