Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 16 oktober 2008

Samenstelling van een **** **** van kandidaten **** **** stelt een **** samen voor betrekkingen van de graad van directeur, niveau ****, rang ****3 . **** **** heeft een geldigheidsduur van drie jaar, ****(...) **** **** : De kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten aan de volgende (...)

bron
gewestelijke ontwikkelingsmaatschappij voor het brusselse hoofdstedelijk gewest
numac
2008031509
pub.
16/10/2008
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ VOOR HET **** HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Samenstelling van een **** **** van kandidaten **** **** stelt een **** samen voor betrekkingen van de graad van directeur, niveau ****, rang ****3 (****/****).

**** **** heeft een geldigheidsduur van drie jaar, eventueel te hernieuwen.

**** **** : De kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten aan de volgende **** voldoen : - zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt; - burgerlijke en politieke rechten genieten; - voldoen aan de wetten van de dienstplicht; - houder zijn van een (universitair) diploma of **** dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage 3 gevoegd bij het besluit van de **** Hoofdstedelijke **** van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de **** van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het **** **** Gewest.

Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde: de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen van niveau **** (universitair), georganiseerd door **** voor algemene materies : ****) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale staat, de gemeenschappen en de gewesten;****) de **** ****, de **** **** en de **** ****; - slagen voor een **** georganiseerd door de raad van bestuur; - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

**** betrekking van directeur is toegankelijk voor eenieder afkomstig uit de openbare sector of de ****.

**** betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 9 jaar anciënniteit hebben in niveau **** (of een gelijkwaardige graad) in de openbare sector of de ****.

**** de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de **** worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

De raad van bestuur beslist over de **** van de graden op het moment dat hij de ontvankelijkheid van de kandidaturen onderzoekt.

