Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 19 mei 2006

Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - info(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2006018068
pub.
19/05/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er vijf comités actief of in oprichting : rijksregister, kruispuntbank van de sociale zekerheid, kruispuntbank der ondernemingen, federale overheden, Phenix (rechterlijke organisatie).

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

In de loop van de eerste semester 2006 zal de Commissie overgaan tot de samenstelling van een wervingsreserve van ambtenaren voor verscheidene functies binnen haar administratie.

De aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend examen. De afdelingshoofden worden aangeworven als mandataris voor een hernieuwbare periode van vier jaar. De andere laureaten treden in dienst in hoedanigheid van stagedoende agenten of als contractuelen.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op 1 juni 2006.

I. Algemene vereisten Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. Bijzondere vereisten De gedetailleerde functiebeschrijving met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunnen aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en is ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

A. Functie voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Nederlandse taalrol. 1. Informaticaverantwoordelijke (code B/22/N) Een vacante betrekking Doel van de functie - Functioneert als helpdesk t.o.v. de gebruikers en onderhoudt contacten met de informaticadienstverleners. - Hulp verlenen bij de ontwikkeling, de implementatie en het onderhoud van de programma's, systemen en databanken, om het beheer van administratie van de Commissie te ondersteunen en te optimaliseren. - Testen en documenteren van de programma's, systemen en databanken, om het beheer van administratie van de Commissie te ondersteunen en te optimaliseren. a. Specifieke competenties - 3 jaar nuttige professionele ervaring in een breed spectrum van ICT (lokaal netwerk, servers, ...) - Vermogen tot vlot identificeren van problemen en probleemoplossend denken. - Communicatievermogen. - Gestructureerde wijze van werken - Zin voor organisatie en zelfstandig werken. - Grondige kennis van de gangbare bureauticatools (MS Office 2003, Exchange, Explorer). - Praktische en theoretische kennis voor het dagelijks beheer : - Hardware componenten (PC, printers, departementale printers, servers, netwerk componenten,..) - Lokaal netwerk - Operating System Windows (XP) - Basis kennis van ITIL processen - Kennis en ervaring met een databank (voorkeur SQL) en een Enterprise Content Management Systeem is een voordeel - Grondige kennis van de informaticatool dreamweaver. - Kandidaats- of Graduaatsdiploma Verloning Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) III. Examenprocedure De vergelijkende examens zullen plaatsvinden in de loop van de eerste semester 2006.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen. Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.

Het examen bestaat uit een enige mondelinge proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de kennis en de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. De beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding « geschikt », « minder geschikt » of « niet geschikt ». Indien een aantal kandidaten groot is kan deze mondelinge proef voorafgegaan worden door een schriftelijke voorbereiding in de vorm van een meerkeuzevragen die als basis van de kennisproef zal dienen. De kennis van de materie zal op 20 punten genoteerd worden. De kandidaat dient een minimum van 12 punten te behalen.

Op het einde van de proeven en het examen wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Het eindklassement van het geheel van de proeven wordt opgesteld in functie van het totaal aantal behaalde punten. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt, B = minder geschikt, C = niet geschikt/niet geslaagd.

In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

IV. Inschrijving uiterste datum : 8 juni 2006.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : - een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; - een curriculum vitae; - een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-213 85 58, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.

De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be.

^