Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 29 oktober 2007

Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschieden; - inf(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2007018193
pub.
29/10/2007
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschieden; - informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit acht vaste leden en acht plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er zes comités actief of in oprichting : rijksregister, sociale zekerheid en gezondheid, kruispuntbank der ondernemingen, federale overheid, Phenix, statistiek.

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

De Commissie zal weldra overgaan tot de aanwerving van enkele ambtenaren voor verscheidene functies binnen haar administratie.

De aanwerving gebeurt op basis van de resultaten van een vergelijkend examen. De afdelingshoofden worden aangeworven via een mandaatfunctie voor een hernieuwbare periode van vier jaar. De andere laureaten treden in dienst als contractueel of stagedoende ambtenaar.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op het ogenblik van de aanwerving.

I. ALGEMENE VEREISTEN Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. BIJZONDERE VEREISTEN PER VACANTE BETREKKING De gedetailleerde functiebeschrijvingen met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunnen aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en zijn ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Nederlandse taalrol 1. Directieassistent organisatie- en informatieondersteuning (code B/2007/03/N) Doel van de functie - Het verzorgen van een veelheid aan verschillende administratieve, organisatorische en rechtskundige taken, voor de organisatie van de zittingen en de uitbouw en het beheer van het kennis- en informatiesysteem van de Commissie. - Bijstand aan de administrateur, de secretaris - jurist coördinator van de zittingen en de kennissecretaris.

Specifieke competenties - Inzicht in de organisatie en de werking van de Commissie en de sectorale comités. - Synthetisch en analytisch vermogen. - Zin voor autonomie en zelfstandig werken. - Zin voor organisatie, orde en nauwkeurig werken. - Vermogen tot communicatie. - Relationele bekwaamheid om met medewerkers om te gaan. - Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel), kennis en ervaring in gebruik van een ECM systeem. - Minstens kandidaats - of graduaatdiploma/bachelor. - Ervaring in organisatorische en documentaire ondersteuning. - Kennis van de tweede landstaal geldt als voordeel.

Verloning Weddeschaal B 8/1 : 33.303 - 58.447 EUR (aan de huidige index 1,4002).

III. EXAMENPROCEDURE De vergelijkende examens zullen plaatsvinden eind 2007 of begin 2008.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen.

Ze bestaan uit een kennisproef over de materie en een proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. In principe zijn alle proeven mondeling. Evenwel, al naar gelang het aantal inschrijvingen kan de kennisproef gedeeltelijk schriftelijk en vooraf, georganiseerd worden.

De (schriftelijke of mondelinge) kennisproef wordt beoordeeld op twintig punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen. Verder bestaat het examen uit een mondelinge proef waarbij de beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding « geschikt », « minder geschikt » of « niet geschikt ». Binnen elk van deze drie categorieën zal de examencommissie een rangschikking opstellen volgens het aantal behaalde punten op de kennisproef. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.

IV. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 13 november 2007.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : - een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; - een curriculum vitae; - een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-213 85 58, e-mail : job@privacycommission.be. De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be.

^