Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 08 september 2004

Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening Openstaande betrekkingen van adviseu(se)-generaal (rang 15) Oproep tot de kandidaten 11 betrekkingen van adviseu(r)(se)-generaal zijn vacant in het personeelsplan van de Rijksdienst voor Arbeidsvoor(...) - 6 betrekkingen op het Hoofdbestuur; - 5 betrekkingen, functie van directeur, in de volgende we(...)

bron
federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg
numac
2004022713
pub.
08/09/2004
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST WERKGELEGENHEID, ARBEID EN SOCIAAL OVERLEG


Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening Openstaande betrekkingen van adviseu(r)(se)-generaal (rang 15) Oproep tot de kandidaten 11 betrekkingen van adviseu(r)(se)-generaal zijn vacant in het personeelsplan van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, verdeeld als volgt : - 6 betrekkingen op het Hoofdbestuur; - 5 betrekkingen, functie van directeur, in de volgende werkloosheidsbureaus : Antwerpen, Hasselt, Brussel, Charleroi en Luik.

Wat betreft de betrekking te begeven bij het werkloosheidsbureau van Brussel, moeten de kandidaten het bewijs leveren van de vereiste kennis van de 2e landstaal voorzien bij het koninklijk besluit van 8 maart 2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken samengevat op 18 juli 1966.

Deze betrekkingen zijn zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.

Functiebeschrijving : Resultaatsgebieden : Realisatie van normen en objectieven door planning en coördinatie : opvolgen resultaten; bijsturende acties ondernemen; lokale beleidsformulering vanuit de algemene strategie;

Beheer van toegewezen middelen (toewijzen, inzetten);

People management : objectieven stellen; ondersteunen en motiveren; stimuleren van de ontwikkeling van medewerkers; waarderen en belonen;

Interne communicatie : vertalen beleid (top-down); terugkoppelen (bottom-up);

Beheer van de externe relaties;

Beleidsadvisering t.a.v. top R.V.A.;

Actieve bijdrage tot strategieformulering en implementatie ervan; vertalen van de strategie naar het operationele niveau; formuleren en implementeren van jaarlijkse actieplannen; innoveren/verbeteren van de werking;

Managementrapportering.

Generieke competenties : Hij/zij kan de behoeften en verwachtingen van de verschillende externe en interne klantengroepen begrijpen en kan oplossingen uitwerken die beantwoorden aan de noden van de klant en aan de missie van de R.V.A. Hij/zij stelt zich bereikbaar en beschikbaar op voor de externe/interne klant, kan kwalitatieve oplossingen die voor de klant bruikbaar zijn aanbrengen en bewaakt de tijd waarbinnen deze oplossingen worden aangeboden.

Hij/zij kan een positieve ingesteldheid en een grote luisterbereidheid tonen en kan duidelijk, begrijpelijk en correct communiceren.

Hij/zij staat open voor veranderingen en ziet veranderingen als een kans voor verbetering.

Hij/zij kan zich aanpassen en een evenwicht nastreven tussen de eigen noden en die van de instelling en is bereid zijn planning aan te passen aan de wisselende vereisten en beperkingen.

Hij/zij denkt kritisch na over de werkpraktijk, is in staat risico te nemen om een andere aanpak uit te proberen en om bij te dragen tot de integratie ervan in de dagdagelijkse praktijk.

Hij/zij kan de dagelijkse activiteiten afstemmen op de organisatie-, afdelings- of dienstdoelstellingen, kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en kan een realistische planning opstellen.

Hij/zij kan werken volgens kwaliteitsnormen.

Hij/zij kan zich verantwoorden via doelgerichte informatie over acties en resultaten.

Hij/zij stelt zich positief op in het samenwerken, spant zich in om bij te dragen tot het groepsresultaat.

Hij/zij kan opbouwend samenwerken met verschillende diensten in de instelling.

Hij/zij draagt bij tot de ontwikkeling van collega's en is in staat kennis en ervaring door te geven en uit te wisselen.

Technische competenties : Fonds voor Sluiting van Ondernemingen : - In staat zijn de werkzaamheden van het Fonds te plannen en te coördineren. - In staat zijn de opdrachten van het Fonds verder uit te bouwen binnen de strategische plannen. - Heeft een gedegen kennis van reglementering inzake sluitingsvergoedingen, contractuele vergoedingen, vergoedingen wegens collectief ontslag, overbruggingsvergoedingen en aanvullende vergoedingen brugpensioen. - Kan intensieve interne en externe contacten leggen en beheren. - In staat zijn de boekhouding en de begroting van het Fonds te beheren. - Waakt erover dat de informatisering van het Fonds onder de beste omstandigheden wordt verder gezet.

Geschillen : - Zorgt ervoor dat de directie Geschillen correct haar functie vervult betreffende de werkloosheidsgeschillen en terugvorderingen. - Waakt over de werkzaamheden van de nationale administratieve commissie die de beroepen behandelt van werklozen tegen de verwittigingen inzake schorsing wegens langdurige werkloosheid. - Waakt over de juridische werkzaamheden in het kader van de activering van het zoekgedrag. - Beschikt over een gedegen kennis inzake werkloosheidsreglementering en brugpensioen.