**** **** moeten vervuld zijn uiterlijk de dag van het examen.

**** betreft een **** voor de onderstaande functies.

Functiebeschrijvingen : 1. **** ****3 (****/****) - Algemene **** - Coördinator van de departementen **** en **** **** : **** directe medewerking verlenen aan de administrateur-generaal bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake recht en personeelsbeheer; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van de departementen **** en ****; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen de betrokken departementen aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van de departementen **** en **** : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van de eigen departementen in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - de **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departementen coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigende wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op de departementen; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van de betrokken departementen (in overleg met de ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan de ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die de betrokken departementen behandelen : - ****; - reglementering economische ontwikkeling; - reglementering stadsvernieuwing; - stedenbouw, milieu en sanering; - sociale wetgeving; - bestuursrecht.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, en in alle gevallen aan de administrateur-generaal. 2. **** ****3 (****/****) - Algemene **** - Coördinator van het departement Stedenbouw, **** en **** **** : **** directe medewerking verlenen aan de administrateur-generaal bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake stedenbouw en milieubeheer; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement Stedenbouw, **** en ****; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; - de **** op professionele wijze te vertegenwoordigen in de **** en werkgroepen die werden opgericht in het kader van de wetgeving op stedenbouw en milieubeheer; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement Stedenbouw, **** en **** : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt : - ****; - ****; - reglementering economische ontwikkeling; - reglementering stadsvernieuwing; - stedenbouw, milieu en sanering; - ruimtelijke ordening, - ****; - elementen van ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren: - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, en in alle gevallen aan de administrateur-generaal. 3. **** ****3 (****/****) - Algemene **** - Coördinator van het departement **** en **** en van het departement Logistiek Opdracht : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement **** en **** en het departement Logistiek; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** en **** en het departement Logistiek; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen de betrokken departementen aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement **** en **** en van het departement Logistiek - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van de eigen departementen in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - de **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departementen coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigende wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op de departementen; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van de betrokken departementen (in overleg met de ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan de ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die de betrokken departementen behandelen, in het bijzonder : - boekhouding; - fiscaliteit; - ****; - ****; - ****; - elementen van verzekeringsrecht; - controle van de besteding van ****; - ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren: - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de **** Diensten. 4. **** ****3 (****/****) - Algemene **** - Coördinator van het departement Informatica, het departement **** en Externe **** en het departement Vertaling Opdracht : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement Informatica, het departement **** en Externe **** en het departement Vertaling; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement Informatica, het departement **** en Externe **** en het departement Vertaling; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen de betrokken departementen aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement Informatica, het departement **** en Externe **** en het departement Vertaling : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van de eigen departementen in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - de **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departementen coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigende wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op de departementen; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van de betrokken departementen (in overleg met de ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan de ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die de betrokken departementen behandelen, in het bijzonder : - wetgeving op de ****; - informatica : - besturingssystemen (servers en ****'s); - ****; - ****; - ****; - ****; - **** en methodologie van de projecten; - beheer gegevensbanken (****); - interne en externe bedrijfscommunicatie; - communicatie overheidssector; - ****; - auteursrecht/bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren: - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de **** Diensten. 5. **** ****3 (****/****) - Stadsvernieuwing - Coördinator van het departement **** en Budget Opdracht : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement **** en Budget; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** en **** door : - in te staan voor de voorbereidende fase van de **** die in het kader van de **** samenwerking of op basis van stedenbouwkundige lasten worden uitgevoerd; - de uitgaven en opbrengsten van de **** voor de verschillende projecten op te volgen; - een databank van de evolutie van de verschillende projecten te ontwikkelen en te beheren; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement **** en Begroting : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigende wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : - stadsvernieuwing; - ****; - ****; - **** ****; - de ****-****; - stedenbouw, milieu en saneringen; - ****; - controle van de besteding van ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren: - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de ****. 6. **** ****3 (****/****) - Stadsvernieuwing - Coördinator van het departement Commercialisering Opdracht : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement Commercialisering; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** door de verkoop te organiseren van de woningen en andere onroerende goederen gebouwd in het kader van ****; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement Commercialisering : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigende wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : - stadsvernieuwing; - ****; - ****; - **** ****; - de ****-****; - stedenbouw, milieu en saneringen; - ****; - controle van de besteding van ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren: - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de ****. 7. **** ****3 (****/****) - Economische **** - Coördinator van het departement Verwerving, **** en Realisatie **** : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement Verwerving, **** en Realisatie; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement Verwerving, **** en **** door : - de ontwikkelingsfase van de **** die de **** in eigen beheer, op basis van **** samenwerking of in het kader van een opdracht vanwege een gemeente of het gewest realiseert op te volgen en te coördineren; - de ontwikkeling van nieuwe **** van de **** en van **** voor bedrijven waarin de **** een centrale rol speelt op te volgen en te coördineren; - activiteiten van het departement Verwerving, **** en Realisatie van de **** Expansie te coördineren en op te volgen en door te waken over de kwaliteit van de prestaties van het departement; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement Verwerving, **** en Realisatie : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : - economische ontwikkeling; - ****; - ****; - **** ****; - private economische sector; - stedenbouw, milieu en saneringen; - ruimtelijke ordening; - ****; - controle van de besteding van ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de **** Expansie. 8. **** ****3 (****/****) - Economische **** - Coördinator van het departement **** en het departement ****, Boekhouding en Externe **** Opdracht : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement **** en het departement ****, Boekhouding en Externe **** en in het bijzonder betreffende de aankoop, renovatie, constructie, verkoop, verhuur en erfpacht van bedrijfsgebouwen en de **** ****; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** en het departement ****, Boekhouding en Externe **** door zich te belasten met de opstart en de begeleiding van nieuwe gemengde structuren opgericht in het kader van het gewestelijk economische beleid, zoals **** en ****, en de **** te vertegenwoordigen in deze structuren en in te staan voor de bezieling van het netwerk van ****; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen de betrokken departementen aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

**** Coördinatie van het departement **** en het departement ****, Boekhouding en Externe **** - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van de eigen departementen in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - de **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departementen coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op de departementen; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van de betrokken departementen (in overleg met de ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan de ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die de betrokken departementen behandelen, in het bijzonder : - economische ontwikkeling; - ****; - ****; - **** ****; - private economische sector; - stedenbouw, milieu en saneringen; - ruimtelijke ordening; - ****; - controle van de besteding van ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan de **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de **** Expansie. 9. **** ****3 (****/****) - Economische **** - Coördinator van het departement Commercialisering Opdracht : **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement Commercialisering; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement Commercialisering; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

Activiteiten : Coördinatie van het departement Commercialisering : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : - de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; - de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; - de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; - de vragen van medewerkers over de taken die zij moeten uitvoeren beantwoorden; - toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; - de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; - de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; - de taken superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, de planningen van het eigen departement coördineren met oog voor de planning van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de taken superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** : - de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - de algemene organisatie en de **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : - economische ontwikkeling; - ****; - ****; - **** ****; - private economische sector; - stedenbouw, milieu en saneringen; - ruimtelijke ordening; - ****; - controle van de besteding van ****.

Praktische vaardigheden : - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : - supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; - delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - goede mondelinge en schriftelijke ****; - goede **** (onderhandelen met de private en de openbare sector).

**** : - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de **** Expansie.

Indiening van de kandidaturen : **** elke betrekking dient een aparte kandidatuur ingediend te worden.

Om ontvankelijk te zijn, moet de kandidatuur ingediend worden : - hetzij per aangetekend schrijven via de post gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de **** op het volgende adres : **** **** 6 1080 **** - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs, ten laatste de 20**** kalenderdag (vóór middernacht) die volgt op de verschijning in het Belgisch Staatsblad.

Elke kandidaatstelling moet : 1) minstens de volgende elementen bevatten : ****) ze moet door de kandidaat gedagtekend en ondertekend zijn;****) ze moet de naam, de voornaam en de eventuele graad van de kandidaat vermelden;****) ze moet vermelden hoe de kandidaat denkt te voldoen aan de **** en te beantwoorden aan een van de hierboven beschreven betrekkingen.2) vergezeld zijn van de volgende documenten : ****) een curriculum vitae;****) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving;****) een uittreksel uit de geboorteakte;****) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden;****) een kopie van het behaalde diploma of de behaalde diploma's;****) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst. **** de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

Examen : De ingeschreven en toelaatbare kandidaten moeten een examen afleggen, bestaande uit : - een **** schriftelijke ****; - een **** mondelinge proef; - een ****.

De proeven betreffen de aangelegenheden die te kennen zijn voor de functie.

De mondelinge proef bestaat uit een hoorzitting voor een jury en is enkel voor die kandidaten die minstens 60 % van de punten behaalden voor de schriftelijke proef.

**** de kandidaten die 60 % behaalden voor elk van de twee voorgaande proeven worden toegelaten tot het ****.

**** **** bestaat uit een beoordeling van de **** zoals omschreven in de functiebeschrijving.

Een reglement ligt ter beschikking van de kandidaten die het aanvragen.

De inhoud van de schriftelijke proef bevat een gemeenschappelijk **** voor alle betrekkingen, namelijk : 1) grondwettelijk recht;2) administratief recht;3) **** instellingen;4) ****;5) budgettaire en boekhoudkundige elementen; 6) de ****, en een specifiek **** naargelang van de gekozen betrekking, dat te bekijken is op de **** ****.****.****.

Bezoldiging : **** **** die momenteel in de **** worden toegepast zijn die gepubliceerd als bijlage bij het Besluit van de **** Hoofdstedelijke **** van 19 september 2002 (Belgisch Staatsblad van 30 oktober 202 - 2**** uitgave - ****. 49619).

**** de index 145,68/2008 schommelen de **** tussen 45.525,00 **** en 71.834,80 **** bruto per jaar voor **** ****300.

^