ICT : - In staat de uitwerking van de verschillende projecten te coördineren en de goede werking te waarborgen van de geïnstalleerde systemen. - Geeft advies over alle aangelegenheden met betrekking tot informatica. - Heeft inzicht in de moderne informaticatechnologieën, inzicht in de technologische evoluties en de verschillende visies terzake en inzicht in de markt en het werkveld van de informatica. - In staat zijn de begroting inzake informatica-activiteiten te ramen en te beheren. - In staat zijn, in overleg met de bevoegde directeur-generaal, de strategische informaticaplannen op te stellen.

Werken & Materieel : - In staat zijn om, in samenwerking met de bevoegde directeur-generaal, een strategische visie op het vlak van de materiële behoeften inzake huisvesting, inrichting en organisatie van alle diensten van de instelling uit te stippelen en die te realiseren met naleving van alle geldende regelgeving, inzonderheid deze van de wet van 24 december 1993 betreffende de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten. - Op een correcte en beheerste wijze kunnen onderhandelen met derden.

HRM&D : - In staat zijn de activiteiten inzake personeelsplanning, personeelsontwikkeling en organisatie-ontwikkeling, beloningsmanagement, arbeidsvoorwaarden en personeelsadministratie te plannen en te coördineren. - In staat zijn de operationele HR-activiteiten te integreren om de doeltreffendheid te maximaliseren en de consistentie met de algemene HR-strategie te bewaren.

Begroting : - In staat zijn de begrotingsactiviteiten te coördineren, het begrotingsluik van de bestuursovereenkomst op te stellen en in te passen in het begrotingsbeleid van de regering. - In staat zijn de boekhouding van de instelling te beheren in overeenstemming met de geldende wetgeving. - In staat zijn de prestatiebegroting en instrumenten voor kostenefficiëntie te meten, te beheren.

WB Antwerpen, Brussel, Charleroi, Hasselt en Luik : - In staat de verschillende opdrachten van een groot werkloosheidsbureau te plannen en coördineren binnen de vooropgestelde normen. - Draagt bij tot de strategieformulering vanuit de eigen ervaring in een groot werkloosheidsbureau. - Heeft een gedegen kennis van de werkloosheidsreglementering, loopbaanonderbreking en brugpensioen. - Kan intensieve interne en externe contacten leggen en beheren. - Kan een groot aantal mensen aansturen en motiveren.

Benoemings- of bevorderingsvoorwaarden : Overeenkomstig het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel (artikel 20sexies), zoals het bij koninklijk besluit van 24 januari 2002 houdende vaststelling van het statuut van het personeel van de openbare instellingen van sociale zekerheid, van toepassing werd verklaard op de vaste ambtenaren van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening en overeenkomstig het koninklijk besluit van 18 oktober 2001 (artikel 10) betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten, kunnen : ? benoemd worden tot de graad van adviseu(r)(se)-generaal : - de vastbenoemde ambtenaren van de instellingen die titularis zijn van een graad van rang 15 en die bedoeld worden in artikel 2, § 1, van het vermelde koninklijk besluit van 18 oktober 2001;

De vastbenoemde ambtenaren van de instellingen die benoemd zijn tot een graad van rang 15 volgens een bijzondere benoemingswijze of ingevolge een eerste benoeming gebaseerd op bepalingen die afwijken van die welke in de personeelsstatuten zijn voorgeschreven, zijn gedurende de eerste negen jaar die volgen op hun benoeming uitgesloten van de toepassing van artikel 20sexies, § 1, 1°, van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939, ? bevorderd worden tot de graad van adviseu(r)(se)-generaal : - de vastbenoemde ambtenaren van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening die titularis zijn van een graad van rang 13 en die tenminste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen; - de vastbenoemde ambtenaren van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening die titularis zijn van de graad van informaticus-directeur, mits zij tenminste 15 jaar graadanciënniteit hebben in de graden van informaticus of informaticus-directeur.

Er moet aan de bevorderingsvoorwaarden worden voldaan op het ogenblik van de benoeming.

Indiening van de kandidaturen : De geïnteresseerde kandidaten worden verzocht hun kandidatuur, bij aangetekend schrijven, te richten aan de heer Karel Baeck, Administrateur-generaal van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, Keizerslaan 7, te 1000 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs).

In de kandidaatstelling moeten de datum, de naam, de voornamen, de graad en de dienst waarvan hij (zij) afhangt, worden vermeld en een uiteenzetting betreffende zijn/haar aanspraken. Hiervoor dient een gedetailleerde beschrijving van de verworven ervaring gegeven te worden, waarbij de afstemming van het profiel op de beschreven functie wordt onderstreept.

De kandidaten die naar meerdere betrekkingen dingen, dienen op hun kandidatuur hun volgorde van voorkeur te vermelden.

De kandidaten die solliciteren naar de betrekking te begeven in werkloosheidsbureau Brussel, dienen bij hun kandidatuurstelling een kopie van hun taalbrevet toevoegen.

De kandidaten die niet tot de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de instelling die hen tewerkstelt waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

^